پنجشنبه 9 مهر 1394 - 17:09

حجاج ایرانی به ویروس کرونا آلوده نیستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه تاکنون ویروس کرونا در عربستان سعودی ریشه کن نشده است اما تمامی حجاج ایرانی به دلیل رعایت مسایل بهداشتی به این ویروس آلوده نشده و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود: کرونا ویروسی است که التهابات تنفسی را در پی دارد و عربستان از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد ابتلا و مرگ و میر در زمان شیوع بیماری را به میزان نسبتا بالا داشته است.

وی با بیان اینکه کرونا هنوز هم در عربستان ریشه کن نشده است گفت: هیچ کدام از حجاج ایرانی نه در گذشته و نه تاکنون به این ویروس مبتلا نشده اند و مصاحبه های مسئولان وزارت بهداشت در این باره بیشتر جنبه هشداری دارد و نباید برای مردم هراس بیهوده ایجاد کرد.

هاشمی با تقدیر از تلاش های کارکنان سازمان حج و زیارت گفت: مدیران کاروان ها توصیه های لازم را به حجاج داشته اند و در تمام پروازها یک نفر از تیم پزشکی حج و زیارت اقدامات و توصیه های لازم را به حجاج ارائه می دهد.

وی افزود: در بدو ورود حجاج به کشور در فرودگاه نیز خدمات اورژانس به طور کامل انجام می شود و مردم مطمئن باشند جای هیچ نگرانی نیست و فقط باید توصیه های پزشکی را جدی بگیرند و مراقبت کنند.

امسال 64 هزار نفر زائر ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند که از این تعداد 464 تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164223
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما