چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 1:56

استاندار فارس: مراقب باشيم آرامش استان به هم نخورد

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد علي افشاني در جلسه ديدار با شهردار و مديران شهرداري شيراز اظهار داشت: اسم شيراز در اذهان، با نشاط و شادي همراه است و هيچ شهر ديگري از ايران، اين خصوصيت را ندارد.

نماينده عالي دولت در استان فارس با بيان اين كه شيراز، ايران قديم و پايتخت ايران كهن است، ادامه داد: اينجا مركز ايراني است كه بخش بزرگي از دنيا را مديريت مي كرده است و بايد تلاش كنيم شايسته نامش باشد.

وي با اشاره به اين كه سابقه كاري و بخش قابل ملاحظه اي از علاقه شخصي اش در حوزه شهرداري و عمراني است، گفت: اساساً فعاليت هاي شهرداري، زماني كه نتيجه اش رضايت مردم باشد، آثار مفيدي خواهند داشت و افراد در سال هاي آينده از طرح ها و پروژه هاي شهرداري استفاده هايي مي كنند كه امروز در ذهن ما وجود ندارد.

استاندار فارس با ابراز خوشنودي از اين كه شهرداري شيراز حركت اين شهرداري را برنامه محور و مبتني بر چشم انداز اعلام كرد، اظهار داشت: يكي از آفات كشور و به ويژه شهرداري ها اين است كه برخي مديران تلاش مي كنند در مدت مديريت خود تعدادي از پروژه ها را به سرعت به نتيجه برسانند و افتتاح كنند.

مهندس افشاني با اشاره به اين كه شهرداري شيراز مجموعه مديريتي فعال و با نشاطي دارد، تصريح كرد: خوشبختانه در دو حوزه معاونت عمراني استانداري و شهرداري شيراز، مديراني داريم كه از سابقه آن ها مطلعيم و آن ها را قبول داريم.

نماينده عالي دولت در استان فارس با تاكيد بر اين كه اولين قدم ما بايد ايجاد شادي و نشاط براي مردم باشد، ادامه داد: ايجاد مجموعه هاي تفريحي، باز كردن گره هاي ترافيكي و تسهيل در امور اداري به شكلي كه باعث كوتاه تر شدن فرايند هايي مانند اخذ پروانه شود، موجب قدرداني مردم و كسب رضايت آن ها خواهد شد.

وي با بيان اين كه امروز عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات است و يك خبر كوچك را ميليون ها نفر مي بينند و مي شوند، افزود: بايد مراقب باشيم آرامش استان به هم نخورد زيرا به آرامش بيش از هر چيز نيازمنديم.

استاندار فارس خواستار تلاش مديران دستگاه هاي اجرايي براي ساخت برنامه هاي تلويزيوني براي معرفي شيراز و فارس شد و ادامه داد: شيراز و فارس را بايد هماهنگونه كه هست معرفي كنيم و برنامه هاي ما بايد باعث جذب سرمايه گذاران براي حضور در شيراز شود.
مهندس افشاني با اشاره به اين كه سرمايه گذاران مي توانند در 31 استان كشور حضور پيدا كنند و به دنبال امن ترين محل و سهل الوصول ترين سيستم اداري هستند، افزود: اگر شيراز را درست معرفي كنيم سرمايه گذاران جذب مي شود و شهر رونق مي گيرد كه در اين صورت سود فراواني خواهيم برد.

نماينده عالي دولت در استان فارس تصريح كرد: سرمايه گذاران بزرگ، تعداد محدودي هستند كه با يكديگر ارتباط دارند و هرچه فضاي استان با همدلي، مطلوب تر و با نشاط تر باشد موفقيت بيشتري كسب خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اين كه شهرداري بايد به طرح جامع و طرح تفصيلي پايبند باشد، گفت: پيش بيني و رعايت سرانه ها به خصوص در بخش هاي در حال توسعه بايد بيش از نيازها باشد زيرا اين سرانه ها مورد تعرض قرار خواهند گرفت و در نهايت بايد به ميزان كافي سرانه هاي مورد نياز جامعه وجود داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به وضعيت آب در استان، اظهار داشت: در شرايط فعلي به هيچ وجه آب را هدر ندهيم و نبايد يك قطره از فاضلاب را بدون تصفيه رها كنيم.

مهندس افشاني با بيان اين كه رعايت قانون ضرورت محض و نياز جامعه ما است، افزود: رعايت قانون وظيفه همه ما است و معتقدم با رعایت قانون و اخلاق و پذیرش اختیار و مسئولیت هر کداممان، می توانیم با هماهنگی و همدلی کار کنیم.

نماينده عالي دولت در استان فارس با تصريح به اين كه خود را عضوي از مجموعه شهرداري شيراز مي داند، خطاب به مديران شهرداري شيراز تاكيد كرد: هر درختي كه بكاريد قدردان شما خواهم بود.

گفتني است در اين جلسه شهردار و مديران شهرداري شيراز گزارشي از اقدامات و برنامه هاي خود براي ارتقاي شهر شيراز، ارائه دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158057
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما