پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 11:24

چالش دوباره در شورای شهر دهدشت/ احتمال دخالت فرماندار در برگزاری جلسه انتخاب هیئت رئیسه

انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دهدشت به علت حضور نیافتن اعضای شورا لغو و به روز شنبه موکول شد.

 این روزها شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف حال و هوای انتخابات گرفته و در هر کدام از شهرها انتخابات هیئت رئیسه برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

به گزارش بویرنیوز، شورای شهر دهدشت که در یک‌سال اخیر از عمر شورای چهارم حواشی و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشته در انتخابات هیئت رئیسه هم از چالش بی‌نصیب نمانده و در هیاهوی بسیار برای هیئت رئیسه جدید موج تازه‌ای از اختلافات در این شورا آغاز شده است.

فضای غبارآلود شورای دهدشت در حالی وارد سومین سال از عمر دوره می‌شود که عملا هیچ کارایی برای شهر نداشته و به اعتقاد شهروندان و جامعه رسانه طی این مدت بخش زیادی از وقت اعضای شورا درگیر اختلافات درونی و مباحث بی‌حاصل شده است.

در حالی که بر اساس زمان مقرر انتخابات هئیت رئیسه سال سوم شورا ساعت 16 امروز اعلام شده بود اما به دلیل حضور نیافتن اعضای گروه اکثریت این جلسه تشکیل نشد.

رئیس شورای شهر دهدشت امشب در حضور خبرنگاران که جهت پوشش جلسه حضور یافته بودند اظهار داشت: بر اساس اعلام قبلی قرار بود جلسه انتخاب هیئت رئیسه عصر امروز برگزار شود که با گذشت یک ساعت و نیم از وقت مقرر اعضای شورا حضور نیافتند.

داورپناه درباره گمانه‌زنی نامزدهای هیئت رئیسه تصریح کرد: هر دو طیف اقلیت و اکثریت شورا بر روی یک نفر (حسین جهادگر) برای ریاست شورا به توافق رسیدند اما در انتخاب نائب‌رئیس گزینه‌های مطرح شده اختلافاتی دارند که قرار است در نشست‌های تعاملی این گزینه نیز نهایی شود.

از سوی دیگر طیف اقلیت شورای شهر که در بیرون از محل شورا بحث خانگی برای رایزنی و تبادل نظر داشتند وقتی به شورا رسیدند با درب قفل مواجه شده و پس از عدم حضور طیف مقابل برای تشکیل جلسه محل را ترک کردند.

سهراب حجت‌خواه در حالی که از وضعیت پیش آمده در تشکیل جلسه به شدت اعتراض داشت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شورایی که برای انتخاب هیئت رئیسه از برگزاری جلسه امتناع دارد چه دردی از شهروندان را می‌خواهد دوا کند!

عضو شورای شهر دهدشت با اشاره به تحریم جلسه از سوی گروهی از اعضا افزود: وقتی قرار بر این شد جلسه برگزار شود همه اعضا باید حضور یافته در بحث و تبادل نظرهای خود را در جلسه مطرح کنند.

حجت‌خواه با بیان اینکه طبق قانون از دوازدهم شهریور مصوبات شورا با هیئت رئیسه کنونی وجهه قانونی ندارد، گفت: گناه مردم چیست که باید قربانی طایفه‌گری و امیال شخصی مجلس محلی شوند.

این عضو منتقد شورای شهر گرایش‌های سیاسی را در مسائل شورای دهدشت دخیل ندانست و خاطرنشان کرد: آن چه مشخص است این است که مطالبات مردم در نگاه شورای شهر گم شده و از کنار بسیاری از مسائل و اتفاقات به راحتی عبور می‌کنند.

بر پایه این گزارش،  شمارش معکوس برای انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر دهدشت برای سال سوم از دوره چهارم شورا آغاز شده و اگر تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه دوازدهم اردیبهشت انتخابات برگزار و هیئت رئیسه تعیین نشوند اختیارات برگزاری جلسات به فرماندار تفویض می‌شود./فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=161001
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بیاین ببینین شورای شهر سی سخت چه خبره؟؟؟؟؟؟؟

  2. ناشناس گفت:

    همين تصوير تابلوي شوراي شهر دهدشت نشان دهنده وضعيت شورا و شهرداري اين شهر فلك زده هست

دیدگاه شما