جمعه 6 شهریور 1394 - 3:01

خبر خوش وزیر کشاورزی در یاسوج؛ انتقادات تند بزرگواری؛ افتتاح باند اول بزرگراه یاسوج شیراز

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس از ظلم تاریخی به کهگیلویه و بویراحمد در تخصیص آب سدها سخن به میان آورد.

با حضور وزیر جهاد کشاورزی هشت کیلومتر بزرگراه مسیر یاسوج ـ شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بویرنیوز، عصر امروز و با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر مسئولان این استان 8 کیلومتر از پروژه بزرگراه مسیر یاسوج ـ شیراز به بهره‌برداری رسید.

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین به عملیات اجرای این طرح بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: حجم عملیات خاکبرداری این پروژه یک میلیون و 200 هزار متر مکعب بوده و عملیات خاک‌ریزی 75 هزار متر مکعب است.

وی در ادامه تصریح کرد: بتون‌ریزی این پروژه 8 هزار و 400 متر مکعب است و 15 هزار و 500 تن آسفالت در این پروژه اجرا شده است.

این مسئول با بیان اینکه ابنیه این پروژه 2 تا 10 متر و تعداد 18 دستگاه است، افزود: مبلغ قرار این پروژه 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده ‌که برای ساخت و بهره‌برداری از این مسیر مبلغ 11 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

فدایی با بیان اینکه قبل از آغاز به کار دولت یازدهم 50 کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 90 کیلومتر بزرگراه است که 40 کیلومتر از این مسیر در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر قریب به 6 هزار و 584 کیلومتر راه و 90 کیلومتر بزرگراه دارد.

وی محور پاتاوه به دهدشت را مهم‌ترین پروژه کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: محور پاتاوه به دهدشت به طول 138 کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد است که 24 سال از کلنگ‌زنی این محور مهم به دست مقام معظم رهبری در سال 73 می‌گذرد اما به دلیل کمبود اعتبار و صعب‌العبور بودن منطقه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

وزیر جهادکشاورزی از بدهی 1900 میلیارد تومانی دولت به گندم‌کاران خبر داد.

خبرگزاری فارس: بدهی 1900 میلیاردی دولت به گندم‌کاران/ پرداخت کل بدهی تا دو هفته آینده

 

به گزارش بویرنیوز، محمود حجتی امشب در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسائل و مشکلات کشور در دو سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: دولت یازدهم بعد از انتخاب توسط مردم در انتخابات سال 92 با مشکلات زیادی از جمله در مسائل بین‌المللی و مسائل هسته‌ای مواجه بود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مسائل بین‌المللی و هسته‌ای و اجماع جهانی که علیه ایران شده بود منجر به تحریم‌ها شد و آثار و تبعات تحریم‌ها بر اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مشهود بود.

وی عنوان کرد: حدود 70 کشتی‌ در آب‌های بین‌المللی منتظر منابع ارزی بودند که بتوانند منابع خود را که عمدتا مواد مورد نیاز و همچنین نهاده‌های دامی، گندم، برنج و سایر محصولات مورد نیاز بود را تخلیه کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در طول دو سال اخیر در بخش کشاورزی اظهار کرد: برای مثال در سال 92 کل گندم خریداری شده از کشاورزان 4 میلیون و 700 هزاران تن بود که نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان خرید گندم از کشاورزان داشتیم.

وی با اشاره به جهش چشم‌گیر در خرید گندم از کشاورزان در سال جاری گفت: امسال بیش از 8 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که هفت هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

حجتی با اشاره به اینکه نارضایتی کشاورزان به‌حق است، تصریح کرد: هنوز طبق آخرین آمار 1900 میلیارد تومان به کشاورزان بدهکاریم که باید با تمهید جدی دولت این رقم پرداخت شود.

وی گفت: در هفته گذشته 500 میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: این رقم تا قبل از پرداخت 500 میلیارد تومان، رقمی معادل 26 میلیارد تومان بود که امیدواریم تا دو هفته آینده کل بدهی خود به کشاورزان را بپردازیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس از ظلم تاریخی به کهگیلویه و بویراحمد در تخصیص آب سدها سخن به میان آورد.

خبرگزاری فارس: ظلم تاریخی به کهگیلویه و بویراحمد در تخصیص آب سدها

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نیز امشب در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از سال‌های قبل به عنوان قطب دام‌داری کشور مطرح بود اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر، خشک شدن چشمه‌ها و قنات‌ها دامداری استان وضعیت نابسامانی پیدا کرده است.

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد به وجود رودخانه و سد مارون اشاره کرد و افزود: از این رودخانه که متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است سد مارون ساخته شده و بهبهان از وجود این سد آباد شده اما اجازه برداشت آب به مردم استان داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: سد کوثر یکی دیگر از سدهای استان است که آب این سد به استان‌های بوشهر و منطقه عسلویه برده شده و حتی برای کشور قطر پیش‌بینی شده اما حق برداشت و استفاده به مردم استان داده نشده است.

بزرگواری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگاه ویژه دولت است، افزود: بالغ بر دو تا سه هزار نفر از تحصیل‌کردهای بیکار استان در رشته‌های کشاورزی، باغداری و دامداری هستند که انتظار می‌رود با راه‌اندازی تعاونی‌های تولید مشکل اشتغال بخشی اعظمی از این افراد حل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس، خواستار توجه دولت به بازنشستگان بخش کشاورزی شد و عنوان کرد: 8 هزار میلیارد پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده اما سهم کوچکی به استان اختصاص داده شده و مبلغ زیادی از پول کشاورزان پرداخت نشده است.

بروز می شود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160369
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بیان درد ،،، دردی را دوا نمکند، فرمایش جناب عالی متین، همه هم تایید میکنند، واما علت؟ بی کفایتی نمایندگی استان من جمله خود حضرت عالی ،،،،،..

  2. خرزا گفت:

    اکر پروژه پاتاوه دهدشت-مهمترین پروژه استان هست
    چرا تعطیله 
    جاهای دیگر دارید افتتاح میکنید؟
    اول عمل بعد حرف جناب فدایی

  3. ناشناس گفت:

    با سلام . جناب اقای فدایی  کارهای دولت قبل چندان مورد تایید نیست اما چرا با افکار مردم بازی میکنید حرفی که میزنید و میگویید 90کیلومتر بزرگراه داریم که چهل کیلومترش در دولت تدبیر امید احداث شده است این فرار رو جلوست . ما سالی چندین بار از همین مسبر یاسوج شیراز رفت امد میکنیم در حدود پنج سال دارن رو این جاده کار میکنن و در همون دولت قبل قسمتی از این جاده زیر سازی و افتتجاح سد حالا شما دارید همش رو به اسم خودتون میرنید اگه راست میگید که توانایی دارید در مدت دو سال جاده هشت کیلومتری مثل اون رو تموم کنید جاده سیخت نرسیده به دهبرافتاب بعد از گنجه رو در مدت سه سال دیگه تموم کنید تا شاید باور کنیم همه چهل کیلومتر رو دولت جدید احداث کرده است . لطفا اطلاعات درست به مردم بدهید

    • ناشناس گفت:

      این دولت تمام خدمات دولت قبل را بنام خودش ثبت میکنه ولی مردم ما عاقلتر از این هستند که این دروغها را باورکنند.دولت احمدی نژاد که ایران شده بود به کارگاه سازندگی ولی این دولت دولته چرت و خوابه

  4. ناشناس گفت:

    کهکشان راه شیری را هم دولت تدبیر ساخته

  5. ناشناس گفت:

    بابا چرا دروغ می گویید می گویید قبل از دولت یازدهم 50 کیلومتربود حالا 90کیلومتر ؟! شما که هیچ کار نکردید 

  6. ناشناس گفت:

    با سلام

    متاسفم برای این مملکت که دولتی با نام تدبیر وامید سر کار امده که هر مسولی بالای منبر میرود میگوید مشکل ما دولت قبل بود ه خوب حالا نوبت شماست این از تحریم ها ببینم چه گلی به سر مردم میزنید دولت قبلی دولت مظلومان بودوپایین کشیدن یک عده که همون هم باعث بدبختیش شد ودولت فعلی دولت فئو دالها میباشد پس از دو سال کدوم تدبیرتون به درد مردم خورده

دیدگاه شما