دوشنبه 2 شهریور 1394 - 1:46

پیشنهاد عجیب اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان/احمدی مقدم درباره لاریجانی چه گفت؟/ کمپین «تحریم خودروهای چینی» کلید خورد/ واکنش ها به مصاحبه جنجالی فرمانده سابق نیروی انتظامی/ برجام بزرگترین سند حقوق بشر قرن اخیر است‎!

برجام بزرگترین سند حقوق بشر قرن اخیر است!

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری برجام را بزرگترین سند حقوق بشر قرن اخیر دانست و گفت: این توافق هم از کشتار مردم و هم از گسترش سلاح های هسته ای در جهان جلوگیری کرد.محمد فرهادی صبح یکشنبه در همایش مذاکرات هسته ای وعلوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی این مطلب را بیان کرد.وی افزود: امروزه دانشگاه های بزرگ کشور میزبان دولتمردان و سیاست گذارانی است که برای کشور افتخار آفریدند و تحت حمایت های رهبر معظم انقلاب و مدیریت بی بدیل رییس جمهوری به جهانیان نشان دادند که از طریق دیپلماسی می توان حقوق یک ملت را احقاق کرد.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به نمایندگی از جامعه علمی کشور از دکتر ظریف و همکارانشان سپاسگزاری می کنم.فرهادی اضافه کرد: در راستای ماموریت گرا کردن علوم انسانی به نقش ویژه دانشگاه ها در حل و فصل مسایل اجتماعی و معضلات بین المللی اهمیت ویژه ای می دهیم.وی خاطرنشان کرد: تاکید وزارت علوم استفاده بهینه از ظرفیت های پژوهش در اتاق های فکر و حوزه های مختلف است.

کدام استان کمترین حاجی را دارد؟

رحمت‌الله مهابادی در مراسم بدرقه نخستین گروه از حجاج حج تمتع سال 94، گفت: امروز 6 پرواز در مجموعه فرودگاه‌‌های کشور حجاج را به کشور عربستان سعودی منتقل می‌کنند و پروازهای زائرین مدینه قبل تا 11 شهریور ماه ادامه دارد.مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، با بیان اینکه 455 کاروان از 19 فرودگاه کشور در قالب 233 پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 64 هزار زائر حج تمتع را به عربستان منتقل می‌کند، گفت: از 12 شهریور پروازهای مدینه بعد آغاز می‌شود و تا 26 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.وی با اشاره به اینکه پروازهای برگشت از 6 مهرماه با 218 پرواز آغاز می‌شود، گفت: در روز 25 مهر ماه زمانی که چهارصد و چهل و یکمین پرواز به زمین بنشیند دیگر حاجی ایرانی در عربستان حضور نخواهد داشت و تمام زائران به کشورمان برگشته‌اند.مهابادی ادامه داد:‌ امسال بیشتری زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) با تعداد 19 هزار و 900 زائر و با 73 پرواز به عربستان اعزام می‌شوند.مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور ادامه داد: همچنین امسال کمترین زائر از فرودگاه اردبیل با تعداد 460 نفر در قالب 2 پرواز به حج تمتع اعزام می‌شوند.

روایت کوچک زاده از حرف هایی که منجر به دیکتاتوری می شود!

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه اول شهریور در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عنوان داشته بود اگر دلواپسان نبودند شش ماه پیش کار مذاکرات تمام شده بود و مجلس جرأت نمی‌کند درباره توافق مشکل ایجاد کند، گفت: آیا این جملات در راستای وحدت است؟وی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شما حق دارید به دلواپسان هر چه می‌خواهید بگویید اما در مورد مجلس موضوع فرق می‌کند.کوچک‌زاده در بخش دیگری از تذکر خود گفت: رئیس‌جمهور که سوگند خورده است پاسدار مذهب رسمی کشور و قانون اساسی باشد بر خلاف نص صریح قانون به کار شورای نگهبان ایراد می‌گیرد؛ به خدا ادامه این حرف‌ها منجر به دیکتاتوری در نظام می‌شود؛ ما همانطور که برای اسلامیت نظام تلاش کرده‌ایم برای جمهوریت آن نیز خون داده‌ایم.وی ادامه داد: من تذکر می‌دهم که اگر راست می‌گویید که تابع رهبری هستید ایشان گفتند که وحدت،‌عدم اختلاف،‌ همدلی و همزبانی بزرگترین لازمه این ایام است.کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: این یعنی چه که مجلس جرأت نمی‌کند درباره توافق هسته‌ای مشکل ایجاد کند؟ مگر مجلس به دنبال ایجاد مشکل است؟؛ شما خودتان مشکل دارید.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: من تذکر جدی می‌دهم که اینگونه رفتار با مجلس گذاشتن سنگ بنای دیکتاتوری است.

روایتی از دو تجربه تلخ اصلاح طلبان

رسول منتجب‌نیا در گفت و گو با فارس گفت: جبهه اصلاحات دو تجربه تلخ و شیرین را پشت سر گذاشته است. تجربه تلخ آنها مربوط به اختلاف نظر بین کاندیداها در سال 84 و 88 است که به وحدت نظر نرسیدند. انتخابات سال 92 تجربه شیرین اصلاح‌طلبان بود که همه دست به دست هم دادند و به صورت جبهه‌ای و منسجم وارد صحنه شدند و از کاندیدای واحد حمایت کردند.امروز اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیدند که دیگر نباید تجربه‌های تلخ گذشته را تکرار کنند بلکه باید از آن عبرت بگیرند و تجربه شیرین سال 92 را در سال 94 عملی کنند و این استراتژی همه جریان اصلاح‌طلب است که حزب اعتماد ملی در این مجموعه می‌گنجد و تصمیم بر این دارد که حتی‌الامکان با سایر احزاب اصلاح طلب به وحدت نظر برسد و به صورت جبهه وارد صحنه شود. تمام تلاش‌ها را به کار بردیم و تا امروز نتیجه مثبت بود البته این به معنای آن نیست که احزاب کار خودشان را انجام ندهند.

راه‌اندازی کمپین «سوغات عربستانی نخرید»

صفحه اینستاگرام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در پستی جدید به سخنان اخیر ایشان اشاره کرده است و در پستی مبنی بر توصیه به حجاج نوشت:

مبادا حجاج محترم فرصت بی‌نظیر تنفس در شهر معطّر پیامبر و حضور عبادی و شوق‌آور درمکه ‌ی معظّمه و خانه‌ی خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست بدهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی‌نظیر و نشاط آور حضور در مسجد‌الحرام و مسجدالنبی را برای همه‌ی عمر بر دل خود بگذارند. بعد از سخنان مقام معظم رهبری بلافاصله کاربران فضای مجازی کمپینی به راه انداختند تا به حجاج توصیه شود از وقت گذرانی در بازار و دور ماندن از فضای معنوی مراسم حج اجتناب کنند.

 

پیشنهاد عجیب اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان

عبدالله رمضان‌زاده در بازدید از خبرگزاری ایلنا٬ درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات سال ۹۴ با بیان اینکه ما یک وضعیت اصلاح‌طلبان را داریم و یک شرایط اصلاح‌طلبی،گفت: اصلاح‌طلبی یک جریان ریشه‌دار در ایران است که پشتیبانی قوی در جامعه دارد و اصلاح‌طلبان هر زمانی که بتوانند پیام خود را به مردم برسانند با اقبال مردم مواجه خواهند شد. وی افزود: اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات سال ۸۸ در فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه و تشکیلاتی خود با اخلال مواجه شدند. با این حال به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کشور بعد از توافق هسته‌ای و نگاه مثبت دستگاه قضایی به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زمینه فعالیت برای اصلاح‌طلبان فراهم شده و ما می‌توانیم در انتخابات سال آینده شرکت کنیم.سخنگوی دولت اصلاحات تصریح کرد: با این حال ما با نظارت استصوابی شورای نگهبان مشکل داریم و آن را در چارچوب قانون اساسی نمی‌دانیم. اما به هر حال به دنبال مکانیسم‌هایی هستیم که با شورای نگهبان به توافق برسیم.رمضان‌زاده گفت: یکی از این مکانیسم‌ها این است که برخی چهره‌های اصلاح‌طلب که رای میلیونی دارند٬ مثل آقای محمدرضا خاتمی و دکتر میردامادی و بهزاد نبوی در انتخابات نامزد نشوند و در مقابل شورای نگهبان صلاحیت دیگر گزینه‌ها را تایید کند تا بتوانیم به مجلسی از عقلا برسیم تا کشور را از وضعیت نا‌مناسب فعلی خارج کند.رمضان‌زاده درباره انتخابات مجلس ششم و ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان مجلس و نحوه ورود رییس‌ دولت اصلاحات به این مساله گفت: در آن زمان گفته شد که رئیس دولت اصلاحات در نامه‌ای به عالی‌ترین مقام ارشد نظام این خواسته را مطرح کرده بود افرادی که از سوی وزارت اطلاعات تایید صلاحیت شوند٬ از سوی شورای نگهبان هم تایید شوند.وی تاکید کرد: انتظار از دولت فعلی نیز وجود دارد که سعی کند جلوی کارهای غیرقانونی را بگیرد.رمضان‌زاده با اشاره به اینکه بنای اصلاح‌طلبان شرکت در انتخابات است٬ بیان داشت: انتظار از نهادهای دیگر هم اجرای قانون است با این حال اصلاح‌طلبان ابزاری برای جلوگیری از رفتارهای غیرقانونی ندارند.

رمضان‌زاده در پاسخ به این سوال که نظرتان در مورد نوع حمایت آقای مصباح از احمدی‌نژاد چیست٬ خاطرنشان کرد: آقای مصباح نه تنها به طور همه‌جانبه از احمدی‌نژاد حمایت کرد، بلکه دیگران را به ترغیب به حمایت از احمدی‌نژاد کرد٬ بنابراین تمام مسئولیت دولت احمدی‌نژاد با آقای مصباح است. وی ادامه داد: به هر حال باید قبول کرد آقای احمدی‌نژاد به پای تمام اصولگرایان نوشته شده است. همه از او حمایت کردند و الان هم باید تبعاتش را بپذیرند. الان هم راهی جز عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از او به خاطر کارهایی که او و اطرافیانش انجام دادند٬ ندارند. بدین ترتیب شاید بتوانند پایگاه‌شان را به دست بیاورند.

50 پرونده زمین‌خواری در منزل یکی از مقامات دوره قبل مخفی شده بود

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با زمین خواری گفت: ما از همان ماه‌های اول دولت یازدهم ، ممیزی وضعیت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست که 11 درصد عرصه سرزمینی است را به طور جدی مورد پیگیری قرار دادیم و متاسفانه متوجه شدیم که در برخی نقاط تخلفات و تصرفاتی صورت گرفته است که مهم‌ترین آنها در منطقه ورجین بود.وی ادامه داد: در خصوص این زمین‌خواری‌ها حداقل 50 پرونده با حکم قضایی وجود داشت که در منزل یکی از مقامات حقوقی سابق اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در دوره قبل مخفی شده و اجرا نشده بود که بخش بازرسی سازمان ما متوجه آن شد.ابتکار افزود: 100 پرونده دیگر نیز در دست اقدام بود، اما اجرایی نشده بود و سازمان و اداره کل محیط زیست استان تهران بلافاصله به این موضوعات ورود پیدا کرد و با تماسی که با قوه قضاییه داشتیم، یک قاضی ویژه از طرف آقای اژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده‌ها تعیین و روند آنها به طور جدی دنبال شد.

حمایت معاون رئیس جمهور از کاندیداتوری هاشمی

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره برنامه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات پیش‌روی مجلس و انتخابات خبرگان رهبری گفت: «اصلاح‌طلبان خودشان را موظف می‌دانند در عرصه انتخابات حضور جدی داشته باشند. این جریان حتما تلاش خواهد کرد با فهرست واحد به میدان انتخابات بیایند و افراد شایسته و اصلح را به مردم معرفی کنند». انصاری همچنین درخصوص حضور هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری تأکید کرد: «من از ایشان نپرسیدم اما ایشان حتما در انتخابات خبرگان حضور پیدا می‌کنند. هاشمی اگر نخواهد در این انتخابات شرکت کند پس در چه انتخاباتی باید حاضر شود. ایشان یکی از مؤسسین این نهادها در کنار امام بودند، مگر می‌توانند شانه خالی کنند و در عرصه نباشد. حضور ایشان و دیگر بزرگان روحانیت باعث رونق و شکوه انتخابات خواهد شد».

پیش بینی یک اصولگرا از احتمال وحدت اصلاح طلبان

جواد جهانگیرزاده ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت:به دلیل اینکه بخشی از اصلاح طلبان الان در قدرت هستند تنازعاتی میان دوبخش بوجود می‌آید یعنی میان مجموعه‌ای از اصلاح طلبان در قدرت و اصلاح طلبانی که در قدرت نیستند و بنده اعتقاد دارم که اصلاح طلبان یک شکل وارد انتخابات نمی‌شوند.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: فکر نمی کنم در مجموعه اصلاح طلبان نیز یک لیست خاص ومنحصر به فرد بیرون بیاید و اینکه آیا اصلاح طلبان خواهند توانست با یک لیست واحد بیایند را باید در رفتار راس جریان اصلاحات جستجو کرد نه سطوح میانی این جریان سیاسی.جهانگیرزاده گفت:نمی توان انتظار یک لیست منسجم و متحد از جانب اصلاح طلبان و اعتدالیون را داشته باشیم و گمان می کنم همانند جریان اصولگرایی که امکان تزاحم در لیست ها وجود دارد در جریان اصلاح طلبی نیز امکان چنین تزاحمی وجوددارد.نمانیده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:معتقدم در مجلس آینده بیشتر نیروهای میانه شانس کسب بیشترین کرسی‌ها را دارند یعنی اعتدالیون اصولگرایان و اعتدالیون جریان اصلاح طلب و جریانات تندرو از هر دوجناح امکان توفقیشان بسیار کمتر است .وی گفت :در واقع اعتدالیونی که تابع گفتمان اعتدال گرایانه اعم از منش و رفتار اعتدال گرایانه در جامعه هستند شانس پیروزی دارند گرچه باید همچنان منتظر شد و هنوز فضا، فضای رو شنی نیست و ورود هرگونه مولفه موثر در این عرصه تاثیرگذار است.

به حساب های بانکی مردم سرک نمی کشیم

سیدعلی اصغر میرمحمدصادقی افزود: برای کمک به ایجاد این شفافیت، مجلس شورای اسلامی دستیابی به یک نظام یکپارچه مالیاتی را لازم دانسته تا براساس آن تمام دستگاه های دولتی، غیردولتی، نهادهای عمومی و بانک ها اطلاعات لازم را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنندبه گفته وی، گردش مالی، حساب بدهی، حساب سپرده، حساب تسهیلاتی، گشایش اعتبار اسنادی و ضمانت نامه های مربوط به افراد حقیقی و حقوقی مودیان مالیاتی توسط بانک مرکزی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد.وی با تاکید بر اینکه ارائه این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی مشکلی ایجاد نمی کند، اظهار داشت: مهمترین موضوع در نظام بانکی اصل محرمانه بودن اطلاعات حساب بانکی اشخاص و افرادی است که نزد بانک ها حساب دارند یا تسهیلات دریافت کرده اند که این اصل محرمانه بودن به هیچ وجه نباید خدشه دار شود.میرمحمد صادقی با بیان اینکه هدف از این تبادل اطلاعات، راستی آزمایی اظهارنامه های مالیاتی است، گفت: با تفاهمی که با وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه تبادل اطلاعات انجام شده است، این اطلاعات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد تا از صحت و سقم اظهارنامه های مودیان اطمینان حاصل کنند و مردم مطمئن باشند که اطلاعات حسابهای آنها محرمانه خواهد ماند.مدیرکل اعتبارات با اشاره به سامانه اطلاعاتی موجود در بانک مرکزی، گفت: تمام بانک ها موظفند قبل از اعطای تسهیلات، در خصوص اطلاعات بانکی فرد تسهیلات گیرنده، به ویژه در بحث مطالبات معوق از بانک مرکزی استعلام کنند.پناهی قائم مقام رییس سازمان امور مالیاتی نیز گفته است: به موجب قانون، سپرده گذاران نزد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز از هرگونه مالیات معاف هستند.

دلال فالوور اینستاگرام کیست و چقدر درآمد دارد؟

اگر در سایت‌های آنلاین جست‌وجو کنیم با برخی از دفاتر فروش فالوور اینستاگرام آشنا می‌شویم.این دفاتر با جمع آوری فالوورهای بالا، پیج را به کسانی که کالایی برای فروش داشته و نیاز به تبلیغ در فضای مجازی دارند می‌فروشند و خریداران نیز می‌توانند از این طریق مشتریان بیشتری جذب کنند. مسئول یکی از دفاتر فروش فالوور در این مورد گفت: هر یک هزار فالوور، 20 هزار تومان و هر 30 هزار فالوور، 140 هزار تومان است و پرداخت مبلغ به صورت آنلاین بوده و ظرف 12 ساعت به خریدار تحویل داده می‌شود.وی یادآور شد: از اردیبهشت ماه سال 90 شروع به فعالیت کرده و تحت نظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کند، البته نه به صورت یک ارگان! یکی دیگر از فعالان این عرصه هم عنوان کرد: بیشترین تعداد فالوور موجود 113 هزار مورد است که با قیمت سه میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. پرداخت آن نیز به صورت آنلاین یا حضوری است و حداکثر 10 دقیقه زمان برای دادن نام کاربری و رمز عبور نیاز است.وی ادامه داد: قیمت هر هزار فالوور 30 تا 40 هزار تومان است و پس از تحویل رمزعبور و نام کاربری، خریدار می‌تواند نام و تمام مشخصات پیج را تغییر داده و شرکت هیچ تعهدی ندارد.وی همچنین تاکید کرد: به دلیل فروش روزانه بسیار بالا و مراجعان زیاد، برای خرید حضوری باید وقت قبلی بگیرید.این در حالی است که فروشنده اول، فالوورها را با هزینه کمتری به فروش می‌رساند و برخلاف گفته‌های فروشنده دوم عنوان کرد: برای داشتن بیشترین فالوور، نهایتا 600 هزار تومان هزینه نیاز است.با این حال در مورد این نرخ فروشنده اول، فروشنده دوم متذکر شد: احتمالا فروشنده مدنظر شما هزینه سه هزار فالوور را 140 هزار تومان اعلام کرده، نه 30 هزار فالوور، زیرا هزینه 30 هزار فالوور یک میلیون و 150 هزار تومان است.

احمدی مقدم درباره لاریجانی چه گفت؟

احمدی مقدم در بخشی از گفت و گو با مجله رمز عبور گفت:« نماز جمعه آقای هاشمی چه تیپ‌هایی بودند؟ جمعیت ریزش یافته بود و تقریباً می‌توانیم بگوییم ضد انقلاب و قدری هم چپ‌های تند و رادیکال آمده بودند. فیلم‌ها و عکس‌هایشان موجود است و کاملاً مشخص هستند. معلوم بود اینها به این راحتی نمی‌خواهند دست بردارند. بعد از تحلیف و صحبت‌های آقا برایشان مسلم شد که احمدی‌نژاد هست و کاریش نمی‌توانند بکنند، چون تا قبل از آن بعضی از دوستان خودی امیدواری‌هایی می‌دادند. یادم هست آقایان توکلی و لاریجانی که البته آقای توکلی اظهار نمی‌کرد، ولی آقای لاریجانی رفتارهای شائبه‌آفرین داشت، مثلاً اجازه بدهید بروند فلان جا سخنرانی کنند یا چه اشکالی دارد در استادیوم آزادی جمع شوند؟ نمی‌خواهم بگویم چه کسانی گفته‌اند، استدلال‌شان این بود که بد چیزی هم نشد. اگر این انتخابات ابطال شود، میرحسین به دلیل فتنه‌آفرینی‌اش و احمدی‌نژاد به خاطر رفتارهای سوءاش رد صلاحیت می‌شوند و هر کس رئیس‌جمهوري شود، به نفع مملکت خواهد بود. از بین چه کسانی؟ سایر کاندیداهایی که باقی می‌مانند. کروبی، میرحسین و احمدی‌نژاد رد صلاحیت می‌شوند و این سه را اوت کنیم و رئیس‌جمهوري از بین باقی‌مانده‌ها انتخاب می‌شود. گفتیم این چه حرفی است که می‌زنید؟! مگر چنین چیزی ممکن است؟ بعضی از دوستان خودی که با آن طرف هم نبودند، فکر می‌کردند الان فرصت خوبی است که از شر احمدی‌نژاد و بقیه با هم خلاص شوند. دعوای دوستانمان در مجلس با آقای لاریجانی از همین نقطه است، چون آقای لاریجانی با هر دو طرف موضع داشت. رفتار ناصوابی است که ایشان را به آن سمت هل بدهند، مثل کاری که احمدی‌نژاد با آقای ناطق نوری کرد و او را به آن سمت هل داد. از این هل دادن‌ها کسی نفعی نمی‌برد. با صحبت آقا، تکلیف امثال آقایان لاریجانی، توکلی و…- که ضد احمدی‌نژاد بودند- روشن شد. آن طرف هم خیالش راحت شد که احمدی‌نژاد هست. از اینجا دنبال این بود مشروعیت نظام را به چالش بکشد که این رفتار ضد انقلابی است. وقتی گفته‌ای تقلب باید بیایی اثبات کنی و چون نمی‌توانی مثل آقای آخوندی که در جلسات اعلام می‌کرد رأی‌ها درست است و ما به مقدمات انتخابات ایراد داریم. ما هم گفتیم اگر ایراد به مقدمه انتخابات دارید چرا از قبل نگفتید؟ چرا گفتید من بُردم؟ معلوم بود قضیه طولانی و فرسایشی می‌شود. البته تابستان رکودی ایجاد می‌کند. پس از آن ۳۰ خرداد و ۱۸ تیر را داشتیم.»

اظهارات خاتمی در مورد حزب جدید اصلاح طلبان

سیدمحمدرضا خاتمی در گفت‌وگویی از عزم جدی اصلاح‌طلبان برای این انتخابات و کمک برای تحقق وعده‌های دولت سخن گفت. وی اشاره کرد: شرایط خاص کشور سبب شد تا فعالیت برخی از احزاب اصلاح‌طلب متوقف شود همانطور که برخی مانع بسیاری دیگر از فعالیت‌ها شدند. بنای ما هم این نیست که به دلیل شرایط خاص کشور دعوا راه بیندازیم. ما شرایط خاص کشور را درک می‌کنیم و می‌دانیم که کشور با چه مشکلاتی روبه‌رو است. خوشبختانه دولتی سر کار آمده است که می‌خواهد شعارهای اصلاحات را عملیاتی کند و تحقق بخشد. بنابراین ما احساس کمبود نمی‌کنیم که بخواهیم بر اساس آن عمل کنیم، ما می‌خواهیم تلاش کنیم تا اهداف اصلاحات محقق شود. وقتی که فعالیت یک حزب که در آن بودیم، با مشکل مواجه شد آن حزب فراگیرترین حزب کشور بود، نیروهای بسیار زیادی داشت که همگی وفادار و منسجم کار می‌کردند، اما نمی‌شد به دلیل هزینه‌های زیادی که تحمیل می‌شد به همه گفت هیچ فعالیت سیاسی‌ای نکنید یا اگر می‌خواهید فعالیت کنید هزینه بپردازید، ما که تعصب نا به جا نداریم که بگوییم یا این یا هیچ چیز. به هرحال یک عده از دوستانی که قرابت فکری داشتند، همدیگر را پیدا کردند و به این نتیجه رسیدند که در شرایط فعلی به تشکیلاتی نیاز داریم که بتواند در چارچوب‌هایی که حاکمیت هم می‌پذیرد فعالیت کند، نیروهای سیاسی را جمع کند و بر اساس مرام و اصول خاصی که در اصلاحات پذیرفته شده و محور اصلی اصلاحات هم بوده است، فعالیت رسمی کنند و از حق و امتیازات خود برای تحزب و سازماندهی نیروها استفاده کنند. خیلی امیدواریم که این حزب بتواند راه نیمه رفته اصلاحات را ادامه دهد و پیش ببرد و این علمی که هیچ کس تاکنون نگذاشته به زمین بیفتد، برافراشته نگه دارد.

هیئت کمیسیون برجام دربست در اختیار منتقدان

خبرآنلاین نوشت: در انتخاب اعضاي اين كميسيون از دو فراكسيون اصلي مجلس يعني فراكسيون اصولگرايان و فراكسيون رهروان ولايت و همچنين اعضاي مرضي الطرفين كه مواضع آن ها به فراكسيون ها نيز نزديك بود، مشخص شد كه منتقدان توافق هسته اي 8 كرسي كميسيون و موافقان برجام نيز 7 كرسي را به دست آورده اند. اما انتخابات امروز هيئت رئيسه نشان داد كه دو فرمول براي تركيب آن مي توان متصو بود كه فرمول اول تركيب 3 بر 3 مساوي است؛ به اين معنا كه زاكاني، نجابت و نبويان به عنوان اعضاي فراكسيون اصولگرايان (منتقدان توافق) و حقيقت پور، احمدي و نقوي حسيني به عنوان اعضاي رسمي فراكسيون رهروان ولايت سهم برابري در هيئت رئيسه كميسيون دارند. اما به دليل شباهت موضع نقوي حسيني كه به عنوان سخنگوي كميسيون برجام نيز انتخاب شده و همچنين وحيد احمدي به مواضع منتقدين توافق هسته اي، تركيب سياسي هيئت رئيسه را مي توان 4 به 2 و يا حتي 5 به 1 به نفع فراكسيون اصولگرايان (منتقدان توافق) ارزيابي كرد.

نامه اعتراضی فعالان مدنی همدان به روشهای باقی مانده از دولت قبل

222 نفر از فعالان مدنی، سیاسی و رسانه ایی استان همدان، پیرامون بازنگری در شیوه استقبال از هیئت دولت درسفرهای استانی به رئیس جمهوری نامه نوشتند. در بخشی از این نامه که در انتقاد به ادامه روش های استقبال از رئیس جمهور به جا مانده از دولت قبل نوشته شده، آمده است: یقیناً یکی از آن کژی‌ها، شکل بزک‌کرده و فرمایشی استقبال از هیئت دولت در دو دوره‌ی پیشین بود؛ کارهایی مانند: راه انداختن کارناوال، دنبال ماشین دوانیدن و عریضه گرفتن، و حاتم بخشی دولتمردان در ظاهر بنام به مردم، که جدای از هرز و اتلاف وسیع منابع و بارمالی سنگین، صرفاً بروز شکلی از عوام‌گرایی کور و ترویج آن بود. متأسفانه نتیجه‌ی عیان و گاه پنهان ترویج این‌گونه رفتارها و حرکات در آن دوران، پایمال و خدشه‌دار شدن عزت و کرامت انسانی مردم شریف ایران در استان‌های مختلف و غفلت از مشکلات اولویت‌دار آنها بود. یقینا تغییر در این روند، موجب احساس عزت و غرور مردم و پاسداشت کرامت آنها خواهد شد و مردم فهیم ایران نیز بخوبی دلایل این تغییر شیوه و رفتار را درک خواهند کرد و آنجاست که جایگاه خادمان واقعی و کوشندگان سرفرازی ملک و ملت، در دل هر ایرانی منصف ماندگار خواهد شد.

پاسخ به شائبه سرلیستی ناطق در یک حزب

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: اگر فاطمه هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس حضور پیدا کند، با توجه به اینکه عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه است و ما نیز خود را جریان مستقل معتدل می‌دانیم، قطعاً می‌تواند سرلیست ما باشد. غلامعلی دهقان سخنگو و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در این باره در گفتگویی اشاره کرده: ما با آقای ناطق نوری رایزنی نداشته‌ایم. آن‌گونه که آقای باهنر و مجموعه اصولگرایان می‌گویند آقای ناطق نوری بنای حضور در انتخابات را ندارد. از نکات بارز آقای ناطق نوری این است که می‌تواند فصل مشترک معتدلین اصولگرا، اصلاح‌طلبان معتدل و میانه‌روهای حدفاصل دو جناح باشد؛ این خیلی خوب است و کشور به آرامش و به مجلسی نیاز دارد که متعادل کننده داشته باشد و اگر آقای ناطق نوری بیاید، نقش روحانی که برای قوه مجریه بازی کرد، برای قوه مقننه بازی می‌کند. همانطور که آقای روحانی موفق شد که در انتخابات ۹۲ از سه جریان اصلی کابینه تشکیل دهد، آقای ناطق نیز می‌تواند ۳ جریان اصلی را در درون مجلس مدیریت کند و آنها نیز به مدیریت وی راضی هستند. اگر احتمال دهیم که آقای ناطق نوری نیاید، طبیعتاً انتظار داریم که برخی چهره‌های شاخص اعتدال و توسعه کاندیدا و سرلیست ما شوند.

پروژه دیوار دور مجلس

حسن کامران دستجردی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و با یادآوری فرهنگ مدیریتی آن شهیدان، به موضوع ریخت و پاش در دستگاه ها پرداخت و گفت: پروژه دیوار اطراف مجلس نمونه یک ریخت و پاش است. وی افزود: ابتدا گفتند قرار است دیوار امنیتی ایجاد شود، بعد اعلام کردند که همسان سازی با دیوار مشروطه را دنبال می کنند و حالا این طور شده است؛ همه اینها در حالی است که کارمند مجلس برای یک وام معطل مانده است. وی تصریح کرد: اشرافی گری به جایی رسیده است که در مراسم های مرده ها نیز اعمال می شود.

سوال علی فلاحیان از مصباح یزدی

ایلنا نوشت:علی فلاحیان درباره نقش مردم در حکومت اسلامی پرسشی را از مصباح‌یزدی مطرح کرده است فلاحیان، در اینستا گرام خود، در پاسخ به سؤال یکی از شاگردانش مبنی‌بر نظر آیت‌الله مصباح که گفته ‌است: «در حکومت اسلامی رأی مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی‌ای ندارد»، این پرسش را مطرح کرده است: «علاقه‌مندیم بدانیم نظر استاد مصباح درباره فرمایشات امام‌علی(ع) که برای رأی مردم اعتبار قائلند و در خطبه‌های زیر به آن اشاره کرده‌اند چیست؟» او در ادامه پرسش خود به بخش‌هایی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اشاره کرده و آن ‌را مصداق رأی مردم در نگاه امام‌علی(ع) دانسته و از جمله می‌نویسد که حضرت افرادی را که بیعت را شکستند، توبیخ می‌کند پس معلوم می‌شود که رأی آنها ارزش داشته که بیعت‌شکنی را توبیخ می‌کند و گناه می‌داند. فلاحیان در ادامه می‌نویسد: عبارت «وانمالخیار للناس قبل ان یبایعوا فاذا بایعوا فلا خیار لهم» این جمله اطاعت مردم از امیر را منوط به بیعت می‌داند. «فاما حقکم علی فالنصیحت لکم ماصحبتکم و العدل و توفیرفیئکم علیکم» در اینجا وجوب وفا به بیعت دلالت بر اعتبار رأی مردم دارد. «اما بایعتمونی علی الرقبه؟ الم اخذ علیکم العهد بالقبول لقولی…؟» در اینجا حضرت می‌فرماید شما آزادانه به من رأی دادید و رأیی که به من دادید محکم‌تر از رأیی بود که به افراد قبل از من دادید چرا نقض می‌کنید؟

بلیط 5 میلیونی دیدار ستارگان جهان و ایران!

یکی از بلیط‌های دیدار تیم فوتبال ستارگان فوتبال جهان برابر ستارگان ایران، به قیمت 5 میلیون تومان به فروش رسید به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری دیدار ستارگان جهان با ستارگان ایران امروز برگزار شد که در حاشیه آن یک قطعه بلیط این مسابقه، به قیمت 5 میلیون تومان به فروش رسید. این طرح، برای کمک به بیماران ام.اس است و قرار است تعداد بیشتری از این بلیط‌ها به صورت نمادین با قیمت پیشنهادی طرفداران و افراد خیر فروخته شود تا پول آن به بیماران ام.اسی برسد.

نگذارید از مدیریت انقلابی و ارزشی‌تان پرده برداریم

رییس سازمان سینمایی به حاشیه‌هایی که درباره جداسازی بخش ملی و بین‌الملل فیلم فجر ایجاد شد واکنش نشان داده است.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ایوبی با انتشار متنی در سایت شخصی خود نسبت به این اتفاقات موضع‌گیری کرده و با اشاره ضمنی به سخنان مدیران سینمایی دولت گذشته از جمله جواد شمقدری نوشته است:‌ « این روزها نشر یک خبر نادرست در رسانه‌ها سبب شد تا برخی از مدیران سابق سینمایی و غیرسینمایی گذشته، فریاد وانقلابا سردهند. آنها البته از برنامه‌هایمان برای برگزاری جشنواره فجر باشکوه به‌خوبی آگاهند. آنها همچنین نیک می‌دانند که مرادمان از ایران نگاه ایرانی در سینماست نه پرچمی که آنها به نام مکتب ایرانی در برابر مکتب اسلام ناب محمدی برافراشتند. از این دوستان می‌خواهم که نگذارند از مدیریت انقلابی و ارزشی آنها پرده برداریم که:

مجملش گفتم نکردم زان بیان /// ورنه هم افهام سوزد هم زبان

من زشیرینی نشستم روترش /// من ز بسیاری گفتارم خمش»

کی‌روش: مشکل ویزای گوام سیاسی است نه فوتبالی

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران تاکید کرد مشکلات بر سر دریافت ویزای گوام، سیاسی هستند نه فوتبالی.به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از دیلی ژورنال، کا‌ر‌لوس کی‌روش از این که دریافت ویزای کشور کوچکی مانند گوام برای ایرانی‌ها سخت است ابراز شگفتی کرد. تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران که در رنکینگ فیفا در رده نخست آسیا قرار دارد، در طول سال‌های اخیر با تحریم‌های بسیار زیادی از سوی آمریکا روبرو بوده است اما این تحریم‌ها ممکن است که برداشته شود، ولی کا‌ر‌لوس کی‌روش تاکید کرد از زمانی که هدایت تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران را به دست گرفته است مشکلات بسیار زیادی داشته است.

درخواست ابراهیم اصغرزاده از مطهری

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در صفحه توئیتر خود با توجه به اظهارات اخیر احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی درباره رویدادهای بعد از انتخابات 88 از مطهری خواست تا موضوع محاکمه طرفین (هر دو طرف مدعی در انتخابات 88 ) را پیگیری قضایی کند.

یک شنبه

کمپین «تحریم خودروهای چینی» کلید خورد

در پی شدت گرفتن استقبال از کمپین تحریم خرید خودروی داخلی، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست به کمپین تحریم خودروهای چینی بپیوندند.حمید رسایی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از لوگوی خودروهای چینی که بالای آن نوشته شده است «در راستای حمایت از تولید ملی و ارتقای کیفیت و کاهش قیمت اجناس وارداتی، این بار خودروی چینی نخرید» ادامه داده است: «در روزهای اخیر کمپین «خودروی صفر ایرانی نخرید» با هدف کاهش قیمت تولیدات این شرکت‌ها و ارتقای کیفیت آنها راه‌اندازی شده است. به نظرم اصل گلایه مردم از دو خودروساز داخلی (سایپا و ایران خودرو) به جاست و ضروری است مدیران این شرکت‌ها در راستای مطالبات مردم به فکر حل آن باشند.اما با توجه به اینکه 230 هزار کارگر ایرانی در ارتباط با این دو شرکت داخلی هستند، باید به این موضوع هم توجه کرد که گلایه به حق از این دو شرکت نباید باعث سود هنگفت شرکت‌های چینی و واردکنندگان خودروهای چینی شود. به ویژه که خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر خدمات نسبت به خودروهای داخلی برتری ندارند و تنها رنگ و لعاب بهتری دارند.بنابراین اگر بنا به تحریم خرید خودرویی باشد، به نظرم نخریدن خودروی چینی اولویت بیشتری دارد.»

اختلاس در شهرداری سیرجان با 28متهم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: پرونده اختلاس در شهرداری سیرجان با 28 متهم در مرحله تحقیقات قرار دارد.به گزارش ایرنا دادخدا سالاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از رسیدگی ویژه به پرونده اختلاس در شهرداری سیرجان خبر داد و افزود: این پرونده ابتدا با هشت متهم به بازپرسی شعبه اول دادسرای کرمان ارجاع شد.وی گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی لازم مشخص شد افراد بیشتری از سازمان های تابعه این نهاد از جمله سازمان اتوبوسرانی و فضای سبز نیز اقدامات غیر قانونی و حیف و میل اموال عمومی داشته اند.دادستان کرمان اضافه کرد: به علت اهمیت موضوعات مطرح و لزوم رعایت حقوق بیت المال و برخورد با مجرمین و تضییع کنندگان اموال عمومی و اجرای قانون، دستور تحقیقات رسیدگی به اتهامات سایر افراد ذیمدخل صادر و 20 متهم دیگر به اتهامات اختلاس، اخذ رشوه، پرداخت رشوه، تبانی در معاملات دولتی، تحصیل مال نامشروع دستگیر شدند و به آنان تفهیم اتهام صورت گرفته است.وی گفت: در خصوص برخی متهمین قرار بازداشت موقت صادر و به بازداشتگاه معرفی شده اند و پرونده هم اکنون با 28 متهم در حال تحقیقات قرار دارد.

یک نمونه از کارت‌های شناسایی بهزیستی!

حفظ کرامت و حرمت بیماران یک اصل اخلاقی، اسلامی و حرفه ای است که در همه جای جهان شناخته شده است.این کارت شناسایی یک کودک اوتیستیک است که توسط سازمان بهزیستی صادر شده و باعث رنجش و احساس عدم کرامت در میان خانواده های این بیماران شده است.
نکته تلخ تر این است که این کارت با این عنوان آزار دهنده -که قرار است عملا به عنوان شناسنامه این کودکان در ادارات و..مورد استفاده قرار گیرد- حداکثر ۷۰ هزار تومان در ماه آن هم با چندماه دوندگی به والدین این کودکان تخصیص می دهد، درحالیکه حداقل هزینه درمانی و مراقبتی از کودکان اوتیستیک در ماه ۲/۵ میلیون تومان است.پارسینه از توضیحات سازمان بهزیستی و  نظرات والدین درگیر با این بیماری و همچنین صاحبنظران این حوزه استقبال می کند.

یک شنبه

ردصلاحیت یک فرمانده سپاه به دلیل تشابه اسمی با یک آدم‌ربا

احمد توکلی در پاسخ به این سوال که به نظر شما شورای نگهبان در نظارت خود نباید کمی تساهل داشته باشد، گفت: این سوال دیگری است، شما یک زمانی می‌پرسید که نظارت شورای نگهبان قانونی نیست، که این حرف غلطی است؛ اما زمانی هم می‌پرسید که نظارت این شورا به خوبی اجرا نمی‌شود، این سوال جای بحث دارد چرا که موارد نقیض آن را هم داریم.نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال بنده شخصی را می‌شناسم که از طرفداران سرسخت شورای نگهبان است و انسان سالمی است، اما به علت تشابه اسمی با فردی که در بندر عباس آدم‌ربایی کرده و زندانی شده است، او را رد صلاحیت کردند. در صورتی که من این فرد را می‌شناسم و تمام تلاشم را کردم که ثابت کنم این فرد چنین اتهاماتی نداشته است.توکلی ادامه داد: در تاریخی که آن فرد مذکور در بندر عباس آدم‌ربایی کرده بود، آن کسی که تشابه اسمی با او داشت و کاندیدای نمایندگی مجلس بود، فرمانده سپاه قوچان بود و هر چه من تلاش کردم که این موضوع را ثابت کنم نتوانستم و او رد صلاحیت شد.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در دوره بعد هم که این فرد خواست برای بار دوم برای نمایندگی مجلس نام‌نویسی کند با استناد به همین اتهام او را رد کردند، در صورتی که این فرد از طرفداران شورای نگهبان هم بود که البته عکس این موضوع هم صادق است.

تذکر رییس دولت اصلاحات به خرازي را تاييد نمي کنم

محمدرضا تابش،نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرگزاري آريا تذکررییس دولت اصلاحات به صادق خرازي را رد کرد و گفت:از انجايي که بنده تاکنون نديده ام که ایشان حتي به نزديکان خودشان هم امرونهي کند بنابراين نمي توانم بپذيرم شخص ايشان حرفي به آقاي خرازي زده باشد البته درباره حرکت حزب نداي ايرانيان بين اصلاح طلبان حرف و حديث هاي زيادي بود .وي درباره نقش اصلاح طلبان در استعفاي خرازي ، تاکيد کرد:وقتي شخص آقاي خرازي حرفهاي منتسب به خود راتکذيب کرده است و از سوي ديگر بزرگان اصلاحات نيز با برخوردهاي اخير با ايشان مخالفت کرده اند بنابراين من نمي توانم تاييد کنم که استعفاي ايشان به دليل فشار بوده است چراکه به اعتقاد من آقاي خرازي تاوان اصلاحطلبي اش را در دولت قبل پس داده است لذا من فکر ميکنم بيشتر وضعيت جسماني ايشان علت اصلي استعفا بوده است.

واکنش ها به مصاحبه جنجالی فرمانده سابق نیروی انتظامی

بعد از مصاحبه احمدی مقدم با نشریه رمز عبور دفاتر اقای احمدی نژاد و لاریجانی(روابط عمومی مجلس) اظهارات وی را تکذیب کردند.

بیانیه دفتر احمدی نژاد:

متن اطلاعیه روابط عمومی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از آنجا که برخی از رسانه ها به نقل از آقای اسماعیل احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی، مطالب بی اساسی را در موضوع انتخابات سال ۱۳۸۸ و حوادث بعدی آن به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق منتسب کرده اند، شایسته تاکید می داند که اینگونه مطالب، کاملا خلاف واقع و نادرست است.ضمن تکذیب مطالب منسوبه که معلوم نیست با چه هدف و انگیزه ای اعلام شده است ، تاکید می نماید که افرادی با مسئولیت های ایشان، اساسا در جایگاه ارائه مشورت به رئیس دولتهای نهم و دهم در موضوعات سیاسی و انتخاباتی قرار نداشتند. گرچه سیاق مطالب نگارش شده نیز به روشنی حاکی از بی پایه و اساس بودن آن است.انتظار می رود رسانه ها در انتشار مطالب و افراد در نسبت دادن مطالب به دیگران ، موازین قانونی و اصول اخلاقی را رعایت کنند.

بیانیه روابط عمومی مجلس:

روابط عمومی مجلس در اطلاعیه ای اظهار نظرهای احمدی مقدم در گفتگو بایکی از نشریات که برخی مطالب نادرست را به رئیس مجلس شورای اسلامی منتسب کرده و از سوی برخی رسانه ها باز انتشار گردیده را از اساس تکذیب و بدور از واقعیت دانسته است.همچنین با انتقاد از انتشار اینگونه سخنان بی پایه و اساس که نتیجه ای بجز تشویش اذهان عمومی را بدنبال نخواهد داشت، بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از اتهام افکنی و رواج شایعات ناصحیح در جامعه تاکیده شده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=159999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما