چهارشنبه 8 مهر 1394 - 0:09

اعلام آمار رسمی عربستانی ها از کشته های منا/ رونمایی شمخانی از رای مجلس به برجام/ خاطره البرادعی از ناراحتی احمدی نژاد از اوباما/ تحصن خانوادگی در اعتراض به برجام/ گزارش مهدی هاشمی از سوسک ها و مارمولک های اوین!

از شاخه داعش در غزه چه می‌دانید؟

لشکر توحید بزرگ‌ترین گروه تکفیری در غزه به شمار می رود. تعداد عناصر این گروه، صدها نفر برآورده می‌شوند.به گزارش اویس، در جدیدترین ویدیو از «لشکر توحید»، «علم الدین عامر» معروف به «ابو عثمان» مرد دوم این تکفیری، ضمن تبریک عید قربان، بار دیگر بر ارزش‌های عقیدتی و سیاسی «لشکر توحید» در غزه تاکید کرد.لشکر توحید ادامه‌دهنده راه «گردان های توحید و جهاد» و نیز « جند انصار الله» است. نخستین برخورد این گروه با حماس، در ۱۵ اگوست ۲۰۰۹ اتفاق افتاده بود.یکی از رهبران این گروه، هشام السعیدنی است. یک اردنی است، پس از کشته شدن عبداللطیف موسی رهبر گروه توحید شد، اما او نیز در سال ۲۰۱۲ به قتل رسید. او پیش از کشته شدن، ماه‌ها توسط حماس بازداشت بود.این گروه با گروه تروریستی «داعش» و «ولایت سینا» بیعت کرد، همچنین به شکل سری با نام «ولایت سینا» در نوار غزه به فعالیت می‌پردازد.

فرزند غضنفر رکن‌آبادی: هیچ‌گونه خبری از پدرم نداریم

هنوز هیچ‌گونه خبری از حال غضنفر رکن آبادی در دسترس نیست و وی کماکان در لیست مفقودین حادثه منا است.به گزارش راه دانا، زهرا رکن آبادی دختر سفیر سابق ایران در لبنان در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا به صراحت اعلام کرد که هنوز هیچگونه خبری از وضعیت آقای رکن آبادی در دست نیست و وی کماکان در لیست مفقودین حادثه هستند.زهرا رکن آبادی از وضعیت پدر اعلام بی خبری کرد و افزود: خانواده بسیار وضعیت پر استرس و همراه با نگرانی را پشت سر می گذارنند و هنوز هیچگونه خبری از احوال پدر نداریم ، همچنین اخبار مختلف منتشره شده تا به حال در مورد ایشان بعد از فاجعه منا ،کذب است.دختر سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان بیان کرد: ایشان با تیم بعثه مقام معظم رهبری به عربستان سعودی سفر کردند و اخبار موثق ، اخباری است که توسط شبکه خبر جمهوری اسلامی یا آقای اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران اعلام می شود.

حاشیه‌های سفر داماد آقای وزیر به ایتالیا

عضو کمیسیون صنایع اذعان داشت: کنسولگری ایران در این مدت همه کارهای قانونی خود را تعطیل کرده‌است و امکانات خود را در اختیار خانواده وزیر قرار داده‌ است که این تکرار همان رفتارهای حکومت شاهنشاهی است که جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حاشیه های سفر داماد وزیر صنعت به میلان در ایتالیا و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داده است، اظهار داشت: این سفر حاشیه های زیادی داشت؛ در حاشیه این سفر خانواده یکی دیگر از وزرا هم حضور داشت که به میلان رفته بودند.وی افزود: اگر این سفر با پول خود این افراد باشد و هزینه ای از بیت المال صورت نگرفته باشد، این سفر بدون مشکل است، اما این موضوع که تمام امکانات کنسولگری ایران در ایتالیا به این خانواده اختصاص داده شده است قطعا مورد انتقاد همه است.عضو کمیسیون صنایع اذعان داشت: کنسولگری ایران در این مدت همه کارهای قانونی خود را تعطیل کرده است و امکانات خود را در اختیار خانواده وزیر قرار داده است که این رفتار جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد.قاضی پور افزود: در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که کنسولگری ایران که خانه ایران است به محلی برای تفریح و وقت گذرانی خانواده های وزرا تبدیل بشود.

عضو مجمع روحانیون در لیست مفقودان فاجعه منا

مجمع روحانیون مبارز در جلسه هفتگی خود فاجعه منا را بررسی و با بازماندگان باراز همدردی کرد.به گزارش ایلنا٬ در فاجعه منا یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، حجة الاسلام والمسلمین واحدی دامغانی نیز در شمار مفقودان است

طنزی که مردم برای صدا و سیما ساختند

خبرآنلاین نوشت: پخش نشدن برنامه “خندوانه” باعث شده تا جملات طنز انتقادی مختلفی درباره صدا و سیما و برنامه‌های آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. این جملات طنز به ماهیت برنامه‌های مختلف صدا و سیما می‌پردازد. به عنوان مثال یکی از این طنزهای انتقادی بدین شرح است: “هيچ دقت كردين بعد از سه روز عزاي عمومي،تنها برنامه صدا و سيما كه پخش نشد خندوانه بود بقيه برنامه ها پخش شد. يعني بقيه برنامه ها هميشه در حالت عزاي عمومي هستن”. پخش برنامه “خندوانه” از شبکه نسیم بعد از اتفاقات تلخ منا و اعلام عزای عمومی متوقف شده است.

طعنه به محمود احمدی نژاد روی آنتن 90!

عادل فردوسی پور در برنامه 90 دوشنبه شب خاطره ای تعریف کرد که در ورزشگاه آزادی قرار بود 100هزار نفر بیایند و رئیس جمهور از ورزشکاران تمجید کند.به گزارش امید به نقل از خبرآنلاین،عادل فردوسی پور در برنامه 90 دوشنبه شب مهمانانی ویژه داشت. مربی و ستاره تیم فوتبال بانوان. او در این برنامه سعی کرد برای اولین بار دست به کار بزرگی بزند. اینکه تصاویر فوتبال بانوان را روی آنتن ببرد و با ذوق زدگی از این کارش تعریف کند. او از این می گفت که تا پیش از این تصاویر مربوط به بانوان از تلویزیون پخش نشده است و وقتی برای اولین بار با مساعدت مدیران شبکه 3 ، او توانسته این تصاویر را نشان مردم بدهد ، بستری برای پیشرفت این بچه ها بوجود می آید. او در ادامه ابتدا خاطره ای گفت از روزهایی که آتوسا حجازی، ستاره فوتبال بانوان ایران بود. روزهایی که آتوسا گفته بود از آتیلا بهتر بازی می کرده و مرحوم حجازی هم شاهد بازی های خوب او بوده اما در ایران اصلا کسی باور نداشته که دخترها هم می توانند بازی کنند. همزمان با حرف های عادل تصاویر درخشش بانوان ایرانی پخش می شد و تکنیک بی نظیر دختران ایران را که همه مردم دنیا دیده بودند، برای اولین بار از شبکه 3 هم پخش می شد و تابویی بزرگ شکسته می شد.او در بخشی دیگر از حرفهایش خاطره ای گفت از فهیمه زارعی ، ستاره تیم ملی بانوان که 2 سال قبل در مراسم تجلیل از ورزشکاران در پایان دولت دهم ، اتفاق افتاد. جایی که در مراسم ریاست جمهوری فقط از فوتبالی ها در ورزشگاه آزادی تجلیل شد. ولی بانوان را راه ندادند. عادل آن خاطره را بدون اشاره به اسامی گفت و از کنارش با طعنه ای کوچک گذشت.

روزانه 2000 افغان غیرقانونی وارد ایران می‌شوند

روزنامه “اطلاعات‌ روز” افغانستان گزارش داد: محمد آصف درزابی، رئیس نمایندگیهای وزارت امور مهاجران افغانستان مقیم ایران، با تایید این خبر گفته که روزانه تا ۲هزار نفر از افغانستان به شکل غیرقانونی وارد ایران میشوند.به گفته‌ درزابی، در یک ماه گذشته این رقم به مرز ۶۰ هزار نفر رسیده و بیشتر این افراد تلاش می‌کنند از طریق ایران خود را به کشورهای اروپایی برسانند.درزابی افزوده که شماری از مهاجران که افغانستان را به قصد اروپا ترک می‌کنند، در مسیر در دام آدم‌ربایان می‌افتند یا بر اثر حوادث رانندگی و تیراندازی مأموران مرزی کشورهای مسیر کشته می‌شوند و به مقصد خود هرگز نمی‌رسند.به گزارش ایسنا، هم‌چنین درزابی در این اظهارات خود مدعی شده است تلفات مهاجران افغان در ایران در حوادث رانندگی، حوادثی که در محل کار اتفاق می‌افتد یا در اثر تیراندازی مأموران مرزی جان خود را از دست می‌دهند، حدود ۲۰ نفر در هفته است.

انتخابات برای مجلس خبرگان ضرورت ندارد!

محمدرضا باهنر به خبرگزاری آنا می گوید: ما فکر می‌کنیم که خبرگان اصولا نباید در جریان‌های سیاسی تعریف شود. خبرگان یک مجلس و یک مرکزی است که باید نخبگان فکری کشور در آنجا جمع شوند و وظایف ویژه‌ای دارند. اینکه خبرگان جناح‌بندی شود و جریانات سیاسی در آن شکل بگیرد خودش می‌تواند آفت باشد. ما همه بحثمان همین است و می‌گوییم که خبرگان یک‌سری افرادی هستند که متخصص علمی هستند و باید خبرگان مرکز وحدت‌بخشی و اطمینان‌سازی برای نظام باشد. خبرگان اگر وارد مقوله‌های سیاسی شود یک مقدار مشکل به وجود می‌آید که بیشتر هشدارها و نگرانی ما از این بابت است. بعضی‌ها دلشان می‌خواهد که این را چپ و راستی کنند؛ معمولا خبرگان فراتر از این حرف‌ها و جناح‌های کشور است و این باید حفظ شود. ما علاقه‌مندیم که شاکله خبرگان غیرسیاسی و کاملا فکری، علمی و تقوایی باشد.یکی از کارهای اساسی حضرت امام(ره) در انقلاب مسئله همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی بود. تا آن زمان سابقه نداشت که گروهی در انقلابی پیروز شوند و دو ماه پس از پیروزی بپرسند که مردم چه نوع حکومتی می‌خواهند. یکی دیگر مسئله تقنین قانون اساسی بود. یعنی ایشان می‌خواستند که تکلیف کارگزاران با مردم که صاحبان اصلی نظام هستند، روشن شود. به همین دلیل در کشور ما هیچ مسئولی نیست که مستقیما یا نهایتا با یک واسطه توسط مردم انتخاب نشود. خبرگان یک انتخاب نخبه‌گزینی است. من بعضا معتقدم انتخاب مجددشان ضرورت ندارد. در آمریکا قوه قضائیه‌شان یک دیوان عالی دارد چند نفر در آن هستند. ورودشان با مقدماتی همراه است اما وارد که شد دیگر مادام‌العمر آنجا هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را تغییر دهند، مگر اینکه توان فکری و جسمی‌اش را از دست بدهد. کسی که در دیوان عالی کشور آمریکاست، همیشه هست تا بمیرد.

در نظرسنجی احمدی نژادی ها ،عارف رئیس مجلس شد!

سایت دولت بهار از سایت های نزدیک به احمدی نژاد از روز شنبه گذشته نظرسنجی را آغاز کرده و از کاربران خود پرسیده رییس مجلس دهم چه کسی خواهد بود.به گزارش خبرآنلاین در این نظرسنجی شش گزینه برای ریاست مجلس دهم در نظر گرفته شده و از کاربران خواسته شده تا از میان چهره هایی همچون علی اکبر ناطق نوری، محمدرضا عارف، علی لاریجانی، روح الله حسینیان، سعید جلیلی و غلامحسین الهام محتمل ترین گزینه برای ریاست مجلس را انتخاب کنند. جالب اینکه در آخرین نتایج این نظرسنجی که امروز منتشر شده محمدرضا عارف کاندید اصلاح طلبان از همه جلوتر و روح الله حسینیان از اعضای جبهه پایداری کمترین رای را به خود اختصاص داده اند.

چین 249 مقام «تنبل» را تنبیه کرد

چین در راستای مبارزه با فساد، 249 تن از مقاماتش را به خاطر “تنبلی” از جمله عدم خرج کردن بودجه‌های دولتی، تاخیر در اجرای پروژه‌ها و رها کردن زمین‌هایی که برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده‌اند، تنبیه کردند. بسیاری از مقامات چین که از بزرگترین سرکوب فساد در کشورشان ترسیده‌اند، در 18 ماه گذشته ترجیح داد‌ه‌اند پروژه‌های بزرگ را قبول نکنند تا از بررسی‌های دقیق مقامات مقابله با فساد در امان بمانند.پکن دولت‌های محلی را به خاطر تنبلی و تعلل‌هایشان سرزنش کرده و بارها تهدید کرده که آنها را به خاطر بودجه‌های دست نخورد‌ه‌شان تنبیه خواهد کرد.خبرگزاری شینهوا گزارش داد، 249 مقام در 24 استان منطقه یا شهر اخراج شده یا به دنبال تحقیقاتی که از پایان مه تا اواسط ژوئن صورت گرفته تنزل درجه یا هشدار دریافت کرده‌اند.

گزارش مهدی هاشمی از سوسک ها و مارمولک های اوین!

این پیام از سوی مهدی هاشمی از زندان اوین ارسال و توسط اعضای خانواده منتشر شده است:بعد از تسلیت حادثه شهادت تعداد زیادی از هم وطنان در مکه باید بگویم برای خانواده ما که از سال ها پیش یعنی قبل از انقلاب زندان اوین را دیده اند شاید توصیف حاضر خواندنی نباشد اما دوستان فیس بوکی احتمالا می خواهند بدانند شرایط این روزهای من در زندان چگونه است؟ اوین دارای چند سالن نگهداری زندانیان به نام اندرزگاه است که مهم ترین آنها شماره های 7 و 8 هستند. اولی حدود 1400 زندانی دارد و دومی نزدیک 400 نفر. بند معروف 350 هم که سابق بر این محل نگهداری زندانیان سیاسی بود تعطیل و زندانیان آن بین اندرزگاه های 7 و 8 تقسیم شده اند. اندرزگاهی که من در آن روز و شب می گذارنم شماره 7 است که 12 سالن مجزا در سه طبقه دارد و زندانیان به صورت گروهی در هر کدام از این سالن ها ایام حبس خود را تحمل می کنند. اما سالن 11 یعنی آنجایی که هستم در زیر زمین اندرزگاه قرار گرفته که فاقد پنجره و نور است. اینجا می گویند تبعیدگاه اندرزگاه 7 همین سالن 11 است و ناگفته نماند سالن 6 را هتل می گویند که از ما بهتران آنجا حضور دارند. در سالن 11 که انشالله سر و کارتان نیفتد به جز هم بندی ها با انواع جانورها و حشرات موذی در ارتباط هستیم که سوسک و مارمولک از جمله خوبان به شمار می روند. ساس هم میهمان همیشگی بدن زندانیان سالن 11 است و تقریبا همه جای بدنم را این موجود نیش زده است. نزدیک به 30 نفر هم بندی هایم که اسامی آنها را محفوظ دارم انسان های شریفی هستند که با کارگری یا خدمات فنی و زحمت روزگار می گذراندند اما الطاف دولت سابق دامن گیرشان شده و با چک های برگشتی چند میلیونی به دلیل گرانی ارز و تورم یا مهریه روانه زندان شده اند. در حال تلاش هستم تا با جمع آوری پول از خارج زندان، زمینه آزادی این گرفتار شدگان هر چه سریع تر فراهم شود.

ناجا: فقط 6 کنسرت را لغو کردیم

منتظرالمهدی با بیان اینکه در شش ماهه امسال 410 مورد درخواست برگزاری کنسرت داده شد، خاطر نشان کرد: از این میان تنها 14 مورد امکان برگزاری پیدا نکرده که 3 مورد آن توسط خود گروه لغو شده، 3 مورد از سوی حراست وزارت ارشاد مجوز برگزاری دریافت نکرده، 2 مورد حکم قضایی داشته و 6 مورد نیز توسط پلیس اماکن از برگزاریشان جلوگیری شده است. وی درباره اینکه دلیل جلوگیری از برگزاری این کنسرت‌ها از سوی پلیس اماکن چه بوده است گفت: به دلیل اینکه در اجراهای قبلی موارد لازم رعایت نشده بود و مواردی که می‌بایست مورد بی توجهی قرار گرفته بود این لغو انجام شده است.

سانسور حرف‌های روحانی درباره حادثه منا در تلویزیون

روزنامه ایران نوشت:در همه ساعت‌ها و لحظه‌هایی که روحانی و ظریف بی‌وقفه پیگیر فاجعه منا بودند؛ جمعی در اتاق‌های جنگ روانی به دنبال این شگرد بودند که چگونه با خبر فاجعه منا مأموریت ملی و بین‌المللی دولتمردان را سانسور کنند. برای درک این اتفاق شگفت و تلخ کافی است صفحات یک هفته اخیر مطبوعات را تورق کنید؛ حتی روزی که رسانه‌های پرآوازه سعودی مثلالشرق الاوسط با بغض و ناراحتی مواضع روحانی در ماجرای منا را در صفحه اول خویش منعکس کردند، شبکه رسانه‌های تندروها حتی از درج یک خبر کوتاه در صفحه اول خود امتناع ورزیدند. شاید چندان دور از انتظار نبود که شبکه رسانه‌ای سازمان‌های مخالف دولت اطلاع‌رسانی از سفر روحانی را تعطیل کنند اما تکرار و تداوم این اتفاق در مطبوعات منسوب به رسانه ملی بسی مایه تأمل است. نسخه مکتوب رسانه ملی درست روزی که روحانی با صدای رسا از حقوق ایران در ماجرای منا سخن گفت خبرهای سفر روحانی را به تیغ سانسور سپرد.

تحصن خانوادگی در اعتراض به برجام

حجت‌الاسلام عمار عمارلو از طلاب استان قم به اتفاق همسر و فرزندانش در اعتراض به مفاد برجام و عدم لغو تحریم‌ها بر مبنای این توافق‌نامه‌، مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرد وي درباره دلیل تحصنش مقابل مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده به اتفاق همسرم که هر دو در شهر مقدس قم طلبه هستیم و فرزند شهید می‌باشیم 2 روز است که مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده‌ایم. وی افزود: دلیل تحصن من و همسرم انتقاد به توافق هسته‌ای و برجام است. مستندات حاکی از آن است که لغو تحریمی صورت نخواهد گرفت و کنگره آمریکا به هیچ عنوان تحریم‌ها علیه ایران را لغو نخواهد کرد. حجت‌الاسلام عمارلو خاطرنشان کرد: اعتراض ما این است که ساز و کار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، اما دولت‌مردان معتقدند که توافق خوب هسته‌ای اتفاق افتاده است.

اعلام آمار رسمی عربستانی ها از کشته های منا/ رونمایی شمخانی از رای مجلس به برجام/ خاطره البرادعی از ناراحتی احمدی نژاد از اوباما/ تحصن خانوادگی در اعتراض به برجام/ گزارش مهدی هاشمی از سوسک ها و مارمولک های اوین!

یک مقایسه جالب بین روحانی و احمدی‌نژاد

حسن روحانی، به نمایندگی از ملت ایران در اجلاسیه عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. این سومین حضور روحانی در قامت رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بود. پیش از آن محمود احمدی نژاد 8 بار در این جایگاه مواضع خود را در سازمان ملل بیان کرده بود . تصویر زیر مربوط به سخنرانی امروز رئیس جمهور است. همانطور که در تصویر مشخص است، اکثر صندلی های اجلاس از سوی هیئت های دیپلماتیک جهان پر می باشد و نمایندگان کشورهای مختلف به سخنان او گوش می دهند.تصویر زیر هم مربوط به حضور محمود احمدی نژاد در سازمان ملل است. در آن سال های بسیاری از نمایندگان سایر کشورها هنگام سخنرانی احمدی نژاد سالن را ترک می کردند.

 

خاطره البرادعی از ناراحتی احمدی نژاد از اوباما

محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود، در کتاب «عصر فریب » که مجموعه خاطرات وی در دوران مسئولیتش است با اشاره به درخواستش برای دیدار با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با حضور علی اکبر صالحی به عنوام مترجم برای طرح پیشنهاد سوخت از سوی آمریکایی ها، نوشت: ارزش سیاسی مقدمات سوخت پیشنهاد شده را برای احمدی نژاد توضیح دادم و گفتم بازرسی هر چه سریعتر تاسیسات جدید در فوردو برای آژانس بین المللی انرژی اتمی ارزش دارد و گفتم:« بهتر است بدانید آژانس های اطلاعاتی غربی چندین سال است از تاسیسات باخبرند.»احمدی نژاد خندید. پاسخ داد:«اگر آنها واقعا نمی دانستند، اوباما نمی گفت احتمالا نظامی است.» البرادعی می افزاید: وی اضافه کرد که اوباما باید دست از لفاظی درباره ایران برداردو دیگر نگوید: «شما باید این کار را انجام دهید، شما باید این کار را انجام دهید.» و نباید آشکارا تهران را سرزنش کند. گفتم احمدی نژاد باید درک کند که اوباما محدودیت های داخلی خود را دارد که در پاسخ گفت:« من هم همین طور.» به عقیده مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی برای احمدی نژاد و در کل ایران، رفتار محترمانه غرب اهمیت زیادی داشت. وی با اشاره به بی اعتنایی احمدی نژاد نسبت به سازکوزی رئیس جمهور سابق ، می نویسد: به علاوه احساس می کرد اینکه اوبامابه پیام تبریکش بعد از انتخابات آمریکا پاسخ نداده است، مورد توهین قرار گرفته است.

کشتار حجاج خوش‌خدمتی به آمریکاست

آیت‌الله مصباح‌یزدی پیش از ظهر امروز در ‌افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه قم، ضمن محکوم‌کردن حادثه منا و تسلیت به خانواده‌های بازماندگان اظهار داشت: این اتفاق از حوادث بسیار ناگوار، تلخ و فاجعه‌بار در جهان اسلام بود؛ امیدواریم با همه تلخی‌هایی که داشت، مقدمه‌ای برای سقوط دولت ظلم و برپایی و ظهور دولت حق شود. رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: آل‌سعود با کشتن مردم مظلوم یمن و کشتار حاجی‌ها به‌دنبال خوش خدمتی و نوکری بیشتر به آمریکا است؛ این دولت‌های ظلم، حاضرند آبرویشان بابت سوء‌مدیریت در حج در عالم ریخته شود، ولی از آن طرف حاضر هستند هر نوع خدمت و نوکری به اربابان خود کنند تا چند روز بیشتر بر تخت قدرت بنشینند.

سکوت ضرغامی بخاطر معرفتش

عزت الله ضرغامی رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دیداری با اهالی رسانه ابراز عقیده کرد: چون دست بالا را در جزییات و پشت پرده وقایع دارد نمی خواهد به جزییات و مصداق ها اشاره کند. می گوید به سبک بچه های جنوب شهر چون معرفت دارم و نمی خواهم همه جزییات را به دلیل آنکه شما در جریان همه واقعیت ها و رخدادهای تاریخ معاصر نیستید در اختیار شما بگذارم؛ چرا که وقتی شما رسانه ای ها از جزییات آگاه شوید ممکن است نقد شما رنگ دیگری به خود گیرد و در قضاوت شما تاثیر گذارد. تقریبا به اکثر سوالات مدیران رسانه پاسخ نداد و صحبت ها را با گفت و گو های کلی و مثال تمام کرد. از اینستا گرام اش بیشتر از صداو سیمایی تعریف کرد که 10 سال سکان دار اش بود. شاید پیش بینی می کرد که عملکرد 10 ساله اش مورد نقد بخشی از اصلاح طلبان باشد، اما پیش بینی این نقد گسترده را در یک جلسه با مدیران رسانه اعم از اصلاح طلب و اصول گرا نداشت. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، عدم پاسخگویی اش، پرداختن به حاشیه ها و نصحیت کردن ها اما مانع نشد تا بحث ها ادامه پیدا نکند، زیرا بعد از پایان جلسه در حیاط و پس از عکس های یادگاری هم بحث پیرامون عملکردش بر مدیریت رسانه ادامه داشت. بحث هایی با طعم نقدهایی تند و باز پاسخ های کلی این عضو شورای عالی فضای مجازی همراه بود. در حیاط هم مرتب اشاره می کرد کسی حرف هایش را رکورد نکند! کما اینکه در جلسه نیز مرتب می گفت این صحبت ها جایی نقل نشود، اما بازهم به مطلب خاصی اشاره نمی کرد. در جلسه ای از دوستی قدیمی اش با اصلاح طلبان از حجاریان و عبدالله نوری تا دوستی با اکبرگنجی خارج نشین که بارها مورد نقد رسانه تحت مدیریت اش بود خاطره نقل می کرد. اما هدیه ضرغامی برای خبرنگاران گزارش عملکردی بود که در کتاب «راوی صادق» چاپ و در مقابل صندلی هر نفر گذاشته شده بود. کتابی که نه نویسنده داشت و نه منشر کننده معلوم بود و حتی نه مجوز آن! به ما می گفت درون سازمانی است، هر چند بیرون سازمان این کتاب را به اصحاب رسانه داد.

سرمایه 100 میلیارد دلاری صنعت خودرو

محمد جواد نویخت سخنگوی دولت امروز در یک نشست خبری در پاسخ به این سئوال که با توجه به نارضایتی مردم از صنایع خودروی داخلی، بازدید شما و وزیر صنعت از ایران خودرو، بازتاب منفی در جامعه داشت گفت: مردم از صنعت خودروی داخلی انتظارات بیشتری دارند و می‌خواهند باکیفیت و با قیمت مناسب باشد و به هر دلیلی صنعت خودرو نتوانسته است به این نیازها پاسخ مناسب دهد، آیا دولت نباید برود مطالبه مردم را به گوش تولیدکنندگان برساند و حرف صنعت خودرو را بشنود و سئوال کند که با این سابقه ۵۰ ساله چه مشکلی دارید که هنوز کیفیت شما پایین است؟ سخنگوی دولت افزود: در همین دیدار هم از همین دو درخواست مردم شروع کردیم، ضمن اینکه باید قبول داشته باشیم صنعت خودروی ما صنعت بزرگی است که اگر دنبال سرعت‌بخشی به خروج از رکود هستیم، باید از این صنعت به عنوان یک اهرم استفاده کنیم و حال که تولیدات این صنعت با مشکل مواجه شده باید به آن کمک کنیم. وی با بیان اینکه صنعت خودرو ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد، گفت: اگر ما دنبال رشد اقتصادی هستیم، صنعت خودرو می‌تواند با یک حرکت کوچک اقتصاد را به سمت رشد هدایت کند؛ لذا ما باید به این صنعت توجه کنیم، پس اقدام ما این است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی به صنعت داخلی کمک کنیم.

سوریه به ایران جدید تبدیل شده است

هاآرتص نوشت: در سازمان ملل سوریه ایران جدید است و سخنی از فلسطین در میان نیست. پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مطلبی به قلم باراک راوید نوشت: سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل یکی از بهترین برنامه ها در سالهای اخیر در نظر گرفته شده بود. برنامه هسته ای ایران یکی از داغ ترین موضوعات در دستور العمل بین المللی بود و بسیاری می خواستند موضع محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و در دوسال گذشته حسن روحانی را در این زمینه بشنوند. البته توافق هسته ای ایران با قدرت های دنیا در تابستان امسال، از اهمیت این موضوع کاسته است. زمانی که روحانی سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز کرد تقریبا نیمی از سالن خالی بود. وی ششمین سخنران روز دوشنبه بود. به نظر نمی رسید دیپلمات های حاضر در سالن مجذوب سخنان روحانی شده باشند، زیرا وی موضوعات جذابی را برای سخنرانی اش انتخاب نکرده بود. حتی رهبران بین المللی نیز در سخنان خود به موضوع ایران توجه زیادی نکرده بودند. اوباما تنها دو پاراگراف را به این موضوع اختصاص داده بود. پوتین رئیس جمهور روسیه اصلا در سخنرانی خود به این موضوع اشاره ای نکرد. به نظر می رسد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تنها کسی باشد که سخنرانی خود را به موضوع توافق هسته ای با ایران اختصاص خواهد داد. در عوض در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل، سوریه به ایران جدید تبدیل شده است به گونه ای که اکثر رهبران بین المللی در سخنرانی های خود در روز دوشنبه به آن اشاره کردند.

حسین شریعتمداری بوقچی تیم فوتبال سیاسیون

صادق زیبا کلام در یک مصاحبه جالب تیم فوتبال سیاسیون را انتخاب کرد. روزنامه ورزشی ۹۰ مصاحبه ای با صادق زیباکلام انجام داده که وی در این مصاحبه بار دیگر تاکید کرده که از باخت تیم ملی ایران خوشحال می شود. وی که خود را یک ناجی قلمداد کرده تیم یازده نفره فوتبال سیاسیون را نیز معرفی کرده است. زیباکلام در این خصوص گفت: مدیر باشگاه اکبر هاشمی رفسنجانی و با حفظ سمت گلر و کاپیتان تیم است. سرمربی تیم محمد خاتمی است به شرطی که خیلی دخالت نکند. مدافعان: کرباسچی، باهنر، عارف، حسین مرعشی – هافبک ها: احمد توکلی، ناطق نوری، مصطفی کواکبیان، سید محمد خاتمی – مهاجمان: علی مطهری و صادق زیبا کلام که با سیستم ۴-۴-۲ بازی می کنیم. وی در ادامه برخی چهره های سیاسی را نیز به بوقچی ها تشبیه کرد و گفت: حسین شریعتمداری محمد بوقی باشگاه است و لیدر سکوها نیز حمید رسایی و کوچک زاده هستند که رل ممد بوقی را بازی می کنند.

دست دادن ظریف و اوباما رد ضیافت نهار بوده است

نشریه واشنگتن پست نوشت باراک اوباما و وزیر امور خارجه ایران در مهمانی نهار با یکدیگر دست دادند. به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اینترنتی این نشریه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک وقتی بطور اتفاقی در مقابل هم قرار گرفتند با یکدیگر دست دادند. یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود روز سه شنبه تائید کرد که آنها در ضیافت نهار با یکدیگر روبرو شدند و دست دادند. این اولین باری است که از سال 1979 یعنی بعد از انقلاب اسلامی در ایران یک رئیس جمهور آمریکا با یک دیپلمات ارشد ایرانی دست می دهد.

احتمال پیوستن جبهه ایستادگی به شورای هماهنگی اصولگرایان

رییس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی در پاسخ به اینکه آیا در شورای هماهنگی اصولگرایان که قرار است تشکیل شود، حضور خواهید داشت؟ گفت: به احتمال زیاد در این شورا حضور پیدا می کنیم. حسن بیادی اظهار داشت: ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی برای فعالیت بهتر در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است. وی به برنامه های کنونی این ستاد اشاره کرد و افزود: بررسی شاخص های منتخبین و کاندیداهای احتمالی انتخابات، تشکیل ستادهای استانی و برنامه ریزی برای دیدار با شخصیت های سیاسی و احزاب جزء محورهای برنامه های ستاد انتخابات است. رییس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی در پاسخ به اینکه آیا در شورای هماهنگی اصولگرایان که قرار است تشکیل شود، حضور خواهید داشت؟ گفت: به احتمال زیاد در این شورا حضور پیدا می کنیم. بیادی درباره اینکه آیا سرلیست انتخاباتی جبهه متبوعش مشخص شده است؟ گفت: برای تعیین سرلیست هنوز زود است ولی در حال بررسی هستیم و به موقع لزوم اعلام خواهیم کرد. لازم به ذکر است ستاد انتخاباتی این جبهه چندی قبل تشکیل شد و حسن بیادی به عنوان رئیس ستاد انتخابات، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم رئوفیان، امیرعلی امیری، سید احمد نبوی و محمود افتخاری به عنوان اعضا انتخاب شدند.

کشتن حجاج به خاطر حج!VIP

اسماعیل القاسمی الحسنی” یکی از شاهدان فاجعه منا در مطلبی در سایت روزنامه “رأی الیوم” نوشت: این موجی نیست که بخواهیم سوار آن شویم و عادت ما موج سواری نبوده است. اسماعیل تأکید کرد: در اینجا دو مصیبت وجود دارد. یکی اینکه یقینا پل به خاطر جماعت VIP تخلیه شده و حجاج به مکان دیگری هدایت شده اند بنابراین نه کسانی که (برای رمی جمرات) می آیند می دانند که شمار زیادی از حجاج مقابل آن ها هستندT و نه کسانی که رمی جمرات را انجام داده اند می دانند که امواج حجاج به سوی آنها سرازیر خواهد شد. مصیبت دیگر اینکه خبر وقوع فاجعه همراه با اتهام جهل و عمل نکردن قربانیان به دستورات، به گوش خانواده های حجاج می رسد.

رونمایی شمخانی از رای مجلس به برجام

امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز در مسجد ولی عصر(عج) تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اجرای برجام توسط دولت نیز خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر بررسی برجام است و مبتنی بر ملاحظاتی به دولت اجازه می دهد آن را اجرا کند.

لغو ۹برنامه روحانی در نیویورک

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی که برای شرکت در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل به همراه رئیس جمهور به آمریکا سفر کرده بود،در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر خود از لغو 9 برنامه مهم رئیس جمهور در نیویورک خبر داد و گفت: یکسری از برنامه‌ها روز دوشنبه نیمه‌کاره ماند و بازگشتیم.

احتمال عمدی بودن حادثه منا زیاد است

غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم محسن حاجی ‌حسنی ‌کارگر در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت از دست دادن نخبه قرآنی و شهدای فاجعه منا اظهار کرد: با وجود اینکه همه تحلیل‌ها و نقدهای رسانه‌ها و مسئولان کشور بی‌کفایتی آل‌سعود را عامل فاجعه بزرگ منا عنوان می‌کنند اما به نظر من این حادثه کاملا برنامه‌ریزی شده رخ داده است.وی موضع کشور در حادثه منا را بسیار محکم دانست و تصریح کرد: این فاجعه کاملا عامدانه به نظر می‌رسد و باید با استفاده از فعالیت‌های مهم همواره مورد ارزیابی قرار گیرد تا ماندگار شود و به دست فراموشی سپرده نشود.

جنجال تابلوهای داعشی در لندن

پلیس لندن به تابلوهایی که داعش و فعالیت‌های آن را نشان می‌دهد، اجازه نمایش نداد.به گزارش عصر ایران، این اقدام پلیس به دلیل افزایش وحشت مسئولان امنیتی انگلیس از فعالیت‌های داعش صورت گرفت.«جاناتان جونز» یکی از تحلیلگران در روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به برداشتن تابلوها از نمایشگاه گفت: 7 تابلو با عنوان «داعش سیلوانیا را تهدید می‌کند» در نمایشگاهی به نمایش درآمده بود اما پلیس عقیده دارد که ممکن است این تابوها جنبه تحریک‌آمیز داشته باشند.وی افزود: پلیس به برپا کنندگان نمایشگاه اعلام کرد که در صورت سرسختی در نمایش آنها، مجبورند 36 هزار دلار جریمه بپردازند.

 

بابک زنجانی از طرف چند نهاد مختلف تأیید شده بود

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد برخی اخبار مبنی بر اعطای اجازه فروش نفت به افراد خاص در دولت گذشته، تصریح کرد: مصداق این مسئله بابک زنجانی بود که در آن زمان فرد شناخته شده‌ای بود و از طرف چند نهاد مختلف تأیید شده بود.نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هنگام ورود بابک زنجانی به بحث فروش نفت در خارج از کشور، بحث‌هایی در این‌باره در کمیسیون انرژی مجلس انجام شد که بدلیل تأییدات برخی دستگاه‌ها بحث‌ها ادامه نیافت.وی افزود: قوه قضاییه بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری در مورد فرد یاد شده است و دادگاه است که می‌تواند تشخیص دهد منشأ تخلفات وی چه چیزی بوده و تا چه میزان دلایل شخصی در این‌باره وجود داشته است.مروی تأکید کرد: فروش نفت در خارج از کشور تابع یکسری ضوابط و شرایط مشخص است و فردی که در این زمینه ورود می‌کند؛ طبیعتاً باید این شرایط را دارا باشد.

اصول‌گرایانی که ناطق را نپذیرند در ذهن خود تجدید نظر کنند

عوض حیدرپور،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال ورود ناطق نوری به انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت:آقای ناطق نوری یک چهره اصولگرا است که به دنبال انجام اصلاحات اساسی در فرایندهای سیاسی است و اگر بتوانیم یک چهره را نام ببریم که به دنبال ایجاد فرایندهای اصلاح طلبی و اصلاح امور مسلمین است آقای ناطق نوری است و طبیعی است که از وی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس دهم هم از طرف اصولگرایان و هم اصلاح طلبان عوت شود تا چنین چهره‌ای به مجلس راه پیدا کند .عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد:اگرآقای ناطق نوری بپذیرند که وارد عرصه انتخابات شوند می توانند جز ارکان مجلس اینده شوند و جز چهره‌هایی است که می تواند نه تنها با دوگروه اصلاح طلب و اصولگرا بلکه با همه گروهها و جناح های مختلفی که در جمهوری اسلامی ایران به خوبی کار کند و در واقع وی کثیر الابعاد است و می تواند به خوبی در فضای اجتماعی و دیپلماتیک کشور نقش آفرینی صحیحی داشته باشد.حیدرپور بیان کرد: با شناختی که از وی دارم و با توجه به نوع کناره گیرشان از مسائل بعید می دانم کاندیدا شوند ولی می شود از وی درخواست کرد که کاندیدا شوند.نماینده مردم شهررضا در خانه ملت در مورد اینکه آیا همه اصولگرایان نیز چنین درخواستی را از وی خواهند داشت گفت:اگر اصولگرایانی باشندکه به معنای واقعی به راه امام و مقام معظم رهبری اعتقاد داشته باشند قطعا از وی چنین درخواستی خواهند داشت اما اگر کسی وی را نپذیرد پس باید در ساختار ذهنی خودش به عنوان یک اصولگرا تجدید نظر کند.

اعلام آمار رسمی عربستانی ها از کشته های منا

سایت وزارت بهداشت عربستان در خبری از قول حمد بن محمد الضویلع، نائب وزیر بهداشت این کشور از دریافت عکس 4173 تن از حاجیانی خبر داد که روز پنجشنبه در فاجعه منا، جان خود را از دست دادند.اتاق عملیات وزارت بهداشت سعودی، علت این فاجعه را گرمای شدید هوا و دچار شدن حجاج به حالت خفتگی ابراز کرد.این سایت مدعی شده است آمارهای اولیۀ اعلام شده توسط نیروهای حاضر در حادثه از جان باختنِ 769 تن خبر داده بودند، اما به استناد احسادی که تا دیشب به این وزارتخانه تحویل داده شده است، شمارجان باختگان به 4173 رسید.وزارت بهداشت عربستان تاکید کرد که بر خلاف شایعاتی که در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می شود تنها مرجع رسمی برای اعلام آمار تلفات فاجعه این وزارتخانه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164005
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    خدا لعنت کند ال سعود را

دیدگاه شما