شنبه 11 مهر 1394 - 1:56

مردم زیلایی از کدام ادارات راضی بودند؟

برخی از مردم از مشکلات معیشتی گلایه‌مند بودند و خواستار توجه هر چه بیشتر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد بودند.

در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلیه و بویراحمد، مردم زیلایی از خدمات آموزش و پرورش عشایری و آب روستایی اظهار رضایت‌مندی کردند.

خبرگزاری فارس: رضایت‌مندی مردم زیلایی از خدمات آموزش و پرورش عشایری و آب روستایی

به گزارش بویرنیوز، ظهر امروز و با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی از روستاهای مختلف دهستان محورم زیلایی به همراه مسئولان استانی و شهرستانی بازدید به عمل آمد و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس نوشت: آیت‌الله ملک‌حسینی از ساعات اولیه صبح در مناطق مختلف زیلایی از پوله گرفته تا موشمی‌ها و چاهن و بردپهن و در انتها لعل مینا در انتهایی‌ترین نقطه این دهستان بازدید به عمل آورد.

در این بازیدها که مردم خود را برای بیان مشکلات به آیت‌الله ملک‌حسینی می‌رساندند هر یک از مردم در روستاهای مختلف خواسته‌هایی از مسئولان داشتند.

برخی از مردم از مشکلات معیشتی گلایه‌مند بودند و خواستار توجه هر چه بیشتر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد بودند.

مردم در مناطق مختلف زیلایی بیش از هر چیز از نبود راه‌های مناسب بین روستایی گلایه‌مند بودند.

در این میان مردم در خصوص برخی از خدمات قدردان مسئولان استانی بودند و در مناطق مختلف دهستان زیلایی در حضور آیت‌الله ملک‌حسینی از خدمات این تعداد معدود دستگاه‌ها تقدیر می‌کردند.

برای نمونه در هر یک از روستاهای منطقه زیلایی مردم از اقدامات خوب آموزش و پرورش عشایری استان به دلیل ایجاد فضاهای آموزشی پیش ساخته و همچنین رسیدگی به وضعیت آموزشی مدارس عشایری تقدیر می‌کردند.

در مناطق مختلف دهستان زیلایی از خدمات آب و فاضلاب روستایی به دلیل عملکرد این دستگاه در جهت آبرسانی به مردم در عین خشکسالی و بحران آب تقدیر می‌کردند.

اما در این میان یکی از مشکلات اساسی مردم که آن را به صورت گسترده به گوش مسئولان می‌رساندند وضعیت آنتن‌دهی خطوط موبایل بود که مردم از چنین وضعیتی گلایه‌مند بودند.

از دیگر مشکلاتی که مردم زیلایی به آن اشاره داشتند وضعیت نامطلوب مساجد روستاهای مختلف در این دهستان بود که مردم خواهان رسیدگی به وضعیت مساجد و تعمیرات آن‌ بودند.

به گزارش فارس، دهستان زیلایی یکی از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد و از مناطق شناخته شده کشور از نظر محرومیت به شمار می‌رود که دارای 12 هزار نفر جمعیت است.

دهستان زیلایی که در منتهی‌الیه شهرستان بویراحمد و هم‌مرز با استان چهارمحال و بختیاری است در بسیاری از شاخصه‌ها هنوز در محرومیت مضاعف به سر می‌برد.

مردم این منطقه سرگردان میان دو استان برای ارائه خدمات هستند که هر چند تاکنون خدمات خوبی به آن‌ها ارائه شده اما همچنان طعم تلخ محرومیت را می‌چشند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164370
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اموزش پرورش کجابود
    !!!نوسازی مدارس خدمات رسانی کرده

  2. همیار طبیعت گفت:

    بدبختا از مشکلات منابع طبیعی حرف نمی زنند

  3. از زیلایی گفت:

    البته ناگفته نماند که بهداشت و درمان هم خیلی عالی عمل کرده و اینهمه پزشک و پرستار و ده تا خانه بهداشت و دو مرکز بهداشتی و درمانی در این منطقه زیلایی مشغول خدمتند. بهترین خدمت در منطقه زیلایی مربوط به علوم پزشکی هست

  4. ناشناس گفت:

    مدارس پیش ساخته را نوسازی مدارس می سازد اموزش پرورش فقط دران محیط درس می دهد پس از نوسازی مدارس باید تشکر کرد

  5. کارمند اداره عشایری گفت:

    اتفاقا بر عکس اکثر ب جز دو نفر از زیلایی از اموزش پرورش عشایر راضی اند. اموزش پرورش عشایر جولانگاه سیاسیون و حیات خلوت اونهاست. اتفاقا مردم فرهنگیان و دانش اموزان زیلایی از سو مدیریت اموزش و پرورش عشایر شدیدا گله مندند. یکی از گله مندی ها این است که چرا زیلایی با داشتن بیش از نیمی از جمعیت دانش اموزی و فرهنگی چرا پس از سالها نباید خود سکاندار مدیریت ان اداره باشند یا از دیگر سمت ها مثل معاونین چرا از زیلایی نباشند؟ گله مندی دوم تأثیرپذیری مدیریت اداره از افراد خارج از اموزش و پرورش و سیاسیون محلی است. سوم نحوه بکارگیری و ساماندهی نیروها که دارای اشتباهات اصولی و اعمال خلاف قانون بسیار است. چهارم حیطه فعالیت اموزشی که دارای خلأهای بسیار است برای نمونه از جمعیت ۲۰۰۰ نفری دانش اموزی چرا هیچ رشته فنی یا کارودانش در زیلایی فعال نیست. چرا هر ۸ دبیرستان زیلایی باید دانش اموز رشته انسانی و به ندرت تجربی تربیت کنند. پنجم نبود خلاقیت مدیریتی ششم عدم حمایت مالی و عدم توانایی در جذب خیرین و ایجاد ارتباط با شبکه های مردم نهاد مربوطه برای رفع حداقلی مشکلات خوراک و پوشاک دانش اموزان محروم. ضعف شدید اموزشی در مدارس عشایری و زیلایی بطوری که از بدو تاسیس تا کنون دبیرستان عشایری و ۸ دبیرستان زیلایی قادر به هدایت هیچ دانش اموزی در رشته های,پزشکی نبودند و بسیاری از موارد دیگر که در این مقال نمی گنجند

  6. ناشناس گفت:

    از چند نفر نظرسنجی کردید که ب این نتیجه رسیدید. باور کنید اینطور نیست

  7. احمد گفت:

    فضاهای آموزشی پیش ساخته کار نوسازی مدارسه که با همکاری آموزش و پرورش عشایر انجام شد.

دیدگاه شما