پنجشنبه 16 مهر 1394 - 1:51

چرایی تجمع اعتراض آمیز روستائیان گنجه در مقابل آب و فاضلاب روستائی شهرستان بویراحمد

روز گذشته تعدادی از اهالی روستای گنجه کهنه با تجمع در مقابل آب فاضلاب روستائی شهرستان بویراحمد خواستار تعمیر پمپ آب خود شدند.

روز گذشته تعدادی از اهالی روستای گنجه کهنه با تجمع در مقابل آب فاضلاب روستائی شهرستان بویراحمد خواستار تعمیر پمپ آب خود شدند.

به گزارش بویرنیوز، این روستائیان که تعدادشان بالغ بر 40 نفر بود مهم ترین خواسته خود را تعمیر پمپ آب این روستا و قسطی کردن نصب انشعاب خود بیان می کردند.

در همین رابطه سراغ تعدادی از این روستائیان رفتیم که یکی از آنها در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: آب و فاضلاب روستائی برای ما نصب تاسیسات و کنتور گذاری کرده اما تعدادی از همسایه های ما و حتی پدر خودم! تمایل به تحت پوشش بودن ندارد و از کنتور استفاده نمی کنند.

یکی دیگر از این روستائیان گفت: ما هم می دانیم اشکال کار از همسایه ها و فامیل های خودمان است که متاسفانه هم تعداد زیادی انشعابات غیر مجاز دارند هم اینکه سعی در دور زدن قوانین را دارند و ما درخواستمان اینست سریع تر به مراجع قضایی معرفی شوند تا حق دیگران ضایع نشود.

یکی از زنان حاضر در این تجمع هم گفت: ما دوست داریم برای ما کنتور نصب شود و ما از خدمات آب و فاضلاب روستائی بهره مند شیم، اما پرداخت هزینه یکجا برایمان سخت است و در صورت قسطی شدن حتما از قوانین تمکین خواهیم کرد.

در همین رابطه سراغ مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و موضوع را از ایشان جویا شدیم که اظهار داشت: متاسفانه تعداد زیادی از روستائیان گنجه کهنه از قانون آبفار تمکین نکرده و انتظارات بالایی هم دارند.

فیض الله پاسره گفت: آب و فاضلاب روستائی خود را موظف به خدمات رسانی به همه روستاهای استان، حتی دور افتاده ترین آنها همچون زیلایی می داند و تا کنون نیز سعی بر انجام این وظیفه به فراخور هزینه و امکانات به نحو احسن داشته است.

81057032-5520214

وی با بیان اینکه هم اکنون پرونده های زیادی از تحلفات روستائیان هم در خصوص انشعابات غیر مجاز و هم عدم تمکین از قانون و …داریم، عنوان کرد: اگر روستائیان به قانون تمکین کرده و تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستائی بروند در اسرع وقت نسبت به تعمیر تاسیسات و آب رسانی با کیفیت به آنها اقدام خواهد شد.

پاسره گفت: یکی از درخواست های مردم قسطی کردن پرداخت هزینه های انشعاب بود که ما هم از این موضوع استقبال کردیم چرا که هدف ما خدمات رسانی به این مردم عزیز می باشد نه سنگ اندازی در مسیر ارائه خدمات!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی در پایان خاطرنشان کرد: قانون مربوط به آب و آبرسانی با هدف ارائه خدمات با کیفیت، ارزان قیمت و به موقع به خود روستائیان عزیز می باشد و هزینه ای که از روستائیان گرفته می شود هم برای فرهنگ سازی در خصوص اهمیت آب و ارزشمندی آن می باشد و هم برای استمرار آب رسانی به روستاها صورت می پذیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. hossin گفت:

    چرا نظرات رو نمایش نمیدید تاسف دارد واقعا.یا شاید میترسید

دیدگاه شما