پنجشنبه 2 مهر 1394 - 14:32

انفجار تروریستی در مسجد جامع پایتخت یمن

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) صبح امروز پنجشنبه از وقوع انفجار تروریستی در مسجد البلیلی در صنعا پایتخت این کشور هنگام برگزاری نماز عید قربان خبر داد که طی ان دستکم 29 نمازگزار جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یمن (سبا) ؛ یک منبع محلی گفت: احتمالا تروریست انتحاری کمربند انفجاری خود را هنگام برگزاری نماز عید قربان در میان صفوف نمازگزاران منفجر کرده است.

انفجار تروریستی در مسجد جامع پایتخت یمن

پیش از این گروه تروریستی داعش مسئولیت چندین انفجار مشابه در مساجد صنعا را که نمازگزاران را هدف قرار داده بود به عهده گرفت.

این ششمین حمله به مساجد در صنعا طی سه ماه گذشته است.

گروه های تروریستی القاعده و داعش طی هفت ماه تجاوز عربستان به یمن و دریافت مستقیم کمک های نظامی و تسلیحاتی از این کشور تقویت شده و بخشی از خاک یمن از جمله شهر المکلا را اشغال کرده و در این شهر اقدامات تروریستی انجام می دهند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا ‘عبد ربه منصور هادی’ رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی ؛ خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163353
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما