جمعه 6 شهریور 1394 - 20:04

تغییر منبع تامین آب روستاهای در مسیر كریك به دارشاهی / مرتفع شدن مشكل آب روستای شیخ حسین چرام در آینده ای نزدیك

ضرورت دیدیم برای جبران نوسانات آبی و پیشگیری از مشکلات احتمالی در آینده منبع تغییر آب این روستاها را تغییر دهیم.

به گزارش بویرنیوز، دکتر فیض الله پاسره اظهار داشت: در این منطقه حدود 17 روستا قرار دارد که قبلا و با منابعی که حدود 20 سال پیش پیش بینی و تدارک دیده شده بود از چشمه سارهای سطحی کوه گل آب رسانی می شدند.

منبع جدید کمکی برا منبع قبلی تامین آب به خصوص در فصول گرم و خشک می باشد

وی تصریح کرد: با افزایش جمعیت و توسعه روستاها در این منطقه و همچنین مواردی از قبیل خشک سالی چند سال اخیر و کاهش سطح آب های جاری، ایجاد صنایع خرد در این روستاهاد کاهش دبی منبع قبلی آب این روستا ها، ضرورت دیدیم برای جبران نوسانات آبی و پیشگیری از مشکلات احتمالی در آینده منبع جدید تامین آب این روستاها را برای فصول خشک سال به مدار آّ دهی این روستاها وارد کنیم.

پاسره ضمن بیان آب دهی بسیار خوب چاه جدید و توان رفع نیاز آب روستاهای محدوده کریک به دارشاهی، افزود: با مجوز از سازمان آب یک حلقه چاه حفر کردیم که با آزمایش های انجام شده توان و ظرفیت آب دهی آن بیش از 65 لیتر در ثانیه است.

SONY DSC

وی با اشاره به اینکه منبع جدید کمکی برای منبع اولیه به خصوص برای فصول گرم و کم آب می باشد، ادامه داد: در صورت مبادله موافقت نامه و تخصیص اعتبار پیش بینی شده پروژه که از محل اعتبارات ملی باید تامین اعتبار شود در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی تاسیسات آب رسانی از منبع جدید شروع خواهد شد.

رفع مشکلات روستای شیخ حسین چرام در آینده نزدیک

پاسره بیان کرد: روند کار در این پروژه حدود 10 درصد است و پیش بینی ما از اتمام کار بی شک بستگی به تخصیص منابع مورد نیاز دارد و در صورت تحقق بودجه مد نظر عملیات اجرایی ادامه پروژه در کمترین زمان آغاز به کار خواهد نمود.

مدیرعامل آبفار همچنین با اشاره به مشکلات آب در روستای شیخ حسین چرام، خاطرنشان کرد: در این روستا نیز همچون سایر روستاهای استان از ابتدا نگاه ما در رفع مشکلات احتمالی بوده و مکاتباتی با آب منطقه ای نیز جهت حفر چاه جدید داشتیم که انشالا در آینده ای نزدیک و با مرتفع شدن برخی مسائل پیش رو معضلی که در آب این منطقه وجود دارد به کلی مرتفع خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علي گفت:

    اقاي دکتر روستاي ابزار اسمش شنيدي تا حالا اب ندارد

  2. معصوم گفت:

    خدا قوت و خسته نباشید واقعا کار تو روستاها سخته امیدوارم خیر ببینید

  3. جلونعلی قیصرپور گفت:

    آخرش نفهمیدین این منبع جدید کجاست

دیدگاه شما