شنبه 14 شهریور 1394 - 12:20

تفاهم مردم سی‌سخت و ده‌برآفتاب

امام جمعه سی‌سخت با بیان اینکه درگیری میان مردم سی‌سخت و ده‌برآفتاب ریشه در هیچ گونه اختلافی نداشت، گفت: تفاهم مردم سی‌سخت و ده‌برآفتاب در رفع کدروت‌ها نشان از فرهنگ بالای آن‌ها دارد.

خبرگزاری فارس: تفاهم مردم سی‌سخت و ده‌برآفتاب نشان از فرهنگ بالای آن‌ها دارد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس،  حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد عصر امروز در جمع برخی از برگزیدگان مناطق ده‌برآفتاب و سی‌سخت با اشاره به وظیفه‌ای که روحانیت برای رفع مشکلات مردم دارد، اظهار کرد: در کسوت امام جمعه سی‌سخت به دنبال محکم کردن پیوند مردم در بین یکدیگر هستم.

وی بیان کرد: در مدتی که در خدمت مردم شهر سی‌سخت هستم مردم این منطقه را از نظر فرهنگی در زمره بهترین‌ها دیده‌ام.

امام جمعه سی‌سخت در ادامه با اشاره به درگیری که اخیراً میان مردم دو منطقه سی‌سخت و ده‌برآفتاب رخ داد، اظهار کرد: این درگیری هیچ‌گونه زمینه قبلی نداشت و مردم این دو منطقه طی سال‌های متمادی در کنار هم به خوبی حق همسایه‌گری و هم جواری را ادا کرده‌اند.

وی از مردم هر دو منطقه به عنوان مردمی ولایتمدار و شهید داده یاد کرد که در انقلاب فداکاری‌های زیادی از خود به خرج داده‌اند و در ادامه افزود: این درگیری که میان مردم دو منطقه رخ داد ناشی از یک سوءتفاهم بود و به نظر ما این چنین درگیری برای خود مردم هم تعجب‌آور بود زیرا در استان کهگیلویه و بویراحمد کسی این دو طایفه را با نزاع و درگیری نمی‌شناسد.

مصباح‌نژاد از مردم دو منطقه به عنوان مردمانی اهل کار و تلاش یاد کرد و افزود: از مسئولان قضایی درخواست داریم با توجه به عدم سوء‌سابقه‌ای که مردم این دو منطقه دارند و تاکنون در طول سالیان سال چنین حادثه‌ای رخ نداده بخشش و رأفت اسلامی را شامل حال مردم کنند.

وی با اشاره به سخنان چند وقت اخیر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان در حضور دادستان کل‌ کشور گفت: سخنان خوبی توسط نماینده ولی‌فقیه در استان در آن جلسه شنیدیم که می‌تواند مبنای کار همه در استان باشد و بتوانیم با چنین الگویی مشکلات را با درایت برطرف کنیم.

مصباح‌نژاد با تأکید بر اینکه نباید برخی نقاط ضعف استان را بزرگ کنیم و نقاط قوت نادیده گرفته شود از همه مسئولان خواست تا در برخورد با چنین موضوعاتی با وسواس بیشتری عمل کنند.

امام جمعه سی‌سخت بیان کرد: برگزیدگان این دو منطقه در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا اختلافات را کنار بگذارند و نتیجه بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

وی گفت: در خصوص ضرب و جرح وارد شده هر دو طرف رضایت بر بخشیدن داده‌اند و در خصوص خساراتی هم که به خودروها وارد شده دو طرف رضایت داده‌اند که به بهترین وجه و همراه با رضایت طرفین موضوع خسارات را نیز حل و فصل کنند.

مصباح‌نژاد خاطرنشان کرد: این قضیه با درایت و تدبیر ریش‌سفیدان دو منطقه تقریبا به پایان رسیده و امیدواریم با توجه به همه خصلت‌های خوب و پسندیده‌ای که مردم دو منطقه دارند دستگاه قضایی این سابقه خوب و درخشان را در صدور حکم نهایی به خوبی در نظر گیرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161180
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    احسنت دست مریزا خداوند دشمنان اسلام وقرآن را به راه راست هدایت نمایدواز اختلاف افکنی وتوطئه چه در داخل وچه در خارج دست بردارند وهمیشه یه خدا واهل بیت متمسک بجویند

  2. هموطن گفت:

    حاج آقا مصباح نژاد دستت درد نکنه واقعا از جنابعالی همین انتظار هم میرفت

  3. رضا گفت:

    باید درسی سخت کلاس فرهنگ گذاشت

دیدگاه شما