شنبه 14 شهریور 1394 - 1:49

پاسخ احمدی‌نژاد به هاشمی/ هدف جالب سفر نمایندگان به بلاروس/ شب پرداخت یارانه شب خوشحالی دولت بود!/ ماجرای پیامک‌های رزمایش بسیج/ عکس‌نوشتی برای آیت‌الله جنتی

امکان مبادله جیسون رضائیان با زندانیان ایرانی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای پارلمان‌های دنیا در نیویورک به سر می‌برد، مصاحبه‌ای با رادیو ملی آمریکا داشته است که ضمن آن احتمال مبادله جیسون رضاییان با زندانیان ایرانی را رد نکرده است.

خبرنگار ان‌پی‌آر به بازداشت «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در ایران اشاره کرده و از لاریجانی پرسیده که آیا «راه حلی سیاسی» برای پرونده وی وجود دارد. لاریجانی پاسخ می‌گوید:‌«البته که راه‌های عملی وجود دارد. مثلا تعدادی ایرانی در زندان‌های اینجا محبوس‌اند.» رئیس مجلس ایران ادامه می‌دهد: «قطعاً برای مسائلی از این دست، می‌توان به راهکارهایی رسید. فکر می‌کنم که سیاسون شما (آمریکایی‌ها) آن راه‌ها را می‌دانند.» خبرنگار ان‌پی‌آر سعی می‌کند این «راهکارها» را شفاف‌تر مورد بررسی قرار دهد و می‌پرسد که آیا احتمال دارد اتفاقی مشابه با تبادل زندانیان میان آمریکا و کوبا در دسامبر سال گذشته، برای زندانیان ایران و آمریکا هم اتفاق بیافتد. لاریجانی پاسخ می‌دهد: «آن هم یک راه است.»

تغییرات سیاسی مورد توافق اسد به روایت پوتین

ولادیمیر پوتین گفته که صحبت کردن درباره پیوستن روسیه به ائتلاف نظامی ضد داعش بسیار زودهنگام است. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه آماده است تا انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کند و قدرت را با اپوزیسیون “سالم” تقسیم کند. وی افزود: ما با شرکای خودمان در سوریه همکاری می‌کنیم. به صورت کلی، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم باید با یک سری روندهای سیاسی در خود سوریه همراه شود. رئیس‌جمهوری سوریه با این مساله موافق است که انتخابات زودهنگام پارلمانی برگزار شود و تماس‌هایی با اپوزیسیون سالم وجود داشته باشد و آنها هم به دولت بیایند.

چوب حراج بر فرآورده‌های نفتی صادراتی با ۴ مرحله دلالی

شرکت ملی نفت از طریق ایجاد چهار مرحله دلالی، چوب حراج به فرآورده‌های نفتی صادراتی زده است و در مقابل با قیمت‌های نجومی اقدام به واردات بنزین فاقد استاندارهای یورو۴ می‌کند. بنا به ادعای خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پنج ماه نخست امسال حدود 9 میلیارد لیتر نفت‌گاز(گازوئیل) از طریق انبارهای رفسنجان، مشهد، تبریز و اصفهان با تخفیف‌های تا 120 دلار در تن – زیر قیمت نفت‌گاز فوب خلیج فارس- به شرکت‌های خاص جهت صادرات فروخته شده است. همچنین تخفیف‌های صادراتی حمل دریایی نفتا و نفت‌کوره نیز به 26 تا 30 دلار در هر تن زیر فوب خلیج فارس رسیده است.

این در حالیست که وزارت نفت و شرکت های تابعه آن بر اساس قانون بودجه به نیابت از شرکت‌های پالایشی نقش عاملیت فروش را دارند و مبنای تسویه حساب فروش‌های داخلی و صادراتی باید بر اساس قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی مشابه فوب خلیج فارس انجام شود. بنابراین هرگونه کاهش قیمت نسبت به قیمت‌های مرجع در خلیج فارس منجر به تحمیل هزینه‌ به دولت و یا کاهش درآمد شرکت‌های پالایشی و افت شاخص‌های شرکت‌های بورسی می‌شود. این شرایط در حالیست که برخی از خریداران فرآورده‌های نفتی تولید داخل، واردکنندگان بنزین‌های پاتیلی با قیمت‌های پنج تا 9 دلار در هر بشکه – بالاتر از فوب سنگاپور- هستند و محموله‌ها بنزین را در بندر فجیره تحویل امور بین الملل شرکت نفت می‌دهند. این شرکت‌ها در واقع حلقه واسط چهارم با مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت هستند.

شب پرداخت یارانه شب خوشحالی دولت احمدی‌نژاد بود

سید محمد رضا میر تاج الدینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با راه دانا در خصوص اینکه چرا واریز یارانه ها در دولت نهم و دهم با مشکلی مواجه نشد و اینکه در دولت یازدهم شب واریز یارانه ها به شب مصیبت عظمی قلمداد شد، گفته: این مورد بیشتر به رویکرد دولت ها بر می‌گردد که در دولتهای نهم و دهم به بحث هدفمندی توجه بیشتری وجود داشت. رویکرد دولت احمدی نژاد این بود که هرچقدر افزایش قیمت در حاملهای انرژی داشتیم به نسبت همان سهمی هم برای مردم قائل بودیم و بخشی هم صرف تولید می شد و در ضمن منابع آن هم در بودجه کاملا مشخص شده بود. این دلیلی بود که دولت حتی در طی 30 تا 40 بار پرداخت یارانه ها حتی یک بار هم آن را به شب مصیبت عظما تعبیر نکرد و در عین حال شب خوشحالی دولت بود چرا که مردم شاد می‌شدند و سختی این که چطور باید این مقدار پول صرف هزینه یارانه دادن به مردم شود با شادی مردم این سختی به راحتی تبدیل می‌شد و دولت نهم و دهم به تمام معنا یک دولت مردمی بود.

نظر جدید رحیم‌پور ازغدی درباره رابطه کری و ظریف

خبرگزاری رسا در گزارش خود از سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی در دوره آموزشی «اولی الابصار» با موضوع تحلیل تاریخ اسلام به نقل از وی نوشته: وقتی ما با دشمن قطعی خود دست می دهیم و قدم می زنیم آیا می توانیم بگوییم مرگ برتو، این دشمن ما بوده و می داند چکارکند، این عکسها و فیلم ها در جهان چه تاثیری می گذارد.

عکس نوشت روزنامه قانون برای آیت الله جنتی

روزنامه قانون در صفحه دوم شماره اخیر خود، تصویری از آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در اجلاسیه خبرگان منتشر کرد و با آنکه عنوان «بدون شرح» را برای آن برگزیده بود، عکس نوشتی را ذیل آن چاپ کرد. البته این روزنامه به اشتباه وی را «علی جنتی» خطاب کرده است.

بسته جمعه سیزدهم شهریور

عجیب‌ترین تور خارجی ایرانی‌ها

قرار داشتن یک سوم از خاک فنلاند در بالای مدار قطب شمالی، این کشور را پس از ایسلند، به شمالی‌ترین کشور جهان مبدل ساخته ‌است. در شمالی‌ترین نقطه فنلاند، در فصل تابستان‌ خورشید برای ۷۳ روز غروب نمی‌کند و ۲۴ ساعت هوا روشن است، در زمستان‌ها هم ۵۱ روز خورشید طلوع نمی‌کند؛ به علت نامساعد بودن آب و هوای شمال فنلاند، جمعیت بسیار کمی در این مناطق زندگی می‌کند. به نوشته اقتصاد نیوز از جاذبه‌ها و هیجانات این کشور این است که می‌توان با سگ‌های هاسکی سورتمه‌سواری کرد و شب‌هایی را در کلبه‌های اسکیمویی سر کرد یا اینکه در هتلی ساخته شده از یخ چند شبی را گذراند. در میان تورهای موجود به فنلاند، ظاهراً تنها یک تور گردشگری از ایران به این کشور وجود دارد که تمامی آژانس‌های مسافرتی آگهی آن را در سایت‌های خود زده‌اند.

بر اساس این آگهی قیمت این تور 15روزه به ازای هر نفر در اتاق دو تخته، سه میلیون و 490 هزار تومان به اضافه سه هزار و 790 یورو و به ازای هر نفر در اتاق یک تخته سه میلیون و 490 هزار تومان به اضافه پنج هزار و 790 یورو است. همچنین هزینه این تور برای کودکان چهار تا 11 سال و دو تا چهار سال به ترتیب دو میلیون و 990 هزار تومان به اضافه سه هزار و 990 یورو و دو میلیون و 990 هزار تومان به اضافه هزار و 490 یورو است.

روایت آقای وزیر از مرض‌های وزارتی

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفته: در میان اعضای هیات دولت بی‌خوابی‌ها زیاد اتفاق می‌افتد، من دیده‌ام که آقای روحانی سر مذاکرات هسته‌ای ۵-۴ شب نخوابیده است. دیگر همکارانم هم بی خوابی داشته‌اند، چراکه همکارانم اگر مشکل روحی و جسمی پیدا می‌کنند، من به عنوان پزشک حاضر در دولت در جریان قرار می‌گیرم. برای اعضای هیات دولت خیلی از بیماریهایی که تاکنون پیش‌آمده ناشی از نگرانی، استرس و اضطراب است که ما به آن می گوییم «مرض‌های وزارتی!».

هشدار درباره افزایش رانت در بازار پتروشیمی

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران معتقد است: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران باعث افزایش رانت در بازار پتروشیمی کشور خواهد شد.

سیدحمید حسینی با اشاره به آنکه کشف قیمت واقعی محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران در تقابل عرضه و تقاضا، اقتصاد کشور را از رانت و چندگانگی نجات می دهد، گفته: اگر دولت به بورس کالای ایران اجازه بدهد که قیمت ها به صورت واقعی کشف شود، برای مدت زمان کوتاهی ممکن است شاهد نوسان در بازار محصولات پتروشیمی باشیم، اما در درازمدت اقتصاد از رانت و چندگانگی نجات پیدا کرده و کارکرد حقیقی بورس کالا نمایان می شود.

بهانه جالب برای سفر نمایندگان به بلاروس

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از سفر اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به کشور بلاروس خبر داده و گفته: 5 نفر از اعضای این کمیسیون در اوایل مهرماه به جمهوری بلاروس سفر می‌کنند. این سفر به منظور بررسی وضعیت قضایی دو کشور صورت می‌گیرد و نهایتا اگر مباحثی در خصوص همکاری‌های قضایی دو جانبه وجود داشت به بررسی آن‌ پرداخته می‌شود.

پاسخ حمزه کرمی به ادعای خبرگزاری فارس

در پی انتشار گزارش («نامه‌بازی»‌ هاشمی‌ها برای فرار از «سکه‌بازی» مهدی!/ کدام مجرم امنیتی برای «آقازاده» بیانیه می‌نویسد؟) حمزه کرمی با ارسال مطلبی به این خبرگزاری نوشت« متاسفانه در تاریخ 11/06/94 اخبار کذبی در خصوص اینجانب «حمزه کرمی» توسط آن خبرگزاری منتشر شده است از جمله:

1- حمزه کرمی یکی از مدیران مهدی هاشمی در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مسئول سایت جمهوریت در ایام انتخابات سال 88 همان کسی است که قرار شده بیانیه مهدی هاشمی توسط او نوشته شود.

2- به صحبت‌های اینجانب در دادگاه اشاره شده است.

3- گفته شده که بنده در مقطع دکترا تحصیل می کنم و بزودی عضو هیات علمی دانشگاه می شوم و طوری این مطلب را القا کرده اید که تداعی سوء استفاده و رانت طلبی می‌کند.

وی در ادامه متن ارسالی خود تاکید کرده است ضمن تکذیب خبر واصله به آن خبرگزاری و تکذیب نوشتن هرگونه بیانیه‌ای برای آقای مهدی هاشمی و غیره، اعلام می‌دارم که اقاریر اینجانب در دادگاه در شرایط فشار و . . . بوده است. کرمی همچنین گفته است در مورد عضویت اینجانب در هیات علمی تاکنون اقدام عملی صورت نگرفته و هیچ ارتباطی بین عضویت اینجانب در هیات علمی و مطالب عنوان شده وجود نداشته و لذا طرح این موضوع که اینجانب قصد دارم بیانیه‌های ایشان را بنویسم نوعی نیت‌خوانی و بهتان و خارج از حوزه اخلاق می‌باشد.

عکسی متفاوت از علی‌اکبر ولایتی

سایت پارسینه تصویر متفاوتی از علی‌اکبر ولایتی در سال 60 را منتشر کرد.علی‌اکبر ولایتی زاده 4 تیر1324، شمیران دکتر متخصص اطفال و کودکان و از سیاستمداران کهنه‌کار ایرانی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب و رئیس فعلی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بسته جمعه سیزدهم شهریور

انتقاد معاون روحانی از سین‌جیم در شبکه 2

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در فیس بوک از شیوه طرح سوالات انتقاد و آن را به سین‌جیم تشبیه کرد.شهیندخت مولاوردی افزوده: چهارشنبه شب به مناسبت هفته دولت مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه2 بودم. قبل از برنامه قرار بر این شده بود که برنامه مهمان تلفنی نداشته باشد تا وقت محدود آن صرف بحث و جدل روی موضوعات مشخصی نشود.وی در ادامه گفت: انتظار این بود محور بحث گزارش عملکرد دو ساله معاونت باشد که در هفته گذشته منتشر شده است، اما ظاهراً سعی من و دل باطل بود! و گفتگو بیشتر به سین‌جیم کردن شبیه شد و تیترهای جهت‌دار و مغرضانه برخی رسانه‌ها در طول دو سال گذشته منبع سؤالات شد. با این همه فرصت مغتنمی برای توضیح برخی ابهامات و شبهات و تبیین عملکرد معاونت در دو سال گذشته فراهم شد، با این توضیح که برنامه‌ها و ایده‌های آتی همچنان ناگفته باقی ماند.

آیت الله نوری همدانی: برای آزادی قره باغ دعا می کنم

آیت الله نوری همدانی که به جمهوری آذربایجان سفر کرده نسبت به آزادی قره باغ ابراز امیدواری کرد.به گزارش عصرایران، آیت ‌الله‌ شیخ حسین نوری همدانی که در جمهوری آذربایجان حضور دارد، اعلام کرد: من به درگاه خداوند برای آزادی قره باغ دعا می کنم و امیدوارم این سرزمین به آذربایجان بازگردانده شود.خبرگزاری «ترند» هم نوشت: آیت‌الله‌ نوری همدانی که به دعوت الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز وارد باکو شده است، گفت از این که در سرزمین تاریخی آذربایجان هستم، مسرورم .او خاطر نشان کرد: اسلام دین برابری است و من در آذربایجان این برابری را به عینه دیدم. من فکر می کنم در این زمانه، وحدت مسلمانان از هر دوره دیگری ضروری تر است، پیام قرآن نیز همین است که مسلمین در برابر غیرمسلمانان موضعی سخت، اما در مواجهه با همدیگر همبستگی داشته باشند.

خالکوبی جدید سردار آزمون برایش دردسرساز می شود؟

سردار آزمون مهاجم جوان و آینده دار تیم ملی جمله‌ای روی دست خود نوشته است که نشان از اعتماد به نفس بالای او دارد. به گزارش خبرآنلاین؛ عملکرد بسیار درخشان سردار آزمون در بازی دیشب ایران و گوام از چشم هیچکس پنهان نماند. سردار و طارمی زوجی را تشکیل دادند که نبود قوچان نژاد اصلا حس نشد. مطمئنا در آینده کروش بیشتر از این زوج جوان و با انگیزه استفاده می کند. چرا که آنها جوان هستند و کروش بیشتر از هر کس دوست دارد بحث جوانگرایی در تیم ملی را به همه نشان دهد. سردار با درخشش در جام ملت های آسیا به یکی از مهره های اصلی تیم ایران تبدیل شد. این روزها انگیزه و اعتماد به نفس بالا در وجود آزمون موج می زند. او به عنوان جدید ترین خالکوبی خود، همانطور که در عکس می بینید روی دستش نوشته: « من را دوست داشته باش به خاطر کسی که هستم.» این جمله نشان می دهد سردار اعتماد زیادی به خود دارد و روز به روز به فکر بهتر شدن است. اما شاید این خالکوبی روی دست بازیکن تیم ملی برای او مشکل ساز شود. البته که سردار بیشتر عمر زندگی خود را در خارج از ایران گذرانده و مطمئنا چیز هایی که اینجا برای بعضی ها خیلی مهم است برای او طبیعی جلوه می کند.

جمع‌آوری ته‌سیگار با کمک رونالدو و مسی

یک موسسه خیریه که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کند، طرح جالبی را برای جمع‌آوری ته سیگار در لندن به اجرا گذاشت.به گزارش «مشرق»، این موسسه جعبه‌هایی را در سطح شهر لندن تعبیه کرده که روی آن نوشته شده «بهترین بازیکن دنیا چه کسی است؟ مسی یا رونالدو» و افراد با انداختن ته‌سیگار در بخش مربوط به گزینه مورد نظرشان، می‌توانند بهترین بازیکن را انتخاب کنند.البته این اولین بار نیست که این موسسه با طرح سوال‌های فوتبالی، سیگاری‌ها را ترغیب به انداختن ته‌سیگارهایشان به داخل این جعبه‌های مخصوص کرده است. پیش از این، نتیجه دربی لندن بین تیم‌های کریستال پالاس و آرسنال هم به این شیوه مورد نظرسنجی قرار گرفت.

بسته جمعه سیزدهم شهریور

ماجرای پیامک‌های رزمایش چه بود؟

از شامگاه سه‌شنبه پیامک‌هایی با عنوان «رزمایش» برای مردم ارسال می‌شد؛ پیامک‌هایی که یا از زمان برگزاری رزمایش خبر می‌داد یا آنکه از اهداف آن می‌گفت. رزمایش اقتدار ثارالله رزمایشی است که از ظهر چهارشنبه در بوستان ولایت آغاز شد و تا پنجشنبه نیز ادامه داشت. سردار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله در این‌باره به «اعتماد» گفت: هدف ما از اینکه پیامی را اعلام کنیم این است که هرکس از این طریق با ما ارتباط برقرار کند ما متوجه می‌شویم که علاقه‌مند است و ما از وی می‌خواهیم که به شبکه بیاید. اگر آمد، در آینده پیام‌ها را تنها به همان افرادی که قابلیت و آمادگی برقراری ارتباط را دارند ارسال می‌کنیم.وی افزود: ما شماره اعلام می‌کنیم که هر فردی علاقه‌مند است و اطلاعاتی هم دارد به ما وصل شود. ما در زمان جنگ از مردم به گونه‌ای دیگر استفاده می‌کردیم اما الان از طریق اطلاع‌رسانی برای امنیت پایدار و اطمینان‌بخش استفاده می‌کنیم.

پیروزی اصولگرایان در شورای شهر مدل موفقی برای وحدت است

عضو شورای شهر تهران گفت: پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران مدل موفقی برای وحدت این جریان در انتخابات مجلس و خبرگان است. پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پیروزی اصولگرایان در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: این پیروزی یک مدل بسیار موفق است و نشان می‌دهد که اگر اصولگرایان خواسته‌های گروهی و جناحی را کنار بگذارند و به مصالح بزرگتری فکر کنند می‌توانند به پیروزی‌های بزرگ تر دست پیدا کنند.وی ادامه داد: نکته مهم این است که اصولگرایان در شورای شهر از طیف‌های مختلفی هستند اما همه آنها متفق‌القول بودند که برای ارائه خدمات بهتر به مردم و ایجاد بارقه ‌های امید در دل نیروهای انقلاب اسلامی نیازمند وحدت و انسجام و کنار گذاشتن اختلافات هستند.عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این پیروزی با گذشت برخی نیروهای اصولگرای شورای شهر از منطقه نظراتشان حاصل شد افزود بسیاری از دوستان که در انتخابات رأی دادند ممکن است نقطه نظرات انتقادی هم داشته باشند اما در مجموع معتقد بودند که تیم فعلی می‌‌تواند کارهای مثبتی انجام دهد و تشطت و اختلاف می‌تواند به این روند خلل وارد کند.

استیضاح نعمت زاده با ۶۰ امضاء تحویل هیئت رئیسه شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایندگان از این اظهارات ناراضی هستند هر چند که قبلا طرح استیضاح وی را با ۶۰ امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس دادند و در حال حاضر هم از وزیر ناراضی هستند. روح اله جانی عباسپور نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به اظهارات اخیر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه نخریدن خودرداخلی حرام و خیانت است، گفت: بیان این حرفها نه در حوزه تخصصی آقای نعمت زاده است و نه مشکلات صنعت خودرو را رفع می کند.وی تاکید کرد: بیان اینکه یک فعل حرام، گناه و یا خیانت است، در حوزه تخصصی علما و همچنین رهبری جامعه است و یک وزیر نباید و نمی تواند در این زمینه اظهار نظر کند.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خرید کالاهای داخلی برای اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اظهار داشت: خرید کالاهای داخلی باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد داخلی و رفع معضلات اقتصادی کشور خواهد شد.عباسپور با توصیه به نعمت زاده جهت رفع چالشهای پیش رو خودرو و تولیدات صعنت خودروسازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت خودرو نقدینگی است و وزیر باید در جهت رفع این مشکل اقدام کند.

داستان جدید مصلحی برای مذاکرات هسته ای

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در میان سخنانش در جمع اصولگرایان کرمان اشارات مفصلی هم به بحث مذاکرات هسته‌ای کرده و گفته: «در حالی که در روزهای پایانی مذاکرات تیم آقای جلیلی، طرف غربی به این نتیجه رسیده بود که تحریم‌ها را بردارد. به نظر شما چرا مذاکرات هسته‌ای 2 سال طول کشید؟ برای این که قبح مذاکره با آمریکا شکسته شود و حساسیت بچه‌های ارزشی نسبت به مذاکره با آمریکا به مرور کم شده و ارزش‌های ما فرسوده شود.»

تدوین آیین نامه کمیته انتخابات اصلاح طلبان

آیین‌نامه کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان در کشور تدوین شده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌الله تقواییان لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران گیلان گفت: تلاش می‌شود جبهه اصلاحات به طور فراگیر در کشور عمل کند و انتظار می‌رود این روند در استان‌ها اجرایی شود. وی با اشاره به ایجاد فضای باز سیاسی بیشتر از سال 92 در کشور، اظهار کرد: آیین‌نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای سومین بار اصلاح شده است. تقواییان شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان را ائتلاف بین احزاب اصلاح‌طلب خواند و بیان کرد: وجود احزاب 19گانه اصلاحات در کشور قانونمند است. دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور با تاکید بر ساماندهی جبهه اصلاحات گفت: آیین‌نامه کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان در کشور تدوین شده است. تقواییان به برنامه‌های نخست تا پنجم توسعه در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر مدیریت به احزاب واگذار شود، عملکرد بهتری ارائه می‌شود. وی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شده لیست واحد کاندیداها جبهه اصلاحات در استان‌ها ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال به طور فراگیر در انتخابات شرکت می‌کنیم و فعالیت‌های حزبی در راستای انتخابات بیشتر می‌شود.

پرسش کوچک زاده از عراقچی

اینستاگرام منسوب به مهدی کوچک زاده امروز نوشت:

جناب آقای عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره! هم شما و هم آقایان ظریف و روحانی و بقیه اعضای تیم بارها گفته‌اید روی کلمه به کلمه متن برجام جنگیده‌اید! دقیقا با همین عبارت جنگیدن! مثلا روی اینکه در جایی به جای حرف a کلمه the و یا به جای may use عبارت will use و . . . به کار رود و بارها و بارها فرموده‌اید طرف مذاکره را دشمن می‌دانید و به آنها اعتماد ندارید، حالا هم روحانی می‌گوید نه خودش و نه کسی به نمایندگی از وی چیزی را امضا نکرده و این امضاها رو هم که اول از همه در روز “جشنی” که شبیه “جنگ” رسانه‌های تشنه فتنه برایش “آماده‌باش”!!! دادند ، خانم ابتکار در صفحه‌شان منتشر کردند، “یادگاری “و “بچه بازی” می‌دانید، با قبول همه این ادعاها یک سوال از شما دارم ، با چه تضمینی چنین متنی که در برابر دشمن غیر قابل اعتماد با جنگیدن روی کلماتش فراهم شده را به همان دشمن سپردید تا ضمیمه یک قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت کند که قطعنامه را هم خودش پیشنهاد می کند و خودش هم تصویب می‌کند؟؟؟؟ و مطمئن هستید آن کلمات در این صد و اندی صفحه همان کلمات است که بعد جنگیدن موفق به درجش شدید؟ به راستی در حقوق و روابط بین‌الملل که شما تخصص آنرا بعد از دانشگاه آزاد در انگلیس تکمیل کرده‌اید چنین اسنادی بدون امضا روی تک تک صفحاتش به اختیار طرف مذاکره واگذار می‌شود؟

چهار قطب رقابت جدی انتخابات مجلس دهم

حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت: انتخابات مجلس دهم یکی از جدی‌ترین انتخابات‌های تاریخ مجلس شورای اسلامی خواهد بود زیرا گروه‌های مختلف سیاسی کشور سعی می‌کنند در داخل قانون اساسی برای کسب کرسی‌های نمایندگی باهم رقابت کنند. دیگر نکته حائز اهمیت این انتخابات نیز آن است که گروه‌های مختلف در این عرصه رقابت حاضر هستند. انتخابات آینده حداقل یک انتخابات چهارقطبی خواهد بود. گروه اول دولتی‌ها هستند یعنی حتماً دولت طبق عرف دولت‌های گذشته سعی می‌کند که یک اکثریت ضعیف یا حداقل یک اقلیت قوی نمایندگان را در مجلس داشته باشد. گروه دوم نیز اصولگرایان سنتی هستند که سعی دارند با پرهیز از افراطی‌گری‌های گذشته جایگاهی را در مجلس داشته باشند و امیدوارم که این جایگاه اکثریتی باشد. گروه سوم اصلاح‌طلبان هستند که محمدرضا عارف در رأس آنها است و سعی می‌کنند که چهره‌هایی را وارد مجلس کنند که حتی اگر ریشه اصلاح‌طلبی ندارند، با اصلاح‌طلبان پیوند داشته باشند. به عبارتی اصلاح‌طلبان در دوره دهم مجلس با نگاهی کاملاً عمل‌گرایانه وارد انتخابات می‌شوند و تلاش می‌کنند که از افراد برنده حمایت کنند، مشروط بر اینکه این افراد حد مقدوری از رفتارهای سیاسی خود را با اصلاح‌طلبان همراه کنند. گروه چهارم نیز تیم دولت سابق – احمدی‌نژادی‌ها هستند. به اعتقاد من آنها سعی می‌کنند در انتخابات حضورداشته باشند. برخی از آنها نزدیک به اصولگرایان عمل می‌کنند و برخی از چهره‌هایی که هنوز به احمدی‌نژاد نزدیک هستند با تأکید بر مسائل اجتماعی سعی می‌کنند مسائل مانند موضوع یارانه‌ها، عدالت و … را مطرح کنند تا در میان طبقات متوسط و پایین بیشترین رأی را برای خود جمع کنند. در شرایط عادی هر یک از قطب‌ها تلاش می‌کنند که اقلیت قوی را به خود اختصاص دهند اما روالی هم از سوی دولت، اصلاح‌طلبان میانه‌رو و اصولگرایان میانه‌رو دنبال می‌شود که احتمال نتیجه دهی آن ضعیف است اما اگر نتیجه‌بخش باشد حتماً اکثریت مجلس آینده در دست میانه‌روها خواهد بود. روال مورد اشاره این است که تیم دولت به همراه بخشی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان میانه‌رو می‌توانند در مسائل باهم همسازی داشته باشند و اکثریت قوی را به خود اختصاص دهند. اگر این گروه شکل گیرد و حول محور برخی از چهره‌های سیاسی مانند ناطق نوری به اکثریت مجلس تبدیل شود حتماً در آینده شاهد یک ارتباط آرام میان مجلس و دولت‌خواهیم بود.

ابتکار بایرن مونیخ برای حمایت از پناهجویان

باشگاه بایرن مونیخ‌ آلمان، اعلام کرده حاضر است برای مقابله با بحرانی که پناهجویان آسیایی و آفریقایی به آن گرفتار شده‌اند، به کمک دولت آلمان بیاید. به گزارش خبر آنلاین روز گذشته وبسایت رسمی بایرن مونیخ، در مورد بحرانی که همه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است، گزارشی ارائه کرد از وعده‌های پیشین دولت آلمان در مورد پذیرش 800 هزار پناهجوی جدید و وضعیت جدیدی که به آن دچار شد و از پذیرفتن آنها سر باز زد. اکنون باشگاه بایرن مونیخ حاضر است برای حل این مشکل به کمک دولت آلمان و شهرداری مونیخ بیاید. سرخ‌های باواریا اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا یک کمپ تمرینی را در اختیار پناهندگان قرار بدهند و برای کودکان و نوجوانان، امکانات تمرینی فراهم کنند. باشگاه بایرن مونیخ همچنین آماده است تا وضعیت خوراک و پوشاک آنها را خود زیر نظر بگیرد. بازیکنان بایرن همچنین در بازی بعدی مقابل آگزبورگ در آلیانز آرنا دست کودکان پناهنده و آلمانی را موقع شروع بازی می‌گیرند تا نشان دهند که تبعیضی بین آنها وجود ندارد.

ایمیل های هیلاری کلینتون به مزایده گذاشته می‌شود

هکر‌ها تهدید کردند ایمیل‌های منتشر نشده وزیر خارجه سابق آمریکا را به فروش می‌رسانند. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شماری از هکر‌ها اعلام کردند که برخی ایمیل‌های منتشر نشده «هیلاری کلینتون» را به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار به مزایده می‌گذارند.

یکی از هکر‌ها گفت: «کلینتون یا یکی از همکاران وی فراموش کردند ایمیل‌های ارسالی را پاک کنند وی تاکید کرد: «اگر ایمیل‌هایی که در اختیار ما هستند منتشر شوند، نه تنها اقدام‌های وی به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری به پایان می‌رسد، بلکه امنیت ملی آمریکا به خطر می‌افتد.».

روایت عکاس از عکسی که دنیا را در بغض فرو برد

نیلوفر دمیر چهارشنبه ۱۱ شهریور پسر خردسالی را با یک تی‌شرت قرمز، شلوار آبی و کفش‌های سیاه در ساحل بدروم ترکیه یافت که با صورت روی شن‌ها افتاده بود. خبرآنلاین به نقل از سی.ان.ان نوشت: این عکاس و خبرنگار ترک با دیدن جسد بی‌جان این کودک خردسال که موج‌های دریا به آرامی به صورتش می‌خورد، در جای خود میخکوب شد. دمیر در این‌باره گفت: دیگر کار از کار گذشته بود و کاری برای بازگرداندن او به زندگی از دست ما برنمی‌آمد. بنابراین او دست به کاری زد که توانایی انجامش را در آن لحظه داشت و دوربین خود را آماده کرده و شروع به عکاسی از این صحنه کرد. این خبرنگار روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای که به صورت زنده پخش می‌شد، گفت: در آن لحظه هیچ‌ کاری به جز عکس گرفتن از این صحنه از دستم ساخته نبود، بنابراین من هم این کار را انجام دادم. من فکر می‌کردم که این تنها راهی است که از طریق آن می‌توان فریاد جسم خاموش او را به گوش جهانیان رساند. میر ۲۹ ساله برای آژانس خبری دوغان ترکیه کار می‌کند. او و همکارانش جسد برادر آیلان، گالیپ را نیز با فاصله کمی از جنازه او یافتند. دمیر در این‌باره گفت: جسد او نیز به همان شکل در ساحل افتاده بود. آنها هیچ وسیله ایمنی برای شناور ماندن در سطح آب همراه خود نداشتند. این مسئله نشان‌دهنده این است که لحظه وقوع این حادثه تا چه اندازه غم‌انگیز بوده است. این خبرنگار گفت که بعد از این ماجرا فهمیده که جسد مادر این دو برادر نیز در فاصله ۲۲۵ کیلومتری از اجساد آنها به ساحل رسیده است.

توصیه های هاشمی به حزب اعتدال و توسعه

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با تأکید بر اینکه فعالیت احزاب نباید محدود به انتخابات و صدور بیانیه به شکل محدود باشد، اظهار داشت: متأسفانه در دولت گذشته وضعیت احزاب رضایت­بخش نبود چون جریان حاکم درکشور همه امکانات را دراختیارخود گرفته بود و درهمه جا اعمال نفوذ کرده و این­گونه القاء می کردند که کار تمام شده و دوران ظهور شروع شده است و ما فقط باید راه را همواتر کنیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی درادامه با بیان اینکه هیچ­کس از زمان ظهورامام زمان(عج) مطلع نیست و فقط زمان آن را خدا می داند، گفت: ما فقط می توانیم درمورد نشانه ها و زمینه های ظهورامام زمان(عج) اظهارنظر کنیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه بهترین عنوان را برای خود انتخاب کرده است، گفت: توسعه و اعتدال جدا از هم نیستند. توسعه بدون اعتدال نمی شود و اگر اعتدال در کار باشد، توسعه هم همراهش خواهد بود و دستیابی به توسعه همه جانبه، جز با اعتدال در همه زمینه ها اتفاق نخواهد افتاد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه عمده امکانات تبلیغاتی، فرهنگی و مالی درسراسر کشور در اختیار مراکز قدرت و تصمیم گیر به نفع کاندیداهای دیگری بود، ولی کسی پیروز این انتخابات شد که راه اعتدال را در پیش گرفته بود و افکار عمومی همسو با او بود.

پاسخ اینستاگرامی احمدی نژاد به هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: متأسفانه در دولت گذشته وضعیت احزاب رضایت­بخش نبود چون جریان حاکم درکشور همه امکانات را دراختیارخود گرفته بود و درهمه جا اعمال نفوذ کرده و این­گونه القاء می کردند که کار تمام شده و دوران ظهور شروع شده است و ما فقط باید راه را همواتر کنیم. آیت الله هاشمی رفسنجانی درادامه با بیان اینکه هیچ­کس از زمان ظهورامام زمان(عج) مطلع نیست و فقط زمان آن را خدا می داند، گفت: ما فقط می توانیم درمورد نشانه ها و زمینه های ظهورامام زمان(عج) اظهارنظر کنیم.

در پی این سخنان امروز اینستاگرام منسوب به احمدی نژاد در مطلبی با انتشار بخشی از سخنان محمود احمدی نژاد در خرداد ماه سال جاری در همدان نوشت: انسان منتظر به دنبال نشانه نیست. بلکه به دنبال راه و وظیفه و فهم فرایند حرکت در مسیر اراده الهی و استقبال از ظهور کامل است. منتظر به دنبال نقش آفرینی در فرایند ظهور است. در این فرایند است که راه معلوم می شود و وظیفه انسانهای منتظر تعیین می گردد. اگر فرایند را بفهمیم، موقعیت و مسئولیت خودمان را خواهیم شناخت.

خونین ترین ماه تصادفات

رییس پلیس راهور، ماه شهریور را خونین ترین ماه در تصافات رانندگی اعلام کرد و گفت: تنها در شهریور سال ۹۳ یکهزار و ۸۰۰ نفر کشته و افزون بر ۳۱ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی مصدوم شدند. سردار تقی مهری پنجشنبه شب در حاشیه نشست فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در گرگان افزود: از مجموع کشته شدگان ۴۰ درصد رانندگان، ۲۰ درصد عابران پیاده و بقیه سرنشینان خودروها و وسایل نقلیه موتوری بودند. وی، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی و عدم استفاده از کمربند ایمنی را از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: عدم توجه به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی با ۳۷ درصد بیشترین فراوانی را داشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161158
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما