شنبه 14 شهریور 1394 - 17:51

افزایش زمین خواری و کوه خواری در بویراحمد ودنا

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین‌خواری و کوه‌خواری در مناطق مختلف این استان بویژه در بویراحمد و دنا افزایش یافته است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا” سید حسین کاظمی” در شنبه، 14 شهریور ماه در نشست مبارزه با پدیده زمین خواری استان افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی متولی مبارزه با پدیده زمین خواری به دلیل مصلحت‌گرایی تاکنون در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری و کوتاهی کرده‌اند.

وی اظهارکرد: زمین‌های با ارزش شمال شهر یاسوج تا شمال شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد توسط سودجویان و زمین‌خواران تصرف شده و منابع طبیعی در این زمینه بی‌توجهی می‌کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین تصرفات عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه بویراحمد و دنا است، خاطرنشان کرد: هر ساله میزان تصرفات اراضی جنگلی و مرتعی در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا افزایش می‌یابد.

کاظمی با اشاره به رفع تصرف اراضی مناطق” تل سیاه”، “اطراف رودخانه بشار” و “سرنجل‌کل” در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: طبق گزارشات رسیده این اراضی مجددا از سوی زمین خواران و متصرفان تصرف شده است.

وی ضمن انتقاد عملکرد منابع طبیعی در زمینه مبارزه به پدیده زمین خواری، ادامه داد: زمین‌خواری و کوه‌خواری در مناطق مختلف این استان بویژه در بویراحمد و دنا افزایش یافته به طوری که در برخی مناطق جنگلی در لابه‌لای درختان بلوط درختان گردو و سیب کاشته شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افراد صاحب نفوذ و وابسته به برخی افراد در ادارات در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بدون مجوز دخیل هستند و در زمینه زمین‌خواری نقش زیادی دارند.

کاظمی با بیان اینکه برخی ادارات بیشترین نقش را در زمین خواری دارند، اضافه کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی متولی مبارزه با پدیده زمین خواری به دلیل مصلحت‌گرایی تاکنون در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری و کوتاهی کرده‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما