سه شنبه 10 شهریور 1394 - 16:37

بانک پیشتاز استان در ارائه تسهیلات/ضرر هنگفت مزارع پرورش ماهی، چه کسی جوابگو است؟!/ خبر خوش برای کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

متاسفانه تنها 10 درصد از این افراد بیمه خطر داشتند و مابقی را این بانک تعهدی در قبال آنها نخواهد داشت و طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی این افراد باید مطالبات خود را از طریق ستاد بحران پیگیر شوند.

مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خبرهای خوش برای بدهکاران و کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی گفت.

به گزارش بویرنیوز، الله داد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: بانک کشاورزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید و سهم بالایی در رشد بخش کشاورزی دارد.

بانک کشاورزی؛ بانک نقش آفرین در تولید و اشتغال

وی افزود: به دلیل اقلیم ویژه ایران و پتانسیل ها در بخش کشاورزی ، این صنعت نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد و بانک کشاورزی در بسیاری از نقاط کشور به تنهایی تأمین کننده منابع مالی حوزه کشاورزی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، بیان کرد: سیستم‌ها و طرح‌های بسیار خوبی در بانک کشاورزی فراهم شده که همگی در راستای بهبود خدمات و کمک به کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی بوده است.

محمدی با اشاره به سیستم یکپارچه مهرگستر در بانک کشاورزی گفت: این سیستم نماد یکپارچگی بانکداری است که دسترسی به هر شعبه‌ای را در هر زمانی آسان می‌کند.

SONY DSC

ارائه خدمات ویژه به کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی بدون مراجعه به شعبات

وی گفت: سیستم نظارت بر طرح‌ها سیستمی پیشرفته است که از شعبه تا مرکز عملیات احداث طرح و بهره‌برداری از آن در بخش کشاورزی توسط کارشناسان خبره قابل رصد است.

مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم اعتبارات خرد در این بانک اشاره کرد و گفت: این سیستم فرصت را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا جهت ارائه درخواست های خود و آگاهی از نتایج این درخواست ها  نیاز به حضور فیزیکی در شعبه نداشته باشند.

رشد 34 درصدی تسهیلات بانک کشاورزی در مقابل رشد 11 درصدی سایر بانک های استان

محمدی ادامه داد: در بانک کشاورزی متوسط رشد تسهیلات در طول سنوات گذشته 34 درصد بوده که میانگین حداکثر رشد سیستم بانکی استان 11 درصد بوده که بنابراین میتوان گفت  در پرداخت تسهیلات در استان نقش حیاتی داشتیم.

وی افزود: در حوزه مانده تسهیلات بانکی پس از بانک مسکن در استان رتبه دوم را به خود اختصاص دادیم و در زمینه جذب اعتبارات تخصیصی در سال 92 و 93 بالاتر از تعهدات اقدام کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص جذب اعتبارات تخصیصی و همچنین اعتبارات صندوق توسعه ملی جذب بسیار خوبی داشتیم.

وی با اشاره به برنامه های ویژه بانک کشاورزی برای بدهکاران این بانک، تصریح کرد: بهره برداران و فعالان حوزه کشاورزی که نقدینگی لازم برای پرداخت بدهی های خود را ندارند می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی نسبت به تقسیط بدهی خود و همچنین در برخی موارد ببخش برخی جریمه ها اقدام کنند.

SONY DSC

پرداخت تمامی پول گندم خریداری شده از کشاورزان تا اواخر هفته آینده/ تنها 10 درصد از مزارع پرورش ماهی بیمه خطر هستند

محمدی اظهار داشت: تا کنون 41 هزار تن گندم به ارزش تقریبی 480 میلیارد ریال از کشاورزان تحویل گرفته شده که مبلغی بالغ بر 410 میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص شیوع بیماری vhs در طرح های پرورش ماهی و هزینه های سنگین به فعالان این حوزه اظهار داشت: با توجه به ماهیت این بیماری جبران خسارت ها در تعهد بانک کشاورزی نبوده و  متاسفانه تنها 10 درصد از این افراد بیمه خطر داشتند و مابقی را این بانک تعهدی در قبال آنها نخواهد داشت و طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی این افراد باید مطالبات خود را از طریق ستاد بحران پیگیر شوند.

SONY DSC

خبر خوش برای کشاورزان/بیش از 95 درصد تسهیلات کشاورزی برای مصارف پیش بینی شده هزینه می شوند

وی در خصوص پاسخ به سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر”نحوه پرداخت  تسهیلات به کشاورزان با توجه به اینکه تهیه ضامن برای آنها مشکل و در مواردی غیر ممکن است چگونه است و برای کمک به این مساله چه راه کاری اتخاذ شده؟” خاطرنشان کرد: بانک کشارزی طرح های متنوعی برای پرداخت دارد و تسهیلات ما برای کشاورزان حتی از طریق ضمانت محل اجرای طرح و پروژه مد نظرشان امکان پذیر خواهد بود و با توجه به وضعیت کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی و همچنین ماهیت این طرح ها معمولاً بازپرداخت ها را نیز بالاتر از 5 سال در نظر میگیریم.

محمدی در پاسخ سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه “چند درصد از تسهیلات کشاورزی صرف همین حوزه می شود و آیا نظارت بر مصرف تسهیلات در حوزه های کشاورزی وجود دارد یا خیر؟” گفت:به زعم ما بیش از 95 درصد تسهیلات کشاورزی در همان حوزه های مد نظر مصرف می شود و باید بگویم ما به شرطی تسهیلات را پرداخت میکنیم که فرد طرحش را تا حدودی شروع کند و این اطمینان برای ما حاصل شود که منابع دریافتی در همان طرح های مربوطه مصرف خواهد شد اما نظارت در استمرار آن بر عهده ما نیست و مربوط به دستگاه های اجرایی و متولی می باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160855
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. افلین گفت:

    عجب مطلب خوشگلی بود ها

  2. باغدار گفت:

    اگر در مورد بیمه باغها توضیحی داشتند خیلی خوب بود

دیدگاه شما