جمعه 6 شهریور 1394 - 0:22

چه کسانی برای انتخابات خبرگان رهبری کهگیلویه و بویراحمد کاندیدا می شوند؟/ نگاهی به اسامی محتمل ترین نامزدهای خبرگان

هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی، مجید انصاری، غلامرضا مصباحی مقدم و حبیب‌الله مهمان نواز افرادی هستند که حضورشان در این دوره احساس می شود.

گروه سیاسی – اسفندماه امسال انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش «بویر نیوز»، بر اساس ماده دو قانون مجلس خبرگان رهبری به ازای هر یک میلیون نفری که به جمعیت یک استان اضافه شود یک نماینده از استان به این مجلس اضافه می‌شود که بر همین اساس امسال ۱۳ نفر بر تعداد اعضای این مجلس افزوده می شود تا اعضا مجلس خبرگان رهبری از ۸۶ نفر به ۹۹ نفر افزایش یابد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد برای دور چهارم این انتخابات و پس از رحلت حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی، ۹ نفر برای تصاحب این کرسی نامزد شدند که آقایان محمد حسن زالی مشهور به فاضل گلپایگانی، محمد غیاثی و سید شرف الدین ملک حسینی کاندیداهای نهایی این انتخابات بودند و در رقابت این ۳ کاندیدا حجت‌الاسلام و المسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی با کسب ۲۵۳۴۵۸ رأی از مجموع ۳۲۷۳۱۹ رأی مأخوذه مردم استان به مجلس خبرگان راه یافت.

نکات قابل توجهی که درباره انتخاب سید شرف‌الدین ملک‌حسینی وجود داشت اینکه وی به علت درگذشت نماینده پیشین یعنی حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی که در ۱۲ آبان ماه سال ۹۱ و در سن ۸۷ سالگی درگذشت در انتخابات میان دوره ای به این مجلس راه یافت و اینکه وی فرزند آنمرحوم می باشد.

بر اساس نخستین اطلاعیه وزارت کشور در خصوص این انتخابات ثبت نام داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز پنج شنبه بیست و ششم آذرماه نود و چهار آغاز و تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دوم دی ماه نود و چهار به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت و اخذ رأی در روز جمعه مورخ هفتم اسفندماه نود و چهار به عمل خواهد آمد.

همچنین شنبه ۳۱ مرداد ۹۴ آخرین روز اعلام شده از سوی شورای نگهبان، جهت ثبت نام شرکت در آزمون علمی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود.

در راستای برگزاری این انتخابات از مدت ها پیش تحرکاتی برای انتخابات شروع شده بود که پس از انتخاب رئیس مجلس خبرگان در سال آخر از دوره چهارم که به دلیل درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس پیشین این مجلس، این تحرکات جدی تر هم شد.

هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی، مجید انصاری، غلامرضا مصباحی مقدم و حبیب‌الله مهمان نواز افرادی هستند که حضورشان در این دوره احساس می شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت انتخابات مجلس به مراتب توجه کمتری به رقابت های انتخاباتی مجلس خبرگان می شود اما با توجه به تحرکاتی که در سطح کشور در حال رخ دادن است باید منتظر بود و دید آیا این تحرکات بر انتخابات خبرگان در این استان تاثیری خواهد گذاشت یا خیر؟

هر چند نام های برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شود اما نمی توان به این اخبار اعتماد کرد و باید منتظر بود و دید در آینده چه کسانی برای شرکت در این حوزه انتخابیه پا پیش می گذارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160362
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    درود بر دانشمند استان آیت الله ملک حسینی

  2. بویراحمد گفت:

    این مجلس فقط مختص شیر بویراحمد

  3. RR گفت:

    درودخدابرحضرت آیت الله ملک حسنی رحمت الله علیه وفرزندبرومندش آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی که ماییه فخرومباهات مردم استان وخطه جنوب هست وهمیشه درکنارمردم قراردارند

  4. افتخاری گفت:

    بهتر از ایت الله ملک حسینی نیست 

  5. کبگیان وکیل گفت:

    تا کور شود هر انکه نتوان دید.
    درود بر شیر بویراحمد

  6. حسین گفت:

    من که تا به حال بعد از مرحوم ایت الله العظمی ملک حسینی عالمی وارسته تر از ایت الله سید شرف الدین ملک حسینی در این خطه و حتی جنوب کشور ندیده ام الحق که شایستگی های فراوانی دارد بخصوص در این مدت به خوبی نشان داد که همچون پدر بزرگوارش با عامه مردم مانونس و مردم نیز دوست دار ایشانند.خدا بیامرزد مرحوم ایت الله العضمی ملک حسینی را با تربیت اینچنین فرزندی

دیدگاه شما