یکشنبه 8 شهریور 1394 - 17:26

آخرین شگرد کلاهبرداری از خودپرداز

رئیس پلیس فتای استان البرز د در خصوص آخرین شیوه کلاهبرداری از عابر بانک گفت : در صورت استفاده از دستگاههای کارت خوان و غیر فعال بودن کلید enter دستگاه را تا زمان عودت کارت عابر بانک رها نکنید.

به گزارش بویرنیوز، سرهنگ «یزدان نیکنام» به جدیدترین شگرد کلاهبرداری از دستگاه های عابر بانک اشاره کرد وگفت : افراد کلاهبردار در زمان پایانی وقت اداری بانکها اغلب ساعت ۱۳:۵۰ که درب بانک ها بسته می شود و فقط به مشتریان داخل بانک سرویس داده می شود در کنار عابر بانک و یا نزدیک آن مستقر می شوند سپس در یک فرصت مناسب به دستگاه خودپرداز مراجعه و با ریختن چسب روی کلید های تائید و انصراف (enter & cancel) منتظر مشتریان بانک می شوند .

وی افزود: پس از اینکه کاربر، کارت خود را وارد دستگاه خودپرداز کرد و با عدم کارکرد کلید enter مواجه شد، فرد کلاهبردار با نزدیک شدن به کاربر، رمز ورود را که مجدداً توسط صاحب کارت برای فعال کردن کلید enter وارد می کند دریافت و با وانمود به این موضوع که کارت وی نیز به همین نحو وارد دستگاه ATM شده و با همین مشکل مواجه شده، دارنده کارت را با خود همراه می کند تا به بانک که درب ورود آن از داخل قفل است مراجعه کرده و از متصدیان بانک پیگیر کارت خود شوند.

رئیس پلیس فتا استان البرزگفت : در این لحظه و در غیاب صاحب کارت، همدست فرد کلاهبردار کارت را از دستگاه کارت خوان که به علت عدم وارد کردن هیچ کلیدی، کارت را عودت داده ، با در اختیار داشتن رمز ورود اقدام به خالی کردن حساب مشتریان می کند .

سرهنگ نیکنام در پایان از دارندگان کارتهای عابر بانک خواست هنگام استفاده از دستگاه ATM و مواجه شدن با چنین مواردی دستگاه را ترک نکنند زیرا دستگاه به صورت خودکار پس از ۲ دقیقه کارت شما را عودت خواهد داد ./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160692
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما