سه شنبه 27 مرداد 1394 - 3:05

نرخ فحاشی به بسیجیان در دولت اصلاحات ارزان شد!/ واکنش نقدی به سخنان همسر هاشمی/ حمله مشاور احمدی‌نژاد به وزیر دادگستری/ هشدار جدی یک اصلاح طلب به اصولگرایان/ خوش خدمتی خواننده رپ ایرانی به آل‌سعود

ادعای وزیر ارتباطات درباره میزان حمایت از برجام

محمود واعظی امروز در یک نشست خبری در حاشیه همایش خدمات عمومی مخابراتی روستایی با اشاره به توافق ایران با بزرگترین کشورهای جهان تحت عنوان برجام، اظهار داشت: در تاریخ سیاسی کشور این موضوع بی‌سابقه بوده که کشوری ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل دیده شده باشد و با اینکه 6 قطعنامه علیه آن صادر شده با صدور قطعنامه جدیدی تمامی محدودیت‌ها و قطعنامه‌های قبلی لغو شود. وی عنوان کرد: براساس نظرسنجی‌های به عمل آمده 88 درصد مردم به‌شدت موافق این توافق‌نامه هستند و از آن حمایت کردند و تنها 4 درصد با آن مخالفند و باقی نیز رأی ممتنع دارند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اولین کار من بعد از حضورم در وزارت ارتباطات تغییر مأموریت پست‌بانک بود. زیرا اهداف این بانک خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است و قرار نیست با سایر بانک‌ها رقابت داشته باشد.

واکنش وزیر ارشاد به موضوع استیضاح

‌علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشن ایثار وزارتخانه مطبوعش که صبح امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد در پاسخ به این سوال که چندی است حواشی پیرامون اسیتضاح شما وجود دارد برای جیست گفت: کدام حواشی؟جنتی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید برخی‌ها از گمانه‌زنی پیرامون استیضاح شما خبر می‌دهند هم پاسخ داد استیضاحی در کار نیست.در پایان این مراسم علی جنتی از صحبت پیرامون فیلم رستاخیز سر باز زد گفت: درباره این فیلم روز شنبه طی یک نشست خبری دو ساعته مفصل صحبت کرده و دیگر در این مجال فرصت صحبت نیست.

صندلی احمدی نژاد آنقدر داغ بود که هیچگاه پخش نشد

داریوش کاردان گفت،بخاطر اینکه من در زمانی صندلی داغ را ترک کردم که دیگر یخ شده بود. تا زمانی که داغ بود اجرا می کردم و زمانی که حرارتش پایین آمد، گفتم من نمی آیم. خیلی هم شایعات درست کردند. دلیل اصلی این بود که بنده شخصا انصراف دادم و گفتم نمی‌آیم. حتی با تهیه کننده و کارگردان برنامه، کارمان به مشاجره لفظی هم کشید. گفتم: آقا نمی آیم، نمی آیم، نمی آیم! برای اینکه برنامه حرارت خود را از دست داده است. جالب اینجاست که بعد از اینکه نرفتم و افراد دیگری برنامه را اجرا کردند اما در هفته دفاع مقدس و هفته بسیج باز هم من رفتم و صندلی داغ را اجرا کردم. چون دلم می خواست بروم. برای اینکه سرداران می آمدند، برای اینکه جانبازان می آمدند. برای اینکه اهل جبهه و جنگ می آمدند و این دوستان همیشه دغدغه داغ من هستند. خب من آنجا با آدمهایی مثل سرلشکر فیروز آبادی صحبت کردم، با آقای محسن رضایی صحبت کردم. واقعا دوست داشتم برنامه به جایی برسد که با خیلی ها حرف بزنیم. الان هم دلم همین را می خواهد، دوست دارم با رئیس جمهور صحبت کنم. با معاونانش صحبت کنم. اما در مورد برنامه ای که با شهردار وقت تهران محمود احمدی نژاد داشتم می‌توانم به عبارت شاید و باید اشاره کنم. اولا دوست ندارم راجع به آن برنامه صحبت کنم. شاید صندلی احمدی نژاد در آن برنامه که توام با قهر و جدل بود آنقدر داغ شد که دیگر قابل پخش نبود. قهر من از صندلی داغ …در این مورد ادامه ندهیم.

نرخ فحاشی به بسیجیان در دولت اصلاحات ارزان شد

محمدحسین صفار هرندی شب گذشته در یادواره 150 شهید پایگاه مسجدنبی اکرم (ص) نیشابور که به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته در روابط بین‌الملل سابقه نداشته ملتی دارای امکانات محدود بتواند امتیازهای بزرگ از قدرت‌های جهانی بگیرد. وی با بیان اینکه در زمان دولت اصلاحات نرخ فحاشی به بسیجیان ارزان شد، گفت: شعار «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد» مخلوق آن زمان است و در آن زمان رئیس جمهور وقت زمانی که می‌خواست به دانشگاهی برای سخنرانی برود دفتر ایشان ابتدا با بسیج دانشجویی تماس می‌گرفت و درخواست می‌کرد صندلی‌های جلو را بچه‌بسیجی‌ها پر کنند چراکه اعتمادی به هواداران خود نداشت و ممکن بود از طریق آنها به او تعرض شود.

نظر عارف در مورد برخورد با شبکه های اجتماعی

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار با جمعی از دختران فعال در حوزه جامعه مدنی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت دهه کرامت بر ضرورت الگوپذیری از رفتار و منش ائمه معصوم و بزرگان مذهبی تاکید کرد.وی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه در مورد چگونگی برخورد با شبکه‌های اجتماعی، گفت: با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید برخورد محتوایی کرد نه حذفی. باید توان و ظرفیت تولیدات محتوایی خود را آنچنان بالا ببریم که خانواده‌ها درخصوص چگونگی استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نگرانی نداشته باشند.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از برنامه‌های ضعیف صدا و سیما در حوزه مسائل خانواده گفت: وقتی جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌های بعضاً ضعیف صدا و سیما رو به رو می‌شوند به ناچار به سمت تولیدات شبکه‌های ماهواره‌ای رو می‌آورند و به نظر می‌رسد مدیران فرهنگی کشور باید برای این معضل چاره اندیشی کنند.

واکنش نقدی به سخنان همسر هاشمی

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با صحبت‌های اخیر مادر مهدی هاشمی که عنوان کرده انقلاب از اوین آغاز می‌شود، اظهار کرد: برخی از افراد بیسواد هستند و نباید جواب این افراد را داد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه مواضع نظامی خود را نسبت به سوریه تغییر می‌دهد؟ گفت: اخیرا شاهد هستیم که روسیه سفیر ترکیه را احضار کرده و در ارتباط با مواضع ترکیه که نسبت به سوریه داشته این کشور را تهدید نظامی کرده تا شیطنتی در ارتباط با سوریه اتفاق نیفتد.

در جلسه فوتبالی‌ها با هاشمی رفسنجانی چه گذشت؟

مسئولان فدراسیون فوتبال با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسه‌ای را داشتند که مهم‌ترین موضوع آن طرح و بررسی مجدد مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره حق پخش تلویزیونی در این مجمع بود.به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پرداخت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های فوتبال مصوبه‌ای داشت که این موضوع از سوی سازمان صداوسیما در دستور کار قرار گیرد اما پس از ارجاع این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام با این مسئله مخالفت شد تا این مصوبه غیرقانونی تلقی شود.به همین دلیل مسئولان فدراسیون فوتبال که شامل اعضای هیات رییسه این فدراسیون بودند، در نبود اسلامیان، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال و غلامرضا بهروان، یکی دیگر از اعضای هیات رییسه، جلسه‌ای را با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردند تا موافقت این مجمع را برای پرداخت حق پخش تلویزیونی جلب کنند. در این جلسه ابتدا کفاشیان، عابدینی و تاج در ارتباط با مسائل فوتبال و بحث حق پخش تلویزیونی صحبت‌هایی را انجام دادند.پس از آن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وعده داد که موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی مجددا در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و مسائل پیش آمده حل و فصل شود. علاوه بر این رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با واگذاری باشگاه‌های فوتبال به بخش خصوصی و به ویژه واگذاری سرخابی‌ها نظر مسئولان فدراسیون فوتبال را جویا شد که همه اعضا موافق واگذاری باشگاه‌های فوتبال به بخش خصوصی بودند.در پایان نیز رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که این مجمع هر کاری بتواند برای رفع مشکلات فوتبال انجام خواهد داد و از کمک‌های لازم دریغ نخواهد کرد.

حمله مشاور احمدی‌نژاد به وزیر دادگستری

چالش کلامی بین وزیر دادگستری دولت یازدهم یا همان وزیر کشور دولت نهم با احمدی‌نژادی‌ها وارد فاز جدیدی شد؛ چالشی که سابقه آن به پیش از مطرح‌شدن «نقش مشایی در فساد سه‌ هزار میلیاردی» از سوی «پورمحمدی» بازمی‌گردد؛ زمان مدیریت پورمحمدی بر سازمان بازرسی کل کشور.روزنامه شرق ادامه داد: حالا روز گذشته حجت‌الاسلام «محسنی اژه‌ای» در نشست خبری خود گفته «چیزی در این خصوص (نقش مشایی) در این پرونده به اثبات نرسید».ساعاتی پس از این سخنان سخنگوی قوه قضائیه، سایت «دولت بهار» از نزدیکان «احمدی‌نژاد»، متنی را از قول «علی‌اکبر جوانفکر» منتشر کرد که در آن اتهاماتی را نثار وزیر سابق احمدی‌نژاد و وزیر فعلی روحانی کرده بود.این متن که بیشتر به جوابیه شبیه است، در 10 بند تنظیم شده که در بندهای اولیه آن یار نزدیک احمدی‌نژاد، به سخنان «پورمحمدی» در زمان ریاستش بر سازمان بازرسی اشاره می‌کند که گفته بود: «برابر بررسی‌های انجام‌شده، آقای مشایی در پرونده مزبور هیچ نقشی ندارد».او همچنین وزیر دادگستری را این‌گونه متهم کرده است: «آیا او با آقای مشایی خصومت شخصی دارد؟ آیا درصدد انتقام‌گیری از دولت قبل و رئیس‌جمهور سابق به سبب اخراج او از کابینه دولت دهم است؟ آیا او قصد دارد با اتهام‌زنی به دولت قبل موقعیت خود را در دولت کنونی تحکیم بخشد؟»شاید منظور «جوانفکر» از اخراج از کابینه، برکناری «پورمحمدی» از وزارت کشور دولت نهم در سال 1387 باشد که پس از آن هم به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد؛ برکناری‌ای که حرف‌و‌حدیث درباره آن زیاد بود

ادعای تندروهای عرب درباره حمله ایران!

برخی رسانه‌های عربی در راستای کارشکنی در مسیر بهبود روابط ایران با کشورهای عربی، ادعا کرده‌اند که ایران قصد حمله به برخی کشورهای منطقه را دارد.روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: رسانه‌های وابسته به ارتجاع عرب، با جعل خبر، درصدد متهم کردن ایران به جنگ‌افروزی در منطقه هستند. در روزهای اخیر دو رسانه سعودی و مصری ادعا کردند ایران در پی حمله نظامی به کشورهای عربی است.یک روزنامه مصری نیز نوشت که ایران در چند هفته آینده به قطر حمله می‌کند!طرفه اینکه رسانه سعودی «آی‌نیوز» ادعا کرد قرار است ایران طی دو سال دیگر به عربستان حمله کند و ارتش این کشور تانک‌های خود را در نزدیکی کعبه مستقر خواهد کرد!رسانه مصری «التحریر» هم ادعا کرد ایران سعی دارد میان کشورهای عربی فتنه‌انگیزی کند و با حمله نظامی به قطر در چند هفته آینده در نظر دارد از این طریق مانع اتحاد مصر با قطر و دیگر کشورهای عربی شود.به نظر می‌رسد این تلاش‌های تبلیغاتی با هدف خنثی ساختن اقدامات وزیر خارجه کشورمان برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته در قالب سفرهای دوره‌ای به کشورهای عربی مانند قطر، کویت و لبنان و نیز انتشار دو مقاله در رسانه‌های منطقه‌ای انجام شد.

تیم رسانه ای دولت قبل به دنبال چیست؟

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به روند شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از احمدی‌نژاد در قوه قضاییه، تصریح کرد: قوه قضاییه انصافاً قوه مستقلی است و به نظر می‌رسد در زمان مناسب به این شکایت نیز رسیدگی می‌کند و نمایندگان مجلس نیز در این راه از قانون تمکین می‌کنند.این نماینده مردم در مجلس نهم، همچنین ادامه داد: تیم دولت قبلی به نحوه هوشمندانه‌ای جریان رسانه‌ای کشور را دنبال می‌کند و به بهانه‌های مختلف علاقه دارند در تیتر اخبار قرار گیرند و احمدی‌نژاد را به تیتر اخبار بازگردانند تا فراموش نشوند.این عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد جرایم مالی برخی افراد منتسب به دولت قبل و لزوم رسیدگی به آنها در آستانه انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به بیداری که در دستگاه‌های نظارتی بوجود آمده و قاطعیت قوه قضاییه، کسی در انتخابات آینده مجلس فرصت استفاده از پول‌های شبهه‌دار را نخواهد داشت.

مکانیزم جدید اصولگراها برای انتخابات

دبیرکل جبهه پایداری، با بیان اینکه امروز وقت اختلافات نیست و وحدت به نفع همه است، خبر از مکانیزم جدید اصولگرایان برای انتخابات داد و گفت: فصل‌الخطاب خود را سه نفر از آقایان فقها قرار دادیم.حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در نشست سالانه «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» که صبح امروز در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و ساز و کارهای پیش‌روی اصولگرایان در این انتخابات، اظهار کرد: ما به عنوان جبهه پایداری با اصولگرایان در اصول اختلاف نداریم و بعضاً در مصادیق اختلافاتی وجود دارد. آقاتهرانی ادامه داد: ما تاکنون و پس از نشست‌های متعدد، به راهکاریی برای انتخابات آینده رسیدیم که دو نفر از هر سه ضلع موتلفه پایداری و ایثارگران را معین کنیم و هر کسی که می‌خواهد وارد انتخابات شود، تحت این سه ضلع و شش نفر باشد. اگر این‌طور پیش برود، درواقع توافقی ایجاد شده است.دبیرکل جبهه پایداری خاطرنشان کرد: ما بر این اصرار داریم که هر کسی که وارد انتخابات می‌شود، باید اصولگرا باشد. این‌طور نیست که حتماً لازم است عضو پایداری یا ایثارگران و یا موتلفه باشد.وی افزود: قرار است ما جزئیات این راهکارها را فعلاً منتشر نکنیم، زیرا امروز مساله هسته‌ای خیلی مهمتر است. نباید فضای جامعه را زودهنگام، سیاسی کنیم.آقاتهرانی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم اگر همین شش نفر با یکدیگر بر سر مصادیق به اختلاف خوردند، هر چه سه فقیه یعنی آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله موحدی کرمانی اعلام کردند را قبول کنیم. درواقع تصمیم گرفتیم این سه فقیه، فصل‌الخطاب ما باشند.

خوش خدمتی خواننده رپ ایرانی به آل‌سعود

در روزهای اخیر با اوج گرفتن کمپین‌های ضد ایرانی و ضد جبهه مقاومت توسط آل‌سعود متاسفانه یک فایل صوتی از خواننده زیر زمینی و رپ منتشر شده که در آن نژاد عرب را به مرگ تهدید می کند و خودش را عرب کش معرفی می کند در این ترانه بارها به نژاد عرب با الفاظ بی ادبانه ای هتاکی شده است. و همین اتفاق باعث شده تا بسیاری از رسانه های سعودی این ترانه را به پای نظام جمهوری اسلامی ایران بنویسند.این اتفاقات درست در ایامی در حال انجام است که رسانه های سعودی با راه اندازی کمپین هایی در تلاش هستند تا مردم غیور و همیشه بیدار عرب استان خوزستان را برای همراهی با خود و مقابله با ایران و فارس ها تحریک نمایند.

هشدار جدی یک اصلاح طلب به اصولگرایان

ابراهیم اصغر زاده در گفتگویی اشاره کرد: چنانچه امروز اصولگرایان بخواهند به چشم‌پوشی از اتفاقات دوران گذشته کنند به سکوت خود در برابر افراطیون ادامه بدهند و مرز معینی میان خود و گروه‌های تندرو ایجاد نکنند، مانند انتخابات‌های 76 تا 92 که اصولگرایان معتدل و گروه‌های سنتی و محافظه‌کار بازنده بودند، در انتخابات مجلس نیز بازنده خواهند بود. وی خاطرنشان کرد: آن‌ها زمانی می‌توانند خود را بازسازی و مرزشان را با تندروها تعیین کنند که تکلیف خود با مسائلی نظیر حقوق شهروندی، مسائل اقتصادی و بین‌المللی را روشن کرده و نگاه امنیتی‌شان به حوزه‌های مختلف در داخل کشور را تغییر دهند. وی به مشکلات کشور و عدم مدیریت صحیح در گذشته اشاره کرد و با تأکید بر این‌که «نباید همواره به احمدی نژاد ناسزا بگوییم و مطرح کنیم که او امکانات و سرمایه‌های کشورها را حیف و میل کرده است»، گفت: امروز باید مدیریتی صحیح اعمال شود تا منابع مالی و اقتصادی‌ که در حال آزادسازی و بازگشت به اقتصاد کشور است به نحو احسن مورد استفاه قرار بگیرد.وی با اشاره به حضور عده‌ای سودجو در کشور، ادامه داد: باید منتظر بمانیم و مشاهده کنیم آیا در شرایط فعلی و پس از آزادسازی منابع بلوکه شده کشور، مجدداً آن‌هایی که روزی منجر به تخریب کشور شدند، ظهور می‌کنند یا اینکه دولت با برنامه‌هایی مدون مانع هدررفت منابع بلوکه شده خواهد شد.

نیاز به محوریت برای ائتلاف در جبهه اصولگرایی

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه ما با شرط ورود جامعیتن به تمامی مسائل، شعارمان را دنبال خواهیم کرد، گفت: اگر جامعتین در مصادیق و جزئیات ورود پیدا کند، احتمال تحقق ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت بیشتر است. محمدنبی حبیبی در رابطه با محور حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات اظهار داشت: ما از ابتدا اعلام کرده‌ایم، حزب موتلفه اسلامی، ائتلاف اصولگرایان را به عنوان هدف خود قرار داده است. وی در ادامه با بیان اینکه موتلفه معتقد است که رسیدن به ائتلاف اصولگرایان نیاز به محوریت دارد و ما جامعتین را به عنوان محور اعلام کرده‌ایم، ادامه داد: برای ما مشخص نیست جامعتین در موضوعات ریز و درشت انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد خواهد شد و یا خیر. حبیببی با تاکید بر اینکه ما با شرط ورود جامعیتن به تمامی مسائل، شعارمان را دنبال خواهیم کرد، گفت: اگر جامعتین در مصادیق و جزئیات ورود پیدا کند، احتمال تحقق ائتلاف اصولگرایان با محوریت روحانیت بیشتر است. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه منظور از روحانیت شخصیت‌های بزرگ روحانی هستند که از ابتدای انقلاب تاکنون جز پشت سر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حرکت نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: منظور این نیست که یک نفر صرفاً در کسوت روحانیت باشد، و روحانیت به صورت مطلق باشد.

چه کسانی رئیس شورای شهر میشوند؟

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان شورای شهر برای کاندیداهای هیئت‌ رئیسه هنوز به اجماع نرسیده‌اند و قرار است با برگزاری جلسه‌ای در هفته آینده تکلیف مشخص شود. اسماعیل دوستی درباره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران، ‌ گفت: مهدی چمران و احمد مسجدجامعی کاندیداهای ریاست شورای شهر خواهند بود و از گزینه‌های احتمالی دیگر اطلاعی ندارم. وی با بیان اینکه بنده قصد دارم به عنوان سخنگوی شورا کاندیدا شوم، ‌ ادامه داد: مرتضی طلایی دوست دارد که رئیس شورا شود اما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

دولت مصمم به نقش‌آفرینی در انتخابات است

محمد سلیمانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شواهد امر نشان می‌دهد دولت متاسفانه مصمم به نقش‌آفرینی در انتخابات است که اصلا به صلاح کشور نیست البته در هر دولتی رقبت برای تشکیل مجلس همسو وجود دارد اما بین «رقبت» و «دخالت» فرق وجود دارد. از جلساتی که برگزار می‌شود، نشانه‌هایی دال بر حمایت دولت از برخی کاندیداها و تشکیل مجلس وکیل‌الدوله‌ها دیده می‌شود. این مسئله برای نظام بسیار بسیار خطرناک است. به دولت هشدار می‌دهم دست به این کار نزند. تجربه نشان داده علاوه بر زیر سوال رفتن استقلال قوه مقننه، اگر مجلس زیر چتر دولت برود، کشور آسیب می‌بیند. وکیل‌الدوله‌ها نمایندگانی چشم و گوش بسته و بی‌اختیارند که اصلا بلد نیستند فکر کنند و نوآوری داشته باشند و فقط کورکورانه، بله و خیر می‌گویند. بود و نبود این طیف نمایندگان برای نظام فرقی ندارد. این نمایندگان حتی نسبت به لوایح تخصصی اقتصادی که نیاز به پخته شدن دارد از موضع ضعف و از موضع یک نماینده صاحب تفکر مورد بررسی قرار نمی‌دهند. اگر نماینده‌ای طرفدار دولت باشد باید از منظر مخالف اشکالات لوایح دولت را قبل از تصویب در مجلس و مواجه کشور با مشکلات، شناسایی و رفع کند. دولت نباید درگیر وارد کردن نمایندگان مدنظرش به مجلس شود حتی باید از هرگونه حرکتی که این شبهه را به وجود می‌آورد جلوگیری کند.

ادعای ارتباط بنیاد تعاون ناجا با پول‌های نفتی

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا٬ با اشاره به بحث تحقیق‌وتفحص از بنیاد تعاون ناجا اعلام کرد: میان این تحقیق‌و‌تفحص و پول‌های نفتی که به حساب افرادی در خارج از کشور واریز شده ارتباط‌ وجود دارد.وی افزود: برخی مقادیری از پول‌های نفت صادر شده را در زمان خود به وزارت نفت نداده‌اند و این وزارت‌خانه نیز از طریق دادسرا پیگیر این مسائل است تا پس از بازگردان این مبالغ هنگفت به خزانه با متخلفان برخورد شود.نماینده ارومیه در مجلس نهم با اشاره به لزوم برخورد جدی با متخلفان اظهار داشت: عده‌ای پول نفت را در جیب خود نگه داشته اند و دولت و مراجع قضایی باید این پول را به همراه سود آن از حلقوم متخلفان بیرون بکشند.


رد یک گمانه‌زنی درباره مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری

گمانه‌زنی برخی سایت‌های خبری اصولگرا مبنی بر کناره‌گیری مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری از دولت تکذیب شد.خبرنگار خبرگزاری آنا از نزدیکان محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری کسب اطلاع کرد که وی پس از بروز عارضه قلبی و کار پرفشار طی سال‌های متمادی به منظور بهبودی کامل و دوری از برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای غیراخلاقی و ناپسند، فعلا از رسانه‌ها فاصله گرفته است.


پاسخ منفی نمایندگان به دعوت «اژه‌ای»

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از دعوت به جلسه سخنگوی قوه قضاییه با اعضای دیدار کننده با بابک زنجانی، خبرداد.»امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از دعوت به جلسه سخنگوی قوه قضاییه با اعضای کمیته دیدار کننده با زنجانی، خبرداد.وی افزود:‌ آقای اژه‌ای طی تماس تلفنی خواستار جلسه‌ای با اعضای دیدار کننده با بابک زنجانی شده‌ تا طی استماع نظرات و دلایل قانونی این اعضا مبنی بر دیدار با زنجانی، مجوز لازمه را صادر شود.عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس با بیان اینکه دعوت به جلسه سخنگوی قوه قضاییه را قبول نکرده‌ایم تصریح کرد: در شرایط فعلی ما کاری با جناب اژه‌ای نداریم و می خواهیم طبق قانون با زنجانی دیدار کرده و آقای اژه‌ای نمی‌‌تواند به ما بگوید که ما چه می خواهیم در آن جلسه بگوییم .سلطانی در ادامه تأکید کرد: اگرقوه قضاییه قصد صدور مجوز این دیدار را ندارد بهتر است به صورت محترمانه به درخواست نمایندگان پاسخ منفی دهدچرا که موضوع دیدار ما، با زنجانی است، نه آقای اژه‌ای ! همچنین اگر این دیدار با رئیس قوه قضاییه ترتیب داده می شد ما هیچ حرفی نداشتیم، ولی خوب با همه این موارد در این جلسه حضور  نخواهیم داشت.عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر موضع سه عضو دیدارکننده با زنجانی نسبت به این درخواست منفی است و این سه عضو قصد ندارند در این جلسه شرکت کنند.


پشت پرده رایزنی های سفر منطقه ای ظریف

سفر اخیر ظریف به کشورهای منطقه مخصوصا لبنان موجب حاشیه های بسیاری شده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، تا ماه گذشته، کارشناسان ایران بر این باور بودند که با توجه به تمرکز کامل محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، بر دستیابی به توافق هسته ای با شش قدرت جهانی، وزارت خارجه  در سیاست های ایران در قبال خاورمیانه کم کاری می کند.نظر به این که توافق هسته ای به دست آمده است، از قرار، سیاست ایران در قبال خاورمیانه دستخوش تغییراتی خواهد شد. یک مقام رسمی ایران که خواست نامش فاش نشود، به المانیتور گفت از این پس بیشتر توجه ما به دیپلماسی در خاورمیانه معطوف خواهد شد. وی گفت: «هر مشکلی راه حلی دارد و مسأله هسته ای مؤید این قضیه است. بنابراین، ارائه دیدگاه های مبتکرانه و بدیع برای پایان بخشیدن به خونریزی ها در منطقه حائز اهمیت است.»این مقام رسمی گفت: سفر ظریف به لبنان و سوریه برای گفتگو درباره چگونگی نقش مثبت ایران در حل بحران در این دو کشور و نیز بحران های برخاسته از آن ها بود. وی افزود: طرح چهار ماده ای اصلاح شده ایران برای سوریه «موضوع اصلی» در این مذاکرات بود.


درخواست جابجایی مهدی هاشمی در زندان
شنیده‌ شده که مهدی هاشمی برای انتقال از بند اقتصادی به بند زندانیان سیاسی و امنیتی زندان اوین در خواست داده و تاکنون از سوی دستگاه قضایی این خبر تایید یا تکذیب نشده است.به نوشته فارس این در حالیست که فاطمه هاشمی،‌ خواهر مهدی در گفت‌وگو با شرق گفته‌بود که مهدی هاشمی شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ٢٤١ اوین گذرانده است. شبی که البته فرصت مناسبی را برای معاون‌ اول دولت احمدی‌نژاد فراهم کرده تا درخواست‌هایی را از مهدی داشته باشد و خواهان پیگیری آنها شود.فاطمه هاشمی از برگزاری اولین ملاقات حضوری تعدادی از اعضای خانواده با مهدی، در شنبه‌ای که گذشت، خبر می‌دهد و می‌گوید رحیمی از مهدی دو درخواست داشته است. یکی از این دو درخواست که فاطمه هاشمی درباره آن می‌گوید، پیگیری بازنشستگی رحیمی بوده است. او می‌گوید: «رحیمی خواسته تا درباره بازنشستگی او صحبت شود و کار بازنشستگی انجام شود. که من هم پیگیری‌هایی را در این باره انجام دادم». فاطمه هاشمی البته از بیان درخواست دیگر رحیمی خودداری می‌کند.وی گفت: «از زمانی که مهدی را بردند زندان، چندبار تماس تلفنی داشت و پیگیر ملاقات بودیم. با رئیس زندان در همین باره تلفنی صحبت کردیم. رئیس زندان گفت که درباره مهدی و مرخصی او، این موضوع دست من نیست و باید با نماینده دادستان، صحبت کنید. یک بار هم به‌صورت حضوری پیش نماینده دادستان رفتیم».فاطمه هاشمی در توصیف شرایط مهدی از زندان هم می‌گوید: «حالش خوب بود. مهدی گفت آنها در سالنی هستند به اندازه ٧٣ متر. این سالن در زیرزمین است و ٢٨ نفر هم در آن هستند. به مهدی تخت رسیده است، اما از کمردرد شدیدی رنج می‌برد و قبلا هم به‌همین‌خاطر در بیمارستان بستری بوده است. صبح‌ها به نرمش می‌رود و عصرها هم فوتبال دارد».هاشمی در توضیح بیشتر درباره هم‌بندی‌های مهدی این‌گونه می‌گوید: «مهدی گفت کنار او هم زندانی‌های سیاسی هستند و هم مالی. آدم‌های خوبی هستند. مثلا یک برق‌کار هست که به‌خاطر چک برگشتی دومیلیون تومانی در زندان است و دیگری هم به خاطر پنج میلیون تومان».


امام جمعه اصفهان: روزنامه کیهان عذرخواهی کند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، از حاشیه سازی مراسم تشییع شهدا در اصفهان انتقاد کرد و گفت: پرسشگری و تحقیق و تفحص در مورد صحت اخبار رسیده از اولین و ابتدایی ترین اصول خبرنگاری است، حال نمی دانم چه شده که یک روزنامه رسمی کشور قبل از اطمینان از صحت یک مطلب، به حرف هایی کذب و بی اساس دامن می زند و  با تیتری درشت، حماسه بی نظیر و با شکوه مردم اصفهان و تشییع قریب به 5 ساعته این شهدای گرانقدر در هوای گرم را زیر سؤال می برد.امام جمعه اصفهان با بیان این مطلب که اصفهان مهد شعار “مرگ بر آمریکا” است، اظهار داشت: روزنامه کیهان در حالی مراسم تشییع شهدای غواص در اصفهان را هتک حرمت دانست که شور وصف ناپذیر و حرکت استکبار ستیزی مردم در تشییع شهدا حماسه ای تاریخی خلق کرد، لذا شکایت از این روزنامه را در دستور کار قرار داده ایم، مگر اینکه رسما از مردم اصفهان عذرخواهی کند.نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در مدتی که همراه با مردم در این مراسم  شرکت داشتم شخصا شاهد شور و شعارهای مردم بودم، تصریح کرد: این روزنامه در حالی مدعی ممنوعیت شعار “مرگ بر آمریکا” شده که شعار محوری و اصلی مراسم تشییع، بوده و دست نوشته ها و پلاکاردهای استفاده شده توسط مردم در مراسم نیز سندی  بر این واقعیت بود

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=159376
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما