شنبه 14 شهریور 1394 - 12:09

واکنش حاج قوام فروزان به برخی گمانه زنی ها

ما نگوییم بد ومیل به ناحق نکنیم // جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

گروه سیاسی – حاج قوام فروزان معاون محاکم استان تهران و کسی که اینروزها با درخواست های گسترده برای نامزد شدن در حوزه گچساران و باشت مواجه شده است، در پاسخ به مطالب منتشره در سایت های استان، متنی را در اختیار سایت های استان قرار داد.

به گزارش بویرنیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:

به نام خدای رحمان

اختلاف خلق از نام اوفتاد // چون به معنی رفت آرام اوفتاد 

انتخابات اسفند ۹۴ در راه است، صحنه ی عمومی سیاست می رود تا شاهد ورق خوردن برگ دیگری از کنش ها و واکنش ها در این عرصه مهم باشد. در شکل گیری این کنش ها و رفتارها ما به عنوان بازیگران سیاسی می باید بر بنیان قواعدی عمل کنیم که میتوان آن را قواعد اخلاقی جهان سیاست نام نهاد، و این همان نکته ی مغفول مانده ای است که زیر سایه تب و تاب ها ، شور و وجدها ، بیم و هراس های هر کدام از ما به سویی نهاده میشود. و دریغ که تنها این حلقه گمشده است که به جهان سیاست معنای راستین می بخشد. بر این مبنا می توان نکاتی را به همه همفکران، دوستان و یاران متعلق به جریان های سیاسی (با اندک اختلاف سلیقه نسبت به هم) که این روزها در جوی از نگرانی و گله مندی به سر می برند، یاد آور شوم:

۱_ این روزها نوشته هایی از دوستان عزیزی در سایت ها و فضا های مجازی به دفاع از نگارنده این متن پرداخته اند حتم دارم که آن نوشته ها از حسن نیت و صداقتی قابل ارج سر چشمه گرفته است.که آنها را می توان به دو دسته تقسیم کرد. یک دسته متن هایی که با نگاه عمیق نگاشته شده اند و با نگاهی سطحی مورد قضاوت قرار گرفته اند این دسته از متون نوشتاری ضمن دفاع از نگارنده، تلنگری بودند از سر دوستی و دلسوزی و نه کینه و دشمنی به دوستان و یاران عزیز، تذکاری برای فراخواندن و فراموش نکردن اصول اخلاقی و فکری اصلاح طلبی، اما به هر حال از دل آنها نگرانی بوجود آمد،. دسته دوم متونی هستند که به سهو یا به عمد آغازگاهی شدند برای تشتت و پراکندگی، دو دسته گی و یا چند دسته گی همفکران و کنشگران صحنه سیاسی به عنوان نمونه نوشته ((آیا اصلاح طلبان بویراحمد و دنا در انتخابات حضور خواهند داشت ؟ ))، در این نوع نوشته ها از گزینه هایی برای کاندیداتوری سخن به میان آمد، گزینه هایی که طرح نام و دفاع سر راست از آنها را می توان مبتنی بر پیش فرض های بنا شده بر احتمال قلمداد کرد. این متون سبب گردید در سایه دفاع از اینجانب دوستانی مورد بی مهری قرار گیرند و یا به گونه ای تضعیف شوند که هرگز با اخلاق سیاسی و منش شخصیتی ما سازگار نبوده و نخواهد بود این عزیزان هر چند نیت نیکی داشته اند اما ماحصل نوشته هایشان باب دل نگرانی را در میان دوستان ما گشود و سبب گردید تا پیرو آن نوشته، متن هایی در پاسخ به آنها در فضای مجازی به چاب رسد که این متن ها نیز خود واکنشی عجولانه بودند و خود بر حاشیه های ایجاد شده افزودند.

۲_ از آنجا که همواره قدرت یک نیروی سیاسی را در وحدت آراء و سازماندهی منظم و چینش درست برنامه هایشان دانستم لذا بر این اساس به همفکری و همگامی میان نیروهای نزدیک به خود و دوستان هم اندیش خود معتقدم و بر این نظرم که ما باید حول کاندیدای واحد اتفاق نظر داشته باشیم ودر صحنه انتخابات تنها به کنشگری درست در حوزه سیاست بیاندیشیم. و به عنصر پیروزی بنا به هر قیمت راضی نباشیم یعنی از تخریب، پراکندگی و بد اخلاقی دوری جوییم واین همان راهی است که می باید در سیاست پیمود. در پایان بیتی از حافظ شیراز را به وام می گیرم تا دیگر بار بر پالودگی سیاست بوسیله اخلاق اسلامی و انسانی اصرار ورزم.

ما نگوییم بد ومیل به ناحق نکنیم  // جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161173
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اعتدال گرا گفت:

    مرد قانون و اخلاق بی شک ک سرنوشت انتخابات با حضور شما تغییر خواهد کرد ب امید حضورتان

  2. يك ناشناس گفت:

    با سلام

    اخرين خبر به نقل يكي از نزديكان حاج فروزران حاكي از ان است كه به پاس احترام و درخواست هاي مردمي و ساير جناح هاي سياسي حضور ايشان در انتخابات گچساران قطعي مي باشد.

دیدگاه شما