پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 11:41

کاهش قيمت خودرو هاي داخلي همچنان ادامه دارد+ جدول

در حاليکه خودروسازان تقاضاي افزايش قيمت محصولاتشان را دارند، در بازار قيمت ها هر هر روز با کاهش بيشتر روبرو مي شود.

به گزارش بویرنیوز، قبل از توافق هسته اي به گفته کارشناسان بازار خودرو، به دليل گران بودن خودرو ها از نظر مشتريان و انتظار براي کاهش قيمت ها، در آن ايام مشتريان اقدام به نمي کردند.

اين موضوع در حالي مطرح مي شود که شوراي رقابت ابتداي ارديبهشت سال جاري افزايش يک درصدي قيمت خودرو را به صورت رسمي تصويب کرد و که آن هم يکي از دلايل اصلي تشديد رکود در بازار بوده است. فعالان بازار تاکيد مي‌کنند که بسياري از مشتريان با همين قيمت‌هاي فعلي نيز حاضر به خريد خودرو نيستند و اگر قيمت‌ها بيش از اين بالا بروند، رکود بازار بيشتر خواهد شد.

اين گزارش حاکيست، اگر بخواهيم روند کلي بازار خودرو را جمع بندي نماييم، بايد گفت در حال حاضر به دليل افزايش قيمت خودروها و پايين آمدن قدرت خريد مردم، خريد و فروش در بازار خودرو کشور رونقي ندارد. واقعيت امر اين است که متقاضيان خريد خودرو همچنان دلخوش به لغو تحريم‌ها و کاهش قيمت‌ها هستند و اين خود، دليل مهمي بوده براي کاهش فروش خودروسازان. هم‌اکنون صنعت خودرو نياز شديد به نقدينگي دارد و اگر تحريک بازار از سمت تقاضا و اختصاص وام‌ها در مسير درستي قرار نگيرد و متقاضيان وام با آن تسهيلات به سمت خريد خودرو نروند، محروميت صنعت از نقدينگي اتفاق خواهد افتاد و از نگاه ديگر، خودروسازان داخلي با افت توليد مواجه خواهند شد.

به نوشته اریا، از سوي ديگر حدود يک ماهي است که درشبکه هاي اجتماعي کمپين تحريم خريد خودرو هاي صفر داخلي به راه افتاده است،محمد رضا نعمتزاده وزير صنعت،معدن و تجارت  در واکنش به ايجاد کمپين تحريم خودروي صفر داخلي گفت:کسانيکه چنين مطالبي را به راه مي اندازند به کشور خيانت مي کنند و هر کس اين را بگويد ضدانقلاب است.نعمت زاده افزود: کمپين نخريدن خودروهاي داخلي گناه و خلاف است.وزير صنعت، معدن و تجارت  با بيان اينکه اين بي انصافي است که عليه خودروهاي داخلي جريان سازي کنيم، اضافه کرد: از رسانه ها مي خواهيم که از خودروسازان داخلي در اين شرايط حمايت کنند.

نعمت زاده با اشاره به اينکه خودروسازان داخلي مشکل خاصي ندارند، گفت: رسانه ها بايد کمک کنند  تا عده اي که به ناحق فضايي ايجاد کردند تا توليد ملي  ضربه ببيند، به هدف خود نرسند.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتظار و تلقي مردم براي کاهش قيمت خودروهاي داخلي ،افزود: اين انتظار بسيار طبيعي است اما همين که پس از توافق، قيمت خودروها افزايش نيافت و تثبيت شد به معناي کاهش قيمت است، هرچند بايد منتظر ماند که در آينده چه پيش خواهد آمد.نعمت زاده اين نکته را مطرح کرد که خودروسازان و شوراي رقابت نگفته‌ اند که خودرو ارزان مي‌شود.

از زمان حصول توافق نهايي هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 قيمت بسياري از خودروهاي داخلي در بازار کاهش يافته است. در جدول زير قيمت برخي از خودروهاي داخلي آمده است:

خودرو

قيمت پيش از توافق هسته اي

قيمت روز

رانا

31 ميليون و 400 هزار تومان

30 ميليون و 400 هزار تومان

پژو 206 تيپ 5

35 ميليون و 900 هزار تومان

35 ميليون و 800 هزار تومان

تندر 90 e2

41 ميليون و 500 هزار تومان

37 ميليون تومان

پژو 206 تيپ 2

31 ميليون و 900 هزار تومان

31 ميليون تومان

پژو 405

28 ميليون و 600 هزار تومان

27 ميليون و 800 هزار تومان

سمند ال ايکس

29 ميليون و 800 هزار تومان

29 ميليون و 200 هزار تومان

تيبا هاچ بک

26 ميليون و 600 هزار تومان

26 ميليون تومان

پرايد 132

20 ميليون و 200 هزار تومان

19 ميليون و 800 هزار تومان

پرايد 111

20 ميليون و 700 هزار تومان

20 ميليون تومان

(تیک)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161012
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دريانوش گفت:

    این کجا کاهش قیمت بود .هر ماشین نزدیک به صد درصد افزایش قیمت داشته اونوقت یه پنجاه هزار تومني کاهش پیدا کرده میگن کاهش قيمت

  2. همشهری گفت:

    بویر عزیز این کاهش قیمت کجا بود که ما ندیدیم.شما به 400000 تومان میگین کاهش.
    ماشینای خارجی 40 تا 50 ملیون کاهش داشتنه

دیدگاه شما