سه شنبه 10 شهریور 1394 - 0:57

تولید بی‌ کیفیت‌ ترین نان کشور در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، گندم این استان را یکی از مرغوب ترین گندم های کشور دانست و افزود: علی رغم این موضوع، بی کیفیت ترین نان کشور در استان ما پخت می شود.

سید علی صادق فروزنده، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: به رغم بارندگی کم در امسال و غیر قابل برداشت بودن حدود ۸۰ درصد از مزارع، توانستیم با کمک کشاورزان، حدود ۴۱ هزار تن گندم خریداری و ذخیره کنیم.

وی، افزود: وظیفه این شرکت تامین، تهیه و توزیع کالای استراتژیک و ضروری برای مردم است.

این مسئول، ادامه داد: کار شرکت بازگانی غله با احتکار (کالای مورد نیاز را در بازار خریداری کرده و انبار می کنند و در مواقعی که در بازار کم باشد آن را وارد بازار کرده و با قیمت بالا می فروشند) تفاوت داشته؛ زیرا این شرکت طبق وظیفه کالای مورد نیاز را ذخیره و در مواقع ضروری جهت تعادل و تنظیم بازار آن را با قیمتی کمتر وارد بازار می کند.

 

فروزنده، با اشاره به این که گندم استان ما یکی از مرغوب ترین گندم های کشور است، اظهار داشت: علی رغم وجود گندم مرغوب نان هایی که در استان ما پخت می شود از بی کیفیت ترین نان های کشور بوده که این موضوع به دلیل عدم تخصص نانوائی ها، مالکین و کارگران این مکان ها است.

 

وی، ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از نان هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد پخت می شود لواش بوده و نان های حجیم مانند سنگک و سبوس دار کمتر پخت می شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طبق گلایه هایی که از آرد و نان مبنی بر کیفیتی گندم استان می شد جهت بالا بردن کیفیت نان حدود ۱۰ هزار تن گندم از فارس خریداری کرده  که هیچ تفاوتی با گندم استان نداشته و اگر مشکلی وجود داشته باشد در پخت نان است.

فروزنده، با بیان این که امسال ۲۲ هزار تن گندم «معمولی» و ۱۸ هزار ۹۰۰ تن گندم «دروم» خریداری کرده ایم، گفت: بخشی از این مقدار گندم خریداری شده را در همین استان و بخشی دیگر را در استان های همجوار ذخیره کرده ایم.

وی، خاطرنشان کرد: این مقدار گندم خریداری شده معادل ۴۸۰ میلیارد ریال بوده که ۳۹۰ میلیارد ریال آن پرداخت و هشت میلیارد ریال آن معوق است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری کلاس های آموزشی جهت بالا بردن کیفیت پخت نان در مناطق سردسیری در ماه آینده خبر داد و گفت:  برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای از اقدامات مهم این شرکت در استان بوده  که از سال گذشته آغاز و حدود ۳۰ هزار و ۶۴۰ نفر در سه ماهه آخر سال ۹۳ در این کلاس ها شرکت کرده اند.

این مسئول، با بیان این که حدود ۴۰۰ میلیون ریال جهت بهساری نانوایی های استان اختصاص داده شده، اظهار کرد: در گذشته از آرد ۱۵ درصد که سفید بود استفاده می شد که این باعث شد مردم بیشتر به سمت نان سفید و مصرف نان لواش سوق داده شده و از نان سنگک و سبوس دار استفاده نکنند.

فروزنده، در پایان گفت: باید جهت تبدیل پخت نان لواش به نان حجیم (سنگک و سبوس دار) تلاش کرده و برای این کار فرهنگ سازی و آموزش ها لازم داده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شکر خدا دراین مورد اول هستیم واین موفقیت بزرگ را به تمامی مدیران ومسئولان استانی تبریک میگویم

  2. ناشناس گفت:

    از بي عرضگي مسولين استان كه نظارت كافي ندارند

  3. ناشناس گفت:

    اگر مدیران توانستند مشکل کیفیت نان را حل کنند

  4. ناشناس گفت:

    از زمانی که نانوایی ها در یاسوج به بومی ها واگذار شد مشکل بی کیفیتی ونا مرغوبی و… برای نان بوجود آمد مسئولین باید تحقیق کنند که مشکل از کجاست واقدام موثری انجام دهند نانوایی ها به راحتی خرید وفروش میشوند وافرادی که هیچ اطلاعی از این حرفه ندارند یک شبه شاطر میشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما