چهارشنبه 15 مهر 1394 - 4:08

گزارشی از تغییر استانداران در پنج استان

روحانی یک بار هشدار داده بود که هرکس پیام ۲۴خرداد ۹۲ را دریافت نکرده است از قطار دولت پیاده شود و‌‌ همان زمان بسیاری معتقد بودند اشاره دولت روحانی به برخی استانداران است که همسو با دولت عمل نکرده‌اند.

به گزارش بویر نیوز، سرانجام مدتی پیش خبر تغییر استاندار کرمانشاه تایید شد و اسدالله رازانی به عنوان استاندار کرمانشاه تعیین شد. از سویی دیگر در محافل سیاسی استان قزوین هم خبر تغییر استاندار این استان شنیده می‌شود. خبری که البته امیری استاندار قزوین آن را تکذیب کرده است٬ اما امیری تغییر استاندار کرمانشاه را نیز تکذیب کرده بود و به نظر می‌رسد وزارت کشور مایل نیست سخنگوی خود را در جریان اخبار انتصابات قرار دهد.

روحانی یک بار هشدار داده بود که هرکس پیام ۲۴ خرداد ۹۲ را دریافت نکرده است از قطار دولت پیاده شود و‌‌ همان زمان بسیاری معتقد بودند اشاره دولت روحانی به برخی استانداران است که همسو با دولت عمل نکرده‌اند.

در خرداد امسال نیز اولین موج تغییرات با تغییر استاندار فارس و قم شروع شد. استاندار قم که گرایش اصولگرایانه داشت جای خود را به یک گزینه میانه‌رو داد و استاندار فارس که در قضیه حمله به علی مطهری با انتقادهای شدیدی مواجه شده بود٬ سه ماه بعد از آن اتفاق جای خود را به یکی از اعضای حزب اعتمادملی داد.

در آن زمان اینطور گفته شد که هر دوی این افراد برای نامزدی در انتخابات مجلس از مسئولیت خود کنار رفته‌اند اما با گذشت سه ماه از آن استعفا هنوز خبری از شروع فعالیت‌های انتخاباتی آن دو استاندار نیست.

دلواپسی‌ها

از‌‌ همان ابتدای کار دولت تدبیر و امید عده‌ای می‌گفتند انتخاب رحمانی‌فضلی حاصل رایزنی روحانی و لاریجانی بوده و انتخاب استانداران نیز حاصل رایزنی رحمانی‌فضلی با نمایندگان است. با این وضع این انتظار وجود داشت که هر تغییری در استانداری‌ها با واکنش مثبت نمایندگان مجلس مواجه شود. اما در میان این پنج استاندارِ تغییر کرده تا امروز، دو تغییر با واکنش‌های تند اصولگرایان مواجه شد. یکی استاندار فارس بود که صدای فریاد نمایندگان این استان را بلند کرد و حتی طرح استیضاح وزیر کشور از سوی دلواپسان شیرازی مطرح شد.

 دیگر استانداری که تغییرش با اعتراض نمایندگان مواجه شد استاندار مرکزی بود که اتفاقا یک اصلاح‌طلب جایگزین یک اصلاح‌طلب دیگر شد. مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور به تهران آمده بود و انتصاب زمانی قمی با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد./ ایلنا

اصلاح طلب

اصولگرا

اعتدالگرا یا بدون گرایش

ابتدای دولت

13

4

14

شهریور 94

16

2

13

استان

گرایش استاندار سابق

گرایش استاندار فعلی

البرز

اعتدالگرا

اصلاح‌طلب

فارس

اصولگرا

اصلاح‌طلب

قم

اصولگرا

اعتدالگرا

مرکزی

اصلاح‌طلب

اصلاح‌طلب

کرمانشاه

اصلاح‌طلب

اصلاح‌طلب

قزوین*

اعتدالگرا

اصلاح‌طلب

*احتمالی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164829
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما