سه شنبه 14 مهر 1394 - 16:08

برنامه های متفاوت نامزد انتخابات نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد

در مورد حذف مبالغ اخذ شده از کمیسیون ماده 100 شهرداری ، با توجه به اینکه اکثر متقاضیان از اقشار کم درآمد جامعه میباشند و همچنین در نظر گرفتن منافع عمومی از حذف این وجه تحت عنوان (سهم سازمان) راضی هستم

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد کاندیداها به ارائه ایده ها و نظریات خود در صورت ورود به این سازمان می گویند.

به گزارش بویرنیوز، با توجه به اهمیت سازمان نظام مهندسی در بهبود و تسریع در مسیر توسعه به خصوص در زمینه کیفیت ساخت و سازها و پروژه های زیربنایی شهرهای استان، انتخاب افراد اصلح برای ورود به هیئت مدیره این سازمان را ضروری می سازد.

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز در راستای اهمیت انتخاب افراد شایسته برای این جایگاه مهم بر آن شده نسبت به ارائه برنامه ها و ایده های مهندسان حاضر در انتخابات با رویکرد اطلاع رسانی شفاف و بدون جهت به خصوص برای افراد با سواد، خوش نام و با تجربه زمینه شکل گیری هیئت مدیره ای توانمند، متخصص و متعهد را فراهم آورد.

در همین رابطه با مهندس کامران جهانبازی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات نظام مهندسی به گفتگو نشستیم که در ادامه برنامه ها، سوابق و ایده های این نامزد انتخابات نظام مهندسی استان ارائه می گردد:

از برنامه هایتان برای ارتقاء جایگاه علمی مهندسان بگید؟

در خصوص ارتقاء جایگاه علمی مهندسین  میتوان با تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی با جذب اعضای هیات علمی و کادر آموزشی از اعضای نظام و جذب دانشجو در رشته های نوین و میان رشته ای مرتبط به رشته های هفتگانه گام مهمی در این خصوص برداشت ضمنا تاسیس شرکت خدمات گردشگری علمی و تخصصی ساختمان با تمرکز بر برگزاری همایش ها و تورهای تخصصی به سهامداری اعضا علاوه بر ارائه خدمات نیز میتواند مفید باشد.

از برنامه هایتان برای بهبود مسائل رفاهی از جمله بیمه مهندسان بگویید؟

جهت بررسی موضوع بیمه جامع مهندسین پس از تشکیل کمیته مشاور (اعضاء علاقه مند و آگاه) جلساتی را با حضور مسئولین و کارشناسان بیمه های مختلف تشکیل داده  و بهترین شرایط ارائه شده توسط آنان را انتخاب میکنیم.

در تعامل با نهادهای ذیربط اولویت را به کدام سازمان ها و به چه دلیل خواهید داد؟ایده شما برای تعامل بهتر؟

از دیدگاه اینجانب بهترین روش جهت ایجاد تعامل در ابتدا پی بردن به  دلایل این شکاف و بررسی  انتقادات اعضای شورا با نظام مهندسی می باشد سپس ارائه راهکار جهت برطرف نمودن این نگرانیها است و در نهایت با تشکیل جلسات متعدد با شهردار و اعضای شورا می توان به نقطه نظرات همدیگر نزدیک شد. به عنوان مثال اعضای شورا ممکن است انتقاداتی نظیر  ناهماهنگی با مدیریت شهری، نظارت و ارتقای کیفیت، استفاده از تکنولوژی های روز در حوزه مهندسی، کاهش مدت زمان امور اداری ساخت و ساز و جلوگیری از تکرار کارها، نظارت بر ایمنی ساخت و ساز، افزایش تخلف در ساخت و سازهای بزرگ علیرغم وجود ناظران، الکترونیکی کردن کارها و… باشد که با ارائه راهکار مناسب بویژه ایجاد یک سامانه نرم افزاری تحت وب بین نظام مهندسی،شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی جهت شفاف سازی روند صدور پروانه ساختمان تا مرحله پایان کار این دغدغه اعضای شورا را رفع و باعث ایجاد تعامل هر چه بیشتر شد.

IMG-20151006-WA0000

مهندس جهانبازی حذف برخی مبالغ ازجمله کمیسیون ماده 100 شهرداری رو چطور میبیند؟

در مورد حذف مبالغ اخذ شده از کمیسیون ماده 100 شهرداری ، با توجه به اینکه اکثر متقاضیان از اقشار کم درآمد جامعه میباشند و همچنین در نظر گرفتن منافع عمومی از حذف این وجه تحت عنوان (سهم سازمان) راضی هستم از دیدگاه دیگر چون سهم مهندسین از این  مبلغ بسیار کمتر از مقدار اخذ شده بود احساس میکنم شان و جایگاه مهندسین نیز حفظ میشود

آیا برای ارتقاء امنیت حقوقی مهندسان عضو ایده و برنامه خاصی دارید؟ واصلا تا کنون در این مورد وضع به چه صورت بوده؟

تا زمانیکه که به عنوان نمونه وقتی یک کارگر ساختمانی در اثر سهل انگاری خودش دچار حادثه شده است بخشی از دیه را از مهندس ناظر می گیرند حتی در شرایطی که طبق قوانین و آیین نامه ها مهندس ناظر مقصر نیست متاسفانه مسوولان ذیربط درصدی از دیه را از مهندس ناظر می گیرند قطعا حمایت حقوقی مناسبی صورت نگرفته است لذا موارد زیادی در ارتباط با مسایل حقوقی مهندسان وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. میتوان با حمایت قانونی در برخورد با کارفرمایان کارگا ه هایی که موارد ایمنی را رعایت نمی کنند ، استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه های ساختمانی ، استفاده از بازرسان کار به منظور نظارت بیشتر بر ایمنی کارگاه های ساختمانی و آگاه سازی مردم از طریق تولید برنامه های ایمنی و پخش از صدا وسیما اقدامات موثری  جهت کاهش حوادث ساختمانی و حذف خسارت های فوت و نقص عضو انجام داد. ضمنا انعقاد قراداد مشاوره ای با حقوقدانان و وکلای مطرح (در صورت قانونی بودن ) نیز مد نظر اینجانب میباشد.

تا چه اندازه ساخت و سازهای را اصولی و مهندسی شده می دانید؟

باتوجه به سابقه عضویت اینجانب در نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی متاسفانه از نظر اینجانب بدلیل اجرایی نشدن قانون مجریان ذیصلاح که نقش مهمی در اشتغال زایی نیز میتواند داشته باشد بدلیل غیر فنی بودن مجریان وضعیت ساخت و ساز اصولی نیست.

بعضاً گلایه هایی در خصوص حق عضویت مهندسان وجود دارد، حق عضویت چطور تعیین و ابلاغ می شود و آیا مبلغ آن منطقی است؟

در خصوص حق عضویت که در آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به آن اشاره شده  در صورت ارائه خدمات مناسب  به مهندسین  قابل قبول است ضمناً این مبلغ پس از تصویب اکثریت اعضاء مجمع عمومی ابلاغ میشود.

مهم ترین اولویت مهندس کامران جهانبازی در صورت ورود به هیئت مدیره؟

باتوجه به سوابق دانشگاهی و تجربه ناشی از سوابق اجرایی که شعار اینجانب“نظام مهندسی کارآمد از تجربه مهندسی همراه با تخصص دانشگاهی میگذرد” مبتنی بر آن است خود گویای نقش سوابق اینجانب در ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی میباشد

جا دارد در ادامه به چند نمونه از برنامه هایی که در جهت اشتغال زایی و وضعیت معیشتی مهندسین دارم و تلاش جدی برای به نتیجه رساندن آنها خواهم داشت، اشاره کنم:

1-  تاسیس مهندسین مشاور در رشته های هفتگانه با سهامداری اعضا سازمان به منظورافزایش ضریب اشتغال  و درآمد اعضا

2- تاسیس شرکت پیمانکاری با سهامداری اعضا سازمان به منظورافزایش ضریب اشتغال  و درآمد اعضا و اخذ پروژه

3_ تعامل با بانک ها و موسسات مالی  و رفاهی جهت ارائه وام جهت ادامه تحصیل، ازدواج، توسعه کسب و کار و نیز ارائه خدمات رفاهی با شرایط مناسب به اعضا سازمان

4- تدوین و پیگیری وضع قوانین لازم و ارائه مدل مناسب جهت الزام به مشارکت کارفرمایان ( سرمایه گزاران غیر متخصص در ساخت و ساز) با مهندسین عضو سازمان جهت ارتقا جایگاه حرفه ای و اقتصادی  و تضمین کیفیت ساخت در سطح استان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منتقد گفت:

    احسنت. همه کاندیداهای محترم فقط ایرادات و اشکالات را بدون ارائه راهکار ارائه نمو ده اند (ارائه راهکار برای یک یا دو سوال) ولی مهندس جهانبازی برای هر سوال چندین راهکار عقلانی ارائه نموده اند.

  2. ناظر گفت:

    احسنت. همه کاندیداهای محترم فقط ایرادات و اشکالات را بدون ارائه راهکار ارائه نمو ده اند (ارائه راهکار برای یک یا دو سوال) ولی مهندس جهانبازی برای هر سوال چندین راهکار عقلانی ارائه نموده اند.

  3. معمار گفت:

    مهمترین چیزی که بایستی در نظرگرفته بشه آسیب شناسی است

  4. امین گفت:

    درود بر مهندس جهانبازی که علیرغم اینکه مهندسی جوان هستند و پویا در عین حال باسواد ومسلط و با درک کافی از مسائل ساخت وساز و مهندسی و انصافاً شایسته حضور در جایگاه هیئت مدیره وچه بسا در راْس آن

  5. ناشناس گفت:

    مهندس جهانبازی واقعاً شایسته ای

  6. بویری گفت:

    استاد عزیز جناب مهندس جهانبازی دوستت داریم

  7. جمعی از مهندسین گفت:

    بسیار ممنونیم از جناب آقای مهندس جهانبازی بابت ارائه راهکارهای عالی که دادین ، به امید قبولی شما در انتخابات. 

  8. نماینده تعدادزیادی ازمهندسان گفت:

    سلام وعرض ادب دارم اینقدرزیباورساصحبت  کردندجناب مهندس جهانبازی که باتمام وجودلذت بردم افرین به غیرت مهندس جهانبازی

  9. انصاری گفت:

    آرزوی موفقیت برای مهندس جهانبازی، ایشان انسان شایسته و خلاقی می باشند.

  10. بی غم گفت:

    فقط مهندس رسولی

  11. اسلام گفت:

    رای ما  فقط  دکتر کامران
     

دیدگاه شما