پنجشنبه 9 مهر 1394 - 18:56

طرح تفکیک جنسیتی در عروسی های گچساران

برنامه‌ریزی‌ها در این راستا باید به گونه‌ای باشد که قوانین مراسم عروسی از طریق دستگاه‌های مربوطه اصلاح و نیروی انتظامی اقدام عاجل کند.

فرماندار گچساران از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در تالارهای عروسی به عنوان مصوبه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح تفکیک جنسیتی در تالارهای عروسی گچساران

به گزارش بویرنیوز، ظهر امروز جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی گچساران با  موضوع سامان‌دهی تالارهای عروسی با حضور اعضای کارگروه در سالن جلسات  فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده امام‌جمعه موقت گچساران در این جلسه با اشاره به موضوع جلسه با بیان اینکه اسلام دین شادی و نشاط است، اظهار کرد: دین اسلام با شادی مخالف نیست، اما متاسفانه امروز فرهنگ ازدواج ما با فرهنگ غربی آمیخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مراسم شادی در این شهرستان ضد فرهنگ عمومی و موجب سلب اسایش مردم است، خواستار کنترل و نظارت این مراسم توسط مسئولان و نهادهای ذی‌ربط شد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به دهه ولایت، درخصوص مناسبت‌های گذشته از جمله هفته دفاع مقدس مطالبی را عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که جامعه بدون نشاط اجتماعی، توسعه و پیشرفتی نمی‌کند اما این شادی باید با مدیریت و کنترل صحیح حفظ شود.

وی بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر مسئولان شهرستان در امور فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: همه تصمیمات و مصوبه‌های فرهنگی و اجتماعی نتیجه جلسات همین کارگروه‌ها بوده و آثار این تصمیمات تمامی جامعه تحت پوشش را در برمی‌گیرد.

 

 

فرماندار گچساران خواستار تلاش مجدانه مسئولان فرهنگی شهرستان در راستای ترویج برنامه‌های مطلوب فرهنگی و اجتماعی در شهرستان شد و تصریح کرد: باید با الگوسازی مناسب در زمینه ایجاد فضایی مطلوب جهت برگزاری مراسم عروسی با ارائه برنامه‌های شاد و متنوع مبتنی بر شئونات اسلامی، الگویی مناسب جهت برگزاری مراسم عروسی طراحی کنیم.

رحیمی بر لزوم فرهنگ‌سازی بر پایه انجام کار فرهنگی عملیاتی در خصوص برگزاری مراسم شاد در شهرستان تاکید کرد و گفت: جهت تغییر شرایط موجود، فرهنگ‌سازی و الگوسازی نسبت به تذکر و برخورد انتظامی تاثیر بیشتری دارد.

  این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان با تعیین هدف باید به صورت کار تیمی و در یک راستا حرکت کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها در این راستا باید به گونه‌ای باشد که قوانین مراسم عروسی از طریق دستگاه‌های مربوطه اصلاح و نیروی انتظامی اقدام عاجل کند.

نماینده عالی دولت در گچساران با بیان اینکه تذکر لسانی در بسیاری از مواقع فایده‌ای ندارد و باید سخت‌گیری‌ها بیشتر شود، خاطرنشان کرد: متولیان امر و تصمیم‌گیرندگان باید با در نظر داشتن تمام جوانب امر گام بردارند، زیرا با تعامل و همکاری، بسیاری از کارها به بهترین نحو انجام می‌شوند.

فرماندار گچساران ضمن اشاره به حفظ حرمت مناسبت‌های دینی و اسلامی، خواستار تهیه تقویم مناسبت‌های دینی از سوی متولیان فرهنگی شهرستان شد و بیان کرد: این تقویم‌ها باید در اختیار صاحبان تالارها قرار بگیرد تا در ایام شهادت معصومین(ع) هیچ‌گونه مراسم شادی برپا نشود.

رحیمی از جمله موارد مهم و قابل بررسی در تالارهای این شهرستان را برپایی عروسی‌ها بدون تفکیک جنسیتی خواند و اظهار داشت: باید در این فرصت دوماهه پیش‌ رو و ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) که تالارها تعطیل است، از صاحبان آن‌ها خواست تا نسبت به جداسازی و تفکیک محوطه تالار اقدام کنند.

وی همچنین خواستار همکاری مردم با مسئولان جهت توسعه و آبادانی شهرستان و تلاش و همکاری مسئولان در جهت تحقق شعار سال با توجه به رویکرد اعتدالی دولت یازدهم شد.

گفتنی است؛ بررسی مشکلات تالارها جهت برگزاری مراسم عروسی، اخذ تعهد از صاحبان مجلس و گروه‌های موسیقی برگزارکننده مراسم جهت رعایت شئونات اسلامی و تفکیک محوطه‌های تالار از جمله مصوبات این جلسه بود.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164245
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کل مشکلات حل کردید
    دیگه هیچ مشکلی باقی نمونده الا جدا کردن زون و مرد در عروسی
    شرم هم خوب چیزی
    نمی دونم چرا از رو نمی رید
    این همه شکل تو شهرتون واقعاً نمی بینید با خودتونو زدید به کوری و ندیدن

  2. ناشناس گفت:

    جمع کنین

  3. بویر احمدی گفت:

    برایتان متاسفم با طرز فکرتان دیگه حل شد اول اعمال خودتان را درس کنید بعد ب فکر دیگران باشید

  4. ایرانی گفت:

    خوش بحالتون گچسارانیا …. برید حالشو ببرید …. ماشااله بخ این همه همت … تمام مشکلات حل شد .. به امید خدا به زودی نقض کنندگان این قانون در مرکز شهر گردن زده خواهند شد …. 

  5. ناشناس گفت:

    خدایا د بسه

  6. من گفت:

    جالبه 
    تنها جایی که تو دنیا طرح تفکیک جنسیتی دارن تو توالته

  7. ناشناس گفت:

    اصلا مگه میشه . مگه داریم .. وقت خودتونو در پی اینجور چیزا تلف نکنین . برید به فکر نان باشید که خربزه آب است

  8. ناشناس گفت:

    ببینید عربستان داره چه بلایی به روز ما میاره و شما دارید چیکار میکنید و به فکر چه هستید .احسنت/..

  9. وحید گفت:

    بابا عروسیا که تموم شد، سال آینده هم فراموش میشه میره. نگران نباشید

  10. ناشناس گفت:

    صاحب تالارا آماده جنگ و دعوا باشید

دیدگاه شما