سه شنبه 3 شهریور 1394 - 11:44

اعتراض استاندار و برخی معاونان و مدیران به نحوه توزیع اعتبارات (+ریز توزیع اعتبارات ماده 180 در کهگیلویه و بویراحمد)

فصل بهداشت و درمان در توزیع اعتبارات ماده 180 دیده نشده است.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد عدم تعادل در توزیع اعتبارات ماده 180 استان مورد اعتراض اعضای شورای برنامه‌ریزی بود.

خبرگزاری فارس: عدم تعادل در توزیع اعتبارات ماده 180 در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، محمدی معاون سیاسی و نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار و با دستور کار توزیع اعتبارات ماده 180 برنامه پنجم توسعه، توزیع مطالبات بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی تابع وزارت جهادکشاورزی و بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مصوبات کار گروه‌های ذیل این شورا تشکیل شد.

در ابتدا حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از رشد بیش از 80 درصدی اعتبارات ماده 180 در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: اعتبارات ماده 180 استان از رقم 81 میلیارد سال گذشته به 148 میلیارد در سال جدید افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توزیع شهرستانی این اعتبارات صورت گرفته است، گفت: کار توزیع اعتبارات شهرستانی ماده 180 بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است و استان در توزیع هیچ‌گونه دخالتی نداشته است.

این مسئول به توزیع شهرستانی اعتبارات ماده 180 پرداخت و افزود: 22 میلیارد و 705 میلیون تومان از ماده 180 به شهرستان بویراحمد، 14 میلیارد و 246 میلیون شهرستان کهگیلویه، 11 میلیارد و 575 میلیون شهرستان گچساران، هشت میلیارد و 458 میلیون شهرستان دنا، هفت میلیارد و 568 میلیون شهرستان بهمئی، 10 میلیارد و 239 شهرستان چرام، 10 میلیارد و 239 میلیون شهرستان باشت و چهار میلیارد تومان به شهرستان لنده اختصاص یافت که از مجموع 148 میلیارد اعتبارات ماده 180، 89 میلیارد آن برای احداث پروژه‌های استان توزیع شهرستانی شد.

در ادامه مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به توزیع اعتبارات ماده 180 در شهرستان‌ها معترض شد و گفت: چندین پروژه بزرگ در شهرستان کهگیلویه در حال اجرا است که لازم بود اعتباری بیش از 14 میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: برخی از شهرستان‌های استان با توجه به جمعیت از توسعه لازم برخوردار هستند که در اعتبارات ماده 180 مبلغ زیادی به این شهرستان‌ها اختصاص داده شده که بهتر بود از اعتبارات این شهرستان‌ها کسر و به شهرستان‌های نیازمند مانند کهگیلویه داده می‌شد.

هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت گاز استان به عنوان دیگر مخالف توزیع نامتعادل اعتبارات ماده 180 افزود: کلنگ‌ گاز رسانی به برخی از روستاهای شهرستان‌های استان زده شد و قرار بود عملیات گاز رسانی از اعتبارات ماده 180 انجام شود که در توزیع اعتبارات جدید این موضوع دیده نشده است.

عطا پور شیرزاد به مساله زیست محیطی در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: هیچ‌گونه اعتباری از ماده 180 برای ساماندهی پساب و فاضلاب در شهرستان‌های استان به غیر از گچساران در نظر گرفته نشده است.

صدرالله محرابی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد را تنها اداره بی‌نصیب از اعتبارات ماده 180 در کشور دانست و یادآور شد: توجه به آموزش و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی امر مهمی است که در اعتبارات قانون ماده 180 استان به این امر توجه نشده است.

پرویز یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با مهم خواندن بخش سلامت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فصل بهداشت و درمان در توزیع اعتبارات ماده 180 دیده نشده است.

علی داوودی معاون آب منطقه‌ای ضمن اعتراض به توزیع اعتبارات ماده 180 گفت: مهندسی رودخانه‌ها و سواحل در توزیع اعتبارات ماده 180 دیده نشده است که امیدواریم در این خصوص چاره‌ای اساسی توسط مسئولان استان اندیشیده شود.

در ادامه سید موسی خادمی اعتراضات به نحوه توزیع اعتبارات ماده 180 در استان را وارد دانست و گفت: نحوه توزیع اعتبارات ماده 180 در شهرستان‌ها براساس شاخص‌های هر شهرستان و توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده و شورای برنامه‌ریزی استان هیچ‌گونه دخالتی در این خصوص نداشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به نظر  می‌رسد شاخص‌های توسعه سازمان مدیریت برای توزیع اعتبارات ماده 180 جدید و به روز نشده و علی‌رغم اینکه اقدامی در این خصوص انجام شده اما هنوز تغییر در بروز کردن شاخص‌ها ایجاد نشده است، ضمن اینکه استان اصلاح شاخص‌های توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها را پیگیری می‌کند.

وی توازن و تعادل منطقه‌ای و کاهش فاصله میان استان‌ها را در توزیع مناسب اعتبارات ماده 180 دانست و افزود: اعتبارات ماده 180 که جزء برنامه های قانون برنامه پنجم توسعه است می‌تواند در ایجاد تعادل و توازن منطقه‌ای که یکی از برنامه‌های مهم دولت و امید است نقش داشته باشد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توجه به آموزش و مهندسی رودخانه را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: اینکه اعتبار در چه حوزه، بخش و فصلی هزینه شود از اختیارات استان است که در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اختیاراتی به شهرستان‌ها برای جابه‌جایی اعتبارات داده می‌شود.

به گزارش فارس از یاسوج، در توزیع اعتبارات ماده 180 بخش‌های فرهنگی و ورزشی در استان از اختصاص اعتبار این ماده محروم بودند و هیچ‌گونه اعتباری برای این حوزه‌های مهم دیده نشده است.

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160094
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    میگم؛ پارسال و امسال که پروژه های بویراحمد به غیر از دنا از باشت و گچساران سرهمی بیشتر بود اعتبارات هم بیشتر بود الان ماده 180 که دست نماینده است هم بیشتره پس چی بود الکی جیغ و داد و فغان که تاج فلان کمرد تاج بهمان کرد! الکی هم ما رو دلخوش کردین هم فرصتی ایجاد کردید تا بازهم بویراحمد حق بقیه جاها رو ببره اخه یه نگاه به لیست اعتبارات و تعداد پروژه ها در این دو سه سال کنید.
    واقعا متاسفم برای شما که همش و همش به فکر بیوراحمد هستین. واقعا وضعیت گچساران خیلی بده و بیشتر نیاز داره . آقایان تبعیض بسه بسه لطفا
    امیدوارم بویر نیوز شهاتمت داشته باشه و این نظر خلاف میل بویر احمد رو بزنه

    • احسان گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید
      دوست گرامی ربطی به تبعیض یا غیر تبعیض نداره، اولا که یاسوج کرکز استانه و بیشترین پول توی مرکز استان خرج میشه، کیل تهران که پایتخت کشوره که برا رفتنشون به شمال، بهترین جاده ها رو با بیشترین هزینه ها می سازند.
      دوما هم که اون هزینه ای که انجام میشه، نسبت به جمعیت اون شهرستانه، شهرستان بویراحمد، به اندازه ی بقیه ی شهرستان ها جمعیت داره، پس مسلمه که اعتبار بیشتری هم میطلبه
      سوما هم قبول دارم که کل استان، مخصوصا شهرستان های کل استان از محرومیت رنج می برند

      با سپاس

    • حسین گفت:

      واقعا باید به حال شما تاسف خورد اولا بویراحمد در حال حاضر حدود 40 درصد جمعیت استان را دارد و قاعدتا می بایست حد اقل 40 درصد اعتبارات را در به بویراحمد اختصاص می داندند دوماً شهر یاسوج مرکز استان است و قاعدتا متعلق به همه استان و باید اعتبار ویژه ای برای این شهر در نظر بگیرند .مگر می شود تهران 11 میلیونی را یک شهر دانست و یاسوج150 هزار نفری را نیز یک شهر؟ و بعد ادعا کرد که تهران و یاسوج بایست به اندازه همدیگر اعتبار بگیرند

  2. بویر احمدی گفت:

    اخ و بخت بویراحمد  و یاسوج  و دنا.یه حساب سر دستی بکنین که چقدر بودجه اختصاص دادن به مرکز استان

    زارع باید جوابگو باشه?

    • بویراحمد گفت:

      احتمالا سواد جنابعالی نم کشیده. چرا پرت و پلا می گویی؟ زارع به اندازه 8 سال دولت و نماینده قبلی کار کرده. فقط حسادت و بی انصافی امثال جنابعالی تمامی نداره.

      • ناشناس گفت:

        بفرما 10 سال دیگر زارع کار کند به اندازه ورزشگاه 15هزار نفری یاسوج یا به اندازه جاده یاسوج و بابامیدان و تونلهایش ویا به اندازه کارخانه سیمان مارگون که در زمان هدایت خواه انجام شدند می تواند انجام دهد؟ خدا عاقبت همه را بخیر کند .

        • علی گفت:

          برادرعزیز ورزشگاه 15 هزار نفری و جاده ی یاسوج بابا میدان در دهه های گذشته کار شده بودند و در دوران هدایت خواه شما به بهره برداری رسیدند و در خصوص جاده ی بابا میدان خود احمدی نژاد لطف داشتند و بصورت اختصاصی پول گذاشتند و تمومش کردند اصلا ارتباطی به هدایت خواه نداشت و همین طور ورزشگاه از اعتبارات ملی و عنایت ویزه رییس جمهور وقت بودند و تازه با پیگیریهای جناب زارع تکمیل و افتتاح شد .نمیخواد الکی وصله بخودتان بچسپانید .ان چه عیان است حاجت به بیان نیست .هدایت خواه و دوستانش هیج خدمت قابل قبولی به بویراحمد نکردند و مردم عاقل تر و فهیمتر از ان هستند که شما فکر میکنید .و همین طور کارخانه سیمان مارگون از قدیم الایام بوده و تازه بیشترین خدمت را اقای زارع در این خصوص نمودند که از طریق بخش خصوصی و اوردن سرمایه گذار به ان رونق دادند

    • ناشناس گفت:

      نماینده محترم بویراحمد عنایت فرماید قول و قرارها برای دنای سرافراز چی شد بااندازه باشت نباید اعتبار گیرش بیایید ؟

    • ناشناس گفت:

      ککا ایما فکر ایکردم بی سوادی ریشه کن وابیه،  اگر وابیه په ای خرزومو جمع و تفریق وکوچو یای گرفته 
      بسا نهضت ورگردنیت که اوضاع خرزومو خرابه 
      احتمالا بی دس اصولگرای دیگ اصلاحطلب امروز پیت ایکنه 

    • بویراحمد و دنا گفت:

      حداقل 47درصد جمعیت استان در دو شهرستان بویراحمد و دنا ساکنند و از طرفی بویراحمد شهرستان مرکزی استانه!!! ولی از 90 میلیارد توزیع شده جمعا فقط 30میلیارد به این دو شهرستان مظلوم رسیده !!! بویراحمد با 280000 نفر جمعیت 22 میلیارد باشت با 16000 نفر 10میلیارد (جمعیت 18 برابر ولی اعتبار فقط دو برابر!!!!!!)

  3. مطلع گفت:

    شاخصهای توزیع اعتبارات ماده 180 در سراسر کشور یکسان هست اما در سال 92 با پیگیری یکی از نمایندگان صاحب نفوذ و بودجه ای این شاخصها تغییر و سهم اون شهرستان افزایش پیدا کرد

  4. لوداب گفت:

    درود بر حاج زارعي تلاشگر و بي ادعا و خادم مردم با دست ها پينه بسته.

  5. ناشناس گفت:

    اقای ناشناس جمعیت شهرستان دنا و بویراحمد بیش از دو برابر شهرستان گچساران است اعتبارات آن هم بایست بع همین مقدار افزایش داشته باشد

  6. کارشناس گفت:

    موارد قابل توجه:1:
    بویراحمد و یاسوج به عنوان مرکز استان پیشانی و آبروی استان است که همه هم استانی های عزیز نباید خود را از مرکز استان جدا بدانند. 2:جمعیت شهرستان بویراحمد تقربیا نیمی از جمعیت استان است. 3: وسعت و پراکندگی شهرستان بویراحمد بیش از دیگر شهرستانهاست.
    4:منافع پروژه ها و طرحهای شهرستان بویراحمد به همه شهرستانها می رسد و شهرستان بویراحمد شاهراه ارتباطی استانهای شمالی-جنوبی و استانهای همجوار می باشد.

  7. هادی گفت:

    سلام کل اعتبار 148 میلیارد تومان بوده که 89 میلیارد آن بین شهرستانهای استان توزیع گردیده است. لطفا تکلیف 59 میلیارد تومان مبلغ باقیمانده را هم مشخص نمایید.

  8. صمدي گفت:

    بويرجان ميليار تومان يا ميليارد ريال ؟آخه واحد مشخص نكردي!!!!!

  9. لنده گفت:

    واقعا متاسفم برای شهرستان لنده بی صاحب لاقل چهارمیلیارد لنده را اختصاص میدادید به یکی دیگه از شهرستانها  برای ساخت سرویس بهداشتیشون

  10. ناشناس گفت:

    گچساران حقشه…شهرستانی که ۳۰درصد نفت کشور رو تامین میکنه,اقتصاد ایران بر پایه ی اون استواره بایدم بودجش زیادباشه..حقشه..این بی عدالتی نیست..نانی که به خانه رواست به مسجد حرام است

  11. بنده خدا گفت:

    سهم باشت باکهکیلویه رامقایسه کنید وهمچنین لنده وقضاوت فرمایید که چقدر بی انصافی شده است.علت هم مشخصه.

    • عشایری گفت:

      مگرعشایرمسئول نداشت که حرفی بزندودفاعی بکند.وای به عشایرمظلوم وبی صاحبی.وای وای وای…..

دیدگاه شما