چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 23:48

چگونگی‌گزینش‌معلمان‌برای‌اعزام‌به‌خارج‌از‌کشور + زمان بررسی سوابق

وضعیت ساماندهی معلمان شاغل در خارج از کشور بعد از توزیع بر اساس توانمندی‌های آنان در کشور مقصد انجام می شود.

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص وضعیت گزنیش و ساماندهی معلمان شاغل در مدارس خارج از کشور گفت: معلمان متقاضی شرایط، شهریور ماه  طی سال تحصیلی اقدام به ثبت نام می‌کنند و سپس آزمونی از آنان به عمل می‌آید و درصورت احراز امتیاز کافی، معلمان انتخاب می‌شوند و پس از طی سنجش‌های در نظر گرفته شده توزیع آنان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهریور ماه جلسه توجیهی برای معلمان واجد شرایط برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: از آنجایی که معلمان از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند و تمایل دارند تجربه فعالیت هایی در سایر کشورها را هم داشته باشند، جلسات توجیهی هر ساله انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر وزارتی در خصوص نحوه گزینش و توزیع معلمان برای فعالیت در کشورها گفت: انتخاب بر حسب نیاز کشورها، تسلط بر زبان و همچنین توانمندی و ویژگی‌های فردی معلمان متناسب با شاخص انجام می‌گردد.

محمد فاضل درباره وضعیت ساماندهی معلمان در کشورها تصریح کرد: دفتر امور بین‌الملل با هماهنگی وزارت خارجه از قبل شرایط را فراهم می‌کنند و به این خاطر که معلمان با شرایط کشورها آشنایی کافی ندارد، امور سرپرستی هماهنگی های لازم را انجام می‌دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160989
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما