پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 19:16

جزئیات دیدار معاون اداری مالی پیام نور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ کار بزرگ پیام نور (+تصاویر)

سراج افزود: تعداد 49 هیئت علمی و استاد و 120 کارمند در مجموعه دانشگاه پیام‌نور استان مشغول به انجام وظیفه هستند.

گروه دانشگاه – صبح امروز معاونت ادارای مالی دانشگاه پیام نور کشور و مدیران مراکز و واحدهای پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

کار بزرگ دانشگاه پیام نور

به گزارش بویرنیوز در ابتدای این دیدار، معاون اداری و مالی دانشگاه پیام‌نور گفت: استانداران باید به کمک این دانشگاه بیایند چراکه بیشتر مردم محروم و مستضعف چشم خود را به این دانشگاه دوخته‌اند.

به گزارش بویرنیوز، میرزا حسن حسینی صبح امروز در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات فراوان دانشگاه پیام‌نور از ابتدای تاسیس تاکنون اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه پیام‌نور این است که ناهنجاری‌های اجتماعی را تا حد زیادی کاهش داده است به این دلیل که بیشترین دانشجویان دانشگاه پیام‌نور بومی بوده و مهاجرت در این دانشگاه وجود ندارد.

IMG_29281

وی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ ما این است که دانشجویان با رتبه‌های ضعیف را می‌پذیریم و آن‌ها را تحویل دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی برای تحصیل در مقاطع بالاتر می‌دهیم.

حسینی با بیان مشکلات بسیاری که دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور دارد، تصریح کرد: استانداران باید به کمک این دانشگاه بیایند چراکه بیشتر مردم محروم و مستضعف چشم خود را به این دانشگاه دوخته‌اند.

معاون دانشگاه پیام‌نور کشور در ادامه با اشاره به برخی نامهربانی‌ها که با دانشگاه پیام‌نور از گذشته می‌شد و عده‌ای معتقد بودند که دانشگاه مجازی جواب نمی‌دهد، تصریح کرد: اما این عده خودشان اکنون به سمت مراکز دانشگاهی مجازی روی آورده‌اند.

مهم ترین نیازهای پیام نور کهگیلویه و بویراحمد

 

در ادامه سرپرست دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویرامد گفت: دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر نزدیک به 15 هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در سال 74 در استان راه‌اندازی شد.

سراج افزود: تعداد 49 هیئت علمی و استاد و 120 کارمند در مجموعه دانشگاه پیام‌نور استان مشغول به انجام وظیفه هستند.

این مسئول یکی از بزرگ‌ترین مشکلات را در خصوص نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام‌نور برشمرد و افزود: سال گذشته کل اعتبارات عمرانی ما 6 میلیارد تومان بود که 3 میلیارد تومان آن تخصیص یافت و تنها یک میلیارد و 400 میلیون تومان آن در اختیار دانشگاه پیام‌نور قرار گرفت که با حجم کارهای باقی مانده اعتبار ناچیزی به شمار می‌رود.

IMG_2933

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات دانشگاه پیام‌نور استان را که بسیاری از مراکز در شهرستان‌ها با آن روبرو هستند استیجاری بودن آن‌ها دانست و گفت: حاشیه امنی در این خصوص نداریم و برخی دستگاه‌ها دائم از تخلیه کردن واحدها سخن می‌گویند.

موضوع دیگر مورد اشاره رئیس دانشگاه پیام‌نور استان به وضعیت استخدامی نیروهای پیام‌نور استان برمی‌گشت که سراج از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: نمی‌توانیم از نیروهای قراردادی برای چارت‌های خود استفاده کنیم که نیاز است استاندار برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی دانشگاه پیام‌نور را یاری دهد.

وی با بیان مشکلات بسیار زیاد بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی پیام‌نور استان در شهر یاسوج گفت: با وجود قرار گرفتن دانشگاه در 23 کیلومتری شهر یاسوج مشکلات زیادی برای رفت‌وآمد داریم و انتظار است که سازمان مرکزی برای این مشکل بزرگ ما را یاری دهد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور یاسوج گفت: بعد مسافت 23 کیلومتری عامل ریزش دانشجو در پیام‌نور یاسوج است.

 

در ادامه روح‌الله دانش‌پایه صبح امروز در نشست معاون اداری و معالی دانشگاه پیام‌نور کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان مشکلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: قبل از هر چیز بزرگترین مشکلی که ما داریم مربوط به واقع شدن دانشگاه در مسیر دور افتاده از شهر است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج گفت: متاسفانه بنا به هر دلیل این واحد دانشگاهی را در محلی که مسافت 23 کیلومتری با مرکز شهر دارد، ساخته‌اند که موجب شده نتوانیم به دانشجویان خدمات بیشتر و بهتری بدهیم.

دانش‌پایه افزود: در همین خصوص با ریزش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور یاسوج مواجه شدیم چراکه دانشجویان برای رفت‌و آمد با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و اتوبوس‌های واحد به دلیل واقع شدن در بیرون از محدوده شهر همکاری لازم را ندارند.

وی در ادامه اذعان کرد: دانشگاه پیام‌نور یاسوج با 70 رشته تحصیلی و 6 هزار دانشجو و 30 عضو هیئت علمی 40 درصد دانشجویان پیام‌نور استان را به خود اختصاص داده و با این همه بزرگی مشکلات بسیاری دارد.

این مسئول گفت: برخی از طرح‌های عمرانی دانشگاه به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات همچنان راکد مانده است و همچنین آزمایشگاه و کارگاه ما که مهمترین رکن در یک دانشگاه به شمار می‌رود همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

دانش‌پایه افزود: نبود سلف سرویس در دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج و خاکی بودن محوطه دانشگاه از جمله مشکلات دیگری است که زیبنده بزرگترین واحد دانشگاهی پیام‌نور در کهگیلویه و بویراحمد نیست.

وی در ادامه کمبود شدید نیروی انسانی در این مرکز را اشکالی بزرگ دانست و گفت: مرکزی که در 23 کیلومتری شهر و در دل کوه واقع شده حداقل به یک نگهبان نیاز دارد.

این مسئول نبود فضای فرهنگی و سالن مناسب را از دیگر مشکلات دانشگاه پیام‌نور یاسوج برشمرد و خواستار توجه و حمایت هرچه بیشتر مسئولان در رفع مشکلات این واحد دانشگاهی شد.

 

نماینده عالی دولت روحانی در کهگیلویه و بویراحمد: گسترش دانشگاه پیام نور بحق بود.

در پایان ، سید موسی خادمی اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 14 هزار دانشجو یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی به شمار می‌رود.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اینکه مردم از حقوق مساوی برخوردار باشند دانشگاه پیام‌نور در کشور راه‌اندازی شد و به حق توانست بسیاری از محرومین و مستضعفین را پوشش دانشگاهی دهد.

خادمی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه دانشگاه و مراکز آموزش عالی یکی از اضلاع مهم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، بیان کرد: باید پذیرفت که دانشگاه محور اصلی توسعه استان است و باید از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی برای رشد استان استفاده کنیم.

IMG_2936

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور در ادامه اظهارات خود افزود: دانشگاه پیام‌نور به مانند همه بخش‌ها مشکلات زیادی دارد زیرا در سال‌های اخیر از نظر اعتبارات مشکلات زیادی داشته‌ایم که دانشگاه پیام‌نور از این قضیه مستثنی نبوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلاتی که دولت در بحث هزینه‌های جاری دارد، بیان کرد: برای همین منظور دولت 6 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری خود را کم کرده است.

خادمی به بودجه‌ها و اعتبارات ملی اشاره کرد و با بیان اینکه 85 درصد از بودجه‌های عمرانی کشور از محل ملی و تنها 15 درصد از این بودجه‌های عمرانی در ردیف استانی است، افزود: به همین دلیل دست ما برای کمک به دستگاه‌ها از جمله دانشگاه در تکمیل پروژه‌های عمرانی بسته است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر اعتبارات و نوع تخصیص آن‌ها اشاره کرد و افزود: برای مثال در خصوص اعتبارات ماده 180 آن گونه که در قانون آمده نمی‌توانیم به دانشگاه‌ها کمک کنیم و تنها از طریق اعتبارات متفرقه قادر به این کار بودیم که در سال گذشته هم اعتبارات متفرقه به دلیل کمبود منابع اعتباری در کشور وجود نداشت.

وی با بیان ظرفیت‌هایی که استان و به خصوص شهر یاسوج در زمینه تبدیل به قطب دانشگاهی در جنوب کشور دارد، اظهار کرد: با این طبیعت و آب و هوا و واقع شدن استان در منطقه‌ای خوب و قابل دسترس، معتقدیم که یاسوج توانایی تبدیل شدن به قطب دانشگاهی جنوب کشور را دارد.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161049
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود خدا بر بزرگ مرد زیلایی دکتر سراج محبوب.

  2. ناشناس گفت:

    ما حامیان دولت تدبیر و حامیان دکتر سراج جوان پرتلاش محبوب دانشجویان بیشماریم. اما مشکلاتمان بسیار است که ریشه در سو مدیریت مدیران گذشته دارد. انتظار داریم مسعولان استانی دکتر سراج را در جهت رفع موانع و مشکلات یاری دهند

  3. ناشناس گفت:

    استاندار محبوب، دکتر سراج مرد متواضع و پرتلاش را در راستای رفع موانع موجود یاری دهید

  4. کارمند گفت:

    سراج اصلاحاتی نیازمند حمایت مسعولین ارشد استان است. خدا میدونه ریاست سابق چه بی برنامه موجبات بدهی های کلان را بار اورد و الان دانشگاه زیر بار بدهی ها کمر نتواند راست کند

  5. دانشجو گفت:

    آینده قضاوت خواهد کرد که سراج هم چند مرده حلاجه!

  6. ناشناس گفت:

    اقای دکتر سراج نیروهای بلاتکلیف هم جز نیروهای شما هستن برا پیام نور کار میکنن به فکر اونا هم باشید کار کرده اند چشم امیدشون به شما هست خواهشن ناامیدشون نکنید

  7. منصف گفت:

    سلام بر جناب دکتر سراج استدعا داریم نگذارید نیروهای پر تلاش به حاشیه رانده شوند از این نیروها استفاده شود شنید ها حاکیست که شما قصد دارید از اساتید دیگر دانشگاهها برای پست های مدیریتی استفاده نمایید ، البته ما به توانایی و خود باوری شما ایمان داریم

  8. اصلاح گفت:

    آقای با نام کارمند،فارسی را پاس بداریم مسئولین صحیح است نه مسعولین

دیدگاه شما