شنبه 14 شهریور 1394 - 14:18

آغاز ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویر احمد

دوره های طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور اعضائ هیأت علمی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویر احمد در محل سالن گردهمایی ستاد استان این دانشگاه آغازشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، سید علی سراج سرپرست دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار داشت: کسانی که در مقام و موقعیتی قرار گرفته و وظایفی بر عهده دارند، باید از فرصت‌های گوناگون همچون این دوره های طرح ضیافت اندیشه در راستای معرفت افزایی بیشتر استفاده کنند.
وی افزود: برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد فرصت خوبی برای اعضای هیأت‌علمی و مدیران و مسوولان است.
همچنین مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت: از بهترین عبادات، علم‌آموزی و دانش‌اندوزی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا مقدم ، مسوول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اهمیت برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، اظهار داشت: واضح است که جامعه اسلامی مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی قرار گرفته که از آن به عنوان جنگ نرم نام برده می‌شود.
وی افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی نمی‌شود برخورد نظامی و فیزیکی داشت، بلکه در مقابل جنگ نرم باید از دفاع نرم و ایدئولوژیک بهره برد بنابراین در برابر تهاجم فرهنگی نیاز به دفاع فرهنگی احساس می‌شود.
حجت الاسلام مقدم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در کشور برای مقابله با جنگ نرم، خاطرنشان کرد: از جمله تدابیر و راهکارهایی که نهاد رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی در نظر دارد فعالیت در حوزه اساتید و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها است.
وی با اشاره به نقش کلیدی اساتید در فرهنگ یک ملت تصریح کرد: اساتید در دفاع فرهنگی نقش فرماندهان این جنگ را دارند و اگر فرماندهان جنگ اطلاعات کافی از چگونگی دفاع نداشته باشند مسلماً نمی‌توانند پیروز میدان باشند، بنابراین آموزش اساتید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اساتید با جوانان که آینده یک ملت هستند در ارتباط بوده و بر جوانان تأثیر می‌گذارند.
حجت الاسلام و المسلمین مقدم با اشاره به اهمیت طرح ضیافت اندیشه اساتید اظهار کرد: طرح ضیافت اندیشه اساتید با هدف دانش‌افزایی و ارتقای معرفتی، فرهنگی و سیاسی با توجه به نیازها و مسایل روز جامعه است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح در قالب دو دوره ۱۶ ساعته آموزشی و از روز شنبه چهاردهم شهریور تا سه شنبه هفدهم شهریور ۹۴ برگزار خواهد شد و استادان شرکت‌کننده در کارگاه‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی حضور خواهند یافت.
وی گفت: کارگاه‌های این دوره در دو گروه و دو سطح و با عناوین « اخلاق حرفه ای» و «تعلیم و تربیت اسلامی» برگزار می شود و 35 نفر از اعضای هیأت علمی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد در دو سطح “مربیان” و “استادیاران و دانشیاران” هر کدام در یک دوره 16 ساعته شرکت می نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161212
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما