شنبه 7 شهریور 1394 - 13:28

محشر احمدی نژاد!

محمد علی وکیلی

محمد علی وکیلی – با افشاگری سردار احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی، علیه محمود احمدی نژاد، سریال افشاگری ها وارد قسمت مهم و جنجالی خود شد.
سریال اعترافات و افشاگری های مقامات دولتی و یاران احمدی نژاد علیه وی از دوره دوم ریاست جمهوری اش استارت خورد و تا به اکنون ادامه دارد. اکثر قریب به اتفاق وزراء و معاونین دولت های نهم و دهم در این سریالها نقش آفرین بودهاند. معدود یاران باقی مانده اگرچه افشاگری های خود را رسانه ای نکرده اند و قدری خویشتن داری نموده اند اما آنان نیز در محافل و جمع دوستان بر محتوای افشاگری های دیگر دوستان خود مهر تائید می زنند. اما جنس و نوع افشاگری جناب سردار احمدی مقدم متفاوت بود از آنچه دیگر یاران احمدی نژاد گفته اند.
جایگاه و مسئولیت احمدی مقدم ضرورت توجه دوچندان کارشناسان و سیاسیون را برانگیخت و واکنش های مهمی، از جمله واکنش آیت الله هاشمی رفسنجانی، را به همراه داشت.
برای امثال نگارنده تفحص در احوال گذشته و پیرامون سیاستمدار کنار رفته از قدرت، فاقد جذابیت و در مواردی امری غیراخلاقی و غیرجوانمردانه است. اما نکات بیان شده در مصاحبه جناب احمدی مقدم، که مسئول انتظام و امنیت کشور و جزو اعضای شورای عالی امنیت ملی بود، جای تامل و درنگ دارد و موجب فلش بک به گذشته و بیان چند نکته می باشد.
نکته اول: سونامی افشاگری ها علیه احمدی نژاد نه توسط مغضوبان و قربانیان روش «بگم، بگم» ایشان که توسط یاران خود او صورت گرفته و می گیرد؛ بنابراین شائبه انتقام گیری و سیاسی بودن منتفی است.
نکته دوم: با رونمایی جناب احمدی مقدم از زوایای جدید شخصیت و خلقیات جناب احمدی نژاد معلوم می شود که این مثنوی همچنان ادامه دارد و ورق های زیادی هنوز دست نخورده باقی مانده است؛ بنابراین احتمال بیان ناگفته های مهمتری از آن دوران، توسط اشخاص مهمتر، دور از انتظار نیست.
نکته سوم: آنچه عجیب بود اینکه در زمان مورد استناد جناب آقای احمدی مقدم (زمان اتفاقات 88) که احمدی نژاد در خفا دستور قلع و قمع و بگیر و ببند می داد و نهیب می زد که حتی رئیس دولت اصلاحات را هم دستگیر نمایند، در حالی که در جلسات عمومی ایشان و برخی مشاورین ویژه اش، بخصوص در خطاب با نخبگان، خود را معترض برخوردهای فیزیکی نشان می دادند و حتی نسبت به دستگیری های پس از اتفاقات 88 شاکی و معترض بودند و ادعا داشتند که اعتراض حق مردم است و نباید مورد آزار و اذیت قرار گیرند. تا به اکنون احتمال دوگانگی در شخصیت و دوگانه رفتاری را در خصوص ایشان نمی دادیم که با روایت جدید متاسفانه این ویژگی نیز بر جمع اضداد شخصیت ایشان افزون گردید.
نکته چهارم: آنچه از مجموع اتفاقات پیش آمده و فراز و فرود احمدی نژاد می توان فهمید و اذعان نمود اینکه سنت های الهی تغییرناپذیرند. پدیده های جهان محکوم یک سلسله قوانین ثابت و سنت های لایتغیر الهی می باشند.
یکی از مصادیق سنت های الهی مکافات عمل در دنیاست؛ اینکه دنیا دار مکافات است و بازتاب عمل در همین دنیا نمایان می شود. چگونگی عمل سیاستمداران و حاکمان در همین دنیا بازتاب پیدا می کند.
پایدار نبودن ظلم و گرایش مردم به نیکی ها و خوبی ها و عدالت جزو سنت هاست. احمدی نژاد در همان دامی گرفتار شد که خود برای دیگران گسترانید. کم نبودند کسانی که ظرف هشت سال آبرویشان به حراج گذاشته شد و به مسلخ «بگم، بگم» های غیراخلاقی برده شدند.
حال دست انتقام از آستین رحیمی، بقایی، احمدی مقدم و… بیرون آمده است و این زنجیره ادامه دارد.
بر این اساس مهم ترین انگیزه حرکت تاریخ و جامعه سنت های الهی است و سنت های تاریخ تخلف ناپذیر و استثناء ناپذیر است. هرکس را محشری است و امروز همگان شاهد محشر احمدی نژاد هستیم؛ محشری که شباهت کوچکی با محشر اصلی (که دار نمایان شدن ذره هاست) دارد.
امیدوارم دیگران از موضوع احمدی نژاد عبرت لازم را بگیرند و بدانند نظم عالم تحت تاثیر سنت های الهی است و سنت ها نظم موجود را پایدار و مستحکم و تغییرناپذیر ساخته اند. بنابراین نمی توان به دلخواه عمل کرد و بازتاب آن را مشاهده نکرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160559
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بودن گفت:

    جناب وکیلی سعی در بیطرف نشان دادن خودت نکن که همه ما هم آبشخور ذهنی و هم مالی جنابعالی رو می دونیم .

  2. غیرت گفت:

    برو بابا جریه ات رو از هاشمی بگیر

  3. م گفت:

    همش دروغه.هیشکی مثل احمدی نژاد با صداقت نیست

  4. ناشناس گفت:

    درود براحمدی نژاد      زیادگردوخاک به پا نکنید   احمدی نژاد برمیگرده

  5. اشنا گفت:

    درودبه شرفت ودرودبه قلمت

  6. مهدی گفت:

    این دغل دوستان که می بینی …مگسانند گردشیرینی توکه به همراه شریعت مداری ازجناب اقای دکتراحمدی نزاد لوح تقدیر گرفتی حالا جهت رای اصلاح طلبان چاپلوسی میفرمایید

  7. مححمود گفت:

    درود بر ابر مرد ایران  دکتر محمود احمدی نژاد . خاک به خورشید پاشیدن حکایت کسانی است که نقش تخریب آن مرد را بازی می کنند 

دیدگاه شما