شنبه 14 شهریور 1394 - 12:16

واکنش تند عضو شواری شهر یاسوج به اظهارات همکارش

بنابراین کسی به غیر از اکثریت شورای اسلامی در این تغییر دخیل نبود اما باید از آن عده اقلیت که رأی به هیئت رئیسه جدید دادند قدردانی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نه تخلفی در شورا صورت گرفته و نه کسی محکوم شده که عضوی که تاکنون یک سوم از جلسات را مرخصی یا در غیبت بوده امروز دم از تخلف در شورای اسلامی می‌زند.

yasuj.shor-23

به گزارش بویرنیوز، سید هدایت اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به برخی اظهارات یکی از اعضای اقلیت شورای اسلامی شهر یاسوج مبنی بر موفقیت در تغییر هیئت رئیسه سابق شورای اسلامی این شهر گفت: تغییری که در هیئت رئیسه صورت گرفت بر اساس نظر طیف اکثریت شورای شهر بود که خودشان تصمیم گرفتند این تغییر را پس از دو سال انجام دهند و افرادی دیگر از اکثریت جایگزین آن‌ها شوند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: بنابراین کسی به غیر از اکثریت شورای اسلامی در این تغییر دخیل نبود اما باید از آن عده اقلیت که رأی به هیئت رئیسه جدید دادند قدردانی کنیم.

اکبری با انتقاد از اظهارات یکی از اعضای شورای شهر یاسوج که از تخلفات 22 موردی هیئت رئیسه سابق شورای اسلامی شهر یاسوج سخن به میان آورده بود، اظهار داشت: ما نیز از تعداد سه نفر از اعضای اقلیت شورای اسلامی شهر یاسوج شکایت کرده‌ایم که در دست بررسی است ولی بزرگنمایی صورت نگرفته است.

این عضو شورای اسلامی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اما نام بردن از تخلفات توسط این عده از همکاران ما در شورای اسلامی مردم را به یاد تخلفات آن‌چنانی می‌اندازد که بزرگنمایی چنین موضوعاتی به صلاح هیچ کس نیست.

اکبری در همین خصوص گفت: تخلفاتی که این همکار ما بیان می‌کند مربوط به نوع اداره کردن شورا توسط هیئت رئیسه قبلی است که یکی از موارد آن برای مثال به اجازه ندادن برای ایراد نطق پیش از دستور بر می‌گردد.

وی گفت: هیئت رئیسه قبلی این اجازه را داده بود که به دلیل کمی تعداد اعضای شورا، هر کدام از اعضا که نیاز به ایراد سخن داشتند بدون هرگونه مانعی اظهارات خود را ایراد کنند یا مسائلی دیگر از این دست که بزرگنمایی آن‌ها به ضرر خود این افراد تمام خواهد شد و شورا را در محافل عمومی بد جلوه خواهد داد.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به 22 مورد تخلف مورد ادعای عضو شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هنوز هیچ حکمی صادر نشده و کسی محکوم نشده اما دوستان همواره دم از انجام تخلف می‌زنند در حالی که هر دو پرونده در هیئت تخلفات است که آن سه نفر شکایت ما را کرده‌اند و ما 6 نفر نیز شکایاتی از همان سه نفر کرده‌ایم، پس اگر تخلفی باشد برای دو طرف است.

اکبری تصریح کرد: یکی از اعضای محترم شورای شهر تاکنون یک سوم از جلسات را مرخصی یا در غیبت بوده و امروز چنین دم از تخلف در شورای اسلامی می‌زند.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: در سال 93 بیش از 70 جلسه علنی داشته‌ایم که این عضو محترم 23 جلسه را یا غیبت داشته و یا مرخصی بوده و اکنون جای سؤال است که این همکار محترم با چنین وضعیتی چگونه می‌خواسته از حق مردم دفاع کند.

وی افزود: این عضو شورا در کمیسیون‌ها هم حضور چندانی پیدا نمی‌کرد و اکنون چنین مدعی تخلف می‌شود.

اکبری افزود: یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی مدعی است که ما شهردار را احضار کرده‌ایم ولی گروه اکثریت اجازه حضور شهردار را برای پاسخگویی نمی‌داده است.

وی در همین خصوص گفت: قابل توجه شما رسانه‌ها این است که ما شهردار را هر بار احضار می‌کردیم و این عضو محترم اظهار می‌کرد که ما و شهردار هم ولایتی بوده و بحثی با هم نداریم.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج افزود: وقتی از این عضو شورا در خصوص عملکرد شهردار سؤال می‌کردیم که آیا قانع شده یا نشده با جواب مبهم وی روبه‌رو می‌شدیم.

وی گفت: نه تخلفی شده و نه کسی محکوم شده و زمانی به کسی متخلف می‌گویند که تخلفش ثابت شده باشد در صورتی که هنوز چنین نشده است.

به کزارش بویرنیوز، چندی پیش علی علی‌پور مطالبی را علیه  هیئت رئیسه سابق شورای شهر یاسوج مطرح کرده بود. (اینجا بخوانید)

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161177
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم شهری گفت:

    درودبر مهندس اکبری که درطول عضویت در شورای شهر تنها عضو شفاف و مدافع حقوق شهروندان بوده  است  خدا پشت وپناهش باد

  2. هم استانی گفت:

    بنازم مهندس هدایت اکبری شجاع ، دلیر، نترس و بسیارشفاف در شورای شهر که شبانه روز در تلاش است 

  3. رضا گفت:

    اقا هر که زیر ابابی رفته خودش بیاد صاد قا نه اعلام کند

  4. شهروند گفت:

    حالا مهندس اونایی که حاضر بودن و تشکیل جلسه دادند چه کاری برای شهر انجام دادند ایا مصوباتشان اجرایی شده؟

  5. سامان گفت:

    مهندس اکبری تنها عضوی از شورای شهر است که برای مردم شهر کار میکند.

  6. ناشناس گفت:

    مهندس اكبرى مرد صادق و كار امد و شايسته بنازمت حرفت درسته

  7. ناشناس گفت:

    اگه کور نیستی چشاتو باز کن اقای اکبری رئیس شورای موقت حزب اعتدال وتوسعه استان شدن.

  8. شهروند گفت:

    شورا هم بچه بازي شده!

  9. یاس گفت:

    ترکیب اکثریت شورا ترکیب کاسبکار ومعامله گر است.

  10. شهر گفت:

    همه مردم مهندس علی پور را  میشناسند واقعا با صداقت کار میکنه چون دست خیلیا رو داره رو میکنه بعضی از اقایون ناراحت شده اند

    • ناشناس گفت:

      اقای علی پور چون رئیس نشده داره دق میکنه.ما که ندیدیم اقای علی پور کاری انجام داده باشه. فعلا هم که فقط ادعا کرده اگه میتونه با مدرک برای مردم اثبات کنه

  11. ناشناس گفت:

    مهندس علیپور چون دست یه عده ای رو رو کرده . باید این حرفارو بشنوه

دیدگاه شما