دوشنبه 9 شهریور 1394 - 14:07

وزیر صنعت: کمپینِ «نخریدن خودروهای داخلی» گناه و خلاف است؛ هر کس این را بگوید «ضدانقلاب» است و «خائن»!

به گزارش بویرنیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال گران کردن خودروهای داخلی نیستیم، گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی گناه و خلاف است و هر کس این را بگوید ضدانقلاب است چرا که حمایت از کمپین در شرایط فعلی به هیچ وجه معنا ندارد.

محمدرضا نعمت زاده در نشستی خبری به انتظارات مردم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: این انتظار بسیار طبیعی است اما همین که پس از توافق، قیمت خودروها افزایش نیافت و تثبیت شد به معنای کاهش قیمت است، هرچند باید منتظر ماند که در آینده چه پیش خواهد آمد.

وی با اشاره به حضور خودروها در پارکنیگ خودروسازان، اظهار داشت: خودروسازان داخلی روزانه بین 4 تا 5 هزار دستگاه خودرو تولید می کنند و این در حالی است که برای تحویل یک دستگاه خودرو به مشتری یک دوره 15 روزه زمان نیاز است حال با توجه به این موضوع وجود تعداد زیادی از خودروهای تولیدی در پارکینگ ها طبیعی است پس نباید از این موضوع نگران شد.

نعمت زاده اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کاهش قیمت و ارزانی است منتهی این موضوع راهکار خود را دارد نه آنکه با ضرر یک کارخانه و فشار آوردن به آن دستور دهیم قیمت های آن را کاهش دهد، البته این در حالی است که گروه خودروساز سایپا امسال هم دچار ضرر شده لذا نمی توان به آن فشار زیادی وارد ساخت تا قیمت های خود را کاهش دهد.

وی بار دیگر راه اندازی و حمایت از کمپین نخریدن خودرو را خیانتی به منافع ملی عنوان کرد و گفت: این بی انصافی است که علیه خودروهای داخلی جریان سازی کنیم لذا از رسانه ها می خواهیم که از خودروسازان داخلی در این شرایط حمایت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه خودروسازان داخلی مشکل خاصی ندارند و طبق برنامه بلندمدت در فعالیت هستند، افزود: مهمترین سرمایه ما اعتماد مردم است، ما سعی می کنیم همه موارد را اعلام کنیم هرچند این موارد منفی باشد لذا شما کمک کنید عده ای به حق و ناحق فضایی ایجاد نکنند که تولید ملی از این قضیه ضربه ببیند.

نعمت زاده تصریح کرد: عده ای هم اکنون فضایی ایجاد کرده اند که خودرو داخلی ارزان شود اما باید اعلام کرد هیچ مسئولی چنین قضیه ای را اعلام نکرده که خودرو ارزان خواهد شد لذا عده ای هم به این خبرهای نادرست دامن می زنند.

وی با اشاره به نتایج مذاکرات وین، گفت: نتایج این مذاکرات شاید بر قیمت خودروهای خارجی و وارداتی تاثیرگذار باشد اما تولید خودروهای داخلی تابع مسایل داخلی و تورم است و به نظر می رسد چنانچه خودروسازان داخلی قیمت خود را ثابت نگه دارند عملا در حال کاهش قیمت هستند چرا که با وجود تورم بالا آنها تلاش دارند تا با افزایش تولید و بهره وری به نقطه مطلوب برسند.

نعمت زاده با اشاره به برنامه اصلاح ساختار مالی خودروسازان، اظهار داشت: خودروسازان براساس این برنامه تلاش دارند تا برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت تولیدات خود فعالیت کنند. بنابراین امید داریم پس از عملیاتی شدن توافق وین شرایط تغییر کند.

به گفته وی، تحقق برنامه های خودروسازان کشور پس از رفع تحریم ها و عملیاتی شدن توافق خواهد بود ضمن آنکه ما هم در حال مذاکره با طرف های خارجی هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160741
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دکتر سی سختی گفت:

    حب الوطن من الایمان . این اگر حدیث نباشد لااقل یک شعار خوبی است . و جناب وزیر محترم صنایع هم قطعا این شعار را قبول دارند و گرنه اصرار به خرید محصولات داخلی نمیکردند .

    بنظر بنده هم در دهه های گذشته خود رو سازی در ایران پیشرفت کرده است ولی در مقابل هر یکصد قدم پیشرفت دیگران ما یک قدم پیشرفت کرده ایم .
    مهمتر اینکه جامعه بیشتر اعتقاد دارد خیانت اصلی را شرکت های خود روسازی کرده اند که نیازها و سلایق مردم و بیش از همه شعور مردم به حساب نیاورده اند . خیانت اصلی را دستگاههای نظارتی کرده اند . چطور میشود این همه بی کیفیتی را مارک استاندارد زد . من با قاطعیت به آقای وزیر صنایع عرض میکنم آنچه در کشور ما استاندار است ، قالی و پسته و خاویار و این جور چیزهاست نه خودرو … گمان میکنم لازم است هر چه زودتر به این تولیدات بی کیفیت پایان بدهید و گرنه دیر یا زود صنعت خود رو سازی ما در مقابل صنعت مشابه دیگر کشور ها در گل خواهد ماند …

    • ناشناس گفت:

      فرمایش کرده.ما که نمیخریم .تا شرکت های خودرو سازی به مردم ظلم نکنند

    • منتقد گفت:

      اکثر سهام شرکت های خودرویی متعلق به آقای وزیره، بایدم ایشون جانب خودروسازان رو بگیره و از خیانت حرف بزنه

    • یلدا گفت:

      خداییش آقای وزیرماشین خودت چیه حاضری پرایدسوارشی یابچه هات اگه سوارشن خیالت راحته

    • شيرزا گفت:

      به خدا ديروز نزديك بود از دست اين وزير بي شعور تلويزيون را خرد كنم .خدا وكيلي خودرو صفر نخريد. باتوجه به اينكه جلوي واردات يك خودروي ژاپني كه در حد ماكسيماي ايران وبا قيمت 25 ميليون تومن بود را گرفتند.

  2. شهروند گفت:

    پول داریم ماشین هم نداریم ولی از ایران خودرو نمی خریم

  3. ايراني گفت:

    جناب وزير … غيرت ايجاب ميكنه به نخريدن اين لگناي توليديه يه مشت رانتخوار … به خدا مافياي ايتاليا بايد بياد پيش مافياي خودرو و شكر و نفت و اجناس قاچاق و مواد مخدر و دارو و غيره كه تو ايران افتادن به جون ملت دارن خون مردم و ميمكند لنگ بندازه … مردم مقاومت كنيد .. اينا كه از موشكاي صدام بدتر نيستند .. مردم اين مقاومت ستودنيه .. همونطور كه خدا خرمشهر و با مقاومت شما مردم آزاد كرد ايشااله شر اين مافياي خودرو رو هم از سرملت با استقامت كم مي كنيم … انشااله …

  4. داود پویان صفت گفت:

    اره دوستان اگه یه خبر سیاسی بود تا الان صد تا نظر داده بودن.مطمعن باش که اقای وزیر هم تو این دو تا شرکت لگن سازی سهام داره.اینا همشون دستشون تو یه کاسه است ولی اراده مردم رو میطلبه.به امید پیروزی

  5. شرکت دار گفت:

    باسلام

    خواهشا تو فضای مجازی و حقیقی اعلام نمایید ومردمو توجیه کنید بنجل نخرین مقاومت کنید وزیر نه دلش برای کارگر میسوزه ونه اقتصاد کشور دلش برا خودش ناراحته که خدای نکرده یه دلار کمتر سود ببره

    • علي گچساران گفت:

      وزير پير ما خيانت ميكنيم يا شما جواب بيستو پنج هزار كشته در سال رو ك اغلب نيسان و پرايد مرتكب شدن رو شما ميدي آخ سي اي همه جوون كه مفت مردن … بخت مرديلتون نسونيت جون عزيزتون.لطفا چاپ كنين 

  6. آسيب پذير گفت:

    اقای وزير چندنفر درسال بخاطر کيفيت اين ماشينا از بين ميرن؟؟؟؟؟؟چند هزارنفر معلول الان توی خونه زمينگيرن واسه خاطر کيفيت خودرو؟؟؟؟چرا بخاطر چندهزار نفر کارگر اين شرکتها که سپر بلای خودروسازها هستن بايد چند ده هزار خانواده داغدار باشند در هر سال؟؟؟؟؟والا خجالت داره

  7. ناشناس گفت:

    شما خائن هستید که ضرروزیان شرکتهای برون مرزی راازمردم ایران میگیرید وپراید 3500000تومانی را به مردم 24ملیون میفروشید -کسی که سهامدارکارخانه هست هیچ وقت راضی به کاهش قیمت نیست -وشما هم درحدی نیستید که مردم بزرگ ایران را خائن بنامید

  8. عص گفت:

    … این همه مردم را به کشتن میدی با این اشغالهایی که درست میکنی طلبکاری

  9. ali گفت:

    خواهشا خودرو ایرانی نخریم
    نه به خودرو ایرانی

  10. محمد گفت:

    40 درصد سهم ایران خودرو متعلق به آقای وزیر باید هم نگران باشه.

  11. علی گفت:

    آقای وزیر پراید را به افغانی ها میدین 8 میلیون ولی داخل ایران 20 میلیون میفروشین آخه این انصاف

  12. ناشناس گفت:

    دوستان بنده یه ایشون حق میدم و شما هم بهتره بهشون خرده نگیرید، چون بنده خدا سنی ازش گذشته و این ادعا و ادعاهای دیگرشون از جمله اینکه گفته بودن هرکس میگه ماشینای ایرانی استاندارد نیستند اصلا فنی نیست، از تبعات گریزناپذیر بالارفتن سن و … است.

  13. بیطرف گفت:

    خودروهای داخلی قاتل مردم اند، ببینید سالانه چه تعداد افراد در جاده ها کشته میشوند بر اثر همین خودروهای بی کیفیت

  14. مردم فهیم لر گفت:

    درود
    مردم فهیم و همیشه در صحنه لر از کمپین نخریدن خوردو داخلی تا زمان اصلاح قیمت ها حمایت خواهند کرد

  15. غضنفر گفت:

    وزیر مار بزنت گنیی خوته

  16. لر XXL خیلی بزرگ گفت:

    درمونت بزرگواریه وزیر   بیو  وزیرررررررر چماغ کوت ایکنیم

  17. سلام غيرت لر گفت:

    سلام اقاي وزير ميشه بگيد شما چقدر بابت جون هموطنان ما مسئول هستين تو خودت هم خانواده داري خدايي حاضري سوار بهترين خودروي وطني بشي بياي يه فاصله خارج از شهر تهران رو ذد كني مطمعن باش اين كارو نميكني چون خودروهاي ايراني بيكيفيت هستن.ولي وطمعن باش ما ايرانيها نميخريم (خر سوار ميشيم پارس سوار نميشيم )

  18. حيدر گفت:

    جناب آقاي وزيرمحترم صنعت آيا حاضري فرزند خودت با خودروهاي داخلي كه با افزايش قيمت 200 درصدي طي سه سال مواجه گرديده خريد يا سواري كند.

  19. محسن گفت:

    فکر کنید 7 سال پیش پراید صفر چقد بود حلا چقدر 7 میلیون 23 میلیون گرونی کجا بود شاید چشم باز می خاهند کهئ

  20. esfandyari گفت:

    به آقای وزیر میگم اگر چه گرانی خودرو از دولت قبل شروع شد و در دولت جدید این روند ادامه یافت چرا شما بی تفاوت بودید خیانت را خودرو سازان و سیستم های نطارتی به مردم کردند که خودرو ی بی کیفیت با قیمت گزاف وارد بازار کردند نه مردم . مردم که اهرمی در اختیار ندارند و این اعتراضی است آرام و قابل ستایش به ظلم های ناروا تا دست اندرکاران کمی به خود بیایند….باز هم میگیم نخرید

  21. پاسخ گفت:

    نخریدن خودرو بیکیفیت و گران و مردم کش گناه و خلاف نیست . ضد انقلاب و خائن هم خودتی نعمت زاده . چون سهیم دو خودروی بزرگ کشور هستی . لذا قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم بایستی با ایشان بخاطر توحین و افترا به ملت ایران برخورد نماید .

  22. بنگرو گفت:

    چون خودش از سهامداران هست فرمایش کرده
    نخرید تا بفهمه که چه ظلمی به مردم کردن این همه سال

  23. امید گفت:

    نمی دونم کی تاحالا مرجع تقلید شده این ……

  24. ناشناس گفت:

    همین پراید رو میبرن عراق و بعنوان تاکسی بصورت تمام قسط با قیمت حدود 4 تا 5 میلیون میدن دست عراقی ها
    اونا هم میگن سابیا ( به جای سایپا ) ماشین خوبیه چون ارزونه
    یه تعداد دیگه ش هم که باقی مونده بود بصورت دم قسط دادن به کارمندای دولت عراق
    بعد تو ایران میدن 21 میلیون
    یکی نیست جواب بده آخه چرا؟؟؟

  25. عدالت علی گفت:

    جناب وزیر حتما کشتن هموطنان توسط خودروهای داخلی مباح و میلیاردر شدن بعضی از اقایان تو سط همین صنعت خودرو سازی واجب کفایی و سوء استفاده اطرافیان امثال شما واجب عینی و عدم استفاده هموطنان از خودروهای باکیفیت بلاد کفر مستحب و …. بس کنید اقایان 

  26. عاشق گفت:

    وزیرخودش بی انصاف است فکر میکنه همه مثل خودش رانت خورن

  27. مهران گفت:

    خودروسازان بعد از 37 سال
    حمایت های بی جای دولت هنوز نمیتونند یه موتور ساده بسازند! وقتی گفته میشه خودرو ملی
    یعنی ما نباید حتی 1% به خارج محتاج باشیم یعنی هیچ تحریمی نباید رو قیمت خودرو ملی تاثیر بذاره…! چرا بعد از این همه حمایت انحصاری
    هنوز محتاج خارجی هستیم؟ چرا باید در استعمار ارز باشیم؟ ما مردم مظلوم چرا باید در دریای متاطم ارز شناور باشیم؟!!! چرا خودروسازان با این همه حمایت نتونستند حتی 70% ملی بشن؟ چرا؟ چرا؟

دیدگاه شما