یکشنبه 8 شهریور 1394 - 17:37

شهدا دیروز ؛مدیران امروز

محسن ظفری

بوی انتخابات که میپیچد برادر با برادر دشمن میشود و زن با مرد در ستیز.رسمی است که از دیرباز فراگیر بوده و به صورت یک عادت جا افتاده است. ولیکن در این مطلب بدون هیچ غرضی نگاهی به مقام شامخ شهدا و اهداف و آرمان شهدا می اندازیم تا یادمان نرود برای چه زنده ایم و این انقلاب مدیون چه کسانی بوده و هست.
قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های معظم شهدا: (شهيد، چيز عظيم و حقيقت شگفت آوري است. ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده ايم و گذشتها و ايثارها و عظمتها و وصايا و راهي که آنها را به شهادت رساند، زياد ديده ايم، عظمت اين حقيقت نوراني و بهشتي برايمان مخفي مي ماند؛ مثل عظمت خورشيد و آفتاب که از شدّت ظهور، براي کساني که دائم در آفتابند، مخفي مي ماند. بايد ياد شهيدان را زنده بدارند و مفهوم شهادت – اين مفهوم باعظمت و پرارزش و بسيار مؤثّر – را در کشور ايران اسلامي و در ميان ملت مبارز ايران احيا و حفظ کنند؛ اگر چه خون مطهّر شهداي ما در سطح جهان، بار ديگر اين مفهوم را احيا کرد.
آنچه که مهم است، حفظ راه شهداست؛ يعني پاسداري از خون شهدا. اين، وظيفه اوّلِ ماست. در قبال شهدا، همه هم موظّفيم. نه اين که بعضي وظيفه دارند و بعضي ندارند. البته کساني که مسؤوليتي دارند و شانه هاي آنها زير بار مسؤوليتهاي بزرگ يا کوچک قرار گرفته است، وظيفه بيشتري دارند.)
بر خود لازم میدانم که بدانم شهدا چه کسانی بوده اند و راه و هدفشان چه بوده است؟
شهدا کسانی هستند که با لبیک گفتن به فرمان رهبر و مقتدایشان از با ارزش ترین سرمایه انسانی که جانشان بود گذاشتند تا امروز جامعه در آسایش و امنیت کامل بسر ببرد.پدران و برادران و فرزندان و شهروندان من و شماها ؛همان هایی که بدون چشم داشت جلوی دشمن تا دندان مسلح سینه سپر کردند تا بسوزند و نگذارند ما بسوزیم و اما چه سوختنی.
رفتند تا نگذارند نوامیس ما در بازارها به فروش برسد و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن بعثی برسد
ما چه کرده ایم در قبال خونشان؟
من به عنوان فرزند شهید و خانواده دو شهید در شهرستاهن باشت از خود میپرسم در قبال آرمانهای شما شهدا چه کرده اخم؟ آیا اشک های یتمیمان را با نوازش پاک کرده ام یا با الفاظ تند رنجاندم؟
آیا توانسته ام دست مستمندی را بگیرم و گره ای از کار فقیری باز کنم؟ ما تکلیف داریم در قبال خون شهدا و میپرسم چه تکلیفی خانواده معظم شهدا بر دوش دارند؟
خانواده معظم شهدا و ایثارگران امروز تکلیف بزرگی بر دوش دارند و باید ادامه دهنده راه و سیره شهدا و بعنوان الگو در جامعه پشتیبان ولایت فقیه باشند.مسئولین هرچه برای خانواده شهدا خدمت کنند بازهم کم است و ما باید همیشه خود را بدهکار این عزیزان بدانیم و مسئولیتی سنگین برای پاسداشت این ایثارگری ها بر دوش نظام است. اما متاسفانه بعضی از مسئولین تا به امروز وظایف خود را در قبال خاندان معظم شهدا و ایثارگران بدرستی انجام ندادند و باید در آن دنیا پاسخگوی اعمال خود در برابر شهیدان باشند.
امروز فرزندان شهدا با تحصیلات عالی ، روحیه حزب اللهی ، ولایت مدار و متخصص باید در عرصه مدیریت کشور ورود کنند زیرا که پایبند به ارزشها و خون شهدا هستند و مسئولین هم باید زمینه ساز این فرصت برای فرزندان شهدای استانمان باشند.
خون شهیدان تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است. نظام مقدس جمهوری امروز امانت شهیدان است و همه باید بدانند که ما مدیون خون شهدا و خانواده های این عزیزان هستیم.
ولیکن امروزه جناح ها و گروههای سیاسی به جای تخریب ها و تنش ها و میراث خوری جا و مکان مدیریت ها باید به شما شهدا ثابت کنند که وارثان خوبی برای این نظام هستند و خواهند بود ولی بعید میدانم .
نام شهدا به ابزاری برای رسیدن به اهداف و مقاصد شخصی در نظر گرفته میشود و یاد شهدا در پشت خاکریزها میماند .برای گرفتن پست ها کافیست با نام خود جلو رویم نه نام و توسل به القاب شهدا.
و در اخر خطاب به مدیران ؛مسولین و روسای ادارات شهرستانم : شهدا خون دادند تا به ازای 27 خون شهید یک صندلی از آن شما باشد .پست ها نمی ماند پس نگذارید پست ها پستتان نکند.
الحقیر: محسن ظفری مورخ 8/6/94 وارث شهیدان عبدالکریم و علی حسن ظفری

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160695
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما