شنبه 7 شهریور 1394 - 2:53

تعداد پروژه های شهرستان دنا برای هفته دولت/ انتقاد شدید فرماندار دنا از تعاون روستایی

فرماندار دنا گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت های بالقوه در حوزه صنعت گردشگری ، شرایط خاص منطقه ای و وجود مناظر بکر و طبیعی و خدادادی بویژه منطقه توریستی و حفاظت شده دنا یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری محسوب می شود.

گروه سیاسی – بمناسبت هفته دولت فرماندار شهرستان دنا با حضور در جمع اصحاب رسانه به تشریح عملکرد دولت در این شهرستان پرداختانتقاد از زیرساخت‌های ضعیف سردخانه‌ای در سطح این شهرستان گفت: 70 هزار تن محصول سیب باغداران دنا توسط دلالان به تاراج می‌رود.

1759756

به گزارش «بویر نیوز»، علی تاج‌امیری در ابتدای سخنانش از افتتاح و کلنگ زنی 21 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر 115 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: 19 مورد از این طرح ها افتتاحی و دو مورد نیز کلنگ زنی است.
تاج امیری بیان کرد: تعریض و روکش آسفالت پاتاوه -توت نده و حذف نقاط حادثه خیز در این مسیر با اعتباری افزون بر 25 میلیارد ریال و افتتاح مصلای پاتاوه با اعتبار هزینه شده حدود 12میلیارد ریال از مهمترین طرح های قابل افتتاح در شهرستان دنا برای هفته دولت امسال است.
تاج امیری اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال افزون بر 70 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر 400 میلیارد ریال در شهرستان دنا به بهره برداری رسید.
وی از توزیع 84 میلیارد ریال اعتبار ماده 180 در شهرستان دنا خبر داد و گفت: این مبلغ در حوزه های کشاورزی ، آسفالت راه های روستایی، عمران شهری و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی هزینه خواهد شد.
فرماندار دنا گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت های بالقوه در حوزه صنعت گردشگری ، شرایط خاص منطقه ای و وجود مناظر بکر و طبیعی و خدادادی بویژه منطقه توریستی و حفاظت شده دنا یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری محسوب می شود.
وی بخش کشاورزی را از دیگر ظرفیت های مهم شهرستان دنا اعلام کرد و گفت: به دلیل همین موقعیت های منحصر بفرد میزان طرح های اقتصادی در این شهرستان به مراتب بیش از طرح های عمرانی است.
علی تاج امیری با اشاره به سه طرح مهم کشاورزی و تامین آب اراضی در روستاهای احمد غریب و سمرون، بن زرد و رودشتی بخش پاتاوه ، گفت: با بهره برداری از این طرح ها افزون بر 500 نفر اشتغالزایی مستقیم انجام خواهد شد.
وی ظرفیت تولید سالانه محصولات باغی شامل سیب، انگور و هلو در این شهرستان را افزون بر 120 هزار تن اعلام کرد.
مقام ارشد دولت در شهرستان دنا گفت:با وجود این ظرفیت بالقوه و تولید این میزان محصولات باغی اما بیش از 90 درصد سیب و انگور تولیدی این شهرستان به دلیل نبود ظرفیت سردخانه ای سالانه از طریق دلالان از شهرستان و استان خارج می شود.
تاج امیری افزود: همین محصولات تولیدی و باغی نیز با قیمت بیشتری در فصول پرمصرف سال بویژه شب عید به دست مردم استان می رسد.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت و و دو بخش مرکزی و پاتاوه با جمعیتی حدود 46 هزار نفر جمعیت در 35کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع است.
با اشاره به فعالیت بخشی از مردم این شهرستان در حوزه باغداری اظهار کرد: بی‌شک شهرستان دنا را با دو مقوله باغداری و همچنین گردشگری در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شناسند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ گردشگری در این شهرستان گفت: شهرستان دنا با داشته‌ها و موهبت‌های الهی مانند جنگل‌ها و قلل سر به فلک کشیده و چشمه‌ها یکی از مکان‌های مهم گردشگری در جنوب کشور شناخته می‌شود.

این مسئول افزود: شهرستان دنا این توانمندی را دارد که بتواند سالانه هزاران مسافر و مهمان و گردشگر را در خود جای دهد به شرط این که زیرساخت‌های گردشگری فراهم شود،‌ اما در حال حاضر این زیرساخت فراهم نبوده و در برخی از روزها که مسافر به صورت گسترده وارد شهر سی‌سخت مرکز شهرستان می‌شوند با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شویم.

فرماندار دنا گفت: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم در روز حداقل تعداد 50 هزار گردشگر و مسافر را در شهر سی‌سخت و اماکن گردشگری آن از جمله کوه‌گل پذیرا باشیم.

تاج‌امیری در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان همه توانمندی‌های این شهرستان در زمینه باغداری گفت: کسی نیست که با این ظرفیت آشنا نباشد زیرا تولیدات باغی این شهرستان برای همه شناخته شده است.

فرماندار شهرستان دنا از تولید سالانه 130 هزار تن محصولات باغی اعم از سیب و انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: 70 هزار تن از این مقدار سیب بوده که این محصول یکی از محصولات قابل صادرات با کیفیت خوب در کشور محسوب می‌شود.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که در سطح شهرستان دنا با آن روبرو هستیم نبود سردخانه برای ذخیره‌سازی میوه باغداران است و همین امر موجب شده که میوه باغداران به دلیل نبود سردخانه به چنگ دلالان و واسطه‌ها افتاده و دسترنج سالانه آن‌ها توسط دلالان به تاراج رود.

 تاج‌امیری تاکید کرد: تعاون روستایی در شهرستان دنا نیمه فعال است و نتوانسته از عهده وظایف خود برآید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160499
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شما خودت چکار کردی اقای فرماندار

  2. بیاره گفت:

    نیمه فعال نه.بلکه کلا تعطیله

  3. ناشناس گفت:

    حسود و بدذات

  4. ناشناس گفت:

    قوت وقوت نیا.

  5. من و تو گفت:

    جز تبلیغ برای سید باقر موسوی کاری نکردی.

  6. پاتاوه گفت:

    امیدواریم جناب فرماندار مشکلات عمده ومهم بخش پاتاوه راازمیان ببرند وتوجه به معضلات داشته باشند

  7. توتنده گفت:

    خدايي چرا دولت تدبير واميد را بدنام مي كنيد آآقاي فرماندار با اين عملكرد

  8. --- گفت:

    بويز نيوز برات متاسفم

دیدگاه شما