سه شنبه 14 مهر 1394 - 15:39

وعده های نامزد انتخابات نظام مهندسی برای مهندسان؛ از بیمه همگانی تا دفتر بانوان

11- دفاع از حقوق حقه مهندسان از طریق تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و…

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد کاندیداها به ارائه ایده ها و نظریات خود در صورت ورود به این سازمان می گویند.

به گزارش بویرنیوز، با توجه به اهمیت سازمان نظام مهندسی در بهبود و تسریع در مسیر توسعه به خصوص در زمینه کیفیت ساخت و سازها و پروژه های زیربنایی شهرهای استان، انتخاب افراد اصلح برای ورود به هیئت مدیره این سازمان را ضروری می سازد.

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز در راستای اهمیت انتخاب افراد شایسته برای این جایگاه مهم بر آن شده نسبت به ارائه برنامه ها و ایده های مهندسان حاضر در انتخابات با رویکرد اطلاع رسانی شفاف و بدون جهت به خصوص برای افراد با سواد، خوش نام و با تجربه زمینه شکل گیری هیئت مدیره ای توانمند، متخصص و متعهد را فراهم آورد.

SONY DSC

در همین رابطه با مهندس جهانگیر احسانی یکی دیگر از نامزدهای انتخابات نظام مهندسی به گفتگو نشستیم که در ادامه برنامه ها، سوابق و ایده های این نامزد انتخابات نظام مهندسی استان ارائه می گردد:

برای اشتغال و ارتقای جایگاه و منزلت مهندسان چه اقداماتی میتوان پیش بینی کرد؟

جامعه مهندسی به عنوان جامعه ای پویا و اثرگذار در عموم مسائل هر جامعه ای همواره به عنوان قشری فرهیخته و نقش آفرین بوده و هست اما متاسفانه این قشر هیچگاه به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

اشتغال مهندسان استان همواره یک دغدغه بوده و با توجه به اینکه بخش عمده ای از مهندسان فاقد شغل و یا در مشاغل مناسبی به کار گیری نشده اند حساسیت این موضوع را جدی تر کرده است و شاید بتوان با یک برنامه ریزی هدفمند، جامع و کاربردی و با مشارکت و به کارگیری بیشتر فکر و اندیشه مهندسان ، سازمان را از حالت تک بعدی فعلی رهایی داد و در جهت ایجاد اشتغالزایی و درآمد زایی برای اعضاء گام های بهتری برداشت.

شما برای ارتقای خدمات رفاهی مهندسان، به خصوص بیمه آنها چه برنامه هایی دارید؟

بدون شک توجه به فاکتورهای رفاهی از جمله بیمه مهندسان هم در زمینه بیمه مسئولیت و بیمه تکمیلی یکی از خواسته های به حق همه مهندسان از هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی است که در ادوار پیشین اقداماتی شد اما در شان و جایگاه مهندسان نبوده و نیازمند تلاش بیشتری است و امید است برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات بیمه ای با تعرفه های مناسب به مهندسان عضو گام های موثر تری برداشته شود.

عملکرد سازمان نظام مهندسی در حفظ شان و جایگاه مهندسان عضو را چطور ارزیابی می کنید؟

ببینید بقا و موجودیت سازمان نظام مهندسی به تک تک اعضای این جامعه فرهیخته و اثرگذار جامعه می باشد لذا حفظ شان و منزلت تک تک این افراد حقی بر گردن سازمان و هیئت مدیره است و تلاش های خوبی هم شده که جای کار بیشتر هم دارد.

نمی شود انکار کرد مهندسان قشر فرهیخته و صاحب اندیشه در جامعه هستند و بدون شک برای داشتن پیشرفت و توسعه به ویژه در مسائل زیربنایی استفاده از ظرفیت فکری و علمی آنها ضرورت انکار ناپذیری دارد.

برای به روز نگه داشتن دانش تخصصی اعضاء ایده ای دارید؟

باید بدونید هم اکنون در قرنی به سر میبریم که عنوان تکنولوژی و سرعت و انفجار اطلاعات را یدک می کشد، بر همین اساس در همه زمینه ها به خصوص مسائل ساخت و ساز و مباحث زیربنایی و مهندسی باید به روز کردن دانش اعضاء جدی گرفته شود.

در استان و در سازمان نظام مهندسی هم باید با تدارک سمینارهای ملی و بی المللی، دوره های آموزشی با نگاه به ارائه اخرین دستاوردها در هر زمینه، ایجاد تسهیلات ویژه برای مهندسان عضو جهت شرکت در همایش ها، سمینارها و نمایشگاه های علمی می توان و باید در راستای ارتقاء و به روز نگه داشتن دانش اعضاء گام برداشت.

نظر مهندس احسانی در خصوص حذف کمیسیون ماده 100 شهرداری؟

بله، قطعاً هر اقدامی که به ارائه خدمات بهتر به شهروندان و همچنین صیانت حقوق شهروندی و منزلت مهندسان را در پی داشته باشد مورد تایید بوده است.

 

IMG-20151005-W6

حمایت حقوقی از مهندسان تا چه اندازه در سازمان نظام مهندسی مورد تاکید بوده است؟

بله قطعا این مورد مورد تاکید و خواست ما بوده است، در همین راستا سازمان نظام مهندسی یک نفر مشاور حقوقی مجرب که دارای پروانه وکالت در کار قراردادها دارد و موظف است نسبت به پرونده های مربوط به حرفه مهندسی تمام مهندسان عضو همکاری لازم را داشته باشد.

مهندس جهانگیر احسانی در ادامه به اهم برنامه و ایده های خود در صورت راه یابی به هیئت مدیره سازمان پرداخت که در ادامه می آید:

1- ترویج و کنترل مقررات ملی ساختمان به عنوان یک اصل اساسی در جهت شفاف سازی عملکردها و قانون مداری بیشتر

2-اجرایی نمودن بخش های مسکوت قانون از جمله اصلاح سیستم ارجاع کار، سیستم کنترل کار تابل گردش نقشه، ارائه خدمات آنلاین و غیر حضوری

3- تغییر رویکرد سازمان در مباحث رفاهی و فرهنگی اعضاء در جهت ارائه خدمات بهتر

4-توجه به امر سلامت مهندسان و خانواده هایشان از طریق ترویج ورزش همگانی در همه سنین

5- پیگیری جدی بیمه همگانی ویژه مهندسان عضو(بیمه مسئولیت، تکمیلی و …)

6- تشکیل دفتر امور بانوان در سازمان

7- شکل گیری و ساماندهی گروه های تخصصی و فعال نموده این گروه ها در سازمان

8- برنامه ریزی در جهت خروج سازمان از حالت تک بعدی در بحث کسب درآمد و به تبع آن ایجاد اشتغال برای مهندسان

9- واقعی نمودن تعرفه خدمات مهندسی در همه بخش ها

10- تلاش مضاعف در راستای توزیع عادلانه خدمات

11- دفاع از حقوق حقه مهندسان از طریق تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و…

12- حفظ کرامت، شان و منزلت مهندسان عضو و برخورد مناسب با ارباب رجوع

13- توجه جدی به بستر سازی مناسب برای ارتقاء و به روز نگه داشتن دانش مهندسان

در پایان مهندس جهانگیر احسانی ضمن قدردانی از مهندسان و تلاش های همه آنهایی که دل در گرو اعتلای جایگاه و منزلت مهندسان در جامعه دارند خاطر نشان کرد: اثر گذاری مهندسان در بدنه جامعه و روند توسعه بر همگان مشهود است و بدون شک هر فردی که از طرف این عزیزان به هیئت مدیره راه یابد باید به جد پیگیر خواسته ها، مطالبات و دغدغه های به حق این عزیزان باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164685
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضایی گفت:

    با عرض سلام اخه کسی که دو دوره در هییت مدیره بوده میگه گذشته نتونستیم کار کنیم میخاد الان معجزه کنه

    • ناشناس گفت:

      واقعا” نظام مهندسی دو دور پیش با الان قابل مقایسه است؟ انتقاد به هیئت مدیره وارد هست اما خوب کار کردند. تغییرات زیادی را شاهد هستیم.

  2. دانشگاهی گفت:

    به نظر بنده و با احترام به ایشان بهتر است زمام امور را به دست افراد جدید سپرد بلکه فرجی حاصل شود. شما چندین دوره عضو هیات مدیره بوده اید….

  3. ناشناس گفت:

    به نظرم دیگه بسه برو کنار که بی فایده هست

  4. مهندس گفت:

    مهندس احسانی کاندید بیش ازپنج بار نظام مهندسی دیگه هیچ چیزی برای عرضه ندارید باید فرصت رابه کاندیداهای جوان بدهید. ..

  5. شعبانی گفت:

    باسلام خدمت تمامی مهندسین استان :امیدواریم باانتخاب و رای دادن با تفکرات مهندسیتان به مهندس جهانگیر احسانی که با عملکرد عالی کاری چندین ساله در شرکت آب و فاضلاب روستایی در استان و عضویت در نظام مهندسی روحیه و صداقت کاری خود را به همگان و مهندسین واقعی نشان داده یک بار دیگر با انتخابتان نظاره گر رفع مشکلات در حوزه نظام مهندسی استان باشید :

  6. شعبانی گفت:

    با انتخاب مهندس احسانی که نیرویی باتجربه با جندین سال در حوزه های اجرایی در اب و فاضلاب روستایی بوده وعملکرد کاریش بر همه مهندسین روشن شده بیایید و با انتخاب و رای با تفکرات مهندسی >امورات و نظام مهندسی را به کاردان بسپارید :تا شهری اباد را سرلوحه کامان قراردهیم

  7. ناشناس گفت:

    فقط و فقط مهندس دیودیده رئیس شورای هماهنگی دو حزب سیاسی استان و مدیرکل صنعت و معدن استان

    • مهندسین گفت:

      انصافا” مهندس احسانی در دو دوره هیئت مدیره عملکرد بسیار خوبی داشته و صادقانه و بی ریا کار کرده . انشاءالله  در این دور باز هم موفق میشه

    • ناشناس گفت:

      لطفا اسم اصلاحات رو خراب نکنید دیودیده مدیر دولت احمدی نژادیه و تو دو حزب متفاوت سیاسی و صنعت و معدن رو هم وضعشو ببیند تو این چند دوره چیکار کرد که آلان بخوایم دوباره بهش رای بدیم!!!؟
      داستان های نظام مهندسی رو راموش نکردیم!!!ش

  8. عضو نظام مهندسی گفت:

    مهندس جان نیای سنگین تره.اگه کاری میکردی تو دوره های قبل انجام میدادی

  9. مهندس گفت:

    وای به بخت حال ایما که دوباره به احسانی رای بدیم.ما دیگه بهش رای نمیدیم

  10. محمد گفت:

    با سلام اقای مهندس احسانی تا الان چه خدمتی کرده تا الان کجا بودید.تو این دوره ها چه خدمتی کردید

  11. احمدی گفت:

    تا این دو دوره که عضو بودید کجا رو اباد کردید

  12. قربانی گفت:

    جناب اقای مهندس دیگه فرصتهای لازم به شما داده شده باید فرصت به افراد جوانتر داده بشود.تا شاهد تغییرات بتیادی باشیم

  13. نا گفت:

    با سلام اقای مهندس احسانی بهتر این است که فرصت را به مهندسین جوانتر با ایده های نو .

  14. سعید گفت:

    باسلام
    از نظر بنده آقای مهندس احسانی صلاحیت قبولی در انتخابات رو دارا میباشد چون ایشان فردی باتجربه ، دارای سوابق و عملکرد خوب در رشته مکانیک میباشد. باتشکر

  15. مهندس گفت:

    به نظر من آقای مهندس احسانی گزینه اصلح و مناسبی هستن با توجه به سوابق وسطح دانش ایشان.لازم ب یاد آوری دوستان که اگه در دوره های قبل کم کاری شده با یک نفر معجزه نمیتوان کرد چون یک رای بیشتر نیس

  16. صابر ظ گفت:

    مهندس احسانی نیروی  قویی هستن که امیدوارم با قرار گرفتن در این سمت به انتظارات ایجاد شده پاسخ دهند

  17. ص گفت:

    باسلام بددلیل تهمت نزنید احسان پاک وکارکشته هست باتشکر

  18. مهندس گفت:

    آزموده را دوباره آزمودن خطاست، البته  برای مابقی کاندیدها که در هیئت مدیره قبلی بودن هم صادقه، 

  19. مسلم گفت:

    با سلام خدمت تمامی مهندسین استان . دوستان مهندسی، فقط داشتن مدرک تحصیلی نیست بلکه مهمترین شاخص برای عملکرد مثبت، تجربه و سوابق کاریه .که به نظر من جناب مهندس احسانی همه شرایط را دارا میباشد. البته شاید مشکلات کاری هم قبلا بوده که نمیتوان فقط شخص را مقصر دونست باید سیستم ادارات را هم در نظر بگیریم . ولی انصافا ایشون از هر نظر شایستگی و لیاقت این سمت را دارن پس همه با هم حمایتش کنیم .با تشکر

  20. مسلم.ف گفت:

    با سلام خدمت تمامی مهندسین استان . دوستان مهندسی، فقط داشتن مدرک تحصیلی نیست بلکه مهمترین شاخص برای عملکرد مثبت، تجربه و سوابق کاریه .که به نظر من جناب مهندس احسانی همه شرایط را دارا میباشد. البته شاید مشکلات کاری هم قبلا بوده که نمیتوان فقط شخص را مقصر دونست باید سیستم ادارات را هم در نظر بگیریم . ولی انصافا ایشون از هر نظر شایستگی و لیاقت این سمت را دارن پس همه با هم حمایتش کنیم .با تشکر

دیدگاه شما