دوشنبه 13 مهر 1394 - 2:15

بزرگداشت جان باختگان فاجعه «منا» در یاسوج + تصاویر

مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا در یاسوج، با حضور آیت الله ملک حسینی- نماینده ولی فقیه، سید موسی خادمی-استاندار کهگیلویه و بویراحمد جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

گفتنی است که مرحوم دکترسید ابراهیم جباری فر،‌ دندانپزشک و استاد دانشگاه اصفهان از سادات روستای «ده برآفتاب» شهرستان بویراحمد یکی از هم استانی‌ها کهگیلویه و بویراحمدی است که از طریق استان اصفهان راهی سرزمین وحی شده بود، متاسفانه در حادثه سقوط جرثقیل در مکه مجروح و به علت عفونت ناشی از جراحت وارده و بی توجهی عوامل بیمارستانی در عربستان جان خود را از دست داد.

انتقاد از کم بودن تعداد حاجیان استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه «منا» در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آل سعود با فاجعه منا خودشان را رسوا و اسلام آمریکایی را به دنیا معرفی کردند.

حجت‌السلام سیدجعفر مرتضوی افزود: آل سعود در فاجعه «منا» نشان داد که لیاقت و شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد و از یهودیان بدتر هستند.

وی با بیان اینکه بی‌تدبیری فاجعه منا در حالت خوشبینانه است، اظهارکرد: اینکه آل سعود عده ای را مسلح کردند تا به نام اسلام به جان مسلمانان بیفتند، عده ای را آواره غرب کردند و راه را بر سر حجاج بستند، بوی فتنه می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آل سعود به اسم اسلام بلا بر سر مسلمانان می آورد، خاطرنشان کرد: بعنوان شاهد حوادث سال ۶۶ که حجاج قتل عام شدند شاهد بودم که ۴۰۰ زن زیر دست و پا جان باختند.

حجت الاسلام مرتضوی تأکید کرد: احتمال می رود که طراح حادثه سال ۶۶ نیز فاجعه منا را طراحی کرده باشد که لازم است کمیته حقیقت یاب با حضور کشورهای اسلامی تشکیل و فاجعه منا و حادثه مکه را بررسی کند.

وی ادامه داد: دولت عربستان باید بخاطر جان باختگان فاجعه منا ضمن عذرخواهی، خسارات وارد را جبران کند و تضمین دهد که در سفرهای بعدی حج چنین حوادثی را شاهد نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه قوه از حقوق از دست رفته ملت ایران اسلامی در فاجعه منا دفاع کنند، عنوان کرد: این مصیبت هیچگاه فراموش نخواهد شد و ملت ایران اسلامی شریک الغم مصیبت دیدگان فاجعه منا هستند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی بیان کرد: آل سعود با فاجعه منا خودشان را رسوا و اسلام آمریکایی را به دنیا معرفی کردند.

وی ضمن انتقاد از کم بودن تعداد حاجیان استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: چرا باید از این استان تنها یک کاروان به حج اعزام شود؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: داشتن استطاعت و توان مالی و سالم بودن را از شروط اصلی بجا آوردن حج عنوان و اظهارکرد: اگر کسی حج بر او واجب شد باید به حج برود و کسی نمی تواند بخاطر برخی مسایل که در جامعه مطرح می شود حج را ترک کند.

حجت الاسلام مرتضوی اضافه کرد: حج از فرایض الهی است و اگر کسی خواست اسلام را عمیق و دقیق بشناسد باید عمل حج را با بصیرت انجام دهد.


نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دهدشت گفت:

    لابدنگرانه تعداکشته شدگان استان کمه.پیشنهادمیشه برای بالابردن امارکشتگان.همینهایی که سالم برگشتندرابه بهانه ی تکریم حجاج استان ببره ی جایی اردو.باراننده هماهنگ کنه ی جایی ساختگی تصادف کنه که همشون کشته بشن تاجناب ایشون باسرافرازی اعلام کنه تعداشهدای حجاج مازیاده

    • خودی گفت:

      منظور این هست که چرا استان ما در سهمیه حج تمتع تعداد زائرش کم هست ربطی به شهادت حجاج نداره هوایی حرف نزن عزیز

  2. ناشناس گفت:

    از جای گرم بلند شده !که این سخنان را بیان می کند،بویر چرا کامنتها را حذف می کنی مگر توهین ویا …است.

دیدگاه شما