چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 3:05

راهکار جالب کاربر بویرنیوز برای اتمام پروژه پاتاوه به دهدشت

گروه اقتصادی – چند روز پیش خبری در بویرنیوز با عنوان “فرهاد کوهکن هندی (+عکس)” منتشر شد.

به گزارش بویرنیوز، یکی از کاربران در کامنتی البته طنز آمیز درخواست کرد برای خاتمه دادن و اتمام پروژه پاتاوه به دهدشت از این کوهکن استفاده شود.

واقعیت این است که این جاده که شاهراه حیاتی جنوب به شمال کشور است و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1373 است، همچنان بدون داشتن آینده مشخص به حال تعطیل درآمده است.

این جاده بهطول 36 کیلومتر و چهار قطعه می باشد و  12 دهانه تونل به طول 5/7 کیلومتر و500  دهانه پل در این مسیر وجود دارد و تاکنون  کار حفاری حدود پنج کیلومترازاین تونل ها انجام شده است.

با بهره‌برداری از این جاده به‌ عنوان یک محور اصلی مرکز به جنوب کشور، 400 روستای بزرگ و کوچک و هشت بخش در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه ، چرام و لنده با جمعیتی بیش از 100هزار نفر از نعمت راه مناسب بهره‌مند می‌شوند.

تکمیل محور پاتاوه به دهدشت باعث کاهش فاصله 200 کیلومتری بندر امام خمینی (ره) تا مرکز کشور خواهد شد.

در سفر وزیر جهاد کشاورزی در چند روز گذشته به استان در هفته دولت، حجتی در جمع مسئولین گفت:  ضروری‌ترین کار برای این استان ساخت جاده پاتاوه به دهدشت به خاطر تأثیری است که در استان داشته و کهگیلویه و بویراحمد را به کل کشور وصل می‌کند.

با این حساب و نقش بی بدیل این شاهراه حیاتی در اقتصاد کشور، منطقه و استان لزوم نگاه و توجه ویژه دولت برای تخصیص بودجه مناسب برای به ثمر رسیدن این جاده ضروری بنظر می رسد.

از آنجا که سفر هیت دولت به استان نزدیک است و با عنایت به اعتراف خود دولتی ها به اهمیت این پروژه مهم، انتظار مساعدت ویژه دولت تدبیر و امید برای تسریع در کار این پروژه و بهره مند شدن مردم از مزایای این اقدام ارزشمند در دولت روحانی باشیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160900
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاش مانند جاده خرم اباد پیمانکار خصوصی بگیرن و بعد عوارضی بزارن

  2. هم استانی گفت:

    داداز بی صاحبی وبی عدالتی مسولین

  3. ..... گفت:

    بابا چه میگید ی مسکن مهر تو استان پیمانکار ناظر دستشون تو ی کاسه اول ببین که چی ساختن بعد نیمه کاره رها شده پولها گرفته شده ی جای دیگه سرمایه گذاری کردن

  4. هاشمی گفت:

    زنده باد سردار سازندگی حاج عدل
    تا زمانی که پروژه دست ایشان بود به نحو احسن اجرا شد
    زنده باد سردار سازندگی

  5. لودابی گفت:

    سپاس از بویرنیوز بخاطر توجه به پروژه پاتاوه دهدهشت
    امیدوارم که مسولین از خواب بیدار بشنووند
    جای تاسف داره مه اقای بزرگواری هیچ تلاشی نمیکنه 
    امیدوارم نمایندگان اقای زارع و تاجگردون کاری بکنند

دیدگاه شما