سه شنبه 3 شهریور 1394 - 12:38

مرگ 6 نفر بر اثر غرق‌شدگی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از غرق شدگی 6 نفر طی پنج ماه امسال در این استان خبرداد.

به گزارش بویر نیوز، کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: این استان ساحلی نیست اما در پنج ماه نخست سالجاري 6 نفر در رودخانه هاي استان جان خود را از دست دادند.

وی اظهارکرد: از اين تعداد 5 نفر مرد و يك نفر زن بوده اند. اين آمار در مدت مشابه در سال گذشته 10 مورد، 8 مرد و 2 زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر چند عموم مردم تصور مي كنند كه بيشترين آمار تلفات غرق‌ شدگي مربوط به درياها است اما بر اساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوني كشور بيشترين غرق شدگي در رودخانه ها اتفاق افتاده است.

امینی تصریح کرد: استان كهگيلويه وبويراحمد طي چند سال گذشته با وجود اينكه استان ساحلي نبوده اما آمار غرق شدگي در اين استان به دليل وجود رودخانه هاي متعدد بسيار بالا بوده است.

وی به مردم استان توصیه کرد: از آنجا كه بر اساس آمار هاي موجود تعداد قابل توجهي از موارد غرق‌شدگي در رودخانه ها و آب‌هاي كم عمق اتفاق مي افتد، آشنايي با فنون اوليه شنا، آشنايي با محدوديت ها و رعايت آن‌ها از ابتدايي ترين الزامات قبل از شناست، به هيچ وجه تنها و در محيط هايي که نجات غريق وجود ندارد، شنا نکنيد، در آب و در موقع شنا از شوخي هاي خطرناک بپرهيزيد، پس از مصرف داروهايي که موجب خواب آلودگي يا شل شدن عضلات مي شوند، شنا نکنيد، در حمام و حين استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشيد و به هيچ وجه تشت هاي آب و لگن ها و يا حوضچه هاي کوچک آب را در جايي که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنيد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بسياري از رودخانه ها با وجود ظاهري آرام بسيار خطرناك و عميق هستند به نحوي كه فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زياد آن شده و گرفتار گردآب مي شود، بنابراين توصيه مي كنيم بدون اطلاع از وضعيت رودخانه هرگز براي شنا در آن اقدام نكنيد. به ياد داشته باشيم بيشترين غرق شدگي در رودخانه هاي كشور اتفاق افتاده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160137
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما