یکشنبه 12 مهر 1394 - 3:24

گوشی همراه جای کتاب‌های خیام و مولوی را در دست نوجوانان گرفته است

قائم‌مقام انجمن بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی گفت: ما گرفتار مد شده‌ایم و فریب خورده‌ایم، خیام و مولوی و حافظ را از ما گرفته‌اند و موبایل را به دست کودکان و جوانان ما داده‌اند.

به گزارش کاشان نیوز ، «عبدالرضا مدرس‌زاده» روز چهارشنبه در آیین گرامی‌داشت روز مولانا در دبیرستان فاطمه زهرا (س) کاشان اظهار داشت: دختران ایرانی، پروین اعتصامی را نمی‌شناسند، از غنای فرهنگی ادبیات، اطلاعی ندارند اما «هری پا‌تر» را می‌شناسند و برای خرید کتاب آن صف می‌کشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که فارسی‌زبان نیستند، مولوی را می‌شناسند و شگفت‌انگیز است که روان‌شناسان و روان‌پزشکان ایالت متحده آمریکا، خواندن کتاب مثنوی مولانا را برای بیماران خود سفارش می‌کنند.

وی کتاب مولانا را کتاب زندگی توصیف کرد و گفت: بزرگان تاریخ و تمدن ما، مرارت جسم را بر خود هموار کرده‌اند تا به معرفت برسند و از این روست که طی همه قرون و اعصار حرف مولانا و حافظ و سعدی نو مانده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به داستان کنیزک و زرگر در مثنوی مولانا تصریح کرد: هر آن‌چه در بیرون از فضای خانواده به نام عشق پیشنهاد می‌شود، فقط کلاه‌برداری است و نمونه آن ازدواج‌هایی است که براساس پسند دختر و پسر صورت می‌گیرد و بخش بزرگی از آن به طلاق می‌کشد.

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی از مشهور‌ترین شاعران فارسی زبان ایرانی است و به واسطه این شهرت روز هشتم مهر در تقویم ایران روز مولانا نامیده شده است.

منبع: کاشان نیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما