چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 15:09

مسئولان بهزیستی کشور در کهگیلویه و بویراحمد؛ خبر خوش برای معلولان (+تصاویر)

وی گفت: مراکز نگهداری معلولان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

همایش روسای علمی و تخصصی توانبخشی سراسر کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش بویرنیوز، صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، غلام محمد زارعی; رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد, غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده کهگیلویه و بهمئی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین توانبخشی ادارات کل بهزیستی سراسر کشور سی و هفتمین همایش معاونین توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در محل سالن اجتماعات اداره‌کل بهزیستی استان آغاز شد.

سید علی‌رضا موسوی‌امجد در ابتدای این همایش با تقدیر از حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به رغم توانمندی‌های بالا در حوزه‌های مختلف طبیعی و انسانی متأسفانه در خیلی از شاخص‌های توسعه در رده‌های آخر کشور قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نرخ معلولیت در این استان بالا است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

موسوی‌امجد افزود: امیدواریم با تمهیداتی که دولت تدبیر و امید اندیشیده است شاهد توسعه و ترقی هر چه بیشتر استان کهگیلویه و بویراحمد را باشیم.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به منابع و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های آب، نفت، گاز و جنگل‌های وسیع، عنوان کرد: با شکوفایی و توجه هر چه بیشتر به پتانسیل‌های موجود در استان می‌توان به رشد استان شتاب بیشتری داد.

سید موسی خادمی اضافه کرد: به رغم وجود منابع غنی نفتی، منابع طبیعی و رودخانه‌های عظیم آثار وجودی این ذخایر در زندگی مردم کهگیلویه و بویراحمد دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع مرتبط با این حوزه می‌تواند به شکوفایی و رشد اقتصادی استان کمک کند.

خادمی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل وجود برخی خرده فرهنگ‌ها نرخ معلولیت در استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است و باید سعی شود با برنامه‌ریزی‌های منسجم از افزایش تعداد معلولان در استان جلوگیری کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمینه طلاق نیز به رغم اینکه در فرهنگ این استان طلاق پدیده‌ای شوم و نامیمون بود در سال‌های اخیر رو به افزایش است و باید در این زمینه نیز تدابیر ویژه اندیشیده شود.

کارت بین‌المللی هوشمند معلولیت برای معلولان صادر می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار معلول کشور از کارت بین‌المللی هوشمند معلولیت برخوردار می‌شود.

با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاونین توانبخشی بهزیستی استان‎‌های کشور و نمایندگان مردم در مجلس سی و هفتمین همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور در یاسوج، آغاز شد.

انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در این همایش با بیان اینکه تغییرات محیطی و تغییر در شیوه زندگی افراد و فرهنگ و ساختار شکل گرفته باعث افزایش و بروز آسیب‌های اجتماعی شده است، اظهار کرد: افزایش طلاق، مصرف مواد اعتیاد آور، حوادث ناشی از مسائل ترافیکی و غیرترافیکی و افزایش سالمندان باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها در جامعه شده است.

محسنی‌بندپی به افزایش جامعه سالمند در کشور اشاره کرد و گفت: رشد و تکامل دوران کودکی به صورت علمی وجود نداشته است و آموزش مبتنی بر تغذیه سالم ارتقای روحیه نشاط و شادابی گذراندن سالم دوران کودکی، نوجوانی به جوانی و سالمندی به خوبی شکل نگرفت و همین باعث افزایش جامعه معلولین شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به افزایش معلولیت‌ها ناشی از حوادث ترافیکی در کشور اشاره کرد و گفت: ایران از جمله کشورهای است که آمار تصادف و حوادث جاده‌ای، ترافیکی و غیرترافیکی بالا است و همین امر موجب افزایش معلولیت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای شده است.

محسنی‌بندپی معلولیت‌های بیماری قلبی و عروقی، دیابت و معلولیت‌های ناشی از مسائل ژنتیکی را از دیگر علل افزایش معلولیت‌ها برشمرد و افزود: ۲٫۵ تا ۳ درصد از معلولان نیازمند دریافت خدمات تخصصی، حمایتی و توانبخشی است.

وی اضافه کرد: دولت در بازنگری و قانون حمایت از معلولان، مصوبه و لایحه‌ای را به هیئت وزیران ارائه داد که بر این اساس قانون حمایت جامع از حقوق معلولان مصوب شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نتوانستیم مشاوره ژنتیکی را اجبار کنیم، تصریح کرد: بخشی از معلولیت‌های جامعه به دلیل مسائل ژنتیکی است که در صورت اجبار به آزمایش‌های ژنتیکی در قبل از ازدواج بسیاری از معلولیت‌ها دوران اول زندگی به صفر می‌رسد.

محسنی‌بندپی عنوان کرد: ۴۲۰ هزار نفر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جامع معلولان در جوامع روستایی زندگی می‌کنند که ایجاد امکان مراکز نهگداری و حضور خیرین در جوامع روستایی با مشکل مواجه که توانبخشی مبتنی بر جامعه در این خصوص نیازمند راهکارهای جدی است.

وی از رونمایی کارت هوشمند توانبخشی معلولان خبر داد و افزود: این کارت بین‌المللی و در همه جای دنیا قابل رصد است که امروز برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر معلول در کشور کارت هوشمند صادر می‌شود.

وی گفت: مراکز نگهداری معلولان از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

behziste (1) behziste (2) behziste (3) behziste (4) behziste (5) behziste (6) behziste (7) behziste (8) behziste (9) behziste (10) behziste (11) behziste (12) behziste (13) behziste (14) behziste (15) behziste (16) behziste (17) behziste (18) behziste (19) behziste (20) behziste (21) behziste (22) behziste (23) behziste (24) behziste (25) behziste (26) behziste (27) behziste (28) behziste (29) behziste (30)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158093
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    حاجی کجاست

  2. ياسوج گفت:

    دست آقاي موسوي امجد درد نكنه. واقعا ازش ممنونيم بخاطر آوردن اين همايش در استان خودمون. براي ما كه رفتن به تهران سخته و ديدن رئيس بهزيستي سخت تره اين كار يعني خدمت واقعي

  3. ناشناس گفت:

    مرجبا  موسوی امجد پاینده باشی  امید روزی که بهزیستی روگلستان کنی و تکلیف نیروها را مشخص کنی 

  4. ناشناس گفت:

    موسوی امجد توانش بیشتر از اینا هست اگه این جماعت قدر بدونن و پشتش باشند و حمایتش کنند و فرصت بهش بدن موفق و پیروز میشه به امید خدا عالییی بود 

  5. کر بویراحمد گفت:

    درود بر اول مرد بهزیستی استان وانسان با شجاعت ونترس ومخلص جناب اقای داریوش بیات که الحق والنصاف چهره ملی وغیرت بویراحمد است ایشان هم اکنون معاونت پشتیبانی ونیروی انسانی سازمان بهزیستی استان تهران بزرگ است وهمچین درود بر اول مرد گچساران حاج علی بازیار

  6. معلول گفت:

    كدام خبر خوش بود ؟

دیدگاه شما