سه شنبه 3 شهریور 1394 - 12:00

نظر ظریف در مورد بازگشایی سفارت آمریکا/ پاسخ تند آملی لاریجانی به روحانی/ هر منطقه ایران یک پادشاه قاچاق دارد/ سکوت معاون سیاسی علیه نمایندگان شکست/ اقدام جالب یک پرسپولیسی متعصب/ آغاز پرورش سوسک در ایران/ بنر چاپ کنید اما زیرش بنویسید«ستاد استقبال مردمی»!

هر منطقه ایران یک پادشاه قاچاق دارد!

علی شمس اردکانی، بنیان‌گذار منطقه آزاد قشم و نخستین مدیر عامل آن، در گفتوگو با «شرق» با افشای زمینخواری در این جزیره، میگوید: «حرص زمین‌خواری سازمانی دولتی در سواحل و جزایر بسیار زیاد است. به این خاطر پیشنهاد من به دولت تدبیر و امید این است که تصرف اراضی را از طریق سازمان‌های دولتی از هر نوع ممنوع کنند تا اگر دولتها می‌خواهند در این زمینه کاربری داشته باشند، اراضی را از بخش خصوصی بخرند». او در این گفتوگوی تفصیلی به جزئیات این زمینخواریها میپردازد. «زمانی که بزرگراه ساحلی در این منطقه ساخته شد اراضی بین بزرگراه و دریا را بیخود تصاحب کردند که به گمانم چهار تا پنج میلیون متر مربع مساحت این زمین است؛ البته ما شکایت کرده‌ایم و این قرارداد باطل است و به نظرم قاضی دستور ابطال آن را صادر خواهد کرد… ». شمس اردکانی که چهره شناختهشدهای در حوزه انرژی است، دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ایلینوی آمریکا در رشته انرژی و اقتصاد بین‌المللی دریافت کرده. به گفته او، قاچاق یک حرفه ملی شده است و فقط متعلق به مناطق آزاد نیست… . تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ١٥ میلیارد دلار سوخت قاچاق می‌شود. ٢٠ میلیارد دلار هم کالا قاچاق می‌شود. پس سه‌چهارم پول قاچاق کالا مربوط به سوخت است و هر منطقه ایران هم یک پادشاه قاچاقچی دارد. از طرفی این فعال اقتصادی معتقد است اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها درگیر شارلاتانیسم شد و به‌این‌ترتیب به ازای هر لیتر سوخت مصرفی، یک دلار فقیرتر شده‌ایم.

روایت حدادعادل از تالیف کتاب‌های درسی

غلام‌علی حداد عادل درباره کتاب‌های درسی نقل می‌کند: من در تألیف کتاب‌های درسی به‌ویژه در بخش‌های تاریخی، ادبی و دینی، از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری استفاده می‌‌کردم، تا اینکه ایشان پس از رحلت حضرت امام(ره) به رهبری رسیدند و ارتباط ما بیشتر شد. از جمله مواردی که چندین‌ بار از نظریات ایشان استفاده کردم، تدوین چهار جلد کتاب درس‌هایی از قرآن بود. پس از آنکه این درس در برنامۀ درسی مدارس گنجانده شد، آیه‌هایی را برگزیده بودم تا دربارۀ آن‌ها توضیح بدهم. البته هم در انتخاب آیه‌ها و هم در تنظیم مطالب از دیدگاه‌های معظم‌له استفاده کردیم.در این چهار جلد کتاب، چندین درس گنجانده شد که مشخصاً بنا به توصیۀ ایشان بود که به برخی از آن‌ها اشاره می‌‌کنم. یکی از درس‌هایی که ایشان توصیه فرمودند در این مجموعه قرار دهیم، داستان طالوت و جالوت[1] بود. رهبر فرزانۀ انقلاب فرمودند: «در این قصه معیاری برای رهبری در جامعۀ دینی مطرح شده است. وقتی اَشراف بنی‌اسرائیل از پیغمبرشان می‌‌خواستند برای آن‌ها یک رهبر سیاسی تعیین کند و پیغمبرشان فردی را از جانب خدا تعیین کرد، بنی‌اسراییل گفتند که پول ندارد، شهرت ندارد: إِنَّ اللّهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکاً.»؟ایشان افزودند: «این آیات را در کتاب‌های درسی بگذارید.»برای سال آخر دبیرستان نیز فرمودند: «داستان یوسف(ع) را بگذارید.»به ایشان عرض کردم: «داستان مریم(س) را گذاشته‌ایم.»معظم‌له فرمودند: «آن قصه برای حفظ عفت دخترهاست. قصۀ یوسف را برای حفظ عفت پسرها بگذارید. بگذارید این قصۀ قرآنی به عنوان نمونۀ بارز تقوا و عفت مردان مطرح شود.»

باید چهره کریه آمریکا را به ملت نشان داد

لطف‌الله فروزنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیبت مدرس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ آمریکا در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، گفت: آمریکا به قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران واقف است و از نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی اطلاع دارد به همین خاطر می‌خواهند به ما آسیب برساند. معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم تصریح کرد: آمریکا چهره ناپسندی دارد و باید تلاش کرد این چهره کریه را نشان داد. باید نشان داد که آمریکا تا به حال دست به چه جنایت‌هایی زده است.فروزنده تاکید کرد: باید تبیین شود که آمریکا در عراق و افغانستان چه کرد. آنها به هر کشوری پا گذاشتند باعث اضمحلال و نابودی آن کشور شدند و امنیت ملی آن کشور را از بین بردند.

پیش بینی یک اصلاح طلب از تغییرات در دولت

رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت در زمینه سیاست داخلی، به ویژه در معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: ‌7-8 ماه [برای انتخاب معاون سیاسی] کشمکش وجود داشت و خوشبختانه به این توافق رسیدند که آقای مقیمی انتخاب شود.وی با اشاره به انتقادات اصلاح طلبان به برخی انتصابات دولت اظهار داشت: انتصابات زمانی مورد انتقاد بود و دولتمردان هم پذیرفتند و شاهدید که چند نفر از استانداردها را برداشتند.منتجب نیا تغییر چند استاندار در دولت یازدهم را یادآور شد و افزود: به عنوان مثال استاندار البرز و فارس را گذاشتند بعد از مدتی بر داشتند، البته در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر و تحول چند استاندار و فرماندار دیگر هم هستیم.

برادر ناطق خبری را درباره برادر بزرگترش را تکذیب کرد

صحبت‌های مطرح شده از قول احمد ناطق نوری درباره احتمال امام جمعه شدن حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری رد شد.به گزارش ( ایسنا) در پی پخش خبر حضور احتمالی حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری به عنوان خطیب نماز جمعه تهران در برخی از رسانه‌ها به نقل از برادر او ( احمد ناطق نوری) وی با ابراز بی‌اطلاعی عنوان کرد ه بود که از خودآقای ناطق سوال کنید که خبرنگار استباط کرده است که امکان حضور ناطق به عنوان خطیب نماز جمعه وجود دارد .دفتر احمد ناطق نوری در تکذیبیه‌ای با تاکید بر این‌که وی سخنگوی برادرش نیست، عنوان کرد که القای خبر «برادر حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری حضور احتمالی وی در پشت تریبون نماز جمعه تهران را رد نکرد» صحیح نیست و تیتر انتخابی استنباط شخصی خبرنگار است و مورد تائید احمد ناطق نوری نیست و بهتر است در این زمینه از خود حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری سوال پرسیده شود.پیش از این برخی از رسانه‌ها خبر احتمال حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری به عنوان خطیب نماز جمعه تهران را از قول احمد ناطق نوری منعکس کرده بودند.

خبر خوش دولت به کارمندان پیمانی

پرداخت دیون کارکنان پیمانی دولت، ناشی از افزایش حقوق و مزایا که بر اساس قوانین و خارج از اختیار دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده یا می‌شود، همانند دیون کارکنان رسمی محاسبه، تأمین و پرداخت خواهد شد. روزنامه خراسان آورده است: بر اساس ابلاغیه یک مسئول اقتصادی دولت به همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی، تاکید شده است که به استناد بند «ح» ماده 2 دستورالعمل اجرایی دیون بلامحل، پرداخت دیون مربوط به مستخدمین پیمانی دولت که ناشی از افزایش حقوق و مزایای کارکنان مذکور بر اساس قوانین و مقررات مربوطه بوده و خارج از اختیار دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده یا می‌شود، همانند دیون مربوط به کارکنان رسمی محاسبه شده و بدون طرح در کمیسیون‌های مربوطه، تامین و پرداخت خواهد شد.

نامه دوم نمایندگان متقاضی دیدار با بابک زنجانی به قوه قضاییه

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ از تهیه و تنظیم نامه دوم نمایندگان متقاضی دیدار با بابک زنجانی به قوه قضائیه خبر داد.وی افزود: پیگیری‌ها در رابطه با دیدار 4 تن از نمایندگان مجلس با بابک زنجانی را همچنان ادامه خواهیم داد. عضو کمیته بررسی پرونده بابک زنجانی در مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لزوم نگارش نامه دوم مبنی بر دیدار با بابک زنجانی به قوه قضائیه چیست؟ متذکر شد: قوه قضاییه نباید درخواست نمایندگان را بی‌پاسخ بگذارد.عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین در پایان خاطر نشان کرد: ما همچنان نامه نگاری خود را با قوه قضاییه مبنی بر درخواست دیدار با بابک زنجانی ادامه خواهیم داد تا اینکه پاسخ مشخصی از این قوه دریافت کنیم. گفتنی است پیش از این 4 تن از اعضای کمیسیون انرژی مجلس طی نامه ای به قوه قضائیه خواستار دیدار با بابک زنجانی شده بودند که در پی این درخواست، قوه مذکور تا به حال اقدام به صدور مجوز لازمه نکرده است.

وعده بزرگ انگلیسی‌ها در تهران

پس از توافق هسته ای وین، شرکت شل جز اولین شرکت های بزرگ نفتی جهان بود که برای بازگشت به صنعت نفت و گاز ایران اعلام آمادگی کرد و حتی پیتر وسر مدیر ارشد اجرایی شرکت شل گفته بود: در صورت آمادگی ایران، فرصت سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز این کشور را بررسی خواهد کرد.در این بین همزمان با سفر فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس به بهانه بازگشایی سفارت این کشور غربی در تهران، دور جدید مذاکرات نفتی ایران با شرکت شل هم در ساختمان وزارت نفت آغاز شد که مهمترین محور این مذاکرات دو جانبه نحوه وصول بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری این شرکت نفتی به ایران بود.پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می دهد که وزیر خارجه انگلیس در نشست مشترک مذاکرات وزیر نفت ایران با معاون شرکت شل با پادرمیانی پرداخت و وصول بدهی نفتی شل به ایران در دوران پسا تحریم را ضمانت کرده است.در همین حال بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از پایان برگزاری مذاکره با وزیر خارجه انگلیس درباره نحوه وصول بدهی نفتی شل گفت: انگلیسی‌ها اعلام کردند بلافاصله بعد از لغو تحریم ها بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری خود راپرداخت خواهند کرد.در این بین در حالی شل وعده پرداخت بدهی ۲.۳ میلیارد دلاری نفتی خود به ایران را به پس از دوران لغو تحریم‌ها موکول کرده است که پیش بینی می شد هیات انگلیسی با چمدان‌های دلار به تهران سفر کند.در تاریخ آغاز تجارت نفتی ایران با کشورهای مختلف جهان تنها پنج کشور سودان، تانزانیا، نیکاراگوئه، اردن و کره شمالی هیچگاه بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت نکرده‌اند که باید به این لیست تا اطلاع ثانوی نام شرکت شل انگلیس را هم اضافه کرد.

پاسخ تند آملی لاریجانی به روحانی

چهارشنبه هفته گذشته رییس جمهور در جمع استانداران و اعضای هیات دولت، گفت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند. شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم. امروز اما رییس قوه قضاییه پاسخ هم رییس جمهور را داده است و هم پاسخ وزیر کشور را. به گزارش میزان؛ آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برخی فضاسازیها در خصوص وظایف شورای نگهبان اظهار کرد: چرا فضا سازی می کنیم و حرفهای حاشیه ای می زنیم، اینها جدال هایی در کشور راه می اندازد. راه و تفسیر قانون اساسی روشن است، وظیفه شورای نگهبان چگونه است؟ استصوابی یا نه؟ این تفسیر شده و معلوم است.وی ادامه داد: گاهی حرفهای عوامانه می شنویم، آقایی که هم به دیانت و هم انقلابی بودنش اعتقاد دارم سخنی گفته که فقط از مجاری قانونی چهارگانه می توانیم نظارت کنیم. نظارت در شورای نگهبان از هر کانالی باشد انجام می گیرد. گفتند ما عدم احراز صلاحیت نداریم این چه حرف باطل و غلطی است و برای کسی است که قانون را نمی شناسد.آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اصل بر برائت، سخنی عوامانه است، گفت: اگر اینطور نباشد هرکسی در قانون وصفی را می‌آورد. بخشی که نظارت می کند باید احراز کند. اصل بر برائت است،حرفی عوامانه است. در قانون اوصاف را چیده اند و گفته اند که کاندیدا باید این اوصاف را داشته باشند. اگر شورای نگهبان بخواهد صلاحیت ها را تائید کند، باید اوصاف را احراز کند. بنابراین ما عدم احراز صلاحیت هم داریم.

جدیدترین ترفند خودروسازان برای فرار از رکود

رکود بازار خودرو و نبود خریدار برای تولیدات شرکت‌های خودروساز باعث شد خودروسازان برای فروش محصولات خود به عرضه اقساطی روی بیاورند. تشدید رکود در بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان این بار سراغ فروش اقساطی خودرو بروند و در جدیدترین روش فروش ایران خودرو، امروز فروش اقساطی خودرو توسط این شرکت آغاز شده به طوری که خریداران می‌توانند با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو، خودروی مورد نظر خود را پس از ۲۰ روز تحویل بگیرند و بقیه مبلغ خودرو را در قالب ۵ یا ۶ فقره چک در فواصل سه ماهه و تا پایان سال ۹۵ پرداخت کنند. این شرایط فروش در حال حاضر برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس، رانا، سمند، ویتارا و سورن برقرار است.

تحلیل یک اصلاح طلب از آرایش انتخاباتی مجلس

محمد عطریانفر در مورد شرایط آرایش انتخاباتی گروه های مختلف برای کسب کرسی های مجلس دهم ضمن بیان اینکه انتخابات پیش رو رقابت بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا به خصوص گروه های عقلایی 2 گروه است، تصریح کرد: این ظرفیت و پختگی سیاسی به وجود آمده است که هر 2 جریان بتوانند فارغ از هر گونه تندروی و افراط با منطق عقلانی در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند و رقابت در تراز نظام جمهوری اسلامی را سامان بدهند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر اینکه این انتخابات از رفتارهای رادیکال و تند نیز بی بهره نخواهد بود، گفت: جریاناتی که سعی می کنند فضای سیاسی کشور را آشفته ببینند و تمایل به فضای تند و غیر منطقی دارند، اگرچه ممکن است در عرصه تبلیغات حضور چشمگیر داشته باشند، اما به طور قطع در انتخاب مردم جایگاهی نخواهند داشت. وی اظهار امیدواری کرد: مجلس دهم یک مجلس کاملا منطقی، معقول و با ترکیب مناسبی بین جریان اصلاح طلب و اصولگرا باشد.

چطور هاشمی کاسه کوزه جمع عقلا را شکست؟

خبر آنلاین نوشت: حجت الاسلام حسین ابراهیمی یکی از اعضای مرضی الطرفین در جامعهروحانیت مبارز است که به گفته خودش رفاقتش با ناطق نوری پابرجاست ولی اختلاف نظر سیاسی هم دارد. به مهمانی خانگی حجت الاسلام روحانی هم می رود، اما انتقاداتی هم به دولتش دارد. دوستی او با رئیس جمهور به سالها پیش و زمانی که هر دو در جمع عقلای مجلس دوم بودند بر می گردد. جمعی که به قول او درآن هم چهره های اصلاح طلب حضور داشت و هم چهره های اصولگرا. اما به گفته او «هاشمی کاسه کوزه شان را شکست»! البته ابراهیمی این را به مزاح گفت و تعریف کرد که “روزی آقای هاشمی رفسنجانی همه نمایندگان عضو جمع عقلا را به دفترش دعوت کرد و گفت «امام از من پرسیدند که عقلای مجلس چه کسانی هستند؟». این نقل قول از امام سبب شد که ما بفهمیم دیگر وظیفه ای نداریم که تصمیمی بگیریم و اعلام کنیم. آقای هاشمی پیام امام را رساند و کاسه کوزه ما جمع شد.

نظر ظریف در مورد بازگشایی سفارت آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه گفت صحبت کردن از بازگشایی سفارت آمریکا در تهران خیلی زود است. به گزارش رویترز، ظریف در پاسخ به این سوال که آیا تهران اکنون از بازگشایی دفتر دیپلماتیک آمریکا حمایت می کند افزود «رویکرد غیر منطقی» آمریکا درقبال ایران بدین معنی است که زمان اقدام مشابه با واشنگتن هنوز فرا نرسیده است. وی تصریح کرد آمریکا باید رویکرد و رفتار خود را درقبال ایران تعییر دهد تا وضع درقبال آمریکا تغییر کند.

حصر بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی است

ستار هدایت خواه عضو جبهه پایداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از وعده های آقای روحانی در نطق انتخاباتی خود رفع حصر سران فتنه بود و آقای زیبا کلام نیزاعتقاد دارند حصرخانگی بدون محاکمه غیرقانونی بوده است، گفت: “این حصر کاملا قانونی و براساس ماده ۱۷۶ قانون اساسی که شورای امنیت ملی در آن تصمیم گیری کرده است.” وی ادامه داد: “در رابطه با مسئله حصر اولا کاملا مبنای قانونی دارد ثانیا در نظامات حقوقی همه ی دنیا وجود دارد و ثالثا در تاریخ اسلام و انقلاب هم نمونه هایی را داشتیم. و اگررئیس جمهور چنین وعده ای داده اند خلاف قانون اساسی و خلاف اختیارات ایشان می باشد. رئیس جمهور حق دخالت در مسائل قضائی را ندارد بنابراین ایشان که سوگند یاد کرده اند که پایبند به قانون اساسی باشند این موضوع زیر پا گذاشتن سوگند می باشند و ایشان در جایگاهی نیستند که چنین وعده ای را بدهند.”

اقدام جالب یک پرسپولیسی متعصب

یکی از هواداران متعصب پرسپولیس با مراجعه به باشگاه و پرداخت 35 میلیون تومان، هزینه بلیت‌های بازی پرسپولیس – فولاد خوزستان مربوط به جایگاه تیم میهمان را برای حضور رایگان پرسپولیسی‌ها تأمین کرد. این هوادار قصد داشت نسبت به خریداری بلیت تمام ظرفیت ورزشگاه اقدام کند اما با توجه به این قانون که تیم میهمان فقط می‌تواند 10 درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار بگیرد، هماهنگی‌ها انجام شد و بدین ترتیب تماشاگران پرسپولیس بدون پرداخت مبلغی، این دیدار را از نزدیک شاهد خواهند بود.

اتحاد ملت وزیر کشور را به مجلس کشاند

عباس زارع‌زاده سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفته است: متاسفانه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با حضور بعضی از چهره‌های حزب منحله مشارکت راه‌اندازی شد که وزارت کشور باید به دلیل راه‌اندازی یک حزب منحله با عنوان جدید پاسخ‌گو بوده و برخوردهای لازم را انجام دهد. وقتی حزبی منحل شده نباید اعضای آن حزب اهداف خود را تنها با ایجاد یک حزب جدید از سر بگیرند، لذا مجلس به این مسئله ورود خواهد کرد. سخنگوی کمیسیون شوراها تاکید کرد: در جلسه فردای کمیسیون شوراها این مسئله مطرح و از وزیر کشور جهت پاسخ‌گویی به کمیسیون دعوت به عمل خواهد آمد.

نگارش بخشنامه لغو تحریمها از سوی انگلیس

محسن جلال پور در دیدار با وزیر مشاور در امور خزانه‌داری انگلیس، با اشاره به واقعیت های اقتصادی ایران گفت:در دوران تحریم انگلیس بیشترین فشار تحریمی را بر شرکتها و بنگاه های ما وارد کرد و پرونده هایی وجود دارد که نشان می دهد برخورد ناعادلانه و غیر تجاری با شرکت های ایرانی در زمینه بانکی، مالی و حتی تامین قطعات یدکی صورت گرفته است. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: واقعیت این است که امروز صنایع ما در خریدن ماشین آلات و تکنولوژی انگلیسی احتیاط بخرج می دهند چون احساس می کنند اگر در آینده مشکلی سیاسی پدید آید، این بخش تجارت است که بصورتی ناعادلانه باید هزینه بپردازد. وی با بیان اینکه انگلیسی ها باید تلاش زیادی کنند تا این ذهنیت در ایران تغییر کند، تصریح کرد: انگلیس در حال نوشتن بخشنامه لغو تحریم و بازنگری در بخشنامه های کالاهای با مصرف دوگانه است و بنابراین، نحوه عمل انگلیس در این زمینه و مشاوره فعال با طرف ایرانی و لحاظ نظرات بنگاه های ایرانی در تنظیم این اسناد، اولین گام برای اثبات جدیت انگلیس در تغییر رویه است.

سطح امواج پارازیت در ایران از شاخص بین الملی کمتر است

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه “من طهران ” شبکه العالم، درباره حرف و حدیث ها در خصوص پارازیت ها و تاثیر آن بر سلامتی افراد جامعه گفت: برخی فکر می کنند بی. تی. اس ها یا فرستنده هایی که در سطح شهر وجود دارند، برای سلامتی افراد مضر هستند. در این خصوص باید دانست هر فرستنده رادیویی در ارسال امواج اگر از شاخص بین المللی و سطح “آی. تی. یو”ی بین المللی فراتر رود، برای سلامتی افراد جامعه زیان بخش خواهد بود، اما اگر این امواج کمتر از آن شاخص باشند، مشکل ساز نیستند. وی تأکید کرد: در این راستا، ما سازمانی داریم تحت عنوان سازمان تنظیم مقررات که وظیفۀ آن رصد همه امواجی است که در سطح شهرها وجود دارد. این رصد هم به صورت رَندوم و هم به آنلاین صورت می گیرد تا اطمینان یابد که سطح امواج موجود از حد شاخص بین المللی فراتر نرود. وی افزود: در این میان، شورایی هم وجود دارد که نتیجه بررسی های میدانی را بررسی می کند. این شورا از نماینده وزارت بهداشت، نماینده محیط زیست، نماینده سازمان انرژی اتمی عضویت دارند و جلسات این شورا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود. این شورا به عنوان مقام بالاتر، مراقب است تا امواج موجود در سطح شهرها از شاخص بین المللی فراتر نرود. بر اساس رصدهایی که تاکنون ما انجام داده ایم، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کمیته سه ضلعی برای وحدت اصولگرایان

همایش مشترک حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری روز پنجشنبه پنجم شهریور ماه با دعوت از آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی در تهران برگزار می‌شود. به گزارش فارس قرار است در این همایش مواضع و راهبرد کمیته سه ضلعی موتلفه،ایثارگران و پایداری برای رسیدن به وحدت اصولگرایان به طور رسمی اعلام شود. گفتنی است روز شنبه آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی جلسه‌‌ای درباره وحدت و ائتلاف اصولگرایان برگزار کردند.

حمایت مؤتلفه از ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین و آیت‌الله مصباح

دبیرکل حزب مؤتلفه بر حمایت تشکل متبوعش از ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین و استفاده کامل از ظرفیت آیت‌الله مصباح تأکید کرد. محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به روند ائتلاف اصولگرایان زیر نظر روحانیت اظهار داشت: ما ائتلاف اصولگرایان با محوریت جامعتین و استفاده کامل از ظرفیت آیت‌الله مصباح و سایر علما را راه عملی ائتلاف اصولگرایان می‌دانیم. حبیبی درباره تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان تصریح کرد: هدف از تشکیل این شورا این است که همه اصولگرایان به ائتلاف کامل برسند و در این مرکزیت همه ظرفیت اصولگرایی و اشخاص جا داشته باشند. دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه هنوز ساز و کارهای مربوط به شورای هماهنگی مورد بحث قرار نگرفته است، درباره ادامه جلسات سه‌جانبه ایثارگران، پایداری و مؤتلفه گفت: ما برای تشکیل جلسه‌ سه تشکل هیچ محدودیتی قائل نیستیم و تاکنون نیز 40 جلسه داشته‌ایم و این جلسات نیز ادامه دارد.

تکذیب سخنان احمدی‌مقدم توسط یک فرد مطلع

یک فرد مطلع در نیروهای مسلح با تکذیب سخنان سردار احمدی‌مقدم اظهار داشت: نقل قول از مقام معظم رهبری صرفا توسط دفتر و یا مکتوبه معظم‌له صورت می‌گیرد. به گزارش نامه نیوز به دنبال انتشار مصاحبه فرمانده سابق نیروی انتظامی با یک نشریه داخلی، یک فرد مطلع در نیروهای مسلح اظهار داشت: نقل قول از مقام معظم رهبری صرفا توسط دفتر و یا مکتوبه معظم‌له صورت می‌گیرد و سردار احمدی‌مقدم می‌بایست در طرح مواردی که به معظم‌له نسبت داده می‌شود تأمل بیشتری به عمل آورد. وی ادامه داد: به خصوص گفته وی بنا به نقل فردی که خود از سران فتنه 88 به حساب آمده و ممکن است شائبه نوعی دخالت در انتخابات را تداعی کند با هیچ معیار و منطقی سازگاری ندارد.

سکوت معاون سیاسی علیه نمایندگان شکست!

مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور: برای انتخاب یک استاندار در روز بیش از ۱۰ نفر از نمایندگان زنگ می زنند و گزینه مورد نظر خود را پیشنهاد می دهند و جالب این است که یک روز یک فردی را پیشنهاد می دهند و فردایش یکی دیگر را. در هر صورت وزارت کشور برای انتخاب استاندار قطعا با نمایندگان آن استان و نماینده ولی فقیه هماهنگی های لازم را انجام می هد.

 

آغاز پرورش سوسک و حشره در ایران

در چند وقت اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، لیستی از مشاغل خانگی را معرفی کرد که پرورش سوسک در این لیست قرار داشت. پرس‌وجوهای انجام شده نشان می‌دهد که پرورش حشره از جمله سوسک و مورچه برای مصارف انسانی و دام در ایران چندان رایج نشده است ولی خبرهایی از فعالیت برخی افراد در حوزه پرورش حشره به منظور صادرات وجود دارد. یکی از مشاوره‌دهندگان پرورش حشرات در ایران، در این زمینه اظهار کرد:پرورش حشرات نیاز به امکانات خاصی ندارد، فقط نیاز به اطلاعات تخصصی وجود دارد تا بتوان آنها را برای مصارف خوراکی پرورش داد. او افزود: اکنون در ایران چند مرکز هستند که اقدام به پرورش حشره کرده‌اند و برای صادرات آن به خارج از کشور نیز اقداماتی صورت گرفته است. کشورهایی مانند عربستان، امارات، فرانسه، ایتالیا و آلمان مشتریان انواع حشرات هستند و می‌توان برای مصارف انسانی آنها را فروخت.

دلیل جالب بازگشت معتضد به تلویزیون

خسرو معتضد: وقتی دیدم رسانه های خارجی خبر بیرون آمدن من از صداوسیما را با آب و تاب منتشر کردند به من برخورد و به سنگرم برگشتم. خسرو معتضد که چندی پیش به خاطر دلخوری خود از تلویزیون بیان کرده بود دیگر با صداوسیما همکاری نخواهد داشت به خبرنگار مهر گفت: رادیو و تلویزیون خانه من است، من از سال ۵۷ وارد تلویزیون شدم و این رسانه خانه من است. حالا با یک برنامه تاریخی در رادیو حضور پیدا کرده ام و مشکلم بیشتر با تلویزیون بود که آن هم حل خواهد شد. این پژوهشگر با اشاره به شبکه های خارجی که قطع همکاری وی با صداوسیما را بازتاب داده بودند، اظهار کرد: وقتی دیدم خبرگزاری های خارجی و شبکه های ماهواره ای به سخنانم آب و تاب زیادی دادند. به من برخورد و احساس کردم سربازی هستم که سنگر را ترک کرده ام. درحالیکه رادیو و تلویزیون سنگر ما است و ما نباید صحنه را خالی کنیم.

خبر تركان از لغو 154 قرارداد واگذاري زمين در جزيره كيش

مشاورعالي رئيس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد گفت: ۱۵۴ قرارداد اعطای اراضی برای اجرای پروژه‌های عمرانی كه ميراث دو دولت گذشته بود؛ در دولت یازدهم فسخ شد.

علي اكبر تركان با بيان اين مطلب افزود: قراردادهاي اين زمين ها غير واقعي بودند به همين دليل با فسخ اين قراردادها در دو سال اخير بسياري از اراضي منطقه آزاد كيش آزادسازي شد.به اعتقاد دبير شورايعالي مناطق آزاد لغو اين قراردادها تاثيري در سياست هاي دولت در جذب سرمايه گذاران نخواهد داشت وهمچنان دولت از سرمایه گذارانی که به قصد سرمایه‌گذاری به مناطق آزاد می‌آیند، حمایت می‌کند.

دولت به دنبال الگوی قذافی و صدام در قبال امریکاست

فواد ایزدی: متأسفانه دوستان در دولت معتقد به سیاست خارجه پسر خوب هستند، سیاست خارجه پسر خوب به این معناست که ما نسبت به آمریکا نرم صحبت کرده، سعی می‌کنیم خودمان را با این تصور که آمریکا به ما اجازه حکومت می‌دهد با آن هماهنگ کنیم؛ این همان تصوری است که آقای قذافی، مرسی، صدام و عرفات هم داشتند اما دیدیم که این تصور سیاست خارجی پسر خوب در عمل جواب نداده و آقای قذافی هم الگوی خوبی در حوزه سیاست خارجی نیست.

 بنر چاپ کنید اما زیرش بنویسید«ستاد استقبال مردمی»

 

رهبری برای مسابقات کشتی پیام تبریک داد اما برای برجام خیر

حجت السلام والمسلمین نبویان نماینده محترم مردم تهران در چهارمین جلسه حسینیه انقلاب اسلامی شیراز گفت: آقایی در تشیع جنازه شهدا در شیراز آمد به من گفت شما رهبری را هم خراب می کنید.عجب ما رهبری را خراب می کنیم؟ چرا رهبری را خراب می کنیم؟ چون رهبری اگر لازم باشد خودش می آید وسط، همه چیز را می گوید. رهبری خودش می آید وسط، تو چرا نمی آیی؟ آدم یاد این آیات قرآن می افتد، قرآن کریم می فرماید: حضرت موسی یارانش را که داشت می برد، فرمود: بیایید اینجا جمع شوید. نشستند. به حضرت موسی چی گفتند؟ ” فاذهب أنت و ربک فقاتلا إنا هاهنا قاعدون ” تو با خدایت برو پیروز که شدی به ما خبر بدهید ما می آییم.آقا جملاتی دارد به دانشجویی که از ایشان سوال می کند آقا صریحاً می فرماید: “شما باید خودتان تکلیف خودتان را بدانید”. جملات شان واقعا حکیمانه است. آقا می فرماید: من نمی توانم هر حرفی را بگویم اما تو می توانی. درحال حاضر بحث هسته ای بزرگترین چالش ماو بزرگترین آزمون مجلس نهم است. با این توافق نامه چه کار می خواهیم بکنیم؟یکی از طلبه ها که خیلی ساده صحبت می کند می گفت: چه تف و لعنتی آیندگان نسبت به ماها می کنند. من به شما می گویم چه تف و لعنتی نسبت به شما می کنند. پس طلبه ها چکار می کنند؟ به ما که می گویید رهبر خودش می آید، یعنی من و تو در یک چیز مشترک هستیم، هر دو می خواهیم از خودمان رفع مسئولیت کنیم. به ما که می رسد می گویید رهبر خودش، شما داغ تر از رهبر نباشید چه استدلال بسیار غلطی است.به آقا می گویند تند هستید! تو برو که این تندی به تو بخورد به رهبری نخورد. مقام مظم رهبری نسبت به موضوع مذاکره وهسته ای چه می بایست می گفت؟ می گویند: چرا آقا دفاع کرد جوابش خیلی روشن هست. می گوید گفته اینان متدین، شجاع، غیور، فرزندان انقلاب هستند زحمت می کشند!من با شما دوستی می کنم می گویم خودت آدم خوبی هستی اما کارهای تو را قبول ندارم، این یعنی آدم بدی هستی؟ نه اینکه من متدین هستم دلیل نیست که آدم معصومی هستم و تمام کارهایم درست است. آقا از مذاکره کنندگان دفاع کردند ولی از مذاکرات هرگز دفاع نکردند.گفت خطوط قرمز این است. بیان خطوط قرمز به معنای اینکه در اینجا کارتان اشتباه بوده.آقا برای پیروزی یک کشتی گیر پیام تبریک می فرستد،امابا وجود اینکه پرونده هسته ای یک پرونده بین المللی است،آقا یک تبریک هم نمی گویند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160105
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما