شنبه 7 شهریور 1394 - 1:45

رد شدن برخی از چهره های شاخص در انتخابات نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد (+اسامی)

در روزهای آینده پیگیر اخبار جدیدتری از انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق «بویر نیوز» باشید.

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن –  هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی از دولت و اصلاحات اساسی دستورالعمل و ابلاغیه‌ای را مبنی بر عدم مجوز مهندسان کارمند وزارت کشور و شهرداری‌ها به عنوان نامزد هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی صادر کرد که این ابلاغیه متعاقب منع نامزدی مهندسان کارمند وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابلاغیه تازه خود و در اجرای ماده ۱۲۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شرکت کارکنان وزارت کشور، شهرداری ها، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در هیات سازمان های نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان، عضویت در شورای انتظامی و یا تصدی سمت بازرس در این سازمان‌ها را جایز ندانست.

با توجه به این دستورالعمل که البته پس از مهلت یکماهه ثبت نام کاندیداها یعنی از ۱تیرماه تا ۱ مرداد ماه ابلاغ شده است، انتخابات نظام مهندسی ساختمان وارد فاز جدیدی خواهد شد و روند انتخابات را دستخوش تغییرات جدی خواهد کرد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که حدود ۳۹ نفر ثبت نام کرده اند که هنوز نتایج قطعی صلاحیت ها اعلام نشده است، برخی از چهره ها از ادامه کار منع خواهند شد و نمی توانند در این انتخابات حضور یابند.

با توجه به این ابلاغیه برخی از چهره های شاخصی که از ادامه کار باز خواهند ماند عبارتند از:
۱- عیسی شهامت؛ عضو فعلی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، رییس سابق سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون انجمن نقشه برداران کشور
۲- سید ذبیح اله رمضانی؛ معاون سابق شهرداریاسوج و رئیس اسبق نظام مهندسی
۳- کیانوش بلوطی عضو فعلی شورای شهر گچساران
۴- بیژن حسن پور، عضو شورای انتظامی و عضو سابق هیات مدیره
۵- ابراهیم عبدالی عضو سابق شورای شهر یاسوج

شنیده می شود؛ رایزنی هایی از سوی وزرای مرتبط با وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است و ممکن است این ابلاغیه با تبصره های جدیدی همراه شود و تعدادی از افراد شامل این دستورالعمل بتوانند به انتخابات برسند که البته این موضوع فعلا نتیجه ای قطعی در بر نداشته است و باید منتظر تصمیمات آینده بود.

بهر روی با توجه به این ابلاغیه و همچنین ورود فعال برخی از چهره های جوان تر و شناخته شده به عرصه انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان، ۹ مهرماه امسال شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود و بعید نیست تغییرات زیادی در ترکیب اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد باشیم.

در روزهای آینده پیگیر اخبار جدیدتری از انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق «بویر نیوز» باشید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160479
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسن خان گفت:

    البته عضو علی البدل شورای مرکزی ،لطفآتصحیح نمایید.

  2. ناشناس گفت:

    کاش برای صنعت و معدن هم صادر می کرد تا مدیران دو شغله احمدی نژادی هم منع می شدند و کارگزارانی های که شعار اصلاح طلبی دادند اما در کوران اصولگرایی احمدي نژاد پست مديريتي مي گرفتند و عضویت 10 ساله اشون دستاوردی برای مهندسین نداشت اوت می شدند.
    کاش جامعه مهندسی با چشم باز انتخاب کنه و به این افراد نه بگه

  3. تاقدیس گفت:

    تا روز قیومت بنگرو سی ایی چهره های شاخص بچز مهندس شهامت هیچکدوم رای نمی آورد حاضرم قسم بخورم.

  4. arian گفت:

    مهندس حافظ مرادی معاونت فنی سابق شهرداری یاسوج از همه اینها بیشتر رای داشت که حیف شد.

  5. سانس گفت:

    ما منتظر بوديم شهامت بياد ببينم چطو راي مياره؟!!
    حيف شد كه نمياد!!
    يعني قطعا حذف ميشد

  6. نجیم گفت:

    اینها که میگویی بویر جان اکثرآ یا اصلآ توی هیات مدیره نبوده اند یا زمانی بود ه اند که کل جمعینت مهندسین بین 200تا 300 مهندس بوده اون هم فقط یک دوره بچز نفر اول که دو دور رو تجربه کرده نمیدانم این واژ ه ها چیه بکار میبری……………………………………….

  7. مهندس سازمان گفت:

    بابا برن خدا رو شکر کنند خودشون رای نمیاوردن

    • مخاطب گفت:

      رد 90 درصد اعضای قبل خیلی شایسته است؟ میگوید چرا؟ میگویم بر اساس بررسی میزان رشد ثروت آنان و هم بکارگماردگانشان در سازمان! آیا اینها مهم نیستند؟ اگر نیستند وای بحال ما!!!!

  8. مطلع گفت:

    متاسفانه این بخشنامه دیر ابلاغ شده وباعث خیلی از مشکلات اینده میباشد که الان در بین کاندیدهای رشته نقشه برداری وشهرسازی بدون رقیب هستند تازه اینکه اگر تک نفر باقیمانده از مراجع سه گانه تایید وهییت اجرایی انها را رد صلاحیت نکند من بعنوان یک کارشناس فنی موافق این بخشنامه هستم ولی خیلی دیر هنگام صادر شده که باعث شده افراد زیادی از قافله رقابت کنار بروند که صد البته هدف وزیر محترم استقلال سازمان نظام مهندسی است وجلوگیری از دوشغله ها ولی باید فرصت بیشتری برای نام نویسی تمدید شود ویا بطور کل امهندسین شاغل در ادارات را شامل میشد الان استان همجوار ما حدود 145کاندید دارد ولی استان ما 24نفر پس رقابتی هم نیست

    • در پاسخ به مطلع گفت:

      دوست عزیز چرا این را نمی گویی استان مجاور 32000عضو دارد نظام مهندسی ما حدود 3000 عضو دارد یعنی به نسبت تعداد اعضا تعداد کاندیدادی ما بیشتر است.

  9. ناشناس گفت:

    بقیه اعضا فعلی هیات مدیره را خودمون رد خواهیم کرد….

  10. ناشناس گفت:

    دمت گرم جناب دکتر آخوندی

  11. نازی گفت:

    آخه حالا که یک آدم حسابی پیدا شده و گفته تصدی بیش از یک شغل کار درستی نیست و از طرفی فلان شخص در فلان اداره سمت داره حالا مدیر یا معاون فرقی نمیکنه و حقوق چندین میلیونی میگیره خدا را خوش میاد بیاد ویک تشکل غیر دولتی رو هم تصاحب کنه ،آیا اشخاصی که رانت شهرداری رو دارن بیان همون وضعیت رو در نظام مهندسی هم پیاده کنند ،احسن بر وزیر شجاع و باتدبیر با تصمیم بسیار منطقی اش.

  12. مهندس گفت:

    سایت محترم بویر نیوز امروز آخرین مهلت تایید صلاحیت کاندیدای انتخاباتی سازمان نظام مهندسی بود لطفا پیگیری فرمایید چون مشخص نیست که کی تایید صلاحیت خواهد شد و تبلیغات شروع بشه

  13. همشری گفت:

    مهندس رمضانی حیف شد

دیدگاه شما