دوشنبه 2 شهریور 1394 - 1:50

آرزوی مردم کهگیلویه و بویراحمد برآورده می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمایندگان این استان در مجلس در پروژه‌های ملی اصلاً نگاه شهرستانی ندارند، بطور مثال در راه آهن اقلید- یاسوج آقای تاجگردون و بزرگواری کمک کردند و همانطوری که آقای زارعی و تاجگردون در گازرسانی به قلعه‌رئیسی این کار را کردند.

به گزارش بویرنیوز، سیدموسی خادمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت به تشریح دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت و اظهار کرد: دولت یازدهم در حالی شروع به کار کرد که کشور دچار مشکلات سیاسی، اقتصادی فراوانی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موفقیت اخیر دولت در عرصه سیاست خارجی هم اشاره کرد و گفت: اگر دولت روحانی در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها عملکرد خوبی نداشته باشد در عرصه سیاست خارجی افتخار بزرگی کسب کرد که همین افتخار برای موفقیت و کارنامه چهارساله دولت کافی بود.

download (1)

وی اضافه کرد: برخی تلاش می‌کنند این موفقیت بزرگ دولت را کوچک جلوه دهند، که کشور توسط مذاکره‌کنندگان هسته‌ای از یک مرحله خطرناک بدون اینکه حقی از ملت ضایع شود و با رعایت خط‌ قرمزهایی که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد سایه تحریم‌ها که می‌توانست منجر به جنگ و … شود در حال رفع شدن است و اثر این کار بزرگ در آینده مشخص خواهد شد.

در دو سال دولت تدبیر و امید ۹۰۸ پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که از این تعداد ۷۷۱ پروژه عمرانی و ۱۳۷ پروژه اقتصادی بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از تعداد ۹۰۸ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۷۴۸ پروژه افتتاحی و ۱۵۰ پروژه کلنگ‌زنی بود، بیان کرد:  ۶۳۷ میلیارد تومان برآورد انجام آنها می‌باشد البته خیلی دنبال تعریف پروژه جدید نبودیم و پنج برابر آنچه شروع کردیم، قیچی کردیم.

خادمی اضافه کرد: ارزش پولی پروژه‌ها افتتاحی ۵۲۸ میلیارد تومان بود که پروژه‌های کلنگ‌زنی ۱۰۸ میلیارد تومان ارزش اعتباری داشت.

وی افزود: چهار هزار و ۳۶۵ نفر به واسطه این پروژه‌ها اشتغال‌زایی شد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دستارودهای دولت یازدهم در زمینه اقتصادی اشاره کرد و افزود: رشد ۶- درصد و تورم ۴۰ درصدی کشور دو عامل بود که اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه کل اعتبارات مصوب استان در سال ۹۲ از محل‌های مختلف ۳۵۲ میلیارد تومان بود اظهار کرد: این رقم در سال ۹۴ به ۶۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه گفت: با مقایسه آماری درمی‌یابیم اعتبارات استان در سال ۹۲ یک دهم درصد بوده که در سال ۹۴ به ۹دهم درصد رسیده است.

خادمی گفت: در اعتبارات ویژه استانی در سال ۹۲ سهم ما ۸ درصد بوده و الان به ۲/۵ درصد رسیده است.

استاندار افزود: در سال ۹۲ اعتبارات ما در حوزه ملی نیم درصد بوده که الان به یک درصد رسیده است.

آغاز عملیات راه‌آهن اقلید – یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات راه‌آهن اقلید-یاسوج خبر داد و افزود: پیمانکار این طرح مشخص و کار شروع شده و در یک سفر رسمی آغاز عملیات آن را رسمی اعلام می‌کنیم.

خادمی با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در استان وجود دارد، تاکید کرد: با فعال شدن پروژه‌ها، کارگر، ماشین‌آلات سنگین و کارخانه‌ها نیز فعال هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دولت امسال ۲۳۶ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۱۷۱ پروژه عمرانی و ۳۵ پروژه اقتصادی است.

خادمی اضافه کرد: ارزش پولی پروژه‌های عمرانی افتتاحی ۱۲۴ میلیارد تومان و پروژه‌های کلنگ‌زنی ۱۳ میلیارد تومان است.

تاجگردون و بزرگواری به راه آهن یاسوج کمک کردند

وی گفت: نمایندگان این استان در مجلس در پروژه‌های ملی اصلاً نگاه شهرستانی ندارند، بطور مثال در راه آهن اقلید- یاسوج آقای تاجگردون و بزرگواری کمک کردند و همانطوری که آقای زارعی و تاجگردون در گازرسانی به قلعه‌رئیسی این کار را کردند.

خادمی بیان کرد: پروژه گازرسانی قلعه‌رئیسی ۱۰۰ میلیارد اعتبار دارد که از این مبلغ ۵۵ میلیارد تومان آن برای فاز اول تخصیص داده شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی با اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

سید موسی خادمی اظهار کرد: پروژه راه‌آهن یاسوج به اقلید از آرزوهای مردم کهگیلویه و بویراحمد بود که عملیاتی نشده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه پروژه‌ راه آهن یاسوج به اقلید از برنامه‌های مهم و بزرگ در استان است، گفت: با تلاش مسئولان استانی و مساعدت وزارت راه پروژه تصویب و پیمانکار آن مشخص شد.

وی با تاکید بر اینکه کار عملیاتی پروژه راه آهن یاسوج به اقلید شروع شده است، گفت: دنبال فرصتی مناسب هستیم که کار عملیاتی این پروژه مهم را با حضور مسئولان کشوری اعلام کنیم.

خادمی از دیگر پروژه‌های مهم در کهگیلویه و بویراحمد را تطویل باند فرودگاه یاسوج عنوان کرد و گفت: در سال گذشته افزایش طول باند فرودگاه را در دستور کار قرار دادیم که ۶۰۰ متر به طول باند فرودگاه اضافه کنیم.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امیدواریم با تطویل باند فرودگاه شاهد شکل‌گیری پروازهای زیاد در استان باشیم.

وی از عوامل مهم توسعه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد را توسعه فرودگاهی عنوان کرد و گفت: استان ما در زمینه گردشگری یکی از استان‌های گردشگرپذیر در کشور بوده که باید از فرودگاه خوب برخوردار باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات گازرسانی در دو بخش دیشموک و قلعه‌رئیسی اشاره کرد و گفت: این دو بخش امکان گسترش دارند که تعداد روستاهای زیادی را تحت پوشش قرار دارد.

خادمی با اشاره به مشکلات عدیده در بحث گازرسانی به دو بخش دیشموک و قلعه‌رئیسی تصریح کرد: در استاندارد شرکت گاز به ازای هر علمک گاز هزینه آن شش میلیون تومان بود که برآورد ما برای این دو بخش هزینه هر علمک ۱۷ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه مجموعه استان و مجمع نمایندگان در بحث رسیدگی به مشکلات بخش‌ها و شهرستان‎ها نهایت همکاری و همراهی را داشته‌اند، گفت: خوشبختانه سه نماینده مردم در مجلس شهرستانی فکر نمی‎کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فاز اول گازرسانی به دو بخش دیشموک و قلعه‌رئیس نیز ۵۵ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود که برای اتمام این پروژه مهم گازرسانی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=160002
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مصطفی گفت:

    چرا فکری به حال کارگران کارخانه قند نمیشه که تحویل یه مشت غارت گر دادید ولی حالا ازش حرفی نمیزنید

  2. حسینی گفت:

    جناب آقای استاندار؟بسیار متاسفیم که هنوز استان ما فاقد یک بزرگراه می باشد و فرودگاه آن ضعیفترین فرودگاه کشور می باشد.جناب اقای استاندار صادقانه جواب بدهید آیا یک خیابان در شهر یاسوج یافت می گردد که دارای خط کشی باشد؟ به نظر شما آیا عدم خط کشی خیابان های یاسوج دلیل ناهنجاری فرهنگی در نحوه رانندگی نشده است؟این همه چاله در خیابان های شهر یاسوج در شان یک شهر توریستی می باشد؟خیابان های تاریک شهر یاسوج و محله های فاقد پارک قابل رویت نیست؟چرا هزاران متر زمین با جلوه ای نامناسب آن هم در مرکز شهر یاسوج(خیابان فردوسی)بلا تکلیف مانده است و باعث تخریب و تضعیف چهره شهر یاسوج گردیده است؟آیا 2 کیلومتر جاده پارک جنگلی ابشار ان قدر پر هزینه بوده است که باعث سلب ارامش مهمانان و مسافران گردد؟

  3. ناشناس گفت:

    گفتی ها زیادند اما عمل نیست

دیدگاه شما