چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 1:07

تست پیش‌بینی مرگ!

يك آزمايش كامل براي بررسي وضعيت سلامتي‌تان مي‌تواند چندصد هزار تومان براي شما آب بخورد و اگر زير پوشش بيمه تكميلي نباشيد، ممكن است پرداختن چنين هزينه‌اي براي‌تان دشوار باشد اما يك پزشك برزيلي ادعا مي‌كند با انجام چند حركت ساده مي‌توانید متوجه شوید چقدر سالم هستيد يا اينكه احتمال از دست دادن جان‌تان چقدر است.

اين پزشك مي‌گويد هميشه براي بررسي وضعيت سلامتي‌تان نياز به پرسيدن نظر متخصصان نداريد و گاهي با انجام چند حركت در خانه، خودتان مي‌توانيد در مورد اين موضوع قضاوت كنيد.امتحانش مجاني است. شما مي‌توانيد از راهنمايي او كمك بگيريد و اين تمرين‌ها را انجام دهيد. اين پزشك معتقد است يافته‌هايش كه در مجله اروپايي قلب منتشر شده و سایت SAGE Journals هم آن را نقل کرده است، مي‌تواند به شكلي دقيق احتمال مرگ يا زنده ماندن افراد 50 تا 80 ساله را پيش‌بيني كند.

اين حركت سريالي را انجام دهيد

كار سختي نيست، كافي است بايستيد، بعد چهارزانو بنشينيد و سپس دوباره از جاي‌تان بلند شويد. فقط اين چند نكته را رعايت كنيد:

تست پیش‌بینی مرگ!

هنگام نشستن و بلند شدن به هيچ‌وجه به كف دست يا ساعدهاي‌تان تكيه نكنيد. اگر اين حركت را با تكيه كردن به خودتان انجام دهيد، نمي‌توانيد روي امتيازي كه از آن مي‌گيريد، حساب كنيد.

تست پیش‌بینی مرگ!

مراقب باشيد زانوهاي‌تان روي زمين نيايد. حركتي كه انجام مي‌دهيد، قرار است با سنجيدن ميزان استقامت شما، وضعيت سلامت‌تان را تخمين بزند. پس با تقلب نمره‌تان را بالا نبريد.

تست پیش‌بینی مرگ!

براي راحت‌تر بلند شدن دست‌تان را روي زانوي‌تان نگذاريد. باز هم همان قانوني را كه در دو حركت قبل بايد به آن پايبند مي‌بوديد؛ رعايت كنيد.

تست پیش‌بینی مرگ!

در جريان انجام اين حركت، روي كناره ساق پاي‌تان هم تكيه نكنيد. تلاش كنيد خود را بي‌وزن كنيد. انگار كه در خلا قرار داريد و قرار است بي‌تكيه بر هيچ چيز از جاي‌تان بلند شويد.

تست پیش‌بینی مرگ!

این اشتباهات را انجام ندهید

اگر دست‌تان را در جریان حرکت روی زمین گذاشتید و مثل این شکل وزن خود را روی دست‌تان انداختید، یک امتیاز از خود کم کنید. این نشانه می‌گوید که زیاد حال‌تان خوب نیست.

تست پیش‌بینی مرگ!

آمدن زانوی‌تان روی زمین، درست مثل همین تصویر، یعنی یک جای کار سلامت‌تان می‌لنگد. پس در صورتی که این اشتباه را انجام دادید، یک امتیاز دیگر از خود کسر کنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

تکیه کردن روی دست به هر شکلی در جریان این حرکت ممنوع است؛ پس در صورتی که این اشتباه را هم انجام  دادید، یک امتیاز دیگر از نمره‌هایی که باید به خودتان بدهید، کسر کنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

نباید وقت بلند شدن دست‌تان را روی زانوی‌تان بگذارید و با تکیه‌گاه قرار دادن آن بلند شوید. چنین اشتباهی باعث می‌شود یک نمره دیگر از امتیازهای شما کم شود.

تست پیش‌بینی مرگ!

گفتیم که وقت نشستن نباید پای‌تان روی زمین بیاید. این عکس، اشتباه گفته شده را نشان می‌دهد و می‌گوید در صورت انجام دادنش، باید باز هم یک امتیاز از خودتان کسر کنید.

تست پیش‌بینی مرگ!

بی‌گدار به آب نزنید

قبل از اینکه با این حرکت وضعیت سلامت‌تان را کنترل کنید، باید مطمئن شوید که انجام آن آسیب بیشتری به بدن شما نمی‌رساند و سلامت استخوان‌ها  یا مفاصل‌تان را تهدید نمی‌کند. اگر مشكل مفصلي داريد يا از آرتروز رنج مي‌بريد، اين حركت را انجام ندهيد اما در صورتي كه محدوديت پزشكي خاصي نداريد، می‌توانید با خیال راحت با توجه به الگو‌هایی که در تصاویر آورده‌ایم، اين حركت را 10 بار انجام دهيد و نمره‌هاي‌تان را به شكلی که در ادامه می‌گوییم محاسبه كنيد.

چه نمره‌اي مي‌گيريد؟

اگر در جريان هر بار نشستن و بلند شدن، از زانو و دست‌تان استفاده كرديد، يك نمره از خود كسر كنيد و اگر تعادل‌تان از دست رفت، نيم نمره از خود كم كنيد.  اگر براي 10 بار انجام اين حركت چهار بخشي، 10 نمره در نظر بگيريد، در صورتي كه بي‌هيچ خطايي هر 10بار بنشينيد و بلند شويد، مي‌توانيد با افتخار خودتان را يكي از سالم‌ترين آدم‌هاي جهان بدانيد كه البته بعيد است. هرچه نمره شما به اين عدد نزديك‌تر باشد، وضعيت سلامت‌تان بهتر است.

حال‌تان چطور است؟

مطالعاتی كه این پزشك انجام داده نشان می‌دهد كسانی كه بین سه تا هشت نمره به دست می‌آورند به احتمال دو برابر بیشتر از كسانی كه نمره شان بالاتر از هشت است، با خطر مرگ در شش سال آینده روبه‌رو هستند. از نظر این محقق كسانی كه نمره‌شان از سه پایین‌تر است، پنج برابر بیشتر از دیگران با خطر مرگ مواجهند. این پزشك می‌گوید وضعیت تعادلی آدم‌ها می‌تواند گویای وضعیت سلامت‌شان باشد و طول عمر آنها را پیش‌بینی كند./سیب سبز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158713
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما