دوشنبه 2 شهریور 1394 - 13:29

خبرهایی خوش از تحول در حوزه بزرگراهها؛ راههای روستایی و تحویل مسکن های مهر

در هفته دولت امسال از 30کیلومتر بزرگراه اجرا شده، شش کیلومتر از جاده یاسوج به شیراز، پنج کیلومتر از جاده یاسوج به اقلید، پنج کیلومتر از جاده لیکک به بهبهان،11 کیلومتر از جاده یاسوج به بابامیدان و سه کیلومتر از جاده یاسوج به سمیرم به بهره برداری می رسد.

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحد از آماده بهره برداری شدن 30 کیلومتر بزرگراه در برای افتتاح در هفته دولت خبر داد و افزود: خدمات دولت تدبیر و امید در بخش راه بویژه اجرای طرحهای چهارخطه در 34 سال گذشته کم سابقه بوده است.

fadaeiبه گزارش «بویر نیوز»، حسن فدایی افزود: میانگین ساخت بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد در دولت های گذشته سالانه کمتر از یک و نیم کیلومتر بوده که در دولت تدبیر و امید ساخت بزرگراه رشد چند برابری بخود گرفته است.

وی گفت: در هفته دولت امسال از 30کیلومتر بزرگراه اجرا شده، شش کیلومتر از جاده یاسوج به شیراز، پنج کیلومتر از جاده یاسوج به اقلید، پنج کیلومتر از جاده لیکک به بهبهان،11 کیلومتر از جاده یاسوج به بابامیدان و سه کیلومتر از جاده یاسوج به سمیرم به بهره برداری می رسد.

فدایی اظهار کرد: به علت توپوگرافی خاص این استان هزینه ساخت هر کیلومتر راه بیش از پنج برابر استان اصفهان است.

وی عنوان کرد: به علت افزایش ترد و نبود راه های چهار خطه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت کهگیلویه و بویراحمد از نوع رخ به رخ است، که برغم کاهش آمار تصادفات کشوری در کهگیلویه و بویراحمد افزایش 30 درصدی داشته است.

مدیر کل راه وشهر سازی کهگیلویه و بویراحد ابراز داشت: کوهستانی و سخت گذر بودن این استان موجب شده است تا در ساخت راه ها از حداقل شاخص های ساخت راه استفاده شود.

فدایی ادامه داد: در جاده های کوهستانی که نیاز به تونل ضروری است به علت کمبود اعتبار از ساخت آن صرفه نظر می شود.

وی گفت: هم اکنون راه ارتباطی شهرستان های سی سخت و لنده فرعی و شهرستاهای لنده و بهمئی راه روستایی است.

فدایی با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی در کشور 86 درصد است ،تصریح کرد: رشد ساخت راه روستایی در دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد از 36درصد به 43 درصد رسیده است.

مسوول راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 250 پروژه بزرگراهی، راه اصلی، فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیکی 30 تا 40 درصد در این استان فعال است.

فدایی گفت: 26 پروژه بزرگراهی، راه روستایی و روکش آسفالت با اعتبار بیش از 800 میلیارد ریال هفته دولت امسال در کهگیلویه و بویراحمد به بهربرداری می رسد.

وی از بهره برداری آسفالت 180کیلومتر راههای استان در هفته دولت خبر داد و گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه راهسازی این استان درحال انجام است.

این مسوول اضافه کرد: کل اعتبار حوزه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 یکهزار و 400 میلیون ریال بوده که امسال در بیشتر سرفصل ها بیش از دو برابر شده است.

فدایی افزود: اعتبار پروژه ملی جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت از 250 میلیارد ریال پارسال ،امسال به 500 میلیارد ریال ،جاده یاسوج به شیراز از 20 میلیارد به 50 میلیارد،و بیمارستان 250 تختخوابی یاسوج از 100 میلیارد ریال به 150 میلیارد ریال در بودجه امسال افزایش یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از مجموع پنج هزارو 200 واحد مسکن مهر ساخته شده در این استان بیش از یکهزارو 400 واحد تا کنون به متقاضیان تحویل شده است و بیش از 700 واحد نیز تا پایان شهریور امسال تحویل خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160052
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. چاروسا گفت:

    متاسفم همش 30کیلومتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • برادر گفت:

      اين 30كيلومتر 24كيلومترش مال بويراحمد پس گچساران چي شد اين همه تبليغات ميكردن تاج جاده ساخته فقط 24 كيلومتر تو بويراحمد بزرگراه ساخته شده پس درو بر حاج زارع بااين كارش ما گچسارانيها كه نااميد شديم فقط لاف ميزنن 

  2. ابراهیم گفت:

    هر زوان تنوستی جاده یاشسوج شیراز را درست کنی بعدش حرف بزن

  3. ناشناس گفت:

    انصاف داشته باشید .برای استانی که یکی از بزرگترین مشکلاتش راه می باشد 30کیلومتر هم اگه انجام شده باشه چیزی نیست.
    سی کیلومتر تقسیم بر هفتصد هزار نفر.نفری 23 سانتی متر حدود یک وجب می شود.

  4. ازچرام خسته دل گفت:

    مدیرکل محترم ماتمناداریم همانطوری که به مشکلات جاده های استان اذعان نمودیدمحض رضای خداتدابیری بیاندیش تابلکه آرزوهای چندین ساله وبردل مانده مردم شهرستان های این استان دیگه بردل نماندوبابازگشایی جاده ملی پاتاوه به بهبهان وجاده باشت به چرام وچرام به دهدشت ودیگرجاده های ارتباطی عمومی  دیگه هرروزشاهدبی خانمان شدن خانواده های جدیدنباشیم وداغ بردل آنها نزاریم وازطرفی بااین ارتباطات جاده ای شاهدپیشرفت وتوسعه اقتصادی سیاسی فرهنگی مناطق مربوطه باشیم چراکه این پیشرفت هاتابع توسعه ی جاده ایست……تمناداذیم ازشعاربیابیرون وکارنامه درخشانی برای روزتودیع ومعارفه فردجانشینت برجای بگزار….بباجاده توسعه بدیدوعوارضی بزاریدتاجبران شودبخدامردم راضی هستند…..بدبختی مایک تعدادشهرستان افتتاح کردندولی دربن بست قراردارندوراه ورودوخروج ندارند  انصافامسخره نیست؟؟؟!”!     امان امان امان فداعی جان به فریادبرس ..دست حق یارتان

  5. سالار گفت:

    بوير نيوز با صداقت باش درج كن- آقاي فدايي محور دشتروم با دست خالي عليزاده شروع شد ، مديران مختلف كار كردند ، آلان به نتيجه رسيد، تو هم نبودي باز آلان باز الان به بهره برداري مي شد. بنابراين قيافه حق به جانب نگير كه تو تمامش كردي……ساير پروژه ها نيز همين وضعيت را دارد…آقاي فدايي آمار از خود بروز كردن هنر نيست … اگر واقعيات ديگر بنويسم بوير نيوز به خاطر ملاحظات سياسي درج نخواهد كرد….

  6. ناشناس گفت:

    سه کیلومتر جاده سمیرم . خنده داره

  7. مسکن بی مهر گفت:

    سلام جناب آقای فدایی قرار بود مهندس ….. بر مسند مدیریت مسکن مهر استان انتصاب بشه تا مسکن مهر جان دوباره ای بگیره 

  8. دروهان گفت:

    والا همین سه کیلومتر جاده یاسوج سمیرم نزدیک چهار سال است که شروع کرده اند

  9. شهروند گفت:

    اين افتتحاحا چه ربطي به شما داره برادر.اينا كارايي كه قبلا انجام شده الان شما دارين به اسم خودتون تمومش ميكنيد.

  10. متقاضی گفت:

    کجای این دولت را باید تدبیروامید گذاشت جناب آقای مدیرکل هم وغمتون رو گذاشتید توساختن راهها اما توجهی به مسکن مهرها که پیمانکارا با اون همه پولی که حتی از بی بضاعتها که خیلی جاها غیر قانونی گرفتن نمیکنید یعنی چون راهها بیشتر تو دید هستن باید تاسف خوردبه حال خودتون آی مسئولان بی دردکه شب رو راحت سر بر بالین میگذارید و از حال مردم خبر ندارید خدا بر همه چیز ناظر است وگویا پیمانکارا پولا رو جا های دیگه هزینه میکنن مثلا خبر ندارید که بعد از چندین سال انتظار هنوز مسکن مهر باید راکد بمانند انشاء الله از سر تقصیراتتون نگذرد

  11. ناشناس گفت:

    اينا كارايي هست كه قبلا انجام شده بگو عملكرد خودت چي بوده و چكار كردي

  12. کبکیان گفت:

    جاده دارشاهی منتهی به دروهان وبخش کبکیان بسیار خطرناک وحادثه خیز است اگر مسئولین محترم محبت کنند برای جلوگیری از حوادث ناگوار مسیر تردد وسائط نقلیه به سمت دروهان وبخش کبکیان را که اتفاقا بسیار هم مهم است وعبور 90درصد وسائط نقلیه مردم بخش از طریق جاده اصلی اصفهان وروی پل فلزی صورت میگیرد را از طریق پ زیرگذر سمت راست جاده مسیر رفت را قرار دهند بسیار کمک میکند به جلوگیری از حوادث ناگوار

  13. ناشناس گفت:

    جناب فدايي ازخداوندمتعال آرزوكن زمان مسئوليت خشكسالي باشه والااگربارش باشه مسير جديدياسوج به شيراز خيلي هاروسفيد ميشوند

  14. مهندس گفت:

    مهندس جان دولت تدبیر و امید که همش دنبال مذاکرات بوده کی وقت داشت بزرگراه بسازه نگو مهندس جان نگو >؟!!!!!

  15. سقاوه گفت:

    کاش بخشدار ما هم مثل شهردار مارگون فعال بود تا فکری به حال جاده های روستاهای پایین دست سقاوه می کرد…

دیدگاه شما