پنجشنبه 9 مهر 1394 - 15:15

انتشار یک شایعه و واقعیت ماجرا؛ خودروی احمدی‌نژاد باعث کشته شدن حجاج شد! +تصاویر

فارس نوشت: پس از فاجعه منا در هفته گذشته که منجر به به کشته شدن بیش از 4 هزار مسلمان شد و جهان اسلام را داغدار کرد، بازار شایعات در این رابطه به شدت داغ شده است.

شایعه

طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی به خصوص بین کاربران عربی شایعه شده است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران در حج حضور داشته است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که رئیس‌جمهور سابق ایران در مراسم حج شرکت داشته و خودرویی که احمدی‌نژاد پشت آن سوار شده خلاف جمعیت حرکت می‌کرده و همین اقدام باعث مزاحمت برای مردم و بروز فاجعه منا شده است.

 دروغ جدید اعراب: خودروی احمدی‌نژاد باعث کشته شدن حجاج شد! +تصاویر

دروغ جدید اعراب: خودروی احمدی‌نژاد باعث کشته شدن حجاج شد! +تصاویر

واقعیت

منتشرکنندگان این شایعه با شیطنت عکس را به گونه‌ای برش(کات) زده‌اند که اطراف خودرو دیده نشود و گمان بر این برود که این عکس در منا گرفته شده و اطراف خودرو پر از جمعیت است.

اما تصویر اصلی پرده از این شایعه بر می‌دارد، جایی که مشخص می‌شود که این تصویر در بزرگراه بوده و هیچ جمعیتی در اطراف خودرو وجود ندارد.

 دروغ جدید اعراب: خودروی احمدی‌نژاد باعث کشته شدن حجاج شد! +تصاویر

نکته دیگر این که از چهره‌ حاضران در این تصویر، به خصوص رئیس‌جمهور دولت سابق مشخص است که این تصویر مربوط به چندین سال پیش است.

در همین رابطه مهدی آشتیانی معاون مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهور سابق که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، در گفت و گو با فارس حضور این شخصیت‌ها زا در مراسم امسال حج را به شدت تکذیب کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164174
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    توی  منا  اب هم برای خوردن  نبود  بعد این ماشین  از کجا  امد  .مرگ بر ال سعود  وهابی  کثیف.

دیدگاه شما