شنبه 11 مهر 1394 - 12:54

اتهام به سازنده نکسوس 6P برای کپی برداری در طراحی

 چند روز قبل گوگل در نهایت طی مراسمی اقدام به رونمایی از محصولات و خدمات جدید خود کرد که البته در میان آنها دو گوشی هوشمند که پیش از این بسیاری از اطلاعات در مورد آنها افشا شده بود، چشم انتظاران بسیاری داشت. حال یکی از دو شکرت سازنده این گوشی های هوشمند متهم به کپی برداری در طراحی نکسوس شده است که میتواند دردسری برای این شرکت و گوگل به شکل توامان باشد.

به گزارش «بویرنیوز» شرکت هوآوی یکی از دو شرکتی است که گوشی های سال جاری نکسوس گوگل را طراحی و تولید کرده است. یعنی نکسوس 6P، هوشمندی که از لحاظ طراحی تفاوت های اساسی با مدل های سال گذشته دارد. اما گویا این طراحی به حد کافی منحصر به فرد نبوده است در نتیجه آن شرکت ZTE کمپانی هوآوی را متهم به کپی برداری از هوشمند Athena در طراحی نکسوس 6P کرده است:

اتهام به سازنده نکسوس 6P برای کپی برداری در طراحی

بر این اساس «لو کیان هائو» مدیر بازاریابی شرکت چینی ZTE در شبکه اجتماعی Weibo نوشته است که طرح نکسوس P6 شرکت هوآوی شباهت بسیار زیادی به هوشمند Athena که با نام تجاری Grand S این شرکت شناخته میشود، دارد و بر این اساس مدعی شده است که هوآوی طراحی هوشمند خود را از روی هوشمند شرکت ZTE کپی برداری کرده است.

این مسئله منجر به آن شده است که کارشناسان نگاهی دقیق تر به این دو هوشمند بیندازند. نگاهی از نزدیک به این دو در کنار یکدیگر به خوبی نشان میدهد که شباهت بسیار زیادی در هر دو هوشمند به ویژه در نوار سیاه رنگ بالا و در قاب پشتی وجود دارد. این طرحی است که هوشمند Athena از سال 2013 با آن روانه بازار شده و به نظر میرسد که ZTE از آن سال به بعد چندان تغییری در این طراحی ایجاد نکرده است. این طرح حتی یاد آور گوشی نوکیا 808 نیز هست:

اتهام به سازنده نکسوس 6P برای کپی برداری در طراحی

طراحی کلی این دو هوشمند نیز به ویژه انحنای پشت و منحنی در گوشه ها تا حد زیادی این دو هوشمند را به یکدیگر شبیه ساخته است هرچند در جزئیات طبعا اختلافات زیادی قابل مشاهده است. اما به خوبی میتوان درک کرد که طراحی کلی این دو هوشمند بسیار شبیه به یکدیگر است. هنوز شرک هوآوی نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که دو شرکت چینی هوآوی و ZTE رقابت طولانی مدتی با یکدیگر دارند. این دو نه تنها در بازار گوشی های هوشمند در حال رقابت با یکدیگر هستند بلکه بازار بین المللی تجهیزات مخابراتی نیز عرصه رقابت آنها است.

حال این ادعای جدید از سوی شرکت ZTE اگر به لحاظ قانونی پیگیری شود، میتواند دردسر های فراوانی را برای رقیب اش و همچنین گوگل رقم بزند. گفته شده که پیش از این نیز شرکت هوآوی متهم به کپی برداری از طرح های دیگر برای ساخت گوشی های هوشمند خود شده است./تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما