یکشنبه 12 مهر 1394 - 14:54

تصویب «برجام» در شورای عالی امنیت ملی

وی ادامه داد:‌شورای علای امنیت ملی در صورتی می تواند به شکل داوطلبانه برجام را اجرا کند که برخی از احکام قانونی را در فرایند اجرای آن رعایت کند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس از تصویب برجام در شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

به گزارش «بویرنیوز»،  علاءالدین بروجردی در نشست علنی امروز مجلس، به عنوان طراح طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام که با بیش از 100 امضا به هیأت رئیسه رسیده بود ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان فاجعه منا و پیگیری هر چه سریعتر کمیته حقیقت یاب از سوی وزارت امور خارجه کشور گفت: در طول دو دهه گذشته مسئله هسته ای ایران چالشی ترین مسئله در حوزه بین الملل بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا به عنوان دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و اعضای دایم شورای امنیت به همراه آنان و اعضای اتحادیه اروپا مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند و تلاش کردند کشورهای متعددی را بر کشور ما وارد کنند از جمله صدور 6 قطعنامه و تحریم برای نداشتن غنی سازی یکی از این تلاش ها بود که در نهایت جمهوری اسلامی ایران بر این اساس برنده شد چرا که خروجی تمام تلاش ها بعد از توافق ژنو و لوزان و در نهایت وین و توافق برجام این طرح عملاً  تثبیت شد.

وی افزود: در این مصاف نابرابر جمهوری اسلامی ایران برنده شده و براساس رهنمود رهبری که نرمش قهرمانانه بود قرار گرفتیم که بتوانیم از این گردنه عبور کنیم لذا طرح دو فوریتی امروز با عنوان اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام ارائه شد.

بروجردی همچنین توضیح داد: نمایندگان هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در جلساتی طولانی که حتی روز جمعه نیز برگزار شد تبادل نظر کردند و در حضور رئیس مجلس این طرح دو فوریتی را تنظیم کردند که به مجلس ارائه کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه 6 کشور طرف مذاکره براساس توافق مراحل قانونی را طی کردند گفت: اکنون روز تصمیم گیری در خصوص برجام است و با اینکه نقاط ضعفی دارد، محصول یک تصمیم ملی است و شورای عالی امنیت که سران سه قوه در آن حضور دارند، آن را تأیید کرده اند.

وی ادامه داد:‌شورای علای امنیت ملی در صورتی می تواند به شکل داوطلبانه برجام را اجرا کند که برخی از احکام قانونی را در فرایند اجرای آن رعایت کند.

طراح طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در پایان خاطرنشان کرد: تمام احکام موجود در 8 بند و 2 تبصره بیان شده است که آن را در خصوص برجام مورد توجه ویژه قرار داده ایم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایرانی گفت:

    بزرگان قوم کی تنشها پایان می یابد اقتصاد لیران روال طبیعی پیدا میکند

  2. ایرانی99 گفت:

    بویر از انتشار یک متن ساده واهمه دارید

دیدگاه شما