چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 3:11

دستاورهای دولت تدبیر و امید از زبان نماینده دولت در کهگیلویه و بویراحمد

خادمی ادامه داد: در هفته دولت پروژه هایی را که باید تقدیم مردم شود و تعدادی کلنگ زنی داریم. پروژه های بزرگ و مهمی را کلنگ زنی خواهیم کرد، مثلا محور راه آهن اقلید به یاسوج الان کار شروع شده است.


گروه سیاسی؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: این هفته فرصتی برای ارائه خدمات دولت به عموم مردم شریف، شهید پرور و ولایت مدار ایران اسلامی می باشد.

به گزارش بویرنیوز استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در برنامه نگاه روز از شبکه دنا سخن می گفت در خصوص چگونگی آثار توافق هسته ای بر توسعه استان اظهار داشت: خداراشکر دولت تدبیر و امید در این دو سال که از عمرش میگذرد و وارد سال سوم خود شده، سعی کرده با تدبیر، امید را در دل مردم زنده کند و به زعم من توفیقات بزرگی داشته ، هم در حوزه اقتصاد یعنی با تحویل گرفتن اقتصادی که دارای رشد منفی بود به رشد اقتصادی ۳ درصدی رسیده و این کار بزرگی است و همچنین تورم بزرگی که حدود ۴۴ درصد بود طبق آخرین آمار به ۱۴ درصد رسیده است.

موسی-خادمی

دکتر موسی خادمی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی طبق وعده ای که رئیس جمهور از ابتدا به مردم داده بود اقدام بزرگی صورت گرفت که تاثیرات آن در سال های آینده ملموس تر خواهد بود به گونه ای که اگر همین یک اتفاق را در کارنامه چهار ساله دولت ببینیم شاهد وقوع رخداد بزرگی می باشیم.

وی تصریح کرد: سایه یک خطر بزرگ را از سر ملت رد کردیم و تحریم های ظالمانه ای را که بر ما تحمیل کرده بودند توانستیم رفع بکنیم و درعین حال به حق اصلی و قانونی خود که عده ای خواهان نقض این حق بودند به آن دسترسی پیدا کردیم. کار، کار بزرگی بود و این چند ماه که مقدمات کار دارد آماده می شود به طور قطع ما شاهد تحولات بزرگ اقتصادی خواهیم بود که از حوزه سیاست خارجی نصیب ما خواهد شد.

خادمی افزود: ما در آینده ای نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاری ها و رونق سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود و بی شک برای اینکه به اهداف چشم انداز برسیم باید قدرت برتر اقتصادی در سطح منطقه شویم.

استاندارد استان عنوان کرد: نرخ رشد با سرمایه های داخلی قابل حصول نیست و باید فضایی فراهم شود تا سرمایه خارجی وارد کشور شود .

وی ادامه داد: البته سرمایه خارجی باید سرمایه گذاری شود در کشور نه اینکه ما فرصتی را ایجاد بکنیم تا خارجی ها بیایند و سود ببرند و درواقع ما را وابسته بکند درواقع آنچه که هدف دولت است و این تأکید را دارد بحث اختیار است یعنی باید هرکس از بازار ایران سود میبرد سود بیشتری را نصیب ایرانی ها بکند.

وی افزود: تقویت چهره ایران در سطح بین المللی، رفع چهره ایران هراسی بویژه در بین کشورهای منطقه، تقویت نظام جمهوری اسلامی آرامشی که در سطح اجتماع و نهایتا آرامشی که در اقتصاد نصیب ما خواهد شد از دستاوردهای این دولت در این دوسال بود.

استاندار گفت: در این مدتی که دولت جدید برسرکار آمده چه اتفاقی در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده: دستاوردهایی که مطرح شد بطور طبیعی استان ما نیز به عنوان یکی از استان های کشور از این مواهب برخوردار شده درمجموع استان جدا از این بحث هایی که در سطح بین المللی اتفاق افتاده بحث طرح تحول نظام سلامت کاربزرگی انجام شده و پرداخت از جیب مردم از ۳۷ درصد به ۴ درصد کاهش یافت آثارش در استان ما مشخص است . در استان بطور خاص برداشت ما و آمار و ارقام نیز این را می گوید که ما از این فرصت که در کشور استفاده شده حتما بهره بیشتری از سایر استان ها ببریم .

وی ادامه داد: ممکن است بدلیل آن عقب ماندگی تاریخی که در استان داریم و توسعه نیافتگی که از قبل داشتیم، سرعت حرکت ما در این دو سال بیشتر بوده است.

خادمی افزود: ما اگر بخواهیم در انتهای جدول توسعه نیافتگی جابه جا شویم و مانند سایر استانها تغییر وضعیت بدهیم باید کار عمرانی و اقتصادی بکنیم ، راهی که ما بتونیم جایگاه خودمان را تغییر بدهیم راهمان این است که سرعتمان را بیشتر کنیم.

موسی خادمی خاطرنشان کرد: اولین اتفاقی که در استان افتاده و آثار بلند مدت دارد و از جنس فرهنگی و اجتماعی است و هرتوسعه ای باید از بستر توسعه فرهنگی و اجتماعی ، یکی از بحث های مهم که در استان شکل گرفته وحدت و همدلی و همراهی در استان است ، مردم و مسئولین و نهادهای ذیربط دارند مشارکت می کنند و به استان کمک می کنند.

خادمی عنوان کرد: گروهها ی سیاسی و نمایندگان مجلس، ائمه جماعات و نهادهای امنیتی و سایر مردم و مسدئولین همه اینها با هم هماهنگ هستند.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش هایی صورت گرفته تا امنیت و آرامش در استان برقرار شود، عدم تخریبی که در استان وجود دارد و کاهش شدت تخریب در استان نکات مثبت تحول در این حوزه ها می باشد.

خادمی گفت: در خصوص آسیب های خاص مانند قتل و خشونت هنوز مشکلاتی داریم که برنامه هایی برای کاهش و تقلیل آنها در نظر گرفته شده است.

دکتر خادمی افزود: نگاه دولت به استان نگاه ویژه تری شده و البته همه دولت ها به مناطق کمتر توسعه یافته نگاه ویژه تری داشتند.

موسی خادمی اظهار داشت: در سال ۹۲ اعتباراتی که برای ما مصوب شده بود ۳۹۲ میلیارد تومن، سال ۹۳، به ۳۸۳ میلیار تومان و در سال ۹۴ به ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بین استانهای توسعه نیافته ما جایگاه اول را داشتیم جذب اعتبارات بانکی در استان ما بسیار سخت می باشد و خیلی از طرح ها در استان ما نیمه کاره رها شده بودند.

موسی خادمی بیان کرد: توجهات دولت بخصوص در استان ما باعث شده که فعالیت دهای اقتصادی و جریان های اقتصادی رشد و گسترش پیدا کند که اینها باید با اعداد و ارقام مشخص شود، مانند درآمدهایی که در استان کسب می شود.

خادمی گفت: در سال ۹۳ عددی که در قانون بودجه برای ما بعنوان درآمد استانی تصویب شده بود ۱۲۷ میلیار تومان بود که ما نگران بودیم نتوانیم آن را تخصیص بدهیم.

در ادامه دکتر خادمی در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر ” تشکیل کارگروه تسهیل رفع موانع تولید” گفت: یکی از قانون هایی که در دولت تصویب شد قانون رفع موانع تولید که بسیاری از گلوگاه های تولیدی را مشخص کرده واین قانون ۳ ماهی است ابلاغ شده که ما در استان بعد از ابلاغ ۳ جلسه با حضور مدیران کل داشته اند و صنعتگر و تولید خودش با حضور در این جلسات مشکلاتش را با بانک، تأمین اجتماعی و سایر دستگاه های خدمات رسان بازگو می کند و تصمیم گیری شود این عامل باعث شده تعداد صنایع راکد ما کمتر شود. البته هم در حوزه عمران و اقتصادی ما در وضعیت بدی بودیم و عقب ماندگی های زیادی داشتینم اما سرعت کاربالا رفته و حوزه کارگروه رفع موانع تولید کارگروه خوبی است که ما امیدوار هستیم آثار بیشتر آن را در کشور ببینیم.

وی در خصوص حضور مسئولان کشوری به استان گفت: حضور مسئولین ملی در استان در این مدت خوب بوده که حضور وزیر جهاد کشاورزی را در آینده ای نزدیک در استان داریم که این خودش پیام این استان را به سطح ملی می رسانند.

برنامه های هفته دولت:

خادمی ادامه داد: در هفته دولت پروژه هایی را که باید تقدیم مردم شود و تعدادی کلنگ زنی داریم. پروژه های بزرگ و مهمی را کلنگ زنی خواهیم کرد، مثلا محور راه آهن اقلید به یاسوج الان کار شروع شده است.

موسی خادمی اظهار داشت: یکی از خواسته های مهم مردم استان کهگیلویه بحث گاز رسانی به دو شهر بزرگ دیشموک و قلعه رئیسی است که اینها درواقع از نعمت گاز برخوردار نبودند و با پیگیری هایی که انجام شد این پروژه تصویب شد و همچنین کابل رسانی به اراضی امامزاده جعفر آماده افتتاح می باشد.

استاندار استان خاطرنشان کرد: حدودا ۲۰۶ پروژه را با ۱۷۸ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی داریم که ۱۲۴ میلیارد افتتاحی و ۱۳ میلیار تومان کلنگ زنی است و هدف ما در دولت بیشتر افتتاح و اجرایی نمودن شروع به کار پروژ ها می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160224
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 124 گفت:

    طرحهای افتتای مربوط به دولت احمدی نژاد است بیش از 10 برابر کلنگ زنی قضاوت با مردم

  2. چرام.م گفت:

    پس میشه گفت طرح های زمان احمدی از ان خاتمی بودند.مردم هنوز که هنوزه دارن تاوان دولت احمدی رو میدن……….

دیدگاه شما