چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 16:59

سخنان تاسف برانگیز مدیر کل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد در روز خبرنگار!/ ما را به خیر شما امید نیست؛ شر مرسان!

2 – ایشان تاکنون چه اقدامی برای ساماندهی وضع خانه مطبوعات و پیگیری مطالبات بحق صنفی این قشر زحمتکش انجام داده اند.

گروه سیاسی – روز 17 مرداد ماه یاد روز پاسداشت قلم نامگذاری شده که به همین مناسبت امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران استان تجلیل شد.

به گزارش بویرنیوز، به همین مناسبت در سالن ارشاد کهگیلویه و بویراحمد جلسه ای برای تجلیل از تلاش های خبرنگاران استان با حضور نمایندگان مردم، دکتر ضیا هاشمی، استاندار و خبرنگاران استان برگزار شد.

در زیر بخش هایی از سخنان مدیرکل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد آورده شده است:

دهبانی پور با بیان اینکه اخلاق رسانه‌ای باید وجود داشته باشد، تصریح کرد: رسانه باید تعهد اخلاقی داشته باشد و مصالح جامعه را مدنظر قرار دهد.

این مسئول در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در عرصه مطبوعات استان وجود دارد، بیان کرد: باید به سمت حرفه‌ای شدن پیش برویم و در کار خود به گونه‌ای عمل کنیم که کسی نتواند نقطه ضعفی از رسانه‌ها بگیرد.

دهبانی‌پور با اشاره به اینکه ناچار به ساماندهی رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد هستیم، تصریح کرد: برای اینکه مشکلات کنونی را نداشته باشیم چه اصحاب رسانه خوششان بیاید چه نیاید مجبور به این ساماندهی هستیم و چنین کاری را در ارشاد اسلامی استان خواهیم کرد.

24ershad

وی با ابراز انتقاد از برخی مواردی که بر پیکر رسانه ضربه وارد می‌کند، بیان داشت: گاه کامنت‌هایی در زیر اخبار می‌آید که معنای درستی از آن استنباط نمی‌شود.

این مسئول گفت: به دلایل مختلف و رفع مشکلات کنونی به دنبال ساماندهی رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی هستیم و اگر چنین نشود یارانه آن‌ها قطع خواهد شد.

وی در ادامه با گلایه از برخی حاشیه‌پردازی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در رسانه‌های استان گفت: چرا باید رسانه‌های ما وارد این مقولات شوند و نتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی در یک درگیری یک نفر کشته و چند نفر مجروح می‌شود در رسانه‌های ما از کشته شدن چندین نفر سخن به میان می‌آید و یا اینکه به دروغ برای کسی حکم مسئولیت صادر می‌شود در حالی که چنین موضوعاتی در اصل صحت ندارد.

همگان خوش خیالی می کردند که در روز خبرنگار، مدیری که خود مسئول مستقیم خبرنگاران است و همواره باید حامی آنها باشد، لااقل در روزی که قرار بر تجلیل از زحمات خبرنگاران بوده و در مکانی که مسولین و نمایندگان حضور داشتند، از زحمات خبرنگاران تجلیل و از آنها دفاع می کرد اما زهی خیال باطل!

جهت اطلاع چند نکته را مختصرا یادآور می شویم:

1 – جناب آقای دهبانی به عنوان متولی رسانه های استان و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید پاسخ دهند که تاکنون و از زمانی که به این جایگاه رسیده اند چه گره ای از مشکلات خبرنگاران را باز کرده و یا اصلا تلاشی در این راستا انجام داده اند!

2 – ایشان تاکنون چه اقدامی برای ساماندهی وضع خانه مطبوعات و پیگیری مطالبات بحق صنفی این قشر زحمتکش انجام داده اند.

3 – در حالی که آستانه تحمل مدیران و نمایندگان در این استان بسیار پایین تر از سایر نقاط کشور است و اینروزها دهها پرونده شکایت از رسانه های استان در دستگاه قضا در حال پیگیری است، جای تعجب است که ایشان در روز خبرنگار به جای حمایت و تجلیل و تلاش برای بالا بردن آستانه تحمل مدیران و اشخاص در برابر انتقادات رسانه ها، آنها را متهم کرده و خود تند تر از همه با تیغ انتقاد گلوی رسانه ها را هدف گرفته است.

4 – حرمت امام زاده را متولی ان نگه می دارد و شما به عنوان متولی این امر، حرمت نگه نداشته اید و با این وجود چه امیدی به سایر مدیران و مردم خواهد بود.

5 – خبرنگاران در کهگیلویه و بویراحمد از کمترین حمایت مالی از سوی ادارات و سازمان ها برخوردارند و مبلغ دریافتی از محل آگهی ها قابل مقایسه با هیچ جای کشور نیست و خبرنگاران علیرغم همه این نامهبربانی ها به عشق خدمت به مردم و برای جلوگیری از فضای مدیرسالاری و بسته شدن فضای نقد در جامعه در حال تلاش اند و کسی مثل شما به عنوان متولی این بخش که نه تنها برای معیشت آنها اقدامی نمی کنید، اینچنین در روز خودشان آنها را متهم می کنید.

6 – خبرنگاران این استان هیچ ادعایی نداشته و ندارند و طبعا در هر کاری خطا و اشتباه فراوان است و از آنجا که رسانه های یان استان جوان هستند کسی مدعی بی اشکالی نیست، اما جای طرح این مشکلات و نظرات در چنین جلسه ای نبوده و شما برای مورد توجه قرار گرفتن توسط مدیران و نمایندگان این مطالب را در حضور آنها بیان نمودید و گرنه جای طرح این مسائل جلسه توجیهی با خبرنگاران در وقتی دیگر بود.

پس آنچه خیال داشتیم همه باطل بود، ما را به خیر شما امید نیست؛ شر مرسان!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158110
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    مدیرکل درست گفته . گاهی کامنتها دقیقا حکم تهمت – افترا یا اتهام است و رسانه هم منتشر میکند که این اصلا اخلاقی نیست

  2. بویر گفت:

    یاد و نام کمالوندی بخیر، هرچند که برای حاج رضا دهبانی آروزی موفقیت داریم. ما که چیزی از حرمت خبرنگاران در این جلسه ندیدیم. شیرمادر حلالت کمالوند

  3. H گفت:

    درود بر دهبانی به درستی مشکل را تشخیص داده ،برای مثال: چرا رسانه ها به معضل رواج بی فرهنگی و بی غیرتی که هنگام عبور کاروان های عروسی در ساعت 3شب به بعد نمی پردازند  مسئولان ذیربط همه بیخیالند  دکان باز کرده اند با مطالب تکراری و برداشت از سایت های دیگر

     

  4. سالار گفت:

    اين سخنان ايشان اثبات كننده اين است كه كساني كه هم اكنون مثل ايشان فراوانند ، در جايگاه غصبي نشسته اند.ايشان اگر مدير بود، قبلن ها براي سرو سامان مورد ادعا جلساتي تشكيل مي داد و همين رسانه ها با اندك محبتي وي را به اوج مي رساندند.البته اين را هم بدانيد كه جايگاه خبر نگاري با اندك اميدي به يارانه فرضي خدشه دار و جهت دار ميشود. و اين قلم براي خوشايند خواجه از بادمجان معجون و يا زهر مار خواهد ساخت.خدار ا شكر كه خودش را شناساند .

  5. محمودزاده گفت:

    دهبانی پور جزء حرف حق چیزی نگفته، پناه بر خدا

  6. lمانی گفت:

    اقای دهبانی پور از نقد اندک هم می هراسد زیرا خود ضعیف است و طرز تفکرش متحجر.ایشان از رسانه ها مظلومتر کسی را نیافته.البته ایشان بدانند دوران این گونه تهدیدها به سر امده و کارایی ندارد

  7. مملي گفت:

    مگه قراره ارشادبه دخبرنگاران حقوق بدهد؟خبرنگاروظيفه خودشو بايدبدانند…..مگه قراردهباني جورخبرنگارو بكشه خبرنگار بايد مديرمسولش مشكلاتشو حل كنه نه ازبيرون ….اين چه توقع غلطيست كه بعضي ازعزيزان دارن

  8. جاوید گفت:

    درودبردکتردهبانی پور.جانبازسرافرازآزادسازی خرمشهر.که امام فرمودندخرمشهرراخداآزادکرد آن دعای امام هم شامل حال دکتر دهبانی پور شد.

دیدگاه شما