سه شنبه 13 مرداد 1394 - 22:12

دهبانی: انتقاد و پرسشگری حق مسلم رسانه هاست/ تامین امنیت خبرنگار بعد از نشر خبر باید مد نظر پلیس باشد

وی انتقاد را حق مسلم رسانه ها دانست و اظهار داشت: رسانه ها معمولا منتقد بخشی از رفتارها و اقدامات به خصوص در سازمان ها و ادارات هستند و این حق رسانه ها اسن که البته باید مصالح و منافع جامعه سرلوحه آنها باشد.

صبح امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تجلیل نیروی انتظامی از خبرنگاران بر لزوم انتقاد برای توسعه جامعه و امنیت خبرنگاران پس از نشر اخبار تاکید کرد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این نشست دکتر دهبانی پور با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه یکی از الزامات آن توسعه فرهنگی است، تصریح کرد: یکی از عمده شاخص های رسیدن به توسعه اقداماتی است که اصحاب رسانه انجام می دهند.

رسانه ها نقش اساسی در تامین امنیت روانی جامعه دارند

وی اظهار داشت: رسانه ها باید با نوع و شیوه خبر زدن و اطلاعدرسانی خود در تامین امنیت ذهنی، روانی و فیزیکی جامعه گام بردارند.

دهبانی پور افزود: در این میان نباید از یاد برد برای پیشرفت جامعه باید و گام برداشتن در مسیر توسعه، رسانه ها به خصوص آنهایی که پایبند قوانین و وظیفه شناس هستند، باید امنیت داشته باشند.

وی انتقاد را حق مسلم رسانه ها دانست و اظهار داشت: رسانه ها معمولا منتقد بخشی از رفتارها و اقدامات به خصوص در سازمان ها و ادارات هستند و این حق رسانه ها اسن که البته باید مصالح و منافع جامعه سرلوحه آنها باشد.

SONY DSC

مصلحت همیشه در اطلاع رسانی حرف اول را نمی زند

مدیرکل ارشاد با بیان اینکه تاکید این نیست که همیشه مصلحت سرلوحه کار باشد گفت: انتقاد عاری از توهین، تخریب و تحقیر حق رسانه ها و و عاملی برای پیشرفت جامعه است.

دکتر دهبانی پور رسالت مطبوعات را تنویر افکار عمومی دانست و افزود: در استان ما به دلیل شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی، خبرنگاران باید با آگاهی و اشراف کامل بر مسائل قومی و قبیله ای و اجتماعی اطلاع رسانی و نشر خبر بکنند.

انتقاد کردن و پرسشگری حق رسانه ها است/ امنیت بعد از نشر خبر باید برای خبرنگاران تامین شود

وی همچنین از تامین امنیت و ارامش و پاسخگو بودن به عنوان وظایف پلیس در قبال خبرنگاران یاد کرد و خاطرنشان کرد: پلیس هم همراهی رسانه برای تامین امنیت فکری، روانی و فیزیکی در جامعه را جزو انتظارات به حق خود می داند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: حق رسانه انتقاد کردن است، حق رسانه ها پرسشگری و اعتراض اما با لحاظ قانون مداری است.

دکتر دهبانی پور در پایان عنوان کرد: رسالت رسانه ها در تامین امنیت روانی و فیزیکی در جامعه انکار نشدنی است و رسانه ها باید همانطور که به لطف اقدامات پلیس در امنیت و آرامش هستند بعد از درج اخبار نیز امنیت داشته باشند.

SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=158006
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما