چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 16:19

تشکیل اتاق بازرگانی یاسوج کانون بانوان کارآفرین استان

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یاسوج صبح امروز نشست هماهنگی جهت تشکیل کانون بانوان کارآفرین و بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برگزار شد

 

در این نشست نائب رئیس اول اتاق یاسوج، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، رئیس شرکت شهرک های صنعتی، رئیس اتاق اصناف، معاون اشتغال کمیته امداد امام و جمعی از بانوان کارآفرین و بازرگانی استان حضور داشتند.

 

اتاق بازرگانی یاسوج در راستای تقویت اتحادیه ها، کانون ها و دیگر تشکل های بخش خصوصی و تقویت جایگاه زنان در عرصه اقتصاد و تولید استان در نظر دارد کانون بانوان کارآفرین استان را تشکیل دهد، در این خصوص با شناسایی بانوان کارآفرین و بازرگان شهرستانهای استان و دعوت از آنان جهت آشنایی بیشتر با اهداف این کانون صبح امروز اولین نشست هماهنگی جهت تشکیل کانون بانوان کارآفرین استان را برگزار نمود تا در هفته های آتی و با طی مراحل قانونی انتخابات هیئت رئیسه این کانون را نیز برگزار کند.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و یاسوج در این نشست گفت: تشکیل و راه اندازی کانون بانوان کارآفرین و بازرگان در این استان عاملی مهم برای رونق و توسعه روزافزون اقتصادی منطقه است.

چنگیز هاشمی افزود: این کانون می تواند تا حد قابل ملاحظه ای به شناسایی و رفع موانع موجود بر سر راه رونق فعالیت های اقتصادی و کسب و کار در استان کمک کند.

وی بیان کرد: میزان اطلاع قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد از مقوله کارآفرینی محدود است و رفع این مشکل نیز به آگاهی بخشی گسترده از سوی متولیان امر نیاز دارد.

هاشمی اظهار کرد: افرادی که در آینده به عنوان عضو هیات مدیره کانون بانوان کارآفرین و بازرگان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب می شوند برای کسب موفقیت های ارزنده تر با برنامه ریزی وارد این عرصه شده و اهداف و چشم اندازهای مشخص داشته باشند.

وی عنوان کرد: این افراد باید به دنبال ایده های جدید بوده و از بکارگیری هرگونه روش سنتی دوری کنند.

هاشمی ابراز داشت: پیشرفت همه جانبه هر جامعه به ویژه در زمینه اقتصادی ناشی از توجه به مقوله مهم کارآفرینی است.

وی افزود: کارآفرینی تنها مختص بخش اقتصاد نیست و می تواند سایر حوزه ها از جمله فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری و اجتماعی را نیز شامل شود.

هاشمی با اشاره به اینکه کارآفرین با سرمایه گذار تقاوت دارد، گفت: خطرپذیری از شاخص های مهم کارآفرینی محسوب می شود و عصاره کارآفرینی نیز خلاقیت، نوآوری و ارایه راهکارها و ایده های جدید است.

وی بیان کرد: کارآفرینان عامل تغییر و تحول مثبت در جامعه به منظور بهره وری بیشتر از وضعیت موجود هستند.

 

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: تاکنون دو اتحادیه اقتصادی ویژه بانوان در زمینه های تولید، بسته بندی و صادرات محصولات باغی و عسل در استان ثبت شده و دو اتحادیه اقتصادی دیگر در بخش شیلات و آب معدنی نیز در حال ثبت است.

هادی اسلام زاده افزود: مهمترین هدف تشکیل و راه اندازی کانون بانوان کارآفرین و بازرگان در کهگیلویه و بویراحمد پیگیری مطلوبتر مشکلات و مطالبات زنان استان در حوزه اقتصادی و کارآفرینی است.

وی بیان کرد: انتخابات برای تعیین ۹ عضو هیات مدیره کانون بانوان کارآفرین و بازرگان کهگیلویه و بویراحمد تا دو هفته آینده در یاسوج برگزار می شود.

اسلام زاده اظهار کرد: این کانون در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد واقع در یاسوج راه اندازی و آغاز به کار خواهد کرد.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰۰ بانوی کارآفرین در حوزه های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: موثر بودن نقش زنان در توسعه همه جانبه جامعه به ویژه حوزه های تولید و اقتصاد بر هیچ فردی پوشیده نیست.

فریبا رحمان پور افزود: در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به مسایل حوزه بانوان شده که امید است این امر منجر به کاهش بخش عمده ای از مشکلات این قشر شود.

وی بیان کرد: تشکیل کانون بانوان کارآفرین و بازرگان در کهگیلویه و بویراحمد موجب گسترش فعالیت های اقتصادی از سوی زنان استان و رفع مطلوبتر موانع موجود در این زمینه خواهد شد.

رحمان پور اظهار کرد: مواردی شامل شناسایی و ساماندهی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و تشکیل بانک

اطلاعاتی برای آنان به منظور مورد حمایت همه جانبه قرار گرفتن در دستور کار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: بها دادن به مقوله مهم کارآفرینی در استان زمینه ساز توسعه منطقه بوده و چنانچه کارآفرینی برنامه محور باشد موثرتر است.

عنایت الله رحیمی نیا افزود: هم اکنون ۱۴ هزار و ۶۵۱ طرح اشتغالزایی ایجاد شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان فعال است که مجری پنج هزار و ۵۰۹ مورد از آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار این استان شامل استعدادیابی، برگزاری دوره های آموزشی و قرار دادن ابزار کار در اختیار آنان است.

رحیمی نیا اظهار کرد: طرح های اشتغالزایی ایجاد شده برای بانوان سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد برای به نتیجه رسیدن به مدت پنج سال از سوی کمیته امداد این استان حمایت شده و مورد نظارت مستمر قرار می گیرند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: نقش بانوان در زمینه تولید و بهبود فضای کسب و کار برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی برجسته و غیر قابل انکار است.

محمود باقری افزود: توانمندی بانوان کهگیلویه و بویراحمد در تمام عرصه ها از جمله حوزه اقتصاد چشمگیر است و باید برای شکوفایی هر چه بیشتر این ظرفیت ها تلاش شود.

وی بیان کرد: شناسایی و تقویت توانمندی های بانوان کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنایع دستی می تواند در کارآفرینی و ایجاد

اشتغال پایدار در استان تاثیرگذار باشد.

باقری بدون اشاره به آمار، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته افزون بر ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد در راستای اشتغالزایی پایدار در حوزه صنایع دستی به بانوان این استان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت حدود پنج هزار نفر از بانوان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق شهری و روستایی استان در دوره های آموزشی صنایع دستی شرکت کردند.

این نشست به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و برخی از دستگاه های اقتصادی استان برگزار شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160262
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما